Skocz do zawartości

Czy sklep-bar w Belgii jest klasyfikowany jako sam. specjaln


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i koledzy - potrzebuję pomocy !

Mam mieć na badania samochód specjalny sklep bar. Problem polega na tym, że w belgijskim DR jest wpis : samochód ciężarowy. Moje pytanie jest takie: Czy sklep-bar w Belgii jest klasyfikowany jako sam. specjalny czy ciężarowy? Od nowości zabudowany i homologowany przez firmę RVK. VIN i Tabliczka - RVK

rvk1.thumb.jpg.f92e9b902e0a49dbe3d08cb384e63ba6.jpg

rvk3.thumb.jpg.428377aa9c7659cb15d43ae0a37dc939.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jako ciężarowy inny to może Vat da się zrobić bo na specjalny lipa - z papierów nie wynika specjalny - klient będzie zadowolony. Rzadko się spotyka jako ciężarowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z papierów nie wynika specjalny

Bo wcale nie musi wynikać. Po prostu tamże takowe pojazdy są ciężarowe a wg naszej klasyfikacji specjalne. Tylko jak pyta Markes, czy na pewno tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale co to da jeżeli tam występuje jako ciężarówka? U nas ze względu na przeznaczenie (sklep/bar) i tak w zbiorze specjalnych.

Nie wiem... trza poczekać i się przyjrzeć, bo może to ani sklep, ani bar, a bardziej jakiś cudak do przewozu pączków.

Poza tym gdzie to przeznaczenie wpisane stoi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem... trza poczekać i się przyjrzeć, bo może to ani sklep, ani bar, a bardziej jakiś cudak do przewozu pączków

I o to chodzi, iż na W są dwie opcje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale co to da jeżeli tam występuje jako ciężarówka?
To da argument dla WK aby nie żądał przeprowadzania "zmian konstrukcyjnych"....

Bo wydziały czasami kurczowo trzymają się zapisów w zagranicznych dokumentach doprowadzając do nerwowych sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj obawiam się, że jeżeli rzeczywiście jest to sklep/bar w ciężarowym pojeździe to na nasze bez zmian na specjalny raczej się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo może to ani sklep, ani bar,

Sklep bar jak byk nawet z ladami chłodniczymi. Nawet nie ma jak inaczej zakwalifikować.

Zrób jako ciężarowy inny to może Vat da się zrobić bo na specjalny lipa - z papierów nie wynika specjalny - klient będzie zadowolony.

Klient zostawił go na placu. Nie będę pisał, że inny jak widzę, że sklep-bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko problem pojawi się w WK. W belgijskim DR jak widać jest sam. ciężarowy a ja napiszę, że specjalny i raczej cofną za niezgodność. Muszę to tak podeprzeć by wyjaśnić to rozbieżność. O zmianach konstrukcyjnych nawet nie myślę bo to oryginał i żadnych zmian nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient zostawił go na placu. Nie będę pisał, że inny jak widzę, że sklep-bar.

Piszę tylko iż w takim wypadku jest taka możliwość, bo w większości są jako specjalne i nie jeden właściciel np mój kolega któremu rejestrowałem taki miesiąc temu - za ciężarowy /inny skakał by na rzęsach - bo VAT można odpisać :D ale z Niemiec sprowadził jako specjalny - w sanepidzie nikt nie patrzy czy to ciężarowy czy specjalny ważne tylko wyposażenie

 

[ Dodano: 17-02-2015, 10:51 ]

Tylko problem pojawi się w WK

Nie powinien - dostosowujemy do naszych przepisów - w Bułgarii betoniarka jest specjalna ale u mas ciężarowy/pojemnik/betoniarka - o żadnych zmianach konstrukcyjnych nie ma mowy bo co przebudujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę to tak podeprzeć by wyjaśnić to rozbieżność.

Czy przypadkiem to nie jest prostsze niż myślisz?

Kto jest producentem "bazy" tego auta?

Bo jak należy się domyślać to RVK jest firmą, która jest drugim etapem homologacji (dokonująca zabudowy) :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wodę trza lać o niespójności spójnych przepisów w unii i że po oględzinach pojazd zakwalifikowano zgodnie z polskimi przepisami.

Z resztą co ja komu będę pisał. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli firma RVK jest firmą zabudowującą na bazie auta XXX to należy napisać, że "producent" auta jest firmą, która wykonuje zabudowy specjalistyczne i na podstawie przepisów polskiego prawa samochód ten należy sklasyfikować jako specjalny. Czy też coś w podobnym stylu. :idea:

Nawiasem mówiąc do każdego pojazdu z Belgii, jest COC :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja postąpił bym podobnie jak proponuje ketiw, bo problem jest w samym nazewnictwie (klasyfikacji), któro jak wiemy w poszczególnych krajach wygląda czasami inaczej. To podobnie jak z czterokołowcami lekkimi, które zgodnie z naszymi przepisami nie są już lekkie, pomimo, że tak były rejestrowane w innych krajach WE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wodę trza lać o niespójności spójnych przepisów w unii i że po oględzinach pojazd zakwalifikowano zgodnie z polskimi przepisami.

Z resztą co ja komu będę pisał. ;)

Nie wodę lać, a prawdę napisać. znam WK, które wręcz by to doradziły,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinien - dostosowujemy do naszych przepisów - w Bułgarii betoniarka jest specjalna ale u mas ciężarowy/pojemnik/betoniarka - o żadnych zmianach konstrukcyjnych nie ma mowy bo co przebudujesz

 

U Niemców motocykl lekki - u nas motocykl. Dokładnie mamy klasyfikować po naszych przepisach, a nie na ślepo przepisywać z zagranicznych DR. W ten właśnie sposób ze sławetnego furgone (van) powstał jeszcze sławniejszy u nas furgon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem jest w samym nazewnictwie (klasyfikacji), któro jak wiemy w poszczególnych krajach wygląda czasami inaczej

Podobnie jak niemieckie motorowery, które u nas były motocyklami bo w dokumentach niemieckich była np. prędkość 50km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli firma RVK jest firmą zabudowującą na bazie auta XXX to należy napisać, że "producent" auta jest firmą, która wykonuje zabudowy specjalistyczne i na podstawie przepisów polskiego prawa samochód ten należy sklasyfikować jako specjalny. Czy też coś w podobnym stylu. :idea:

Nawiasem mówiąc do każdego pojazdu z Belgii, jest COC :x

No przecież certyfikat (oryginał i tłumaczenie ) zamieściłem w załączniku. Nie wiele z niego wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak uważam, chyba, że w przypadku tego pojazdu miało miejsce cos na kształt naszego dopuszczenia jednostkowego i dlatego nie ma tam CoC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.