markes30 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Koleżanki i koledzy - potrzebuję pomocy ! Mam mieć na badania samochód specjalny sklep bar. Problem polega na tym, że w belgijskim DR jest wpis : samochód ciężarowy. Moje pytanie jest takie: Czy sklep-bar w Belgii jest klasyfikowany jako sam. specjalny czy ciężarowy? Od nowości zabudowany i homologowany przez firmę RVK. VIN i Tabliczka - RVK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Zrób jako ciężarowy inny to może Vat da się zrobić bo na specjalny lipa - z papierów nie wynika specjalny - klient będzie zadowolony. Rzadko się spotyka jako ciężarowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 z papierów nie wynika specjalny Bo wcale nie musi wynikać. Po prostu tamże takowe pojazdy są ciężarowe a wg naszej klasyfikacji specjalne. Tylko jak pyta Markes, czy na pewno tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 No, ale co to da jeżeli tam występuje jako ciężarówka? U nas ze względu na przeznaczenie (sklep/bar) i tak w zbiorze specjalnych. Nie wiem... trza poczekać i się przyjrzeć, bo może to ani sklep, ani bar, a bardziej jakiś cudak do przewozu pączków. Poza tym gdzie to przeznaczenie wpisane stoi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Nie wiem... trza poczekać i się przyjrzeć, bo może to ani sklep, ani bar, a bardziej jakiś cudak do przewozu pączków I o to chodzi, iż na W są dwie opcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 No, ale co to da jeżeli tam występuje jako ciężarówka? To da argument dla WK aby nie żądał przeprowadzania "zmian konstrukcyjnych"....Bo wydziały czasami kurczowo trzymają się zapisów w zagranicznych dokumentach doprowadzając do nerwowych sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Oj obawiam się, że jeżeli rzeczywiście jest to sklep/bar w ciężarowym pojeździe to na nasze bez zmian na specjalny raczej się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Luty 2015 Autor Share Napisano 17 Luty 2015 bo może to ani sklep, ani bar, Sklep bar jak byk nawet z ladami chłodniczymi. Nawet nie ma jak inaczej zakwalifikować. Zrób jako ciężarowy inny to może Vat da się zrobić bo na specjalny lipa - z papierów nie wynika specjalny - klient będzie zadowolony. Klient zostawił go na placu. Nie będę pisał, że inny jak widzę, że sklep-bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Nawet nie ma jak inaczej zakwalifikować. - No to za wielkiego wyboru nie ma. Na specjalny trza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Luty 2015 Autor Share Napisano 17 Luty 2015 Tylko problem pojawi się w WK. W belgijskim DR jak widać jest sam. ciężarowy a ja napiszę, że specjalny i raczej cofną za niezgodność. Muszę to tak podeprzeć by wyjaśnić to rozbieżność. O zmianach konstrukcyjnych nawet nie myślę bo to oryginał i żadnych zmian nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Klient zostawił go na placu. Nie będę pisał, że inny jak widzę, że sklep-bar. Piszę tylko iż w takim wypadku jest taka możliwość, bo w większości są jako specjalne i nie jeden właściciel np mój kolega któremu rejestrowałem taki miesiąc temu - za ciężarowy /inny skakał by na rzęsach - bo VAT można odpisać ale z Niemiec sprowadził jako specjalny - w sanepidzie nikt nie patrzy czy to ciężarowy czy specjalny ważne tylko wyposażenie [ Dodano: 17-02-2015, 10:51 ] Tylko problem pojawi się w WK Nie powinien - dostosowujemy do naszych przepisów - w Bułgarii betoniarka jest specjalna ale u mas ciężarowy/pojemnik/betoniarka - o żadnych zmianach konstrukcyjnych nie ma mowy bo co przebudujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Muszę to tak podeprzeć by wyjaśnić to rozbieżność. Czy przypadkiem to nie jest prostsze niż myślisz? Kto jest producentem "bazy" tego auta? Bo jak należy się domyślać to RVK jest firmą, która jest drugim etapem homologacji (dokonująca zabudowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Luty 2015 Autor Share Napisano 17 Luty 2015 Czy przypadkiem to nie jest prostsze niż myślisz? Jaką masz propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 No to wodę trza lać o niespójności spójnych przepisów w unii i że po oględzinach pojazd zakwalifikowano zgodnie z polskimi przepisami. Z resztą co ja komu będę pisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Jeżeli firma RVK jest firmą zabudowującą na bazie auta XXX to należy napisać, że "producent" auta jest firmą, która wykonuje zabudowy specjalistyczne i na podstawie przepisów polskiego prawa samochód ten należy sklasyfikować jako specjalny. Czy też coś w podobnym stylu. Nawiasem mówiąc do każdego pojazdu z Belgii, jest COC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 CoC ten taki jak tu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Ja postąpił bym podobnie jak proponuje ketiw, bo problem jest w samym nazewnictwie (klasyfikacji), któro jak wiemy w poszczególnych krajach wygląda czasami inaczej. To podobnie jak z czterokołowcami lekkimi, które zgodnie z naszymi przepisami nie są już lekkie, pomimo, że tak były rejestrowane w innych krajach WE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Problem polega na tym, że w belgijskim DR jest wpis : samochód ciężarowy. Moim zdaniem nie jest to cały DR Czegoś brakuje porównując http://www.szybkietlumaczenia.pl/dokumenty/dowod_belgijski.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 No to wodę trza lać o niespójności spójnych przepisów w unii i że po oględzinach pojazd zakwalifikowano zgodnie z polskimi przepisami.Z resztą co ja komu będę pisał. Nie wodę lać, a prawdę napisać. znam WK, które wręcz by to doradziły,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Nie powinien - dostosowujemy do naszych przepisów - w Bułgarii betoniarka jest specjalna ale u mas ciężarowy/pojemnik/betoniarka - o żadnych zmianach konstrukcyjnych nie ma mowy bo co przebudujesz U Niemców motocykl lekki - u nas motocykl. Dokładnie mamy klasyfikować po naszych przepisach, a nie na ślepo przepisywać z zagranicznych DR. W ten właśnie sposób ze sławetnego furgone (van) powstał jeszcze sławniejszy u nas furgon... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 problem jest w samym nazewnictwie (klasyfikacji), któro jak wiemy w poszczególnych krajach wygląda czasami inaczej Podobnie jak niemieckie motorowery, które u nas były motocyklami bo w dokumentach niemieckich była np. prędkość 50km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Luty 2015 Autor Share Napisano 17 Luty 2015 Jeżeli firma RVK jest firmą zabudowującą na bazie auta XXX to należy napisać, że "producent" auta jest firmą, która wykonuje zabudowy specjalistyczne i na podstawie przepisów polskiego prawa samochód ten należy sklasyfikować jako specjalny. Czy też coś w podobnym stylu. Nawiasem mówiąc do każdego pojazdu z Belgii, jest COC No przecież certyfikat (oryginał i tłumaczenie ) zamieściłem w załączniku. Nie wiele z niego wynika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 To nie są wszystkie dokumenty, które posiadał Belg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Luty 2015 Share Napisano 17 Luty 2015 Też tak uważam, chyba, że w przypadku tego pojazdu miało miejsce cos na kształt naszego dopuszczenia jednostkowego i dlatego nie ma tam CoC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Luty 2015 Autor Share Napisano 17 Luty 2015 Panowie ale to jest pojazd z 1998r wówczas obecnych CoC nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.