Rubel Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 Witam panowie mam takie pytanie co robicie w sytuacji przykladowo Mercedes sprinter ( jak wiadomo nowy model będzie obejmować DMC od 3 do 5 ton) przyjezdza na badanie VAT , w dowodzie 3500 DMC a ewidentnie widac ze to ten ciezszy mode, tabliczka zastepcza nabita i zamocowana tylna os kola blizniaki. Co w takiej sytuacji robicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 A można zrobić? Masz jakieś podstawy żeby stwierdzić, że dane w DR nie odpowiadają stanowi faktycznemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rubel Napisano 20 Luty 2015 Autor Share Napisano 20 Luty 2015 Nie mam dlatego pytam co Wy robicie w takich sytuacjach ? Auto powyzej 3500DMC blizniaki , a zarejstrowane do 3500 tabliczka wymieniona i klient sie smieje i mowi rob pan VAT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 i klient sie smieje i mowi rob pan VAT Zrób vat, daj zaświadczenie, a nr rejestracyjny dyskretnie przekaż ITD. Szybko mu zetrą uśmieszek na drodze, jak go ścigną za przeładowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 Dokładnie - to już sprawa kontroli na drodze i rzeczywistej masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 i diagnosty który przyklepał 3,5t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 A może tak wyszedł z salonu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 tabliczka zastepcza nabita w salonie nabita? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 Chodzi o to, że mógł wyjść taki z papierami na 3,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 Albo mieć ograniczone DMC administracyjnie. U nas się nie da, ale w innych krajach można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 nowy sprinter na bliźniaku nigdy nie był do 3,5t a do tego tabliczka nabita. kierowca zdrapał orginalną kowbojkami przy wsiadaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 zdz, o ile dobrze pamiętam przy ograniczeniu DMC w DR zagranicznym MMC zostaje w oryginale i TZ również. U nas tak być nie może, więc TZ giną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 to ktoś w UE wpadł na pomysł aby sprinter na bliźniaku miał 500kg ładowności. takie rzeczy to tylko w polandii [ Dodano: 20-02-2015, 14:31 ] chyba że w innych krajach też powyżej 3,5t wzrastają koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 Chodzi o to, że mógł wyjść taki z papierami na 3,5 Szczególnie bankowozy 3500 na bliźniaku /opancerzone /- masa własna 3450 ładowność 50 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 sprinter do 3,5t nigdy nie wychodził na bliźniakach. one co najwyżej miały specjalne wzmocnione zawieszenie i szersze koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 Szczególnie bankowozy 3500 na bliźniaku /opancerzone /- masa własna 3450 ładowność 50 kg To od razu N na badaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 sprinter do 3,5t nigdy nie wychodził na bliźniakach. one co najwyżej miały specjalne wzmocnione zawieszenie i szersze koła A, teoretycznie, kto mu zabroni bliźniaki zamontować? To nie jest zabronione. Nie jest zabronione też np. stosowanie opon o nośności większej niż wymagana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 michal_k jesteś świetny w teori ale sprintera to chyba nie widziałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 zdz, za krótko jesteś na forum żeby takie opinie na temat Michała wyrażać. Poza tym pomyśl. Przyjeżdżam do Ciebie na badanie VW LT 45 z TZZ, w DR F1 i F2 3500 kg. Jaki wynik badania za dane techniczne? I jeśli N to uzasadnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 To ja Ci uzasadnię. VW 45 oznacza MMC 4500 kg i nigdy nie miały 3500. Z identyfikacji negatyw i wysyłam po opinię rzeczoznawcy. Skoro kręcę taką aferę mogę jako stacji (nawet poprzez starostwo - myślę, że każdy z nadzoru przychyli się do prośby stacji) występuję o wyciąg z homologacji. Jeśli rzeczoznawca napisze głupoty to zawiadomienie o możliwości popełniania przestępstwa I wszyscy mają pozamiatane. Czy taka odpowiedź satysfakcjonuje Ciebie? A tak nawiasem mówiąc coraz częściej myślę, że udzielacie porad dla cwaniaków - a wam się wydaje, że prowadzicie dysputy filozoficzne. A później taki filozof (co się nasłuchał na forach) przyjeżdża na stację i udaje alfę i omegę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 A później taki filozof (co się nasłuchał na forach) przyjeżdża na stację i udaje alfę i omegę nawet nazwę forum wskaże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 VW 45 oznacza MMC 4500 kg i nigdy nie miały 3500. Równie dobrze można powiedzieć, że np. BMW 320D to model z dieslem, a przecież może być po przeróbce na benzynowy, gdzie oznaczenie modelu pozostanie niezmienne. Analogicznie w przypadku pojemności - np. model 735 powinien mieć 3,5 l, a przecież po zmianach konstrukcyjnych może mieć zupełnie inną pojemność. Nigdy nie wiadomo, czy w pojeździe nie dokonano zmian, bo przecież skądś dane wzięły się w DR. A może pojazd przyszedł z zagranicy z takimi danymi, a nie było podstaw żeby je podważyć przy I rejestracji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Luty 2015 Share Napisano 20 Luty 2015 ketiw38, a dopuszczasz możliwość, o której pisze A może pojazd przyszedł z zagranicy z takimi danymi, a nie było podstaw żeby je podważyć przy I rejestracji...Czy to nasza wina, że polskie ustawodawstwo nie dopuszcza administracyjnego obniżenia DMC na wniosek właściciela? Inne państwa UE dopuszczają taką możliwość i z takimi danymi pojazdy trafiają do Polski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdz Napisano 21 Luty 2015 Share Napisano 21 Luty 2015 tutaj rozmawiamy o konkretnym przypadku z Niemiec czy innego kraju nie przyjedzie sprinter na bliźniaku do 3,5t takie twory powstają tylko w Polsce ciekawe co będzie jak ITD wywącha pieniądze i zacznie na szerszą skale sprawdzać te auta? ciekawe kiedy diagności będą wzywani celem wyjaśnienia dokonanych zmian? po co zmieniać 4,5t na 3,5t jeżeli nie po to aby unikać kosztów (pewnie na to też znalazł by się jakiś paragraf). właściciel będzie winny a diagnosta współwinny? może wystarczy tylko jakiś spektakularny wypadek a może wystarczy duża dziura w budżecie i zacznie się nagonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Luty 2015 Share Napisano 21 Luty 2015 właściciel będzie winny a diagnosta współwinny? Pobożne życzenie, znając nasze sądy wyjdzie na to, że właściciel się na tym znać nie musi, to diagnosta jest fachowcem który to umożliwił ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.