Paprock Napisano 17 Grudzień 2021 Share Napisano 17 Grudzień 2021 Ten Waryński jako koparko-ładowarka podsiębierna/zasięrzutna zaiste, po zdemontowaniu zbędnego osprzętu ustawową definicję traktorka będzie spełniał. Jak Unimoga da radę na ciągnik zarejestrować, podobnie czterokołowca, to i wnet STAR 66 stanie się traktorem. Ja tam temu Waryńskiemu pod górkę bym nie robił. Niech tam sobie po polu jeździ albo sianko do paśnika wozi. PS. Jeden pies czy to Waryński, Ursus, Ostrówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 18 Grudzień 2021 Share Napisano 18 Grudzień 2021 W dniu 17.12.2021 o 07:58, aboz napisał: W zasadzie tylko G. Tak . Tam też sporo odbiega od oryginału dmc, i były różnice w przedniej osi ,nie jestem pewien czy w tylnej tez nie? W dniu 17.12.2021 o 08:50, Paprock napisał: Jeden pies czy to Waryński, Ursus, Ostrówek W parametrach niekoniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 W dniu 18.12.2021 o 12:56, duchu napisał: Tam też sporo odbiega od oryginału dmc Tam nic nie odbiega. Ten pojazd ma swoje parametry i przy zmianach konstrukcyjnych (nie stanie się C-360) zmieni się tylko masa własna (demontaż osprzętu) i zwiększy się dopuszczalna ładowność (różnica pomiędzy MW a DMC). Ot całe zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 2 godziny temu, adam1501 napisał: odbiega Od oryginału - w sensie c360. Reszta ok , takjak piszesz. 2 godziny temu, adam1501 napisał: (demontaż osprzętu) ......... Ot całe zmiany konstrukcyjne Gratuluje optymizmu .Na 100% wyleci np przednia ośka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 2 godziny temu, adam1501 napisał: Ten pojazd ma swoje parametry i przy zmianach konstrukcyjnych (nie stanie się C-360) zmieni się tylko masa własna (demontaż osprzętu) i zwiększy się dopuszczalna ładowność (różnica pomiędzy MW a DMC). Ot całe zmiany konstrukcyjne. 7 minut temu, duchu napisał: Na 100% wyleci np przednia ośka... Taka koparko-ładowarkę można przerobić na dwa sposoby, czyli albo zdemontować osprzęt i wyjdzie coś przypominającego ciągnik rolniczy albo zdemontować wszystko i pozostawić tylko silnik z tylnym mostem a wówczas można będzie odtworzyć "oryginalnego" c-355, który jednak w swej marce ursusem c-355 nigdy ie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 Że jest możliwość przeróbki , to nie ulega wątpliwości . Tylko dmc waryńskiego czy Ostrówka to ponad 5t (5700 ?) , i czy można beztrosko podejść do przeróbki na "oryginalnego" którego dmc to niecałe 3t ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 2 godziny temu, duchu napisał: Na 100% wyleci np przednia ośka... Nie piszę o stanie technicznym. 6 minut temu, duchu napisał: Tylko dmc waryńskiego czy Ostrówka to ponad 5t (5700 ?) , i czy można beztrosko podejść do przeróbki na "oryginalnego" którego dmc to niecałe 3t ? To nigdy nie będzie pierwotny pojazd. Jego DMC pozostanie taka jaka była, ponieważ dokonane zmiany konstrukcyjne nie wpłyną na ten parametr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 5 minut temu, adam1501 napisał: To nigdy nie będzie pierwotny pojazd. Jego DMC pozostanie taka jaka była, ponieważ dokonane zmiany konstrukcyjne nie wpłyną na ten parametr. Jeżeli zmianie ulegnie przednia oś na oryginalną od C-355 (C-360), która ma znacznie mniejsza nośność, to zmiana DMC będzie konieczna. @adam1501 zauważ, że oś przednia z Ostrówka miała zupełnie inna konstrukcję niż w ciągniku rolniczym. Ładowność przedniej łyżki to około 1 t a do tego porównywalna masa przedniego osprzętu i dlatego DMC Ostrówka tak wzrosło. Tu mamy podobna sytuację jak w przypadku zmian konstrukcyjnych z pojazdu 3 osiowego na 2 osiowy, gdzie niezbędna jest korekta DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 (edytowane) 23 minuty temu, adam1501 napisał: ponieważ dokonane zmiany konstrukcyjne nie wpłyną na ten parametr Czyli nie razi cie to że po usunięciu przodka z ramą od koparki i montażu wspornika z oską i zwrotnicami od ursusa zostajesz z róznicą masy ok 2.7 t ? Teoretycznie masz rację, Druga kwestia ,może teoretycznie taka zmiana nie powinna mieć miejsca. Ja bym widział takie rozwiazanie jak: 12 minut temu, danielg539 napisał: podobna sytuację jak w przypadku zmian konstrukcyjnych z pojazdu 3 osiowego na 2 osiowy, gdzie niezbędna jest korekta DMC Edytowane 20 Grudzień 2021 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 38 minut temu, duchu napisał: Tylko dmc waryńskiego czy Ostrówka to ponad 5t (5700 ?) Jeżeli zastosujemy standardowe opony od c-360, czyli przód 6.00-18 (nośność 750 kg) i tył 14,9-28 (nośność 1900 kg), to zabraknie 400 kg nośności do DMC 5700. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 Rozstaw tylnych kół jest szerszy niż w C360, bo ma dłuższe półpochwy. Inaczej kabina by się nie zmieściła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 55 minut temu, danielg539 napisał: c-360, czyli przód 6.00-18 to na żądanie. Wg instrukcji obciaznie przód 1240 na 16 (1380 na 18) tył 3350 kg 1 minutę temu, jast napisał: Rozstaw tylnych kół Też dobrze kojarzyłem że z tyłem też coś było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 57 minut temu, danielg539 napisał: Jeżeli zmianie ulegnie przednia oś na oryginalną od C-355 (C-360) 48 minut temu, duchu napisał: nie razi cie to że po usunięciu przodka z ramą od koparki i montażu wspornika z oską i zwrotnicami od ursusa 36 minut temu, danielg539 napisał: Jeżeli zastosujemy standardowe opony od c-360 To będzie niewłaściwa naprawa tego pojazdu a nie zmiany konstrukcyjne. Tego typu zabiegi nie powodują zmiany DMC. Ten pojazd nigdy nie stanie się C-360 z jego parametrami choćby nie wiem jak był podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 15 minut temu, adam1501 napisał: Ten pojazd nigdy nie stanie się C-360 z jego parametrami choćby nie wiem jak był podobny. C-360 się nie stanie ale jego parametry może uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 17 minut temu, danielg539 napisał: ale jego parametry może uzyskać W jaki sposób? Poprzez niewłaściwą naprawę? Jak założę do pojazdu o DMC 4600 kg opony o mniejszej nośności, to nie uzyskam pojazdu np. 3500 kg. Jak do przyczepy o DMC 1000 kg wymienię oś na nośność 750 kg, to nie otrzymam przyczepy lekkiej. Analogicznie tutaj - ten pojazd ma inne parametry i można z niego zrobić klasyczny ciągnik rolniczy ale zmieniając tylko to co się zmieni - czyli masa własna i ładowność - nic więcej. Naciski i DMC pozostanie bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 1 godzinę temu, adam1501 napisał: Jak założę do pojazdu o DMC 4600 kg opony o mniejszej nośności, Nie o opony tu się rozchodzi a o wymianę przedniej osi. @adam1501 pamiętaj, że nie można przekroczyć pierwotnej wartości DMC ale zmniejszyć ją można! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2021 Share Napisano 20 Grudzień 2021 9 minut temu, danielg539 napisał: zmniejszyć ją można Oczywiście, że tak ale nie poprzez montaż podzespołów o mniejszych parametrach. Wymiana tej osi właśnie jest taką czynnością jak wymiana samych opon. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2021 Share Napisano 21 Grudzień 2021 Dziękuje bardzo za odpowiedzi, niestety temat już nieaktualny, z powodów problemów z dokumentacją. Ale dla potomnych będą już jakieś informacje. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Grudzień 2021 Share Napisano 21 Grudzień 2021 3 godziny temu, Rafi90 napisał: niestety temat już nieaktualny, z powodów problemów z dokumentacją Zapewne koparka nie była zarejestrowana więc pojawił się problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2021 Share Napisano 21 Grudzień 2021 Raczej problem natury że jest gdzieś klon i nie wiadomo który jest prawdziwy że tak powiem. Ale to nie temat na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 21 Grudzień 2021 Share Napisano 21 Grudzień 2021 . 22 godziny temu, adam1501 napisał: a nie zmiany konstrukcyjne ja twierdzę że to jednak zmiany 21 godzin temu, adam1501 napisał: ten pojazd ma inne parametry i można z niego zrobić klasyczny ciągnik rolniczy oczywiście ,usuwając elementy koparki i montując te od ciągnika. Ale oczywiście to jest tylko moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Grudzień 2021 Share Napisano 21 Grudzień 2021 31 minut temu, duchu napisał: usuwając elementy koparki i montując te od ciągnika Pod warunkiem zachowania dopuszczalnych nacisków na oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.