Skocz do zawartości

tachograf w autobusie


Kuszol

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Jeśli nr rejestracyjny jest na wyklejce legalizacyjnej to jest brany pod uwagę przez diagnostę, jeśli go nie ma to guzik diagnostę obchodzi jego zmiana

Może nie guzik diagnostę to obchodzi ale diagnosta nie jest w stanie ustalić czy zaszła zmiana numeru rejestracyjnego czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnosta nie jest w stanie ustalić czy zaszła zmiana numeru rejestracyjnego czy nie.

Może jednak ograniczmy sie do przypadku który jest tematem tej dyskusji.

Tu, bez żadnych dodatkowych czynności, można jednoznacznie uznać że zaszła okoliczność takiej zmiany, bo raczej nie ma możliwości by pojazd przerejestrowany z zagranicy miał nadal ten sam nr rej.

 

Dla innych przypadków, powtorzę:

to jeden i ten sam przepis, nakłada obowiązek legalizacji tachografu co dwa lata. jak i legalizacji jeżeli zmienił się nr rej /VRN/

Jeżeli ktoś chce go stosować selektywnie to życzę powodzenia.

 

Diagnosta jest w stanie w każdej chwili to ustalić bo każdy, jakikolwiek wydruk z tachografu zawiera nr rej.

A dla dyskutowanego przypadku, data na tabliczce legalizacyjnej tacho jest dużo wcześniejsza niż data I-szej rej w kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta jest w stanie w każdej chwili to ustalić bo każdy, jakikolwiek wydruk z tachografu zawiera nr rej.

Marek1, podaj przepis, który pozwala takiego wydruku żądać lub go wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co odpowiedz na inne pytanie:

Czy w przypadku tego autobusu zarejestrowanego od pół roku w kraju i posiadajacego nadal legalizację tcho z zagranicy uznasz że jest ona ważna czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skłonny jestem uznać, że legalizacja nie jest ważna, ale zachodzi tu pewna kwadratura koła, a mianowicie - rozważmy taką hipotezę. Klient kupuje za granicą pojazd, który nie posiada tablic rejestracyjnych (czyli tacho straciło legalizację, bo brak nr. rejestracyjnego). W WK pobiera numery próbne i robi legalizacje tacho, bo musi być takowa ważna podczas OBT). Po rejestracji pojazdu znów zmienił się nr rejestracyjny i musi jeszcze raz zrobić legalizacje tacho bo znów zmienił się nr rejestracyjny.

Marek1, czy uważasz, że to jedyna słuszna droga? Być może literalnie tak ale w takim wypadku przepisy są nieżyciowe i wymagają zmiany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy słuszna, rozmawiamy o przepisach, które są jakie sa.

Przypadek, który opisujesz jako hipotetyczny, miałem w tym tygodniu z tą różnicą, że pojazd miał zgraniczne TR

Reszta odbyła sie tak jak napisałeś.

 

W DzU 996, w tabeli nt ogranicznika jest napisane:

e) Brak ważnej tabliczki kalibracyjnej1), dane nieczytelne lub kalibracja nieważna.

Podałem przepis, który określa przypadki nieważności legalizacji.

I nie ważne jak to ustalisz z wydrukiem czy bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co odpowiedz na inne pytanie:

Czy w przypadku tego autobusu zarejestrowanego od pół roku w kraju i posiadajacego nadal legalizację tcho z zagranicy uznasz że jest ona ważna czy nie?

 

Zacznij ty odpowiadać na pytania, bo wybierasz sobie tylko te wygodne.

 

Sprawa druga, skąd wiesz, czy w danym pojeździe nie była robiona legalizacja tacho np we Francji, bo w tracie się skończyła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z waszych fachowych wypowiedzi rodzi się nie potrzebna sprzeczka , tym bardziej że kolega "marek1" sam stwierdził

rozmawiamy o przepisach, które są jakie sa.

. A ci co to wymyślili mają to w du--ie. Dajcie na luz i nie róbmy z siebie w pracy żandarmów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=236752#236752

Natomiast klient ma obowiązek wykonać kalibrację jeśli zmieni się nr. rejestracyjny pojazdu.

"Jeśli" to dobre słowo .Widział ktoś z was ostatnio nalepkę legalizacyjną tacho? To niech mi wskaże gdzie na nalepce jest nr.rejestracyjny . Bo VIN jest w tej chwili na każdej, a ten raczej rzadko się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto napisał, że diagnosta ma sprawdzać numer rejestracyjny w tachografie? Pisze wyraźnie jakie są obowiązki klienta, czasem warto wiedzieć odrobinę więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto napisał, że diagnosta ma sprawdzać numer rejestracyjny w tachografie?

Poczytaj wcześniejsze posty i co z nich wynika,chyba że coś źle zrozumiałem .Cały czas się miele wokół numeru rejestracyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.