DMG1 Napisano 25 Kwiecień 2015 Share Napisano 25 Kwiecień 2015 Witam. Panowie był u mnie wczoraj klient , i pyta , co należałoby przywieść (jaki dokument) na przegląd, jeśli przerobi zawieszenie (obniży pojazd)? Części mają być homologowane (przynajmniej tak się jemu wydaje) . Przerabianym pojazdem ma być Honda Accord, a zawieszenie ma być "Bielstein B6" dedykowany do Hondy Accord CL7 lub Hondy Accord CL9 (jeśli w nazwie popełniłem jakąś literówkę to proszę o poprawkę). Co Wy na to, bo ja przyznaję, jestem zielony i nie słyszałem o homologacji na zawieszenie zamienne czyli jakiś tam "Bielstein B6 - KIT" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Kwiecień 2015 Share Napisano 25 Kwiecień 2015 co należałoby przywieść (jaki dokument) na przegląd, Zdecydowana większość SKP nie będzie wymagała żadnego dokumentu. nie słyszałem o homologacji na zawieszenie zamienne czyli jakiś tam "Bielstein B6 - KIT Są specjalne zestawy (z reguły to amortyzator i sprężyna) służące do obniżania, usztywniania a niekiedy podwyższania zawieszenia i faktycznie maja one homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Z zestawami Bilstein, Koni, H&R itp. nie ma problemu o ile są one przeznaczone do jazdy po drogach publicznych. Wszystkie mają homologację. I tak jak Zdecydowana większość SKP nie będzie wymagała żadnego dokumentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 SKP, nie będzie żądać żadnego dokumentu, bo nawet nie wiadomo, jaka była wysokość przed zmianami. Jeśli podzespoły zawieszenia będą homologowane to OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 SKP, nie będzie żądać żadnego dokumentu, bo nawet nie wiadomo, jaka była wysokość przed zmianami. Jeśli podzespoły zawieszenia będą homologowane to OK. Jednak będzie widoczne, że są to elementy niefabrycznego wyposażenia pojazdu. Ponieważ są elementami mającymi wpływ na bezpieczeństwo więc homologacja na nie jak najbardziej konieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Kwiecień 2015 Share Napisano 27 Kwiecień 2015 Należy dopilnować by była to homologacja dopuszczająca do ruchu po drogach publicznych a nie do wyścigów albo na zamknięty tor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 28 Kwiecień 2015 Share Napisano 28 Kwiecień 2015 SKP, nie będzie żądać żadnego dokumentu, bo nawet nie wiadomo, jaka była wysokość przed zmianami. Jeśli podzespoły zawieszenia będą homologowane to OK. Jednak będzie widoczne, że są to elementy niefabrycznego wyposażenia pojazdu. Ponieważ są elementami mającymi wpływ na bezpieczeństwo więc homologacja na nie jak najbardziej konieczna. Tylko, co BT będziesz żądał homologację, gdy może się okazać, że klient ma to już np z 5 lat. Dopóki nie będziemy mieli informacji o wymiarach, tak jak robią to Niemcy, to homologacja wystarczy. A cyferki homologacji metal przyjmuje..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Kwiecień 2015 Share Napisano 28 Kwiecień 2015 Tylko, co BT będziesz żądał homologację, gdy może się okazać, że klient ma to już np z 5 lat. Oczywiście, że na każdym BT homologacja na niefabryczne elementy zawieszenia i nie ważne ile ma je lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Kwiecień 2015 Share Napisano 29 Kwiecień 2015 Oczywiście, że na każdym BT homologacja na niefabryczne elementy zawieszenia A jakaś podstawa prawna, że do badania poza DR lub odpowiadającym dokumentem (+ ewentualnie dokumentem z dozoru) są konieczne dodatkowe dokumenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2015 Share Napisano 29 Kwiecień 2015 Myślę, że Makowi chodziło o taki skrót myślowy - że oznaczenia homologacyjne na elementach mają być. Ciekawe czy rzeczywiście tak je sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Kwiecień 2015 Share Napisano 29 Kwiecień 2015 A jakaś podstawa prawna, że do badania poza DR lub odpowiadającym dokumentem (+ ewentualnie dokumentem z dozoru) są konieczne dodatkowe dokumenty? § 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Kwiecień 2015 Share Napisano 29 Kwiecień 2015 A tak formalnie to jakie Ty nowe dane chcesz ustalać? Po co? Dla kogo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Kwiecień 2015 Share Napisano 29 Kwiecień 2015 Ciekawe czy rzeczywiście tak je sprawdza Mam sprawdzać, to sprawdzam! [ Dodano: 29-04-2015, 21:01 ] A tak formalnie to jakie Ty nowe dane chcesz ustalać? Po co? Dla kogo? Dane dotyczące prawidłowości wyposażenia pojazdu w homologowane elementy związane z bezpieczenstwem użytkowania pojazdu. Fak jest faktem, że zgodnie par.10 ust.-1 DzU 951 wystarczy, że są te elementy oznakowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Maj 2015 Share Napisano 1 Maj 2015 Marek1, życzę szczęścia w poszukiwaniu oznaczeń na kilkuletnich elementach zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 3 Maj 2015 Share Napisano 3 Maj 2015 Marek1, życzę szczęścia w poszukiwaniu oznaczeń na kilkuletnich elementach zawieszenia. Jeśli ich tam nie ma lub są nieczytelne, to jest już problem nie mój ale właściciela pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Maj 2015 Share Napisano 3 Maj 2015 Niekoniecznie, bo jeśli one tam sa a Ty nie potrafisz ich odszukać i zakończysz OBT wynikiem N a klient znajdzie te oznaczenia to może to być Twój poważny problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 4 Maj 2015 Share Napisano 4 Maj 2015 Myślę, że to problem bardzo podobny do czytelności nr. nadwozia czy ramy. Może on i jest, tylko co z tego jeśli zupełnie nieczytelny... Dltego nie wiązałbym z tym żadnych problemów dla diagnosty :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 5 Maj 2015 Share Napisano 5 Maj 2015 Niekoniecznie, bo jeśli one tam sa a Ty nie potrafisz ich odszukać i zakończysz OBT wynikiem N a klient znajdzie te oznaczenia to może to być Twój poważny problem. E tam a) Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie można go odszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Maj 2015 Share Napisano 5 Maj 2015 lub nie można go odszukać To pojęcie względne, bo jedna osoba znajdzie w 2 minuty a inna w 2 dni sobie nie poradzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.