Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Panowie był u mnie wczoraj klient , i pyta , co należałoby przywieść (jaki dokument) na przegląd,

jeśli przerobi zawieszenie (obniży pojazd)?

Części mają być homologowane (przynajmniej tak się jemu wydaje) .

Przerabianym pojazdem ma być Honda Accord, a zawieszenie ma być "Bielstein B6" dedykowany do Hondy Accord CL7 lub Hondy Accord CL9 (jeśli w nazwie popełniłem jakąś literówkę to proszę o poprawkę). Co Wy na to, bo ja przyznaję, jestem zielony i nie słyszałem o homologacji na zawieszenie zamienne czyli jakiś tam "Bielstein B6 - KIT" ?

Napisano
co należałoby przywieść (jaki dokument) na przegląd,

Zdecydowana większość SKP nie będzie wymagała żadnego dokumentu.

nie słyszałem o homologacji na zawieszenie zamienne czyli jakiś tam "Bielstein B6 - KIT

Są specjalne zestawy (z reguły to amortyzator i sprężyna) służące do obniżania, usztywniania a niekiedy podwyższania zawieszenia i faktycznie maja one homologację.

Napisano

Z zestawami Bilstein, Koni, H&R itp. nie ma problemu o ile są one przeznaczone do jazdy po drogach publicznych. Wszystkie mają homologację. I tak jak

Zdecydowana większość SKP nie będzie wymagała żadnego dokumentu.
Napisano

SKP, nie będzie żądać żadnego dokumentu, bo nawet nie wiadomo, jaka była wysokość przed zmianami. Jeśli podzespoły zawieszenia będą homologowane to OK.

Napisano
SKP, nie będzie żądać żadnego dokumentu, bo nawet nie wiadomo, jaka była wysokość przed zmianami. Jeśli podzespoły zawieszenia będą homologowane to OK.

Jednak będzie widoczne, że są to elementy niefabrycznego wyposażenia pojazdu.

Ponieważ są elementami mającymi wpływ na bezpieczeństwo więc homologacja na nie jak najbardziej konieczna.

Napisano

Należy dopilnować by była to homologacja dopuszczająca do ruchu po drogach publicznych a nie do wyścigów albo na zamknięty tor.

Napisano
SKP, nie będzie żądać żadnego dokumentu, bo nawet nie wiadomo, jaka była wysokość przed zmianami. Jeśli podzespoły zawieszenia będą homologowane to OK.

Jednak będzie widoczne, że są to elementy niefabrycznego wyposażenia pojazdu.

Ponieważ są elementami mającymi wpływ na bezpieczeństwo więc homologacja na nie jak najbardziej konieczna.

 

Tylko, co BT będziesz żądał homologację, gdy może się okazać, że klient ma to już np z 5 lat. Dopóki nie będziemy mieli informacji o wymiarach, tak jak robią to Niemcy, to homologacja wystarczy. A cyferki homologacji metal przyjmuje..... ;)

Napisano
Tylko, co BT będziesz żądał homologację, gdy może się okazać, że klient ma to już np z 5 lat.

Oczywiście, że na każdym BT homologacja na niefabryczne elementy zawieszenia i nie ważne ile ma je lat.

Napisano
Oczywiście, że na każdym BT homologacja na niefabryczne elementy zawieszenia

 

A jakaś podstawa prawna, że do badania poza DR lub odpowiadającym dokumentem (+ ewentualnie dokumentem z dozoru) są konieczne dodatkowe dokumenty?

Napisano

Myślę, że Makowi chodziło o taki skrót myślowy - że oznaczenia homologacyjne na elementach mają być. Ciekawe czy rzeczywiście tak je sprawdza ;)

Napisano
A jakaś podstawa prawna, że do badania poza DR lub odpowiadającym dokumentem (+ ewentualnie dokumentem z dozoru) są konieczne dodatkowe dokumenty?

§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów.

Napisano

A tak formalnie to jakie Ty nowe dane chcesz ustalać? Po co? Dla kogo?

Napisano
Ciekawe czy rzeczywiście tak je sprawdza ;)

Mam sprawdzać, to sprawdzam! :P

 

[ Dodano: 29-04-2015, 21:01 ]

A tak formalnie to jakie Ty nowe dane chcesz ustalać? Po co? Dla kogo?

Dane dotyczące prawidłowości wyposażenia pojazdu w homologowane elementy związane z bezpieczenstwem użytkowania pojazdu.

Fak jest faktem, że zgodnie par.10 ust.-1 DzU 951 wystarczy, że są te elementy oznakowane.

Napisano

Marek1, życzę szczęścia w poszukiwaniu oznaczeń na kilkuletnich elementach zawieszenia.

Napisano
Marek1, życzę szczęścia w poszukiwaniu oznaczeń na kilkuletnich elementach zawieszenia.

Jeśli ich tam nie ma lub są nieczytelne, to jest już problem nie mój ale właściciela pojazdu. :evil:

Napisano

Niekoniecznie, bo jeśli one tam sa a Ty nie potrafisz ich odszukać i zakończysz OBT wynikiem N a klient znajdzie te oznaczenia to może to być Twój poważny problem.

Napisano

Myślę, że to problem bardzo podobny do czytelności nr. nadwozia czy ramy.

Może on i jest, tylko co z tego jeśli zupełnie nieczytelny... 8)

Dltego nie wiązałbym z tym żadnych problemów dla diagnosty :>

Napisano
Niekoniecznie, bo jeśli one tam sa a Ty nie potrafisz ich odszukać i zakończysz OBT wynikiem N a klient znajdzie te oznaczenia to może to być Twój poważny problem.

E tam

a) Brak numeru (VIN) lub numeru nadwozia (podwozia/ramy) lub nie można go odszukać.
Napisano
lub nie można go odszukać

To pojęcie względne, bo jedna osoba znajdzie w 2 minuty a inna w 2 dni sobie nie poradzi :-?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.