Skocz do zawartości

Autobus 100


Robert66

Rekomendowane odpowiedzi

Jedno po drugim.

 

Bo twój program inaczej nie pozwoli... :evil:

 

U nas badania robione dla jednego pojazdu razem z okresowym - na jednym druku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli nie pozwala, to wiadomo czyj ma program

Z tym rozdzieleniem to jest bardzo różnie - spróbujcie zrobić Np ADR jako samo dodatkowe / bo okresowe zrobił wcześniej - ciągnik pod ADR / - wymagana jest data ważności OBT - w zaświadczenie nie da się wpisać jej "z ręki" - więc mimo że robisz dodatkowe to TNB trzeba wpisać w dodatkowe /program z stamtąd bierze datę do zaświadczenia/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co będzie jak na 100 będzie N a na okresowe P ?

 

Nie ma opcji, bo okresowe to sprawdzenie danych w DR ze stanem faktycznym, więc jeśli w ramach okresowego stwierdzisz, że nie spełnia warunków 100 to N.

 

 

A ja nadal czekam na podstawę prawną do wykonywania DBT BUS100 okresowo i wożenie zaświadczenia ze sobą :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji, bo okresowe to sprawdzenie danych w DR ze stanem faktycznym, więc jeśli w ramach okresowego stwierdzisz, że nie spełnia warunków 100 to N.

Jednak, żeby spełnić warunki okresowego, nie musi spełniać warunków badania dodatkowego na 100 więc jednak P z okresowego, nawet jeśli N z dodatkowego na 100!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nadal czekam na podstawę prawną do wykonywania DBT BUS100 okresowo i wożenie zaświadczenia ze sobą

Jeśli klient chce cały czas BUS100 to tak.I jeszcze jedno-pamiętacie rozmowę na temat ważności zaświadczenia z BT?-nigdzie nie ma a tu proszę... :)

 

Dz.u.poz 996 ze zm. Załącznik nr 6

WZÓR ZAŚWIADCZENIA O PRZEPROWADZONYM BADANIU TECHNICZNYM AUTOBUSU,

KTÓREGO DOPUSZCZALNA PRĘDKOŚĆ NA AUTOSTRADZIE I DRODZE EKSPRESOWEJ

WYNOSI 100 km/h

 

Zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia, tj. do:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak, żeby spełnić warunki okresowego, nie musi spełniać warunków badania dodatkowego na 100

 

Musi, jeśli ma adnotację w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozdzielenie

 

A co będzie jak na 100 będzie N a na okresowe P ? I klient ZAŻĄDA zgodnie z rozporządzeniem wpisu do DR?

N za 0.2g - wykreśla bus 100 z DR i dopiero P za okresowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak, żeby spełnić warunki okresowego, nie musi spełniać warunków badania dodatkowego na 100 więc jednak P z okresowego

 

A gdzie porównanie danych w DR ze stanem faktycznym? BUS100 to też "dana" informująca o spełnianiu przez pojazd określonych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli nie pozwala, to wiadomo czyj ma program

Z tym rozdzieleniem to jest bardzo różnie - spróbujcie zrobić Np ADR jako samo dodatkowe / bo okresowe zrobił wcześniej - ciągnik pod ADR / - wymagana jest data ważności OBT - w zaświadczenie nie da się wpisać jej "z ręki" - więc mimo że robisz dodatkowe to TNB trzeba wpisać w dodatkowe /program z stamtąd bierze datę do zaświadczenia/

 

Wielokrotnie robiłem ADR-y bez OBT i nie miałem żadnych problemów z wpisaniem ważności OBT do zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czy busy / autobusy mając homologację tempo 100 muszą mieć naklejkę z tyłu? Ostatnio doczepił się słowacki policeman do braku naklejki. Bus 20 osobowy Mercedes Sprinter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 32.1.Autobus, o którym mowa w art. 20 ust. 4 ustawy, oraz pojazd, w stosunku do którego organ rejestrujący określił na podstawie art. 21 ust. 4 ustawy indywidualną dopuszczalną prędkość jazdy, oznacza się na tyle nadwozia tarczą określającą tę prędkość.

Trochę wstyd, Słowacy znają przepisy, my niekoniecznie ,,,

 

Ostatnio doczepił się słowacki policeman do braku naklejki.

Gdzie byli wcześniej polski "policeman" i diagnosta ?

Kolego "vianooo", jeśli jesteś przedsiębiorcą i masz "prywatnego" diagnostę, zadbaj, by znał przepisy albo go zmień,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!

No właśnie tak się składa, że mamy kilka busów w firmie i żaden nie ma oznaczenia z tyłu pojazdu o homologowanym ograniczniku 100km/h Niejednokrotna kontrola, przeglądy rejestracyjne itp - nikt nie kwestionował. Dopiero robiłem niedawno trasę Kraków Debreczyn więc przez Słowację pan policjant zaczął być nadgorliwy. Całe szczęście dał pouczenie, może dlatego że widział że ten akurat bus był nowy, miał 3 miesiące więc kazał nakleić po powrocie na bazę :) chyba więc trzeba się zaopatrzyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

homo to jedno,

naklejka drugie,

ale do jazdy "100" potrzebne jest zaświadczenie z DBT 100

 

Art.81.1.Właściciel pojazdu samochodowego, (...) jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.

2.Badania techniczne dzieli się na badania okresowe i badania dodatkowe.

 

11.Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

 

8 ) autobus, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, co do zgodności z dodatkowymi warunkami technicznymi;

:idea::!::!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do jazdy "100" potrzebne jest zaświadczenie z DBT 100

 

Poproszę podstawę prawną.

 

Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego:

 

1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;

 

2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

 

3) dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie;

 

3a) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym w zakresie wyposażenia pojazdu w blokadę alkoholową w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 pkt 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2015 r. poz. 155 i 541);

 

4) zezwolenie, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późn. zm.5));

 

4a) dokument potwierdzający kalibrację blokady alkoholowej, wystawiony przez producenta urządzenia lub jego upoważnionego przedstawiciela;

 

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

 

 

Z jakiej ustawy wynika konieczność posiadania zaświadczenia 100 :?::?::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może z PoRD

Art.66.

5.Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrami właściwym do spraw wewnętrznych oraz Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.

 

Art.81.

15.Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, zakres i sposób przeprowadzenia badań technicznych oraz wzory dokumentów stosowanych przy tych badaniach, uwzględniając w szczególności zakres warunków technicznych pojazdów podlegających badaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może z PoRD

 

Z PORD nie, bo zaświadczenie 100 nie jest wymienione w żadnym z punktów 1-4a. Natomiast punkt 5 dotyczy innej ustawy (o ile taka w ogóle istnieje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.