Robert66 Napisano 28 Kwiecień 2015 Napisano 28 Kwiecień 2015 Szanowni koledzy pomóżcie dawno nie robiłem 100.Czy robimy obt i dodatkowe 100 czy samą 100.
michal_k Napisano 28 Kwiecień 2015 Napisano 28 Kwiecień 2015 Czy robimy obt i dodatkowe 100 czy samą 100. Zgodnie z prawem są to niezależne badania.
Marek1 Napisano 28 Kwiecień 2015 Napisano 28 Kwiecień 2015 Jeżeli OBT ma ważne, to można mu zrobić samo badanie na 100. Jednak jeżeli OBT jest nieważne to trzeba zrobić OBT i DBT na 100
markes30 Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 Ja zaczynam o dodatkowego na 100, zamykam a następnie okresowe. Jedno po drugim.
Psuj Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 Jedno po drugim. Bo twój program inaczej nie pozwoli... U nas badania robione dla jednego pojazdu razem z okresowym - na jednym druku. "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
JANUSZ60 Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 Bo twój program inaczej nie pozwoli... A jeśli nie pozwala, to wiadomo czyj ma program ,,,
markes30 Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 Program pozwoli natomiast rozdzielenie (niewrażliwe na interpretacje) wynika z pragmatyzmu.
IVVO Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 A jeśli nie pozwala, to wiadomo czyj ma program Z tym rozdzieleniem to jest bardzo różnie - spróbujcie zrobić Np ADR jako samo dodatkowe / bo okresowe zrobił wcześniej - ciągnik pod ADR / - wymagana jest data ważności OBT - w zaświadczenie nie da się wpisać jej "z ręki" - więc mimo że robisz dodatkowe to TNB trzeba wpisać w dodatkowe /program z stamtąd bierze datę do zaświadczenia/
Psuj Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 rozdzielenie A co będzie jak na 100 będzie N a na okresowe P ? I klient ZAŻĄDA zgodnie z rozporządzeniem wpisu do DR? "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
michal_k Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 A co będzie jak na 100 będzie N a na okresowe P ? Nie ma opcji, bo okresowe to sprawdzenie danych w DR ze stanem faktycznym, więc jeśli w ramach okresowego stwierdzisz, że nie spełnia warunków 100 to N. A ja nadal czekam na podstawę prawną do wykonywania DBT BUS100 okresowo i wożenie zaświadczenia ze sobą
Marek1 Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 Nie ma opcji, bo okresowe to sprawdzenie danych w DR ze stanem faktycznym, więc jeśli w ramach okresowego stwierdzisz, że nie spełnia warunków 100 to N. Jednak, żeby spełnić warunki okresowego, nie musi spełniać warunków badania dodatkowego na 100 więc jednak P z okresowego, nawet jeśli N z dodatkowego na 100!
Grzegorz Łódź Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 A ja nadal czekam na podstawę prawną do wykonywania DBT BUS100 okresowo i wożenie zaświadczenia ze sobą Jeśli klient chce cały czas BUS100 to tak.I jeszcze jedno-pamiętacie rozmowę na temat ważności zaświadczenia z BT?-nigdzie nie ma a tu proszę... Dz.u.poz 996 ze zm. Załącznik nr 6 WZÓR ZAŚWIADCZENIA O PRZEPROWADZONYM BADANIU TECHNICZNYM AUTOBUSU, KTÓREGO DOPUSZCZALNA PRĘDKOŚĆ NA AUTOSTRADZIE I DRODZE EKSPRESOWEJ WYNOSI 100 km/h Zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia, tj. do:
blakop Napisano 29 Kwiecień 2015 Napisano 29 Kwiecień 2015 Jednak, żeby spełnić warunki okresowego, nie musi spełniać warunków badania dodatkowego na 100 Musi, jeśli ma adnotację w DR.
markes30 Napisano 30 Kwiecień 2015 Napisano 30 Kwiecień 2015 rozdzielenie A co będzie jak na 100 będzie N a na okresowe P ? I klient ZAŻĄDA zgodnie z rozporządzeniem wpisu do DR? N za 0.2g - wykreśla bus 100 z DR i dopiero P za okresowe.
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2015 Napisano 30 Kwiecień 2015 Jednak, żeby spełnić warunki okresowego, nie musi spełniać warunków badania dodatkowego na 100 więc jednak P z okresowego A gdzie porównanie danych w DR ze stanem faktycznym? BUS100 to też "dana" informująca o spełnianiu przez pojazd określonych warunków.
Jacdiag Napisano 30 Kwiecień 2015 Napisano 30 Kwiecień 2015 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=10318 Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
danielg539 Napisano 3 Maj 2015 Napisano 3 Maj 2015 A jeśli nie pozwala, to wiadomo czyj ma program Z tym rozdzieleniem to jest bardzo różnie - spróbujcie zrobić Np ADR jako samo dodatkowe / bo okresowe zrobił wcześniej - ciągnik pod ADR / - wymagana jest data ważności OBT - w zaświadczenie nie da się wpisać jej "z ręki" - więc mimo że robisz dodatkowe to TNB trzeba wpisać w dodatkowe /program z stamtąd bierze datę do zaświadczenia/ Wielokrotnie robiłem ADR-y bez OBT i nie miałem żadnych problemów z wpisaniem ważności OBT do zaświadczenia.
Gość Napisano 7 Czerwiec 2015 Napisano 7 Czerwiec 2015 Czy busy / autobusy mając homologację tempo 100 muszą mieć naklejkę z tyłu? Ostatnio doczepił się słowacki policeman do braku naklejki. Bus 20 osobowy Mercedes Sprinter.
JANUSZ60 Napisano 7 Czerwiec 2015 Napisano 7 Czerwiec 2015 § 32.1.Autobus, o którym mowa w art. 20 ust. 4 ustawy, oraz pojazd, w stosunku do którego organ rejestrujący określił na podstawie art. 21 ust. 4 ustawy indywidualną dopuszczalną prędkość jazdy, oznacza się na tyle nadwozia tarczą określającą tę prędkość. Trochę wstyd, Słowacy znają przepisy, my niekoniecznie ,,, Ostatnio doczepił się słowacki policeman do braku naklejki. Gdzie byli wcześniej polski "policeman" i diagnosta ? Kolego "vianooo", jeśli jesteś przedsiębiorcą i masz "prywatnego" diagnostę, zadbaj, by znał przepisy albo go zmień,,,
Gość Napisano 8 Czerwiec 2015 Napisano 8 Czerwiec 2015 Dzięki za odpowiedź! No właśnie tak się składa, że mamy kilka busów w firmie i żaden nie ma oznaczenia z tyłu pojazdu o homologowanym ograniczniku 100km/h Niejednokrotna kontrola, przeglądy rejestracyjne itp - nikt nie kwestionował. Dopiero robiłem niedawno trasę Kraków Debreczyn więc przez Słowację pan policjant zaczął być nadgorliwy. Całe szczęście dał pouczenie, może dlatego że widział że ten akurat bus był nowy, miał 3 miesiące więc kazał nakleić po powrocie na bazę chyba więc trzeba się zaopatrzyć
Jacdiag Napisano 8 Czerwiec 2015 Napisano 8 Czerwiec 2015 homo to jedno, naklejka drugie, ale do jazdy "100" potrzebne jest zaświadczenie z DBT 100 Art.81.1.Właściciel pojazdu samochodowego, (...) jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.2.Badania techniczne dzieli się na badania okresowe i badania dodatkowe. 11.Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: 8 ) autobus, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, co do zgodności z dodatkowymi warunkami technicznymi; Zaświadczenie jest ważne 1/2 roku od daty wystawienia, tj. do : Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
michal_k Napisano 8 Czerwiec 2015 Napisano 8 Czerwiec 2015 ale do jazdy "100" potrzebne jest zaświadczenie z DBT 100 Poproszę podstawę prawną. Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego: 1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem; 2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu; 3) dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie; 3a) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym w zakresie wyposażenia pojazdu w blokadę alkoholową w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 pkt 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2015 r. poz. 155 i 541); 4) zezwolenie, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późn. zm.5)); 4a) dokument potwierdzający kalibrację blokady alkoholowej, wystawiony przez producenta urządzenia lub jego upoważnionego przedstawiciela; 5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy. Z jakiej ustawy wynika konieczność posiadania zaświadczenia 100
Jacdiag Napisano 8 Czerwiec 2015 Napisano 8 Czerwiec 2015 może z PoRD Art.66.5.Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrami właściwym do spraw wewnętrznych oraz Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia. Art.81. 15.Minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia, zakres i sposób przeprowadzenia badań technicznych oraz wzory dokumentów stosowanych przy tych badaniach, uwzględniając w szczególności zakres warunków technicznych pojazdów podlegających badaniu. Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
michal_k Napisano 8 Czerwiec 2015 Napisano 8 Czerwiec 2015 może z PoRD Z PORD nie, bo zaświadczenie 100 nie jest wymienione w żadnym z punktów 1-4a. Natomiast punkt 5 dotyczy innej ustawy (o ile taka w ogóle istnieje).
Rekomendowane odpowiedzi