Skocz do zawartości

O1 w ducato?


Demart
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest możliwe. Było u mnie ducato O1-2500, a na tabliczce f1,f2-3500,F3-6500 czyli po odjęciu dmc pojazdu od dmc zespołu pojazdów dmc przyczepy wychodzi 3000kg. Jak to jest możliwe żeby dmc wychodziło wyższe od MMC? Czy może była to jakaś pomyłka w Brifie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy może była to jakaś pomyłka w Brifie?

Raczej w TZ :? Podaj może więcej danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej w TZ :? Podaj może więcej danych.

 

Nie mam teraz dostępu, ale miałem takie ducato tylko że młodsze i miało takie same masy i O1-3000. Wygląda że błąd był w briefie. Pytam bo już sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tego nie "kumam" :roll:

 

Tzn. czego nie kumasz? Po odjęciu DMC pojazdu od DMC zespołu pojazdów wychodzi DMC przyczepy 3000, a O1 jest 2500. Jak wiadomo O1 to MMC przyczepy. Więc jak może być MMC mniejsze od DMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak może być MMC mniejsze od DMC?
W twoim przypadku to bedzie błąd ale często tak jest ze po odjęciu F2 od F3 i porównując O1 zostaje jeszcze np 70 kg ( o ile mnie pamięć nie myli to tak jest w BMW E46 czy w Audi A4.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tu żadnego błędu. W Niemczech cieli to Ducato z 4000 na 3500 wymienili TZ a zestaw zostawili - norma - O.1 - 2500 O.2 750. Ewentualnie poczytaj w dolnych przypisach, bo tam może być 3000 i wyjaśnienie

 

[ Dodano: 09-05-2015, 08:47 ]

czyli po odjęciu dmc pojazdu od dmc zespołu pojazdów dmc przyczepy wychodzi 3000kg

Tak się tego nie robi - poczytaj forum - to ustala producent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli po odjęciu dmc pojazdu od dmc zespołu pojazdów dmc przyczepy wychodzi 3000kg

Tak się tego nie robi - poczytaj forum - to ustala producent

 

Wiem że tak się tego nie robi tylko zastanawiało mnie dlaczego tak wychodzi, a inne ducata mają O1-3000. W dipie wpisałem O1-2500. Klient chciał O1-3000. Poinformowałem go że żeby to zmienić to musiał by mieć wyciąg ze świadectwa homologacji że na tyle był homologowany, a jeżeli w Niemczech był na DMC-4000 to jest to logiczne że obcięli mu przyczepę żeby nie przekraczał DMC zespołu. Jeżeli tak było to chyba jest w stanie załatwić świadectwo z O1-3000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. czego nie kumasz? Po odjęciu DMC pojazdu od DMC zespołu pojazdów wychodzi DMC przyczepy 3000,

 

Następny "fachowiec" swoje obliczenia wprowadza... ech... nie tylko ręce opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demart rozróżnia DMC od MMC bo wyraźnie te parametry rozdzielił. Obliczanie DMC przyczepy jest w mojej ocenie dopuszczalne, choć nie ma co do zasady znaczenia, bo od dawna w dowodach wpisujemy MMC przyczepy (choć np. w karcie pojazdu ciągle jest rubryka DMC przyczepy - nie MMC).

Myślę, że problem jak najbardziej może budzić zastanowienie, bo o ile często jest tak, że F1+O1 jest razem większe od F3, o tyle sytuacje odwrotne są co najmniej zastanawiające.

 

Moim zdaniem albo TZ jest błędna (bywa w grupie fiata),albo w pojeździe doszło do jakichś mniej lub bardziej legalnych zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wcale nie rzadkie...

Kiedyś to właściwie u Francuzów - teraz Niemcy i cała reszta - trzeba przywyknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem albo TZ jest błędna (bywa w grupie fiata),albo w pojeździe doszło do jakichś mniej lub bardziej legalnych zmian konstrukcyjnych.

I dlatego, badanie powinno się zakończyć wynikiem "N" za niezgodność danych na TZ 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś to właściwie u Francuzów

 

Mam wrażenie, że mylisz przypadki. We Francuskich autach jest odwrotnie. MMC przyczepy (O1) jest wyższa niż wynika to z odejmowania F3-F1. I to jest łatwe do wytłumaczenia i logiczne przy określonych założeniach. Tu jest odwrotna sytuacja, więc pojazd nigdy nie osiągnie F3, bo O1 jest za niskie - a nie za wysokie. Czyli pojazd nie ma szans na osiągnięcie dopuszczalnej masy zespołu, a to już logiczne nie jest, żeby pojazd nie był w stanie dobić do mas dopuszczalnych, więc coś tu chyba jest nie tak. Bez kontaktu z serwisem, czy też wglądem w homo się nie obejdzie chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Następny "fachowiec" swoje obliczenia wprowadza... ech... nie tylko ręce opadają...

 

Nie następny fachowiec tylko na logikę coś tu jest nie tak. A ja myślałem że od tego jest to forum żeby pytać jak się czegoś nie wie, chyba że się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego, badanie powinno się zakończyć wynikiem "N" za niezgodność danych na TZ

 

A które dane się nie zgadzają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego, gdyby "brakowało" około 70 kg - to jest normalne, bo często producent określa, że DMC samochodu przy ciągnięciu przyczepy wzrasta o te 70-75 kg.

 

Ale tutaj jest różnica 500 - na oko coś nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. czego nie kumasz? Po odjęciu DMC pojazdu od DMC zespołu pojazdów wychodzi DMC przyczepy 3000, a O1 jest 2500. Jak wiadomo O1 to MMC przyczepy. Więc jak może być MMC mniejsze od DMC?

Niestety trochę (według mnie) poplątałeś pojęcia - teraz już wiem o co tobie chodzi:

 

Po odjęciu MMC pojazdu od MMC zespołu pojazdów wychodzi 3000 kg

 

"Wynik odejmowania" z punktu logicznego powinien być najniższą MMC przyczepy, z zastrzeżeniem, że nie określa MMC przyczepy.

 

Natomiast dana w dokumentach ) O1 - wynosi 2500 kg.

 

"Wynik odejmowania" jest wyższy niż O1 w dokumentach - czy to jest normalne?

 

Mogę odpowiedzieć tak - Nie spotkałem się z taką sytuacją i według mnie nie jest to logiczne.

 

A ja myślałem że od tego jest to forum żeby pytać jak się czegoś nie wie, chyba że się mylę?
Myślę, że się nie mylisz.

 

Jednak tą sytuację wyjaśni tylko świadectwo homologacji, które powinien przedstawić klient, zwłaszcza że chce O1- 3000 kg :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A które dane się nie zgadzają?

A jak ma osiągnąć tę dopuszczalną masę zestawu 6500 kg jeśli MMC przyczepy wynosi 2500 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się zgadza?

6500 kg DMC zespołu pojazdów na TZ, podczas gdy ten pojazd z przyczepą osiąga 6000 kg. tej DMC.

Więc dociekam, czym jest, lub po co jest te 500 kg. nadwyżki w DMC zespołu pojazdów?

Nie spotkałem sie z tak zapisanymi parametrami pojazdu.

Ty najwyraźniej pewnie potrafisz to wytłumaczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6500 kg DMC zespołu pojazdów na TZ, podczas gdy ten pojazd z przyczepą osiąga 6000 kg. tej DMC.

 

6500 na tabliczce i 6500 w DR - CO CI SIĘ NIE ZGADZA ???

 

Nie spotkałem sie z tak zapisanymi parametrami pojazdu.

 

A ja tak. Może to kwestia doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6500 na tabliczce i 6500 w DR - CO CI SIĘ NIE ZGADZA ???

 

Oderwanie wartości O.1 od F.2 i F.3 - widać, że coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia doświadczenia?

Częściej trafiasz na niejasne zapisy parametrów pojazdów?

To współczuję!

Bo to dodatkowa robota i jeszcze te nerwy klientów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.