Demart Napisano 8 Maj 2015 Napisano 8 Maj 2015 Jak to jest możliwe. Było u mnie ducato O1-2500, a na tabliczce f1,f2-3500,F3-6500 czyli po odjęciu dmc pojazdu od dmc zespołu pojazdów dmc przyczepy wychodzi 3000kg. Jak to jest możliwe żeby dmc wychodziło wyższe od MMC? Czy może była to jakaś pomyłka w Brifie? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 8 Maj 2015 Napisano 8 Maj 2015 Czy może była to jakaś pomyłka w Brifie? Raczej w TZ Podaj może więcej danych. Cytuj
Demart Napisano 8 Maj 2015 Autor Napisano 8 Maj 2015 Raczej w TZ Podaj może więcej danych. Nie mam teraz dostępu, ale miałem takie ducato tylko że młodsze i miało takie same masy i O1-3000. Wygląda że błąd był w briefie. Pytam bo już sam nie wiem. Cytuj
ketiw38 Napisano 8 Maj 2015 Napisano 8 Maj 2015 Jak to jest możliwe żeby dmc wychodziło wyższe od MMC? Jakoś tego nie "kumam" Cytuj
Demart Napisano 8 Maj 2015 Autor Napisano 8 Maj 2015 Jakoś tego nie "kumam" Tzn. czego nie kumasz? Po odjęciu DMC pojazdu od DMC zespołu pojazdów wychodzi DMC przyczepy 3000, a O1 jest 2500. Jak wiadomo O1 to MMC przyczepy. Więc jak może być MMC mniejsze od DMC? Cytuj
duchu Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Więc jak może być MMC mniejsze od DMC? W twoim przypadku to bedzie błąd ale często tak jest ze po odjęciu F2 od F3 i porównując O1 zostaje jeszcze np 70 kg ( o ile mnie pamięć nie myli to tak jest w BMW E46 czy w Audi A4.) Cytuj
IVVO Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Nie ma tu żadnego błędu. W Niemczech cieli to Ducato z 4000 na 3500 wymienili TZ a zestaw zostawili - norma - O.1 - 2500 O.2 750. Ewentualnie poczytaj w dolnych przypisach, bo tam może być 3000 i wyjaśnienie [ Dodano: 09-05-2015, 08:47 ] czyli po odjęciu dmc pojazdu od dmc zespołu pojazdów dmc przyczepy wychodzi 3000kg Tak się tego nie robi - poczytaj forum - to ustala producent Cytuj
Demart Napisano 9 Maj 2015 Autor Napisano 9 Maj 2015 czyli po odjęciu dmc pojazdu od dmc zespołu pojazdów dmc przyczepy wychodzi 3000kg Tak się tego nie robi - poczytaj forum - to ustala producent Wiem że tak się tego nie robi tylko zastanawiało mnie dlaczego tak wychodzi, a inne ducata mają O1-3000. W dipie wpisałem O1-2500. Klient chciał O1-3000. Poinformowałem go że żeby to zmienić to musiał by mieć wyciąg ze świadectwa homologacji że na tyle był homologowany, a jeżeli w Niemczech był na DMC-4000 to jest to logiczne że obcięli mu przyczepę żeby nie przekraczał DMC zespołu. Jeżeli tak było to chyba jest w stanie załatwić świadectwo z O1-3000? Cytuj
Psuj Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Tzn. czego nie kumasz? Po odjęciu DMC pojazdu od DMC zespołu pojazdów wychodzi DMC przyczepy 3000, Następny "fachowiec" swoje obliczenia wprowadza... ech... nie tylko ręce opadają... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
blakop Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Demart rozróżnia DMC od MMC bo wyraźnie te parametry rozdzielił. Obliczanie DMC przyczepy jest w mojej ocenie dopuszczalne, choć nie ma co do zasady znaczenia, bo od dawna w dowodach wpisujemy MMC przyczepy (choć np. w karcie pojazdu ciągle jest rubryka DMC przyczepy - nie MMC). Myślę, że problem jak najbardziej może budzić zastanowienie, bo o ile często jest tak, że F1+O1 jest razem większe od F3, o tyle sytuacje odwrotne są co najmniej zastanawiające. Moim zdaniem albo TZ jest błędna (bywa w grupie fiata),albo w pojeździe doszło do jakichś mniej lub bardziej legalnych zmian konstrukcyjnych. Cytuj
Psuj Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 o tyle sytuacje odwrotne są co najmniej zastanawiające. Ale wcale nie rzadkie... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
IVVO Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Ale wcale nie rzadkie... Kiedyś to właściwie u Francuzów - teraz Niemcy i cała reszta - trzeba przywyknąć Cytuj
Marek1 Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Moim zdaniem albo TZ jest błędna (bywa w grupie fiata),albo w pojeździe doszło do jakichś mniej lub bardziej legalnych zmian konstrukcyjnych. I dlatego, badanie powinno się zakończyć wynikiem "N" za niezgodność danych na TZ Cytuj
blakop Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Kiedyś to właściwie u Francuzów Mam wrażenie, że mylisz przypadki. We Francuskich autach jest odwrotnie. MMC przyczepy (O1) jest wyższa niż wynika to z odejmowania F3-F1. I to jest łatwe do wytłumaczenia i logiczne przy określonych założeniach. Tu jest odwrotna sytuacja, więc pojazd nigdy nie osiągnie F3, bo O1 jest za niskie - a nie za wysokie. Czyli pojazd nie ma szans na osiągnięcie dopuszczalnej masy zespołu, a to już logiczne nie jest, żeby pojazd nie był w stanie dobić do mas dopuszczalnych, więc coś tu chyba jest nie tak. Bez kontaktu z serwisem, czy też wglądem w homo się nie obejdzie chyba. Cytuj
Demart Napisano 9 Maj 2015 Autor Napisano 9 Maj 2015 Następny "fachowiec" swoje obliczenia wprowadza... ech... nie tylko ręce opadają... Nie następny fachowiec tylko na logikę coś tu jest nie tak. A ja myślałem że od tego jest to forum żeby pytać jak się czegoś nie wie, chyba że się mylę? Cytuj
Psuj Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 I dlatego, badanie powinno się zakończyć wynikiem "N" za niezgodność danych na TZ A które dane się nie zgadzają? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
michal_k Napisano 9 Maj 2015 Napisano 9 Maj 2015 Co innego, gdyby "brakowało" około 70 kg - to jest normalne, bo często producent określa, że DMC samochodu przy ciągnięciu przyczepy wzrasta o te 70-75 kg. Ale tutaj jest różnica 500 - na oko coś nie pasuje. Cytuj
ketiw38 Napisano 10 Maj 2015 Napisano 10 Maj 2015 Tzn. czego nie kumasz? Po odjęciu DMC pojazdu od DMC zespołu pojazdów wychodzi DMC przyczepy 3000, a O1 jest 2500. Jak wiadomo O1 to MMC przyczepy. Więc jak może być MMC mniejsze od DMC? Niestety trochę (według mnie) poplątałeś pojęcia - teraz już wiem o co tobie chodzi: Po odjęciu MMC pojazdu od MMC zespołu pojazdów wychodzi 3000 kg "Wynik odejmowania" z punktu logicznego powinien być najniższą MMC przyczepy, z zastrzeżeniem, że nie określa MMC przyczepy. Natomiast dana w dokumentach ) O1 - wynosi 2500 kg. "Wynik odejmowania" jest wyższy niż O1 w dokumentach - czy to jest normalne? Mogę odpowiedzieć tak - Nie spotkałem się z taką sytuacją i według mnie nie jest to logiczne. A ja myślałem że od tego jest to forum żeby pytać jak się czegoś nie wie, chyba że się mylę? Myślę, że się nie mylisz. Jednak tą sytuację wyjaśni tylko świadectwo homologacji, które powinien przedstawić klient, zwłaszcza że chce O1- 3000 kg Cytuj
Marek1 Napisano 10 Maj 2015 Napisano 10 Maj 2015 A które dane się nie zgadzają? A jak ma osiągnąć tę dopuszczalną masę zestawu 6500 kg jeśli MMC przyczepy wynosi 2500 kg? Cytuj
Psuj Napisano 10 Maj 2015 Napisano 10 Maj 2015 A jak ma osiągnąć Ja się pytam co się nie zgadza, a nie jak co osiągnąć... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Marek1 Napisano 10 Maj 2015 Napisano 10 Maj 2015 A co się zgadza? 6500 kg DMC zespołu pojazdów na TZ, podczas gdy ten pojazd z przyczepą osiąga 6000 kg. tej DMC. Więc dociekam, czym jest, lub po co jest te 500 kg. nadwyżki w DMC zespołu pojazdów? Nie spotkałem sie z tak zapisanymi parametrami pojazdu. Ty najwyraźniej pewnie potrafisz to wytłumaczyć... Cytuj
Psuj Napisano 10 Maj 2015 Napisano 10 Maj 2015 6500 kg DMC zespołu pojazdów na TZ, podczas gdy ten pojazd z przyczepą osiąga 6000 kg. tej DMC. 6500 na tabliczce i 6500 w DR - CO CI SIĘ NIE ZGADZA ??? Nie spotkałem sie z tak zapisanymi parametrami pojazdu. A ja tak. Może to kwestia doświadczenia? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
michal_k Napisano 10 Maj 2015 Napisano 10 Maj 2015 6500 na tabliczce i 6500 w DR - CO CI SIĘ NIE ZGADZA ??? Oderwanie wartości O.1 od F.2 i F.3 - widać, że coś jest nie tak. Cytuj
markes30 Napisano 11 Maj 2015 Napisano 11 Maj 2015 Sprawę zapewne wyjaśnią przypisy na dole briefu. Cytuj
Marek1 Napisano 11 Maj 2015 Napisano 11 Maj 2015 Może to kwestia doświadczenia? Częściej trafiasz na niejasne zapisy parametrów pojazdów? To współczuję! Bo to dodatkowa robota i jeszcze te nerwy klientów... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.