IVVO Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 I później zdziwienie klienta na pierwszym OBT, gdy kasuję dodatkowo za hak Bardziej ich dziwi że to UD - ilu macie takich klientów co za HAK rok w rok dostają UD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 Jeszcze takie jedno dziwne pytanie. Diagnosta może odmówić wbicia w dowód haka, jeżeli zdecyduje że dane rozwiązanie nie jest bezpieczne, mimo że jest na to wystawiona homologacja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 Nie byłby to pierwszy przypadek taki. Zazwyczaj pewne nowinki techniczne wyprzedzają krajowe prawodawstwo w danej kwestii. Pierwszy lepszy przykład to światła doświetlające zakręty. Pojawiły się w autach wcześniej niż w naszych przepisach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 To poczytaj o różnych zdolnościach w zakresie bezpieczeństwa pomimo homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2016 Share Napisano 5 Styczeń 2016 Jeszcze takie jedno dziwne pytanie. Diagnosta może odmówić wbicia w dowód haka, jeżeli zdecyduje że dane rozwiązanie nie jest bezpieczne, mimo że jest na to wystawiona homologacja ? Po pierwsze diagnosta nie wbija haka w dowód, tego wpisu dokonuje WK. Tak, diagnosta może stwierdzić niespełnienie warunków, gdy hak jest niewłaściwie zamontowany. Zdarzają się też wadliwe homologacje,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Styczeń 2016 Share Napisano 6 Styczeń 2016 Skąd to przeświadczenie, że hak w nowym pojeździe to tylko w fabryce zakładają? W większości marek nawet nie ma takiej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Wykorzystam jeszcze ten temat. Czy jeżeli przyjedzie do was auto już po dwóch etapach homologacji gdzie w pierwszym na tabliczce była podana masa zestawu a w drugim jest "-" to diagnosta może zaakceptować montaż haka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 a w drugim jest "-" to diagnosta może zaakceptować montaż haka ? Tak naprawdę to zależy co jest wpisane w świadectwie zgodności, bo były przypadki, że na tabliczce "-", a pojazd był homologowany do ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 były przypadki, że na tabliczce "-", a pojazd był homologowany do ciągnięcia przyczepy.I to na pierwszym etapie homologacji - vide niektóre Mercedesy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Zakładamy, że w CoC wszystkie punkty dotyczące haka są puste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Czasem po drugim czy trzecim etapie DMC pojazdu zostaje zwiększona kosztem możliwości targania przyczepy. Poza tym nie widziałem trzyetapowej homologacji, gdzie byłyby trzy TZ z masami. Częściej trafiam na pojazdy gdzie w DR są dane z trzeciego etapu, a na TZ nic oprócz informacji o trzecim etapie. Dane na oryginalnej TZ niezgodne z DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Jak to ? Przecież nie może nie być tabliczki znamionowej wcześniejszych etapów. W przypadku jakich aut/zabudów się z tym spotkałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 sad_madman, widać, że nie znasz realiów rynku motoryzacyjnego. Przecież nie może nie być tabliczki znamionowej wcześniejszych etapów.A czy ja napisałem, że nie było? Inna sprawa to czy zawierały dane z konkretnego etapu.W przypadku jakich aut/zabudów się z tym spotkałeś ?Chociażby ostatni przypadek dwóch trzyletnich Subaru Outback. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Oczywiście, że są TZ z kolejnymi etapami homologacji. Nawet na tym forum znajdziesz tego przykłady - w tym fotograficzne. Jeżeli w drugim etapie pojazd "stracił" masę zespołu zarówno na TZ jak i w CoC to nie widzę możliwości wystawienia pozytywnego wyniku badania na taki pojazd po montażu haka (zakładam, że nie chodzi o błąd - bo takich przypadków tez jest wiele, że tabliczka zero, ale producent za chwilę gotów jest napisać, że jak najbardziej można przyczepę ciągnąć). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Akurat chodziło mi o przypadek o którym wspomniał aboz, czyli zwiększenie DMC pojazdu kosztem montażu haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Styczeń 2016 Share Napisano 7 Styczeń 2016 Czy jeżeli przyjedzie do was auto już po dwóch etapach homologacji gdzie w pierwszym na tabliczce była podana masa zestawu a w drugim jest "-" to diagnosta może zaakceptować montaż haka ? Zadałeś takie pytanie, a teraz piszesz, że: chodziło mi o przypadek o którym wspomniał aboz, czyli zwiększenie DMC pojazdu kosztem montażu haka. No wybacz, ale ja nie kumam... Natomiast tak - od strony technicznej DMC pojazdu ciągnącego może się zwiększyć (zazwyczaj o masę nacisku na urządzenie sprzęgające, czyli zazwyczaj 100kg) po montażu haka i w Niemczech jest to nawet uwzględnione w dowodzie. Nasze przepisy nie przewidują takiej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 8 Styczeń 2016 Share Napisano 8 Styczeń 2016 Ja tutaj nie widzę niezgodności. Najpierw zadałem pytanie ogólne a później wyjaśniłem o co konkretnie chodzi. W pierwszym etapie DMC jest powiedzmy 5 ton + przyczepa 2t, w drugim etapie jest już DMC 5,3t ale nie ma haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Styczeń 2016 Share Napisano 9 Styczeń 2016 No to zgodnie z drugim etapem będzie 5,3t DMC bez możliwości ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 10 Styczeń 2016 Share Napisano 10 Styczeń 2016 Zdarzają się też wadliwe homologacje,,, Jeżeli diagnosta spotka się z taką wadliwą homologacją to co wtedy ? Bo rozumiem, że odpowiednią drogą powinno być zwrócenie się do naszego ministerstwa w sprawie wyjaśnienia zaistniałego błędu (w homologacjach e20; w przypadku innych ministerstwo powinno dalej wystosować pismo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Styczeń 2016 Share Napisano 10 Styczeń 2016 W praktyce wygląda to tak, że importer pojazdu poprawia homo lub gdy nieścisłość pojawia sięw masach to najczęściej wymienia tabliczkę znamionową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Styczeń 2016 Share Napisano 10 Styczeń 2016 Jeżeli diagnosta spotka się z taką wadliwą homologacją to co wtedy ? W praktyce wygląda to tak że nic się nie dzieje, nawet magistraty z tym nic nie robią, pieczątki się sypią, a po paru latach to już nie warto cokolwiek korygować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 11 Styczeń 2016 Share Napisano 11 Styczeń 2016 a po paru latach to już nie warto cokolwiek korygować. bo nikt tego nie bierze do pały.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.