Skocz do zawartości

DBT-w nowym niezarejestrowanym samochodzie z salonu


jankalin

Rekomendowane odpowiedzi

I później zdziwienie klienta na pierwszym OBT, gdy kasuję dodatkowo za hak
Bardziej ich dziwi że to UD - ilu macie takich klientów co za HAK rok w rok dostają UD :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • sad_madman

    12

  • Grzegorz Łódź

    9

  • michal_k

    7

  • JANUSZ60

    6

Jeszcze takie jedno dziwne pytanie. Diagnosta może odmówić wbicia w dowód haka, jeżeli zdecyduje że dane rozwiązanie nie jest bezpieczne, mimo że jest na to wystawiona homologacja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłby to pierwszy przypadek taki.

 

Zazwyczaj pewne nowinki techniczne wyprzedzają krajowe prawodawstwo w danej kwestii. Pierwszy lepszy przykład to światła doświetlające zakręty. Pojawiły się w autach wcześniej niż w naszych przepisach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze takie jedno dziwne pytanie. Diagnosta może odmówić wbicia w dowód haka, jeżeli zdecyduje że dane rozwiązanie nie jest bezpieczne, mimo że jest na to wystawiona homologacja ?

Po pierwsze diagnosta nie wbija haka w dowód, tego wpisu dokonuje WK.

Tak, diagnosta może stwierdzić niespełnienie warunków, gdy hak jest niewłaściwie zamontowany. Zdarzają się też wadliwe homologacje,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd to przeświadczenie, że hak w nowym pojeździe to tylko w fabryce zakładają?

W większości marek nawet nie ma takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystam jeszcze ten temat. Czy jeżeli przyjedzie do was auto już po dwóch etapach homologacji gdzie w pierwszym na tabliczce była podana masa zestawu a w drugim jest "-" to diagnosta może zaakceptować montaż haka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w drugim jest "-" to diagnosta może zaakceptować montaż haka ?

 

Tak naprawdę to zależy co jest wpisane w świadectwie zgodności, bo były przypadki, że na tabliczce "-", a pojazd był homologowany do ciągnięcia przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były przypadki, że na tabliczce "-", a pojazd był homologowany do ciągnięcia przyczepy.
I to na pierwszym etapie homologacji - vide niektóre Mercedesy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem po drugim czy trzecim etapie DMC pojazdu zostaje zwiększona kosztem możliwości targania przyczepy. Poza tym nie widziałem trzyetapowej homologacji, gdzie byłyby trzy TZ z masami. Częściej trafiam na pojazdy gdzie w DR są dane z trzeciego etapu, a na TZ nic oprócz informacji o trzecim etapie. Dane na oryginalnej TZ niezgodne z DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ? Przecież nie może nie być tabliczki znamionowej wcześniejszych etapów. W przypadku jakich aut/zabudów się z tym spotkałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sad_madman, widać, że nie znasz realiów rynku motoryzacyjnego.

Przecież nie może nie być tabliczki znamionowej wcześniejszych etapów.
A czy ja napisałem, że nie było? Inna sprawa to czy zawierały dane z konkretnego etapu.
W przypadku jakich aut/zabudów się z tym spotkałeś ?
Chociażby ostatni przypadek dwóch trzyletnich Subaru Outback.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że są TZ z kolejnymi etapami homologacji. Nawet na tym forum znajdziesz tego przykłady - w tym fotograficzne.

 

Jeżeli w drugim etapie pojazd "stracił" masę zespołu zarówno na TZ jak i w CoC to nie widzę możliwości wystawienia pozytywnego wyniku badania na taki pojazd po montażu haka (zakładam, że nie chodzi o błąd - bo takich przypadków tez jest wiele, że tabliczka zero, ale producent za chwilę gotów jest napisać, że jak najbardziej można przyczepę ciągnąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeżeli przyjedzie do was auto już po dwóch etapach homologacji gdzie w pierwszym na tabliczce była podana masa zestawu a w drugim jest "-" to diagnosta może zaakceptować montaż haka ?

 

Zadałeś takie pytanie, a teraz piszesz, że:

 

chodziło mi o przypadek o którym wspomniał aboz, czyli zwiększenie DMC pojazdu kosztem montażu haka.

 

:?

 

No wybacz, ale ja nie kumam...

 

Natomiast tak - od strony technicznej DMC pojazdu ciągnącego może się zwiększyć (zazwyczaj o masę nacisku na urządzenie sprzęgające, czyli zazwyczaj 100kg) po montażu haka i w Niemczech jest to nawet uwzględnione w dowodzie. Nasze przepisy nie przewidują takiej możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tutaj nie widzę niezgodności. Najpierw zadałem pytanie ogólne a później wyjaśniłem o co konkretnie chodzi. W pierwszym etapie DMC jest powiedzmy 5 ton + przyczepa 2t, w drugim etapie jest już DMC 5,3t ale nie ma haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzają się też wadliwe homologacje,,,

Jeżeli diagnosta spotka się z taką wadliwą homologacją to co wtedy ? Bo rozumiem, że odpowiednią drogą powinno być zwrócenie się do naszego ministerstwa w sprawie wyjaśnienia zaistniałego błędu (w homologacjach e20; w przypadku innych ministerstwo powinno dalej wystosować pismo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W praktyce wygląda to tak, że importer pojazdu poprawia homo lub gdy nieścisłość pojawia sięw masach to najczęściej wymienia tabliczkę znamionową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli diagnosta spotka się z taką wadliwą homologacją to co wtedy ?
W praktyce wygląda to tak

że nic się nie dzieje, nawet magistraty z tym nic nie robią, pieczątki się sypią, a po paru latach to już nie warto cokolwiek korygować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.