rurek777 Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 nie mam dostępu do homo .ale l200 to pojazd ze skrzynią ładunkową w/g mnie to ciężarowy a klient chce go zarejstrować a kierownicą po prawej stronie , niekończąca się opowieść może powstać bo Polacy już chcą ominąć przepisy i niedługo będą sprowadzać inne wynalazki i szukać diagnostów żeby to dopuścili ,na pewnej skp. diagnosta, 6 liter przed nazwiskiem po zmierzeniu rozstawu osi stwierdził że pojazd może być osobowym , odesłałem klienta do niego i pytam jakie jest wasze zdanie w tym temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 To moje zdanie jest takie. Nie na podstawie metrówki kwalifikuję angola jako osobowy. Robię tak jak napisali w przepisach o „pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy”. Podobnie jak pod badanie VAT podpada samochód WIELOZADANIOWY albo VAN. Takie zapisy powinny stać w papierach rejestracyjnych, a nie na oko, a nie magister inżynier powiedział... Najlepiej literalnie co do literki podchodzić do angoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 a pozostali ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 Dopóki w każdym powiecie jest przynajmniej jeden diagnosta z sześcioma literami, to nie zmuszałbym skrzyniowego anglika do bycia osobowym,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 Ja już się kiedyś wypowiadałem Osobowy M1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 A ja myślałem, że już napisałeś: -to , że nie ma kategorii? Dla mnie w tym miejscu jest koniec badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 Sprawdzam dokumenty: nie ma kategorii? Osobowy M1jest koniec badania. u mnie nie ma początku badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 23 Listopad 2016 Share Napisano 23 Listopad 2016 u mnie nie ma początku badania a Sprawdzam dokumenty: ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Listopad 2016 Autor Share Napisano 23 Listopad 2016 chodzi o L200 L200 nigdy nie były homologowane jako M1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Sam widzisz, że mając tyle liter mógłbyś zmienić zdanie,,, diagnosta, 6 liter przed nazwiskiem po zmierzeniu rozstawu osi stwierdził że pojazd może być osobowym , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 no widzicie , znajdzie sie taki ,nie powiem jaki, diagnosta i miesza klientom i innym diagnostom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Przynajmniej jeden na powiat,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Z definicji nic temu pojazdowi nie brakuje, aby był osobowym, tak jak definicyjnie Maluchowi niczego nie brakuje, aby był Tirem . Jeżeli moim bagażem jest zawsze euro-paleta to jaki samochód muszę sobie kupić, no przecież osobowy z taka możliwością, a takie L200 nadaje się jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 L200 nigdy nie były homologowane jako M1 - ekhm... No może nie jako M1, bo ten dziwny katalog nie podaje aż tak szczegółowych danych, lecz kilka osobowych pikapów Mitsubishi L200 zawiera w sobie. Tak tylko zapodaję, aby ustrzec się w robocie przed sfiksowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Podłączę się pod temat ma ktoś wykładnie jak postąpić w przypadku braku wpisu w DR kat M1 w przypadku "angola" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 W przypadku braku M1 u angola u mnie jest cofka. Brak możliwości ustalenia kategorii homologacyjnej , a jak wszyscy wiemy tylko samochody osobowe mozna rejestrowac z anglii . Mozna jeszcze sie posiłkować oznaczeniami homo na tabliczce i z tego rozszyfrować. Tak przynajmniej po krótce jest odp. z ITS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Mozna jeszcze sie posiłkować oznaczeniami homo na tabliczce i z tego rozszyfrować Oki ale chyba to najlepiej zlecić rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Podłączę się pod temat ma ktoś wykładnie jak postąpić w przypadku braku wpisu w DR kat M1 w przypadku "angola" ? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=241085#241085 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Podłączę się pod temat ma ktoś wykładnie jak postąpić w przypadku braku wpisu w DR kat M1 w przypadku "angola" ? - No ale wykładnie już zaprezentowali: Robię tak jak napisali w przepisach o „pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy” Ja już się kiedyś wypowiadałem Osobowy M1 Dla mnie w tym miejscu jest koniec badania. u mnie nie ma początku badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 W przypadku braku M1 u angola u mnie jest cofka. Brak możliwości ustalenia kategorii homologacyjnej Czyli rozumiem, że u Ciebie w ciężarowym VAN-ie (bez wpisu N1 w DR) zwiększenie liczby miejsc odbywa się bez dokumentów z uprawnionej jednostki, tak? [ Dodano: 24-11-2016, 18:32 ] No może nie jako M1, bo ten dziwny katalog nie podaje aż tak szczegółowych danych, lecz kilka osobowych pikapów Mitsubishi L200 zawiera w sobie. Chyba to brednie - nawet z pojedynczą kabiną są osobowe W katalogu ITS chyba L200 osobowego nie ma. Czyli pozostaje przekładka lub montaż ogranicznika prędkości do 40 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 O Matko Boska...!!! - To do pierwszej części ostatniej wypowiedzi. Też czekam, aż ktoś coś z ITS-u wklei. - To do drugiej części ostatniej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 O Matko Boska...!!! - To do pierwszej części ostatniej wypowiedzi. No co? Widzę jakąś wybiórczość stosowania przepisów. Jak osobowy anglik to się każdy zarzeka, że musi mieć wpisane M1, bo inaczej się "nie łapie". A jak przyjdzie wymagać dokumentu z jednostki uprawnionej to zapewne brak wpisu N1 nikomu nie przeszkadza i każdy "żąda"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Listopad 2016 Share Napisano 24 Listopad 2016 Trudno wymagać czegoś o czym wyraźnie zaznaczyć w przepisach się zapomniało. Jednak zawsze jest ta negatywna furtka o mocowaniu siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. I powiem szczerze, że wymiekłbym gdyby przykładowo w rodzaju specjalnym dołożyli miejsca/miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Listopad 2016 Share Napisano 25 Listopad 2016 No co? Widzę jakąś wybiórczość stosowania przepisów Ja tego nie widzę. Czytając literalnie przepis jest różnica: 2a. 10 Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w:" a tu jest tak: § 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c. Różnica polega na nawiasie Odnośnie kierownicy jakby napisali : " Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w samochodzie osobowym (kategorii M1)......." to nie było by różnicy. A wyszło jak wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Listopad 2016 Share Napisano 25 Listopad 2016 No ale jak wyszło? Ta treść w nawiasie do czegoś zobowiązuje, jest ot tak sobie, bierze się ją pod uwagę, czy opuszcza i głowy sobie nie zawra? Tak sobie wpisali, bo tak sobie, czy o co chodzi z tą nawiasową N-kategorią? Halo minister, o czym myślałeś jak podpisywałeś!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.