Skocz do zawartości

Badania anglików "po nowemu"


Psuj

Rekomendowane odpowiedzi

nie mam dostępu do homo .ale l200 to pojazd ze skrzynią ładunkową w/g mnie to ciężarowy

a klient chce go zarejstrować a kierownicą po prawej stronie , niekończąca się opowieść może powstać bo Polacy już chcą ominąć przepisy i niedługo będą sprowadzać inne wynalazki i szukać diagnostów żeby to dopuścili ,na pewnej skp. diagnosta, 6 liter przed nazwiskiem po zmierzeniu rozstawu osi stwierdził że pojazd może być osobowym , odesłałem klienta do niego i pytam jakie jest wasze zdanie w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje zdanie jest takie.

Nie na podstawie metrówki kwalifikuję angola jako osobowy.

Robię tak jak napisali w przepisach o „pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy”.

Podobnie jak pod badanie VAT podpada samochód WIELOZADANIOWY albo VAN.

Takie zapisy powinny stać w papierach rejestracyjnych, a nie na oko, a nie magister inżynier powiedział...

Najlepiej literalnie co do literki podchodzić do angoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki w każdym powiecie jest przynajmniej jeden diagnosta z sześcioma literami, to nie zmuszałbym skrzyniowego anglika do bycia osobowym,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam widzisz, że mając tyle liter mógłbyś zmienić zdanie,,,

 

diagnosta, 6 liter przed nazwiskiem po zmierzeniu rozstawu osi stwierdził że pojazd może być osobowym ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z definicji nic temu pojazdowi nie brakuje, aby był osobowym, tak jak definicyjnie Maluchowi niczego nie brakuje, aby był Tirem :D . Jeżeli moim bagażem jest zawsze euro-paleta to jaki samochód muszę sobie kupić, no przecież osobowy z taka możliwością, a takie L200 nadaje się jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L200 nigdy nie były homologowane jako M1
- ekhm...

No może nie jako M1, bo ten dziwny katalog nie podaje aż tak szczegółowych danych, lecz kilka osobowych pikapów Mitsubishi L200 zawiera w sobie.

Tak tylko zapodaję, aby ustrzec się w robocie przed sfiksowaniem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku braku M1 u angola u mnie jest cofka. Brak możliwości ustalenia kategorii homologacyjnej , a jak wszyscy wiemy tylko samochody osobowe mozna rejestrowac z anglii . Mozna jeszcze sie posiłkować oznaczeniami homo na tabliczce i z tego rozszyfrować. Tak przynajmniej po krótce jest odp. z ITS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat ma ktoś wykładnie jak postąpić w przypadku braku wpisu w DR kat M1 w przypadku "angola" ?

- No ale wykładnie już zaprezentowali:

Robię tak jak napisali w przepisach o „pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy”
Ja już się kiedyś wypowiadałem :) Osobowy M1
Dla mnie w tym miejscu jest koniec badania.
u mnie nie ma początku badania :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku braku M1 u angola u mnie jest cofka. Brak możliwości ustalenia kategorii homologacyjnej

 

Czyli rozumiem, że u Ciebie w ciężarowym VAN-ie (bez wpisu N1 w DR) zwiększenie liczby miejsc odbywa się bez dokumentów z uprawnionej jednostki, tak?

 

[ Dodano: 24-11-2016, 18:32 ]

No może nie jako M1, bo ten dziwny katalog nie podaje aż tak szczegółowych danych, lecz kilka osobowych pikapów Mitsubishi L200 zawiera w sobie.

 

Chyba to brednie - nawet z pojedynczą kabiną są osobowe :razz: W katalogu ITS chyba L200 osobowego nie ma.

 

Czyli pozostaje przekładka lub montaż ogranicznika prędkości do 40 km/h :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Matko Boska...!!! :evil::faint: - To do pierwszej części ostatniej wypowiedzi.

 

Też czekam, aż ktoś coś z ITS-u wklei. - To do drugiej części ostatniej wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Matko Boska...!!! :evil::faint: - To do pierwszej części ostatniej wypowiedzi.

 

No co? Widzę jakąś wybiórczość stosowania przepisów. Jak osobowy anglik to się każdy zarzeka, że musi mieć wpisane M1, bo inaczej się "nie łapie".

 

A jak przyjdzie wymagać dokumentu z jednostki uprawnionej to zapewne brak wpisu N1 nikomu nie przeszkadza i każdy "żąda"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wymagać czegoś o czym wyraźnie zaznaczyć w przepisach się zapomniało.

Jednak zawsze jest ta negatywna furtka o mocowaniu siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

I powiem szczerze, że wymiekłbym gdyby przykładowo w rodzaju specjalnym dołożyli miejsca/miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co? Widzę jakąś wybiórczość stosowania przepisów

Ja tego nie widzę.

Czytając literalnie przepis jest różnica:

 

2a. 10 Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy, nowym objętym świadectwem homologacji typu WE pojazdu, albo uprzednio zarejestrowanym na terytorium jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, pod warunkiem, że pojazd jest wyposażony w:"

 

a tu jest tak:

§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)

i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

Różnica polega na nawiasie :)

 

Odnośnie kierownicy jakby napisali :

" Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w samochodzie osobowym (kategorii M1)......."

 

to nie było by różnicy.

 

A wyszło jak wyszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale jak wyszło? Ta treść w nawiasie do czegoś zobowiązuje, jest ot tak sobie, bierze się ją pod uwagę, czy opuszcza i głowy sobie nie zawra?

Tak sobie wpisali, bo tak sobie, czy o co chodzi z tą nawiasową N-kategorią?

Halo minister, o czym myślałeś jak podpisywałeś!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.