jankalin Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Pewien problem a co za tym idzie o poradę proszę.jest OBT przed pierwszą rejestracją w/w pojazdu AIXAM A 400 .Parametry MW i moc są właściwe .WK w pewnym SP w pewnej miejscowości ma problem z ładownością.Primo po pierwsze że nie jest wpisana w DIP a po wtóre jest za duża przekracza 200 kg.MW wynosi 339kg DMC jest 600 kg. No i mam dylemat może ktoś podpowie jak to jest ? Większość WK nie uwzględniają tzw ładowności i jego zapisu a tu cóż . Może ktoś już spotkał się z taką sytuacją i sposób miał lub ma na upartość WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14192&highlight=aixam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 & http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11844 a może i to http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=473 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9131 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Większość WK nie uwzględniają tzw ładowności i jego zapisu a tu cóż . To jest sprawa WK, czy ją wpisze czy nie, nie nasza. .Primo po pierwsze że nie jest wpisana w DIP Co Cię zwalnia z niewpisania tego parametru do DIP? Masz stosować prawo, a nie magistracki tradycjonalizm. a po wtóre jest za duża przekracza 200 kg.MW wynosi 339kg Rozumiem, że źle sklasyfikowałeś pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego. Wymagania odnośnie mas pojazdów czterokołowych określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG przy czym maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów czterokołowych nie powinna przekraczać:a) pojazdy czterokołowe lekkie – 350 kg, b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób – 400 kg, c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy – 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym). Dopuszczalna masa całkowita pojazdów czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta. No i niech mi ktoś uprzejmie wytłumaczy co z cytatu pierwszego rozumie się przez „rozumie”. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 co z cytatu pierwszego rozumie się przez „rozumie”. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego. "Rozumie się przez to masę motocykla,motoroweru i pojazdu czterokołowego z ich normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego" Dziękuję. Nie ma za co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 No i teraz bardzo mnie zastanawia, ale to tak po unijnemu bardzo, co to w tym AIXAMIE jest te 339 kg: - czy to jest ta "rozumna" masa własna? - czy to jest ta nieobciążona masa własna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 te 339 kg: "Jest to masa pojazdu czterokołowego z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Hmmm... Jednak "rozumna". Po samochodach nie pasuje unijne G do naszego G. Ja bym zatankował do pełna i na wagę podjechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Po samochodach nie pasuje unijne G do naszego G. Ale tu mowa o masie pojazdu nieobciążonego – rozumie się przez to masę własną motocykla, motoroweru i pojazdu czterokołowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Dlatego pytałem co się rozumie przez "rozumie". I za cholerę mi nie pasuję, że masę pojazdu nieobciążonego (bez paliwa i tam jeszcze może czegoś) mam rozumieć jako naszą masę własną. To znaczy inaczej. Ja to kapuję, że insze nazewnictwo pod tytułem "masa pojazdu nieobciążonego" odpowiada naszemu nazewnictwu pod tytułem "masa własna pojazdu". Co wcale nie znaczy, że te parametry o innym nazewnictwie, w masie, w ciężarze, w kilogramach muszą być zgodne lub równe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Ja to kapuję, że insze nazewnictwo pod tytułem "masa pojazdu nieobciążonego" odpowiada naszemu nazewnictwu pod tytułem "masa własna pojazdu" Może lepiej tak-"nasza" "masa pojazdu pojazdu nieobciążonego" odpowiada "naszej" "masie własnej pojazdu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 Nie da rady. Masa pojazdu nieobciążonego - to masa pojazdu nieobciążonego. Masa własna pojazdu - to masa własna pojazdu. I jak ktoś tu równość stawia to ma miszcza. A jak jeszcze potrafi z masy pojazdu nieobciążonego i dopuszczalnej masy całkowitej wyliczyć ładowność to ma miszcza debeściaka. Ja nie potrafię i na wagę jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Sierpień 2015 Share Napisano 25 Sierpień 2015 ma miszcza. ma miszcza debeściaka. To jakieś nowe nominacje w MIiR obok sekretarza,podsekretarza........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Sierpień 2015 Share Napisano 26 Sierpień 2015 No koniecznie nowe nominacje za spójność przepisów, za dyrektywe, za rozporządzenie, za ustawę... 42c) czterokołowiec lekki – czterokołowiec, którego masa własna nie przekracza 350 kg i konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h- i po wadze - i cały misterny plan... jakby to Siara-Siarzewski rzekł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Ja ten temat przerabiałem z drugiej strony. I cieszę się, że są wydziały które zwracają uwagę na ładowność. Sorry Jankalin, ale jak dla mnie nie wpisanie ładowności było zrobione z premedytacją, licząc na nieuwagę lub niewiedzę osoby rejestrującej pojazd. Ale polecam: ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców. I od 1 stycznia 2016 r. (art. 82) zawsze będzie można się powołać na niniejsze rozporządzenie i problem zniknie. Masy to art. 5. [ Dodano: 27-08-2015, 08:56 ] Ja ten temat przerabiałem z drugiej strony. I cieszę się, że są wydziały które zwracają uwagę na ładowność. Sorry Jankalin, ale jak dla mnie nie wpisanie ładowności było zrobione z premedytacją, licząc na nieuwagę lub niewiedzę osoby rejestrującej pojazd. Ale polecam: ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców. I od 1 stycznia 2016 r. (art. 82) zawsze będzie można się powołać na niniejsze rozporządzenie i problem zniknie. http://old.eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2013:060:0052:0128:PL:PDF str. 99 - masa w stanie gotowym do jazdy ≤ 425 kg - dotyczy czterokołowca lekkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Gdybyś jeszcze był łaskaw znaleźć tam; maksymalną ładowność 200 kg, byłbym wdzięczny, bo na razie znakomitą większość czterokołowców zarejestrowano u nas niezgodnie z przepisami,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 znakomitą większość czterokołowców zarejestrowano u nas niezgodnie z przepisami,,, Janusz ja wiem o tym, ale to nie powód, żeby akceptować pozostałe pojazdy. Napiszę tak: jeżeli rozporządzenie zwiększa masę własną pojazdu do 425 kg, a ładowność obliczamy w najprostszy sposób czyli: od dopuszczalnej masy odejmujemy masę własną, to mamy wynik z ładownością do 200 kg - w większości przypadków. Problem był zawsze z masą własną, ponieważ większość sprowadzonych pojazdów w dokumentach zagranicznych miało za dużą masę własną, więc ją obniżano, ale tym samym ładowność się zwiększała. Ja widziałem badania, gdzie diagnosta pisał, że masa własna zmieniła się, ponieważ wymieniono elementy nadwozia na elementy z tworzywa sztucznego i zmieniono fotele. Więc od 1 stycznia mamy masę własną większą i sądzę, że w wielu przypadkach problem zniknie. Oczywiście z tymi co będą rejestrowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Problem był zawsze z masą własną, Problem był raczej z DMC albo (naszą ograniczoną ładownością), gdyż MW można potwierdzić na wadze,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Więc od 1 stycznia mamy masę własną większą Dalej będzie problem jeśli nie zmieni się definicja w PORD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dabek Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Tak. Ale DMC w pojazdach sprowadzonych, prawie we wszystkich przypadkach pasowało. Tak jak pisałem, masa własna w dokumentach była za duża i zaczynało się zmniejszanie. Tylko za tym szło zwiększenie ładowności, a nie każdy urzędnik czytał wyposażenie i warunki techniczne pojazdów i pojazdy przechodziły w WK mając ładowność za dużą. Diagności robiący badania i klasyfikujący pojazd też nie są bez winy. Najgorzej, że nikt nie chciał tego przez tyle lat naprawić. [ Dodano: 27-08-2015, 10:52 ] Dalej będzie problem jeśli nie zmieni się definicja w PORD. Michał, ale czemu? Spróbuj nie przestrzegać rozporządzenia UE przy rejestracji, każda taka decyzja będzie uchylona i racja przyznana dla klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Ja widziałem badania Nie widziałeś przypadkiem bodajże w tamtym roku takiego gdzieś z okolic Kielc ? Chyba nawet tu na forum coś pisało . Tak coś mi świta że : Skąd: Mazury, to tak bliżej Mrągowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.