alexas1 Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Witam serdecznie. Koledzy mam pytanko czy można wykonać przegląd ciągnika rolniczego z Holandii bez dowodu rej. Jest tylko umowa kupna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Wg mnie nie można tylko DR,PC KP i skierowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Klient z umową do WK po PC i wtedy przegląd - w Holandii nie ma DR dla ciągników - w umowie powinien być nr nadwozia/ramy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Kwestia dyskusyjna. Skoro jest to OBT przed pierwszą rejestracją to literalnie DR ani PC nie jest wymagany, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 I to jest miszczostwo jak się odnieść do warunków technicznych uzależnionych od daty pierwszej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Podane są dokumenty na podstawie których można zrobić identyfikację.Jest to czynność badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 I to jest miszczostwo jak się odnieść do warunków technicznych uzależnionych od daty pierwszej rejestracji. Zastosować warunki "dzisiejsze". Podane są dokumenty na podstawie których można zrobić identyfikację. No tak, ale nie można wymagać czegoś, co nie istnieje, a ustawa ważniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 A to już nie mój problem.Gość zapierdzeli np. ciągnik za granicą i co ja mam być uczestnikiem tego łańcuszka? Będzie np PC to jest oki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 michal_k, Czyli sposobem "na Holendra" można wprowadzić do obrotu każdy nie zarejestrowany ciągnik wystarczy umowa z panem Van jakimś tam - sorry ale nich pierwszą instytucją będzie WK a SKP zrobi co do niej należy - w "łańcuszku" prokuratorski WK zdobędzie numero uno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Zastosować warunki "dzisiejsze". - sorry michal_k, lecz po mojemu sensu w tym brak. Sprowadzać używki i modyfikować na nówki po warunkach. Chyba taniej zatroszczyć się już o kupno traktorka nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Sprowadzać używki i modyfikować na nówki po warunkach. A jak pójdzie do WK to co? Datę I rejestracji dostanie dzisiejszą. Czyli sposobem "na Holendra" można wprowadzić do obrotu każdy nie zarejestrowany ciągnik Ale odpowiada za to właściciel, który składa stosowne oświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Ale odpowiada za to właściciel, który składa stosowne oświadczenie No i w tym cały problem - u Was składa stosowne oświadczenie. a my mamy zaczynać na "gębę" Dla tego PC jest d...chronem dla diagnosty - nie mamy dostępu do bazy pojazdów skradzionych, CEPA itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 A jak pójdzie do WK to co? Datę I rejestracji dostanie dzisiejszą. - no i teraz gra gitara!Przynajmniej wiem na czym stoję, czy kabinę muszę i coś jeszcze mieć. A nie, wykonam badanie przed pierwszą, a do WK pójdą może za miesiąc. Za rok może - jeszcze lepiej. I gdzie jak gdzie, ale tu zdarza się, że prawo działa wstecz. I na koniec nie mogę sobie przypomnieć zapisu, że warunki techniczne "z dnia badania" stosuje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 Zaraz, zaraz. Obecnie ciągnik rolniczy musi mieć homologację, gdy data rejestracji w PC jest z tego roku. I na to kazali zwracać uwagę przed pierwszą rejestracją w PL podczas szkoleń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Sierpień 2015 Share Napisano 27 Sierpień 2015 A jest to poparte konkretnymi §§§, czy tylko tak sobie szkolili. O jaką datę się rozchodzi w tym Pozwoleniu Czasowym??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 Ale odpowiada za to właściciel, który składa stosowne oświadczenie No i w tym cały problem - u Was składa stosowne oświadczenie. a my mamy zaczynać na "gębę" Dla tego PC jest d...chronem dla diagnosty - nie mamy dostępu do bazy pojazdów skradzionych, CEPA itd.. A WK ma dostęp? Co do całej zabawy w taką rejestrację - są ludzie i ludzie. Jednak kupując ciągnik jako rolnik, dla siebie i chcąc nim pojeździć parę latek (to nie autko że zmienię za 4-5 lat) to jednak każdy trzeźwo myślący przejdzie się na komendę i sprawdzi nr ramy/VIN czy figuruje. To są zakupy często za grube pieniążki. Natomiast handlarz sprzętem z umową na Niemca w przypadku braku jakiegoś dokumentu przedstawi umowę na holendra bo będzie łatwiej. W przypadku lewego sprzętu też tak zrobi. Pytanie kim jest nabywca od takiego handlarza? Ja staram się zawsze w przypadku pojazdów bez polskich numerów doradzać aby przy okazyjnych zakupach ludzie poczekali na zarejestrowanie w PL+sprawdzenie figurowania pojazdu w bazach do których ma dostęp policja. W przeciwnym razie odradzam zakup. Niech się handlarz buja z rejestracją. PS: u mnie było najpierw OBT przed rejestracją w kraju, potem WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 każdy trzeźwo myślący przejdzie się na komendę i sprawdzi nr ramy/VIN czy figuruje.= Yeti ,albo wszyscy nawaleni po litkupie.Taka jest rzeczywistość ,nikt nie sprawdza numerów z dokumentami, a o sprawdzeniu czy kradziony pomarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 Heh... nie tak dawno miałem taki przypadek, że na pierwszym numer vin nabity nie zgadzał się z tym na tabliczce i w dokunentach o jeden znak. Klient był w szoku, tym bardziej , że podobno sprawdzał numery... masakra normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Sierpień 2015 Share Napisano 29 Sierpień 2015 Taka jest rzeczywistość ,nikt nie sprawdza numerów z dokumentami Ostatnio trzy autobusy zakupione we Francji, marka niecodzienna, pytam o vin, oczy jak pięć złotych. Ale właściciel zapewnia że wszystko jest w porządku, ale gdzie jest numer nie ma pojęcia... O niezgodności danych nawet nie wspominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 30 Sierpień 2015 Share Napisano 30 Sierpień 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 31 Sierpień 2015 Share Napisano 31 Sierpień 2015 Najgorzej jak 1 firma kupi 5 takich samych pojazdów. TR zakładają jak popadnie po kilku latach sprzedają w Polskę kilku diagnostów klepnie i jak ktoś się wreszcie dopatrzy to jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Sierpień 2015 Share Napisano 31 Sierpień 2015 Michał - przewrotny jesteś. Nie zamierzam Cię cytatami dobijać, ale do tej pory o tablice na badaniach walczyłeś jak lew i gotów byłeś uwagi do innych WK pisać, gdy ich diagności robili bez tablic. Teraz jednak widzisz wyższość ustawy i już sam lansujesz tezę, że to jednak badanie PRZED rejestracją?? Co do daty I rej to faktycznie jest pewien lapsus w przepisach... 1 stycznia roku produkcji powinno się wpisywać tam, gdzie z dokumentów nie można go ustalić. Ale tu literalnie nie ma takiej sytuacji. Tu rejestracji nigdy nie było po prostu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Sierpień 2015 Share Napisano 31 Sierpień 2015 Teraz jednak widzisz wyższość ustawy i już sam lansujesz tezę, że to jednak badanie PRZED rejestracją?? Bo teraz wreszcie rozporządzenie jest dostosowane do wymogu ustawowego - PRZED, a więc bez tablic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzytkownik2 Napisano 10 Marzec 2022 Share Napisano 10 Marzec 2022 jak na dzień dzisiejszy wygląda rejestracja ciągnika/ przyczepy z holandii "w Waszych" wydziałach? OBT z: PC i tablicami? na umowe? odnoszenie się do warunków technicznych odnośnie jakiej daty 1 rej? będę miał kilka takich ciągników na OBT, które będą miały same umowy kupna z holandii i będą rejestrowane w różnych częściach Polski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Marzec 2022 Share Napisano 10 Marzec 2022 11 minut temu, uzytkownik2 napisał: OBT z: PC i tablicami? tylko tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.