krichna25 Napisano 3 Październik 2015 Share Napisano 3 Październik 2015 Panowie jak podchodzicie do tematu kiedy w dowodzie rejestracyjnym w miejscu brakujacych danych jest zero albo 3 kreski, np. G=0 kg, czy P2=0,00 kW albo F3= ---. Dla mnie zero jest wartością dlatego traktuje to jako błąd. Nie istnieje pojazd o masie własnej 0 kg, czy silnik zamontowany w pojeździe o mocy 0,00kW. Dziwi mnie ze Wydzial Komunikacji rejestruje w ten sposób, zamiast wysłać klienta na stacje w celu ustalenia nieznanych danych potrzebnych do rejestracji. Jesli w danych dowodu jest "0" wynik N, bądź najpierw zrobic dodatkowe na wniosek wlasciciela pojazdu, ustalic dane a potem okresowe i jest Natomiast jesli są kreski "---" to traktuje jako pole nie wypelnione czyli nie porownuje z danymi na tabliczce czy z natury i wynik P. Czy tak podchodzicie do tematu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Październik 2015 Share Napisano 3 Październik 2015 Nie no w sumie można i tak. Tylko taki kij, każdy kij końce ma dwa. Traktować 'zero/a' jako pomyłki, oczywiste pomyłki z wynikiem N, no i co dalej? Bo jakoś nie wierzę w dowodu rejestracyjnego wymianę, a o poprawkach, zapiskach, dopiskach czegokolwiek w adnotacjach urzędowych poza dopuszczonymi skrótami było już w jakimś temacie. Nie mówię, że te 'zera', to od razu wszystko dobrze, ale nie widzę też powodu kręcić afery. Skończy się dowód to się poprawi, dane uaktualni, wszystko wyjaśni. Też się mylę w zaświadczeniach i jakoś mi nie po drodze, aby z każdym zoneczkiem panienka z okienka leciała na skargę do nadzoru, a wolałbym jednak mimo wszystko poprawić, skorygować cokolwiek z jej poziomu. Znaczy nim właściwa władza się o tym dowie. Bo i po jaka tą... no. No bo i po co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 Skończy się dowód to się poprawi, dane uaktualni, wszystko wyjaśni Albo wydrukuje kolejny DR bez jakichkolwiek poprawek (nawet jad diagnosta napisał coś w uwagach zaświadczenia) , bo tak jest łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 Tak piłeczkę można w nieskończoność odbijać. Tam też pracują ludzie i jak słyszałem mają czasem kłopot z systemem tak zwanym, z ręcznym wpisywaniem i podobne życiowe sprawy w pracy. Z mojej obserwacji wynika, że dowody są poprawiane na podstawie danych z zaświadczeń. I teraz pytanie, czy to odniesienie 'bo tak jest łatwiej' dotyczy li tylko urzędnika, a ilu diagnostów cokolwiek poprawia przy skończeniu się dowodu. (nawet jad diagnosta napisał coś w uwagach zaświadczenia) - sam wiesz, że znikomy procent diagnostów to czyni, uzupełnia, poprawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 Albo wydrukuje kolejny DR bez jakichkolwiek poprawek sam wiesz, że znikomy procent diagnostów to czyni, uzupełnia, poprawia. No i tak leci aż auto trafi na złom i zniknie z systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 No i tak leci aż auto trafi na złom ale czy zniknie z systemu. Wiem, że nie długo będą wolontariusze do sprzątania tego bajzlu, ale jeszcze nie teraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 Albo wydrukuje kolejny DR bez jakichkolwiek poprawek (nawet jad diagnosta napisał coś w uwagach zaświadczenia) , bo tak jest łatwiej. Po kilku takich przypadkach przestałem uzupełniać brakujące pozycje w DR gdy się kończył bo po co, jak i tak WK tego nie przepisywał do nowego DR, a teraz jak coś nie pasuje i jest telefon z WK to krótka piłka i jedno zdanie "poproszę o skierowanie na dodatkowe BT" i koniec tematu. A że WK w mojej okolicy nie chce bardzo wystawiać skierowania (nie wiem czemu) więc nikt nie wraca i tak oto trwamy sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Październik 2015 Share Napisano 4 Październik 2015 danielg539 napisał/a: Albo wydrukuje kolejny DR bez jakichkolwiek poprawek Paprock napisał/a: sam wiesz, że znikomy procent diagnostów to czyni, uzupełnia, poprawia. No i tak leci aż auto trafi na złom i zniknie z systemu. Co się dziwisz jak: Po kilku takich przypadkach przestałem uzupełniać brakujące pozycje w DR gdy się kończył bo po co, jak i tak WK tego nie przepisywał do nowego DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Październik 2015 Share Napisano 5 Październik 2015 Z WK naprawdę ciężko się współpracuje w kwestii poprawy jakiejś danej w DR. A poprawa DMC to już prawie niewykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Październik 2015 Share Napisano 5 Październik 2015 No ale tak konkretnie to o co chodzi z tą poprawą dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu. Zwykła ludzka pomyłka potocznie przyjmowana jako omsknięcie się z klawy palca, czy też może oczywiste omyłki w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi spowodowane na przykład parametrami podanymi na tabliczce znamionowej pojazdu, których to WK przy rejestracji nie widzi. Omsknięcia poprawiają bez szemrania oczywiście w adnotacjach. Z paramertami niestety trudniejsza sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 W Poznaniu w WK nie ma problemu ze zmianą w Oplach przy wymianie DR litery "O" na cyfrę "0" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Październik 2015 Share Napisano 9 Październik 2015 Z "O" w Oplu zamiast "0" to już na tyle oklepany temat, że chyba wszyscy wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Co wy znowu z tym zmienianiem. Najpierw przeliczają naciski na oś przelicznikiem 9,8 mimo, że w homologacji było przelicznikiem 10. Teraz zmieniają O na 0 pomimo, że Opel nie stosował się do normy ISO i w homologacji wpisał WOL nie W0L. Proponuję dotrzeć do źródła (wyciąg ze św. homologacji) i dopiero jak tam będzie 0 to poprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 A ta homologacja to świętość jakaś? Czy może ważniejsze jest "stan faktyczny" zgodny z obecnymi przepisami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 A ta homologacja to świętość jakaś Eeee... zawsze twierdziłeś, że tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Eeee... zawsze twierdziłeś, że tak... :evil: Taaa, zwłaszcza jak było wpisane przeznaczenie "sprężarka powietrza" czy inne bzdury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 A ta homologacja to świętość jakaś? Czy może ważniejsze jest "stan faktyczny" zgodny z obecnymi przepisami? Sęk w tym, że z natury litera O w WOL jest wyraźnie okrąglejsza niż 0 na dalszych pozycjach numeru VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Ten sęk to na dzisiaj zatarł się. Dawniej bili tak: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=156264#156264 a teraz nie odróżni no chyba, że ZONKA w DR wklepią: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=157130#157130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Dawniej bili tak: http://www.norcom.com.pl/...p=156264#156264 Dokładnie o tak bite numery mi chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Październik 2015 Share Napisano 10 Październik 2015 Pisałem już o tym - Opel nawet w oficjalnych pismach (przełom lat 90/00) oficjalnie informował, że stosuje numerację z użyciem litery O, a nie cyfry 0... A więc WOL, a nie W0L... Ale potem im się odmieniło. Przelicznik kN to kolejny przykład tego typu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 Dopisałbym do tytułu jeszcze literę "X". Co ona oznacza na poniższym przykładzie oraz jak w tym programie oznacza się "poprawkę"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 10 minut temu, Paprock napisał: w tym programie oznacza się "poprawkę" Rozwijasz pasek tam gdzie masz "Okresowe Badanie" i wybierasz to co potrzebujesz, np. "ponowne sprawdzenie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 "X" oznacza nie dotyczy, podobnie jak w DIP-ie. Poprawkę jak nie chcesz robić przez OBT, robisz przez "Ponowne sprawdzenie usterek:...". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 Ja na poprawce robię : rodzaj badania - Okresowe Badanie i w uwagi z ręki wpisuję ( badanie poprawkowe do zaświadczenia numer.....), a " X " oznacza, że nie dotyczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Styczeń 2020 Share Napisano 27 Styczeń 2020 Trochę przesadzam ale OK. W DiP-ie mam rozpiskę, która według mnie dawno zdewaluowała się. A piszę tak dlatego, bo ta litera "X" w przypadku tego samochodu, to oryginalny typ. Więc po co wypełniać puste pola "dwuznakami"? Wpiszę w DiP [X] a Dziunia w WK mi go pominie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.