Grzegorz Łódź Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 powinny tak jeździć do zezowania. Wczoraj myślałem ,że się przejęzyczyłeś.Ale dziś już nie wiem co miałeś na myśli pisząc powinny tak jeździć do zezowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Pamiętajcie, że wcześniej był przelicznik 1T= 10kN i wszystkie pojazdy zarejestrowane na podstawie wcześniejszych przepisów powinny tak jeździć do zezowania. Tak miały w homo i diagnosta nie powinien tego zmieniać. Nigdzie nie jest powiedziane, że tak ma zostać, ani że diagnosta nie powinien tego zmieniać. Jak najbardziej można bazować na obecnych przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Pamiętajcie, że wcześniej był przelicznik 1T= 10kN i wszystkie pojazdy zarejestrowane na podstawie wcześniejszych przepisów powinny tak jeździć do zezowania. Tak miały w homo i diagnosta nie powinien tego zmieniać. Nigdzie nie jest powiedziane, że tak ma zostać, ani że diagnosta nie powinien tego zmieniać. Jak najbardziej można bazować na obecnych przepisach. Zasada „prawo nie działa wstecz”, inaczej zwana zakazem retroaktywności prawa, to jedna z podstawowych zasad demokratycznego państwa prawa, mająca swoje korzenie w starożytnym prawie rzymskim (lex retro non agit). Jest ona ściśle związana z problematyką norm intertemporalnych. Według tej zasady, niemożliwe jest działanie prawa wstecz, a zatem tworzenie i stosowanie prawa, które odnosiłoby się do zdarzeń prawnych mających miejsce przed jego wejściem w życie. Przykładowo, nikt nie może zostać skazany za przestępstwo nie stanowiące czynu zabronionego w momencie jego popełnienia. Jest to podstawowa zasada, gwarantująca pewność prawa, stanowi ona fundament zaufania jednostki wobec państwa. Zasada ta chroni także prawa nabyte, uniemożliwiając samowolne ich pozbawianie poprzez zmianę przepisów. Obowiązywanie zasady lex retro non agit można wywieść zarówno z przepisów Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej (art. 42 ustęp 1), jak i z przepisów o randze kodeksowej (art. 3 k.c. oraz art. 1 k.k.). Wszelkie wyjątki od tej zasady mogą zostać ustanowione tylko wtedy, gdy wiążą się one z korzyścią obywatela, zakazem bezwzględnym jest natomiast objęte retroaktywne stosowanie prawa surowszego (lex severior retro non agit). Co istotne, wyjątki od zasady lex retro non agit (także te działające na korzyść) są niedopuszczalne na gruncie prawa karnego i finansowego. Źródło: http://kazarenadwokat.pl/co-oznacza-ze-prawo-nie-dziala-wstecz- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Ustawa nie ma mocy wstecznej, chyba że to wynika z jej brzmienia lub celu. Sam widzisz zatem, że dla każdej zasady jest furtka,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Ustawa nie ma mocy wstecznej, chyba że to wynika z jej brzmienia lub celu. Sam widzisz zatem, że dla każdej zasady jest furtka,,, Tak ale powinno to być opisane wraz z okresami przejściowymi jak w przypadku ustanowienia terminów badań motorowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Ale tutaj nic nie działa wstecz - wartości pierwotne się nie zmieniają. Zmieniła się jedynie dokładność ich przeliczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Dokładność przeliczenia określał przepis było 10 jest 9,8. Wszystko co przeliczono -10 tak powinno zostać bo tak został wystawiony wyciąg ze świadectwa homologacji zgodnie z wówczas obowiązującym przepisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Po pierwsze, jesteśmy mistrzami w odbieganiu od tematu. Po drugie, przeliczanie na kN jest ewenementem na całą Europę. Po trzecie, z tego co mi wiadomo ITD też ma tego dość kN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Sorry, ale nie mogłem po tym co Dario napisał jesteśmy mistrzami w odbieganiu od tematu.Pytam zatem, jak wyliczyć datę pierwszej rejestracji z kN? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Dokładność przeliczenia określał przepis było 10 jest 9,8. Wszystko co przeliczono -10 tak powinno zostać bo tak został wystawiony wyciąg ze świadectwa homologacji zgodnie z wówczas obowiązującym przepisem. Ja tylko krótko bo nie na temat: -diagnosta ma tylko DR i skąd pewność ,że nie ma jakiejś omyłki -w DR podany jest tylko największy dopuszczalny nacisk-diagnosta ustala wszystkie (nie wiemy jak pozostałe były przeliczone w homologacji)-czyli jeden zostawić jako przelicznik 10 a pozostałe 9,8 -po co przeliczać skoro na TZ podane są w kg i w warunkach technicznych też w kg -skąd pewność ,że w starszych homologacjach naciski podawane były w kN a nie w kg [ Dodano: 06-10-2015, 11:44 ] jak wyliczyć datę pierwszej rejestracji z kN? Pomnożyć 1 stycznia roku produkcji przez 9,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Wnioskuję, aby 'ino' tylko tonę przeliczać na kN, bo literalnie takie odniesienie stoi w przepisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Wszystko co przeliczono -10 tak powinno zostać bo tak został wystawiony wyciąg ze świadectwa homologacji zgodnie z wówczas obowiązującym przepisem. Dziś miałem pojazd z października 2007 przeliczony przez 10, uważasz że tak miał w homo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Październik 2015 Share Napisano 6 Październik 2015 Pamiętajcie, że wcześniej był przelicznik 1T= 10kN i wszystkie pojazdy zarejestrowane na podstawie wcześniejszych przepisów powinny tak jeździć do zezowania. Tak miały w homo i diagnosta nie powinien tego zmieniać. Nigdzie nie jest powiedziane, że tak ma zostać, ani że diagnosta nie powinien tego zmieniać. Jak najbardziej można bazować na obecnych przepisach. Jest jeszcze jeden problem, bo przed kilkunastu laty w homo naciski były najczęściej podawane w zaokrągleniu do pełnych kN a na TZ z dokładnością do 5 lub 10 kg i jaki przelicznik nie był by zastosowany to i tak wychodzi niezgodność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.