Skocz do zawartości

zmiana z samochodu ciężarowego na kamper


hary
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

tam.gif Dyrektywa 2007/46/WE strona 64/65:

5.1 „Samochód kempingowy” oznacza pojazd specjalnego przeznaczenia kategorii M zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne,

zawierający co najmniej następujące wyposażenie:

— siedzenia i stolik,

— miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń,

— urządzenia kuchenne, oraz

— szafki.

Wyposażenie to jest umocowane trwale w przedziale mieszkalnym; stolik może być jednak zbudowany tak, aby łatwo można go było zdemontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pojazdu kategorii N1 nie można przerobić na kamper?

 

Można, ale wtedy "zmieni" mu się kategoria. Analogicznie jak przy zmianie samochodu osobowego na ciężarowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pojazdu kategorii N1 nie można przerobić na kamper?

Kolega zapytał o specjalne wyposażenie. No nie wypada 'leć na parking' odpowiedzieć.

To są wytyczne z homologacji. Jak homologują auta z takim wyposażeniem, to można je przyjąć jako wskazówki aby przeróbka stała się kamperem. Nikt nie mówi o prysznicach, lodówkach, jacuzzi czy innych wygódkach.

Dla mnie to i z motorynki można próbować wyrzeźbić kampera. Ważne aby miał to co decyduje o jego specjalności, a więc wygospodarowaną część mieszkalną z trwale zamocowanym 'hotelem'.

Czyli butla gazowa, wiaderko na siusiu, turystyczny stolik luzem wrzucony plus dmuchane materace na pace niestety, lecz taka pseudo-zabudowa kamperem nie będzie.

 

Co do kategorii homo, to z nią wychodzi dziwnie po zmianach. Zapomniało się w przepisach doprecyzować, czy jak...

Zaświadczenie z badania wyjaśnia co i jak, że diagnosta może ustalić na podstawie dokumentów, czyli po prostu przepisać. Z naciskiem na 'o ile dane są dostępne', czyli nie można ot tak sobie założyć, że homo gdzieś tam zapodziało się i może leży sobie spokojnie. Podobnie z Pokwitowaniem, co nie. Dostępne to dostępne, a jak niedostępne to rubryka pusta.

A w takich przypadkach jak po zmianach, no niestety ani diagnostom, ani urzędnikom WK nie nadali uprawnień co do ustalania/modyfikowania tego parametru. Pozostaje przemilczeć, albo wykombinować jakąś klauzulę, że 'po wprowadzonych zmianach kategoria (M/N) przyznana w procesie homologacji zatraciła swe znaczenie' i nie podawać ani starej, ani tym bardziej 'nowej' w żadnych rejestrach, Kartach Pojazdu i Dowodach. Niech sobie pozostanie ta pierwotna kategoria w archiwalnych dokumentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem "zmieni", że nie będzie już N1. Musi być M1, bo tylko M jest przypisane do kempingowych. Inna sprawa, że w dokumentach M1 też nigdy się nie pojawi, ale pozostawienie N1 uznałbym za błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś to Michał? Nie chce mi się szukać, ale w poprzednim rozp. o homo dla kempingów była opcja i M i N. Teraz jest tylko M? Przecież bazą większości profesjonalnych kempingów są wyłącznie podwozia kategorii N właśnie. A co z pojazdami kategorii O??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś to Michał?

To ja za Michała. Wedle dyrektywy 2007/46/WE samochód kempingowy jest przypisany do kategorii M(SA).

A co z pojazdami kategorii O??

Może być kempingowa(SE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zawsze było M - zobacz na stronę 10 starego rozporządzenia (punkt 5.1):

 

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052382010

 

Przy czym mówimy o samochodach kempingowych. Przyczepy to punkt 5.5 - one mają i miały kategorię O.

 

Przecież bazą większości profesjonalnych kempingów są wyłącznie podwozia kategorii N właśnie.

 

Które po zabudowie dostają kategorię M. Analogicznie było z "ciężarowymi na bazie samochodu osobowego", które w Polsce miały montowaną kratkę i otrzymywały homo PL*... - pojazdem podstawowym był M1, a po zabudowie otrzymywał kategorię N1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik badania N za niezgodność danych 0.2.2.d miałem osobiście taki przypadek .Lecz wygoniłem klienta do WK w celu poprawy bo tam się pomylili. Przekreślili nie własciwy wpis i w uwagach zapisali poprawnie.Nie wiem jak koledzy do tego podchodzą, ale ja zwracam uwagę na te dane i prostuje je. Klient raczej nic nie mówi . :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykreślenia w aktualnym, laminowanym wzorze DR?

 

A bo to mało wydziałów tak robi? Nawet numer VIN widziałem w uwagach poprawiony...

 

u mnie też tak jest , jak pomyli się wk. to wpisują w adnotacjach ale jak diagnosta to wymieniają dowód. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nie widziałem skreśleń.

 

Widziałem i skreślenia...

 

jak pomyli się wk. to wpisują w adnotacjach ale jak diagnosta to wymieniają dowód.

 

A to już standardem jest... :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurek777 napisał/a:

jak pomyli się wk. to wpisują w adnotacjach ale jak diagnosta to wymieniają dowód.

 

 

A to już standardem jest...

Tak to taki standard, bo jakimś dziwnym trafem nikt w WK nie chce płacić za własne błędy a jak trzeba poprawić inną pomyłkę, to jakoś łatwo brać kasę za nowy DR :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.