Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

arekkos

Przeglą pojazdu zabytkowego

Polecane posty

arekkos

Witam.

Czy można przeprowadzić badanie pojazdu zabytkowego bez wpisu od konserwatora zabytków? Czy jest to zapisane gdzieś w przepisach, że musimy mieć ten wpis?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie musisz mieć tego dokumentu na stacji aby wykonać badanie zgodności. Żaden przepis tego nie nakazuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Powycinałem z działu ZABYTKÓW kilka postów zdawać by się mogło beż większego sensu, ale… Ale jak to ma być z takim badaniem Wołgi jak na poniższym załączniku Foto przykładowe. Jak widać Wołga od 30 lat nie produkowana, zarejestrowana na wschodzie w państwie spoza UE. I teraz co potrzebne diagnoście, bo spotkałem się z różnymi zdaniami w tym temacie, a mianowicie, że bez białej kart lub bez wypisu z inwentarza muzealiów ni rusz, bo (podobno) rozporządzenie w sprawie badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zabytkowych dotyczy właśnie li tylko pojazdów będących w czasie badania zabytkami właśnie. Dlatego między innymi padło twierdzenie wcześniej o białej karcie i inwentarzu. Nie wiem z resztą, czy aby na pewno słusznie. Na temat czasowej rejestracji takiego auta i wgląd w opłaty celne też krążą legendy w diagnostycznym świecie.

Pokuszę się o prośbę sklecenia w jedną słuszną całość tego wszystkiego.

Dziękuję.

Czy można przeprowadzić badanie pojazdu zabytkowego bez wpisu od konserwatora zabytków? Czy jest to zapisane gdzieś w przepisach, że musimy mieć ten wpis?
Za mało danych nas przedstawiłeś. Zarejestrowany za granicą? Jeśli tak, to jako co? Jak ma być rejestrowany u nas? Co to w ogóle za auto?
Dowód własności pojazdu - najlepiej ciągłość umów / nie musi mieć tablic ani ważnej rejestracji/- wiek- biała karta - konserwator - wniosek - diagnosta – WK
Nie musisz mieć tego dokumentu na stacji aby wykonać badanie zgodności. Żaden przepis tego nie nakazuje.
Tylko badanie zgodności pojazdu zabytkowego, bo jeśli jest to pojazd zabytkowy to nie podlega OBT (niezarobkowy).

5ae1a7a3ece5c_Woga.gif.e7ce22bc27d5b97c8f9af3c56bf6b8e7.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Nie musisz mieć tego dokumentu na stacji aby wykonać badanie

Przepraszam - a ja wykonuję badanie śmieciarki czy zabytku i skąd mi to wiedzieć?

 

Może zamiast okresowego wprowadźmy badanie zabytków?

 

Bo znam kilka pojazdów, które dla mnie są zabytkami, a przyjeżdżają na badanie okresowe :evil:

 

[ Dodano: 05-12-2016, 15:57 ]

Na temat czasowej rejestracji takiego auta i wgląd w opłaty celne też krążą legendy w diagnostycznym świecie.
Jakie? bo rejestrację czasową można w więcej wypadkach niż badanie okresowe. Co to ma wspólnego z opłatami celnymi?

Z tego co mi wiadomo (wiedza niepotwierdzona) obowiązek celny masz wykonać w określonym czasie, a rejestracja ................... :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Jakie?
- no chociażby takie jak wyżej w cytacie. Tu wyrwę kawałek i mniejsza o to czy czasowe, czy zagraniczne stałe: "nie musi mieć tablic ani ważnej rejestracji".

Poza tym tak słyszałem, że gdzieś tam od klienta zawołali VAT & cło, gdzieś jeszcze o białą kartę, a gdzieś indziej o rzeczoznawcy opinię.

Ja się nie znam. Z zabytkami nie miałem do czynienia dlatego pytam co i jaka dokumntacja do wglądu przed badaniem wynika z przepisów/z rozporządzenia?

O co wolno poprosić grzecznościowo aby się przy zabytku za bardzo nie narobić?

Bo na chwile obecną ułamki jak zwykle mi wyszły. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
pytam co i jaka dokumntacja do wglądu przed badaniem wynika z przepisów/z rozporządzenia?

 

Z rozporządzenia wynika tylko wniosek o przeprowadzenie badania - nic więcej. Nie ma obowiązku "pokazywania" na SKP dokumentu stwierdzającego, że pojazd jest zabytkowy (wpis u konserwatora lub do inwentarza muzealiów). Z drugiej strony - taki dokument jest potwierdzeniem, że pojazd powinien przejść badanie zgodności, o które wnioskuje posiadacz.

 

O co wolno poprosić grzecznościowo aby się przy zabytku za bardzo nie narobić?

 

O dowód rejestracyjny (jeśli posiada) - mogą w nim być już niektóre (albo wszystkie) dane techniczne. W przypadku braku danych - może właściciel posiada odpowiednią literaturę (np. instrukcję obsługi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Piwo! Niestety to zdanie jest jeszcze dla mnie skomplikowane: :x

Z drugiej strony - taki dokument jest potwierdzeniem, że pojazd powinien przejść badanie zgodności, o które wnioskuje posiadacz.

- taki czyli jaki?

- a co z białą kartą??

- co z opinią rzeczoznawcy???

 

Za wiele tych pojazdów nie ma, a zależałoby mi aby drogę do badania, samego badania co do zgodności ujednolicić, czy tam usystematyzować przynajmniej choć trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher
O co wolno poprosić grzecznościowo aby się przy zabytku za bardzo nie narobić?

 

O dokładnie wypełniony wniosek o przeprowadzenie badania ;)

 

Ale żeby to zrobić, musi mieć instrukcję obsługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A czy w tym linku jest coś sensownego na temat samego badania? :arrow:http://www.motofakty.pl/artykul/samochody-zabytkowe-i-ich-rejestracja-ile-to-kosztuje-i-co-daje.html

Zachęcę może fragmentem:

Po pozytywnej decyzji konserwator wydaje stosowne zaświadczenie o wpisaniu pojazdu do wojewódzkiej ewidencji pojazdów zabytkowych, z którym należy się udać naszym samochodem lub motocyklem do okręgowej stacji kontroli pojazdów.

No to jest raczej powód, że się gubię. 8/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Kolego Paprock, mnie klient do badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego przywozi:

- DR pojazdu

-wypełniony wniosek o przeprowadzenie badania.....

-opinię rzeczoznawcy

-kartę ewidencyjną od konserwatora zabytków

- pojazd

I nie pytaj mnie, czy musi to wszystko mieć :) Dla mnie przywozi i nie robi problemów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Nie napisałem wcześniej, lecz miałbym w bieżącym temacie podobne życzenie.

No to tylko takie:

 

§ 2. 1. Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie

warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”,

polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod

względem bezpieczeństwa jazdy, oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi

przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi

pojazdu zabytkowego, składanym w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia

20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

 

13. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone

po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
O dokładnie wypełniony wniosek o przeprowadzenie badania

 

Ale żeby to zrobić, musi mieć instrukcję obsługi.

 

Naciągana ta teoria. Jest jeszcze internet a w nim często dużo więcej informacji niż w instrukcji obsługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Nie wiem jak tam dla kogo ,ale dla mnie w ustawie jest definicja zabytku .

Cokolwiek przyjedzie na badanie zabytku, a nie będzie miał potwierdzonego tego o czym mowa w ustawie ,nie będzie badaniem zabytku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Uważam, że Kolega DARIO64, ma rację

 

39)22) pojazd zabytkowy – pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami;

 

Czyli pojazd zabytkowy musi mieć dokument, że jest pojazdem zabytkowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Czyli to co wynika z ustawowej definicji i to co zawiera się chociażby w tytule samego rozporządzenia (o zabytkach) i niektórych treściach tego rozporządzenia skłania do wysnucia tezy, że przedstawiony do badania pojazd już przed badaniem powinien być zabytkowym.

Czy tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Czy tak?

Według mnie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No to Kolego Grzegorz Łódź, ta dokumentacja, którą wymieniłeś ma jak najbardziej umocowanie w prawie. Może nie literalnie, ale...

No to teraz wymodziłem tak, że idzie o pojazdy już będące zabytkami:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 27 lutego 2013 r.

w sprawie badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zabytkowych

 

Na podstawie art. 81 ust. 16 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 i 1448) zarządza się, co następuje:

 

§ 1. Rozporządzenie określa:

1) zakres i sposób przeprowadzania badań co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zabytkowych;

2) wzory dokumentów związanych z tymi badaniami.

 

§ 2. 1. Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”, polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy, oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego, składanym w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Zakres badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego określa protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.b

3. Wzór zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

 

§ 3. Protokoły oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego oraz zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, zgodnie ze wzorami dokumentów określonymi w dotychczas obowiązujących przepisach, zachowują swoją ważność.

 

§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 22 czerwca 2013 r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

- taki czyli jaki?

- a co z białą kartą??

- co z opinią rzeczoznawcy???

 

- Taki, czyli zaświadczenie/pismo konserwatora, że karta ewidencyjna (biała karta) została włączona do ewidencji zabytków albo jakiekolwiek zaświadczenie/pismo z muzeum o wpisaniu do inwentarza muzealiów.

 

- Biała karta literalnie nie jest wymagana (bo decyduje pismo konserwatora o jej włączeniu do ewidencji zabytków).

 

- Opinii zawsze możesz (nie musisz) zażądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

I wszystko okazało się proste, czyli jednak nie sam samiusieńki wniosek.

OK. Dziękuję.

 

Jeszcze jedno na koniec sobie pozwolę. Skoro biała karta literalnie jest niewymagana, to jak podeprzeć wymóg pisma/zaświadczenia (tak w trzech słowach) coby jak najbardziej literalnie zabrzmiało. :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

witam

znajomy rejestrował zabytek i kolejność jest taka - opinia rzeczoznawcy , wpis do ewidencji zabytków (biała karta ), wniosek o przeprowadzenie badania na zgodność ...i tu 2 możliwości - można przywieźć auto do SKP na lawecie lub pobrać z wydz kom tablice czasowe. na SKP badanie i protokół z oceny techn. na skp klient ma okazać pojazd , opinię rzeczoznawc , wpis do zabytków, pozwolenie czasowe jeśli wydano 4 zdjęcia i wniosek. diagnosta wystawia protokół z oceny stanu techn i zaśw o bad co do zgodności. dopieroz tymi dokumentami w wydz kom rej auto na tabl zabytkowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Skoro biała karta literalnie jest niewymagana, to jak podeprzeć wymóg pisma/zaświadczenia (tak w trzech słowach) coby jak najbardziej literalnie zabrzmiało. :x

Się to nazywa "karta ewidencyjna". Jest to takie zaświadczenie ,które ma nr. i jest napisane: pojazd taki.....został wpisany do rejestru zabytków....

(mniej więcej tak)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
jak podeprzeć wymóg pisma/zaświadczenia (tak w trzech słowach) coby jak najbardziej literalnie zabrzmiało.

 

Podeprzeć można definicją pojazdu zabytkowego. Samo sporządzenie białej karty nie czyni pojazdu zabytkowym - dopiero jej wpis do ewidencji prowadzonej przez konserwatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Dobrze piter1973, mi idzie o same samiusieńkie badanie. Pal licho rejestrację na razie. Rozbieram badanie i tylko badanie oraz jakie dokumenty potrzebne by wykonać takie badanie.

Ale dzięki za pozostały opis. Pewnie przyda się kiedyś.

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Samo sporządzenie białej karty nie czyni pojazdu zabytkowym - dopiero jej wpis do ewidencji prowadzonej przez konserwatora.

Dokładnie

"Biała karta" jest załącznikiem do "karty ewidencyjnej". Tak przynajmniej wynika z dokumentów jakie ja widziałem.

 

W praktyce to wygląda to tak,że jak klient zleca to rzeczoznawcy, to pisze on opinię i dla konserwatora "białą kartę". A konserwator wpisuje do rejestru i wydaj zaświadczenie (karta ewidencyjna).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.