BarAnt Napisano 6 Listopad 2015 Napisano 6 Listopad 2015 Witam. Mam na pierwszym przeglądzie ciągnik siodłowy Daf 3-osiowy, I rejestracja 15.02.2013r. Dane z DR holenderskiego: F1,F2: 26500 kg, F3: 50000 kg. Dane z TZ: 26500 kg 50000 kg 7500 kg 7500 kg 11500 kg Wypełniając DIP wg naszych przepisów ograniczamy F2 do 26000 kg. Naciski na osie mieszczą się w naszych przepisach, więc zostawiamy bez zmian. A jak jest z F3, bo wiadomo, że maksymalnie jest 40000 kg. Ale jest to ciągnik siodłowy 3-osiowy i klient będzie ciągnął za nim kontener 40 st w transporcie kombinowanym i wg Dz. U. dla takiego przypadku mamy 44000 kg, na czym klientowi zależy. Tylko na przegląd przyjeżdża sam ciągnik i nie wiemy co będzie ciągnął. Jak w takim przypadku postępujecie? [ Dodano: 06-11-2015, 18:58 ] Czy ograniczacie do 40000 kg pozycję F3 w DIP-ie, a w uwagach piszecie np, że 44000kg dla naczepy 3-osiowej przewożącej kontener 40-stopowy w transporcie kombinowanym (takie rozwiązanie przyszło mi na myśl), czy jak?? Jeżeli ktoś juz przerabiał taki temat to proszę o podpowiedź. Cytuj
Qnick Napisano 6 Listopad 2015 Napisano 6 Listopad 2015 Tylko na przegląd przyjeżdża sam ciągnik i nie wiemy co będzie ciągnął. Jak w takim przypadku postępujecie? A co cię obchodzi co klient będzie ciągnął i kiedy. Jego sprawa żeby mieścić się w przepisach i to on będzie się tłumaczył na drodze a nie Ty. Ciągnik 3 osiowy i naczepa trzyosiowa może mieć 44 t w kombinowanym to piszesz F.3-44 000 kg. Ostatnio rejestrowałem naczepy do przewozu kontenerów normalne 3 osiowe i DMC ustaliłem zgodnie z TZ na 41 000 kg. Nawet miałem telefon z WK dlaczego aż 41 ton DMC a na moje pytanie w takim razie ile zgodnie z naszymi warunkami technicznymi ma być DMC dla naczepy trzyosiowej zapadła cisza w słuchawce i zostało po mojemu. Cytuj
blakop Napisano 6 Listopad 2015 Napisano 6 Listopad 2015 Koledzy - pamiętajcie o jednym. W krajowym DR zamieszcza się zarówno DMC zespołu, jak i MMC zespołu!!! Obecnie w DIP te rubryki są rozdzielone, więc mam nadzieję, że obie zostaną dobrze określone. A zespół pojazdów określamy dla ciągnika - nie dla naczepy. Jeśli dla F3 wpiszesz 44t, to dla MMC zespołu powinieneś określić właśnie owe 50t Cytuj
BarAnt Napisano 7 Listopad 2015 Autor Napisano 7 Listopad 2015 Ja wiem, ze należy to rozdzielić na masy konstrukcyjne i administracyjne w DIP-ie. F1:26500 kg, F2: 26000 kg, póżniej MMC zespołu 50000 kg, natomiast co z F3?? W tym przypadku należy okreslić F3:44000 kg?? Bo wg Dz. U. dla naczepy 3-osiowej przewożącej kontener 40-stopowy w transporcie kombinowanym z ciągnikiem 3-osiowym dopuszcza sie 44000 kg, a w DIP-ie należy wpisać dopuszczalną masę całkowitą, czyli maksymalną masę, jaką dopuszczają przepisy, a jak kierowca będzie miał zapiętą inna naczepę to sam będzie musiał pilnować, żeby nie przekroczyć 40000 kg, jak mówią przepisy. Dobrze myślę?? Cytuj
michal_k Napisano 7 Listopad 2015 Napisano 7 Listopad 2015 A zespół pojazdów określamy dla ciągnika - nie dla naczepy Jasna sprawa. Ale zdarza się, że producenci naczep podają w oświadczeniu o danych DMC zespołu - skąd oni to wiedzą? A co gorsze niektóre WK to wpisują albo nawet wymagają od diagnostów żeby określali w DIP-ie naczepy masy zespołu [ Dodano: 07-11-2015, 07:36 ] Dobrze myślę?? Myślę, że dobrze Cytuj
blakop Napisano 7 Listopad 2015 Napisano 7 Listopad 2015 Możesz dać zespół 50 t, a F3 44 t, a kierowca sam musi przestrzegać, że de facto może jechać takim zespołem tylko z kontenerem ISO 40, a w każdym innym przypadku tylko 40t. Jako ciekawostkę napomnę, że w projekcie zmian do warunków technicznych jest to już nieco inaczej uregulowane. Tam jest już mowa o transporcie modalnym i nie ma ograniczeń wyłącznie do kontenerów ISO 40. Cytuj
DARIO64 Napisano 7 Listopad 2015 Napisano 7 Listopad 2015 Jako ciekawostkę napomnę, że w projekcie zmian do warunków technicznych jest to już nieco inaczej uregulowane. Jako ciekawostkę napomnę że projekt nie uwzględnia nowej dyrektywy "masowej" . Mamy takich bystrzaków w MIiR że rok to za mało na zmianę rozporządzenia . W międzyczasie dyrektywa się zmieniła. http://forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=312 Cytuj
BarAnt Napisano 9 Listopad 2015 Autor Napisano 9 Listopad 2015 Dzisiaj dzwoniłem z rana do WK i potwierdził,że wpisujemy F3- 44000 kg. Ciągnąc inna naczepę kierowca musi pilnować ,żeby nie przekroczyć 40000 kg. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.