Seba350 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Nie tandem, tylko z obrotnicą. Na tabliczce ma dwa dmc - 16000 i 18000, naciski osi 9000 (na osiach też są tabliczki i pisze 9000), ale w niemieckich papierach ma 16000 - przyczxepa jest z 1986r i wiadomo,że takie przepisy i dmc (16t) wtedy było, a przyczepa jest od pierwszego własciela i dane ma takie od początku. Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ??? Można, świadectwo homologacji w garść i do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba350 Napisano 3 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2015 Firma która ją wyprodukowała (mimo 100 letniej tradycji) poszła z torbami, także sobie nie wyobrażam zdobyć ŚH . A dlaczego dane z TZ nie wystarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Ponieważ u nas można to zrobić tylko na podstawie: "...§ 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej: ... 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi..." Dz.U.1522 z 2014 Innej możliwości, nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Można ją u nas wg nowych przepisów zrobić na 18t DMC ??? Zapytaj w konkretnym WK, czy przyjmą takie dane ustalone na podstawie tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Zarówno pozycja F1 i F2 w zagranicznym dowodzie jest 16t? No to niezgodność TZ i DR by była, skoro na DR podano rozdzielne i różne w tym wypadku parametry maksymalne i dopuszczalne. A może by w badaniu obecnie rozgraniczyć właśnie te parametry i na MMC chociaż dać mu właśnie ten wyższy parametr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 na MMC chociaż dać mu właśnie ten wyższy parametr? Jeśli na MMC to na DMC również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba350 Napisano 3 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 3 Grudzień 2015 Z tego co pamiętam w niemieckim DR nie ma rozgraniczenia na MMC i DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Z tego co pamiętam w niemieckim DR nie ma rozgraniczenia na MMC i DMC W starym wzorze niemieckiego DR jest wyłącznie DMC. Ja bym odczytał z tabliczki MMC i dopasował do tego DMC w myśl obecnych przepisów - warto dobrze to opisać w uwagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 No jak masz stary wzór DR to masz wolną rękę moim zdaniem. Rozwiń myśl Michał, że jak auto ma MMC wyższe od DMC to mam to... No właśnie - jak mam to zapisać w DR? Bo nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Rozwiń myśl Michał, że jak auto ma MMC wyższe od DMC to mam to... No właśnie - jak mam to zapisać w DR? Bo nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Jeśli MMC wynosi 18 ton to DMC również tyle będzie wynosiło. Jeśli MMC byłoby 19 ton to DMC zostaje 18. Przyczepa dwuosiowa może mieć DMC 18 ton, więc jeśli MMC określimy na 18 to nie ma powodu do ograniczania DMC poniżej tej wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 jak mam to zapisać w DR? zgodnie z §11.2. 6) 7) F1 - MMC F2 - DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 A widzisz - czyli ie dopuszczasz, że producent w kraju pochodzenia określa DMC niższe od MMC, które z kolei jest dopuszczalne w kraju przeznaczenia... Dobra - zanim zagłębimy się w meandry, których nawet my sami do końca nie zrozumiemy poproszę o skan DR tej przyczepy... I znów głupio mi to mówić jako nie-diagnoście... Ale to po prostu przyczepa "z osią skrętną", a ne żadną "obrotnicą" A swoją drogą - dziś na terenie zachodniej UE (nie RFN) - zaobserwowałem dziwnie łamiący się zespół pojazdów... Ciężarówka plus przyczepa. Zespół wyglądał nienaturalnie, Przesadnie długi i wysoki... I co się okazało jak podjechałem bliżej??? Polskie numery... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 A widzisz - czyli ie dopuszczasz, że producent w kraju pochodzenia określa DMC niższe od MMC, które z kolei jest dopuszczalne w kraju przeznaczenia... Jak nie dopuszczam? Właśnie dopuszczam i dlatego jeśli na tabliczce jest MMC 18 ton to nie interesuje mnie niemieckie DMC i w Polsce określiłbym 18 ton, bo tyle może być u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Konkretnie - w tym opisanym przypadku - TYM TUTAJ - czego byś chciał na DIP i co byś wpisał do naszego DR (zakładamy stary niemiecki "brief" z jedną wartością + "zero" uwag na temat DMC w polu 28. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Na tabliczce jest 18000/16000, więc określiłbym MMC 18000, a z tego wynika DMC (zgodnie z polskimi warunkami) również 18000. Dodałbym stosowną uwagę o tym, co jest na tabliczce. [ Dodano: 03-12-2015, 22:56 ] czyli F.1=F.2=18000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 A dlaczego nie F1 !8, a F2 16 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Bo nie ma przepisu w Polsce, który by ograniczał DMC przyczepy dwuosiowej poniżej 18 ton - proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 aaaa - no właśnie - dla przyczep/naczep w ogóle nie ma DMC określonych w 32... No to w sumie o czym mu tu gadamy? Słuszna uwaga... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 aaaa - no właśnie - dla przyczep/naczep w ogóle nie ma DMC określonych w 32... Co Ty gadasz??? [ Dodano: 03-12-2015, 23:07 ] § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku: 1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy dwuosiowe – 18 ton, [ Dodano: 03-12-2015, 23:08 ] Czyli gdyby na tabliczce było MMC np. 19000 to DMC określiłbym zgodnie z warunkami na 18000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Grudzień 2015 Share Napisano 3 Grudzień 2015 Nie o to mi chodziło Michał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba350 Napisano 5 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2015 I to do czego doszliście na końcu moją było pierwszą myślą - zwłaszcza,że sprawdziłem osie i każda jest do 9t przy max 90km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.