Gacek Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Panie i Panowie mam niecodzienną sprawę związaną z przeglądem pojazdu, który był kiedyś pojazdem wojskowym. Klient w zeszłym roku kupił ten pojazd i go zarejestrował. Wygląda (i wyglądało kiedyś) to tak widać na zdjęciach. Dziś przyjechał, aby zatwierdzić dokonane zmiany konstrukcyjne. Jest to MAN 10 T MIL GL. Kilka istotnych danych: - napęd na wszystkie osie; - dwie przednie osie kierowane; - dmc 25400kg; - masa własna po zmianach 14 980 kg (przed zmianami 12 360 kg); - opony pojedyncze (niebliźniacze) na wszystkich osiach; - zawieszenie to potężne sprężyny przy wielkich amortyzatorach; - data pierwszej rejestracji 06/06/1977r. - największy nacisk osi 68,11 kN Jak widać na zdjęciach klient zamontował na ramie "pakę", zamontował urządzenie ochronne z tyłu pojazdu i go przemalował. Moje wątpliwości dotyczą przede wszystkim czy ten pojazd w ogóle może się poruszać po naszych drogach, ponieważ: - w przepisach nie ma określonego dmc dla pojazdu czteroosiowego, z napędem na wszystkie osie, z oponami pojedynczymi, z zawieszeniem niepneumatycznym (nierównoważnym); - brak oznaczeń dla pojazdu długiego/ ciężkiego; - zderzak przedni jest tak wysoko, że w ogóle mogłoby go nie być. No i jest stalowy; - z przodu wystaje piękny hak, a po za tym przód pojazdu ma taką konstrukcję, że pieszy nie ma szans na przeżycie w przypadku kolizji; - koła osi "B" i "C" nie są do końca opasane błotnikami; - między osią "B" i "C" nie ma "barierki" zabezpieczającej przez dostaniem się między osie; - coś przeoczyłem? A jeżeli ten pojazd może się poruszać po naszych drogach to po zmianie zabudowy zmieni się też podrodzaj pojazdu- czy będzie to "furgon"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 - w przepisach nie ma określonego dmc dla pojazdu czteroosiowego, z napędem na wszystkie osie, z oponami pojedynczymi, z zawieszeniem niepneumatycznym (nierównoważnym); Skoro nie ma to jedynym limitem administracyjnym są dopuszczalne naciski osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Oznaczenia dla pojazdu długiego i ciężkiego powinny być. Ale to chyba nie jest problem. Zderzaki... No cóż. Jelcze też kiedyś miały stalowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Zderzaki... No cóż. Jelcze też kiedyś miały stalowe... A UAZ-y to jakie mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysius Napisano 10 Grudzień 2015 Share Napisano 10 Grudzień 2015 Jaka jest szerokośc tego cuda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek Napisano 11 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2015 Jaka jest szerokośc? Z dokumentów rzeczoznawcy wynika, że 2,55m. Jeszcze nie latałem z miarką- na razie zajmuje się wyposażeniem. [ Dodano: 11-12-2015, 08:36 ] Jelcze też kiedyś miały stalowe... Wiem, że pojazdy pow. 3,5t z tamtych czasów miały zderzaki służące do zabijania pieszych, ale mi chodzi też o jego umiejscowienie- jest tak wysoko, że sięga mi do piersi. To pojazd typowo wojskowy- ma duuuży kąt natarcia- a co za tym idzie- koło przednie jest tak odsłonięte, że 6- letnie dziecko wchodzi pod zderzak całe i prosto naprzeciw koła- taka prasa do dzieci. No i te elementy wystające spod zderzaka, m. in. hak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 11 Grudzień 2015 Share Napisano 11 Grudzień 2015 Pewien nie jestem alechyba nie ma nic w rozporządzeniu donośnie błotników dla samochodów powyżej 3,5t. A co z oświetleniem? Drogowe i mijania to te pod zderzakiem pewnie a kierunkowskazy jakoś tak wysoko chyba wyżej jak 150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek Napisano 11 Grudzień 2015 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2015 w rozporządzeniu donośnie błotników dla samochodów powyżej 3,5t. No właśnie też widziałem, że dokładnie opisane są błotniki tylko do pojazdów o dmc poniżej 3,5t. Ale wolałem się upewnić czy nie ma jakiejś regulacji, bo wydało mi się to podejrzane. A co z oświetleniem? Oświetlenie się zgadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Grudzień 2015 Share Napisano 11 Grudzień 2015 Dziś widziałem żuraw samojezdny, gdzie też pod kabinę bym wleciał na upartego. A jeszcze ten wielki zaczep z hakiem wiszący do przodu... A jakoś jednak był zarejestrowany Rozumiem Twoje obawy, ale obawiam się, że dla tego rocznika nic nie znajdziesz w warunkach, do czego można by się doczepić. W tym roczniku to nawet boczne osłony międzyosiowe nie są chyba wymagane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysius Napisano 11 Grudzień 2015 Share Napisano 11 Grudzień 2015 9. Pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t powinien być wyposażony w homologowane osłony boczne zapobiegające dostaniu się niechronionego uczestnika ruchu drogowego między osie tego pojazdu. 10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do ciągnika siodłowego, przyczepy dłużycowej, pojazdu specjalnego o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 18 listopada 1999 r. i pojazdu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej3) d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 11 Grudzień 2015 Share Napisano 11 Grudzień 2015 oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 18 listopada 1999 r. data pierwszej rejestracji 06/06/1977r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.