pryks Napisano 1 Luty 2016 Napisano 1 Luty 2016 Witam Przyjedzie do mnie klient autobusem SETRA S416 GTHD , sprowadzony z Niemiec. Klient chce wykonać badanie okresowe + dodatkowe na 100km/h ale najważniejsza sprawa chce zwiększyć ilość miejsc. Jak podejść do tematu? Czy najpierw robimy: 1 okresowe przed I rej. zgodnie z danymi w dowodzie rejestracyjnym. 2.Klient montuje dodatkowe 5 foteli - robię zmianę konstrukcyjną 3. Wykonuję dodatkowe badanie techniczne autobusu 100km/h Mam jeszcze techniczne pytanie odnośnie zmian konstrukcyjnych. Nie widziałem jeszcze oryginalnego (zachodniego) DR - w autobusie jest informacja z ilością miejsc : 48 Fizyczni jest 48 miejsc dla pasażerów + 1 miejsce dla kierowcy + 1 miejsce dla zmiennika Klient chce dołożyć 5 foteli czyli : DMC autobusu jest 24000kg DMC zespołu pojazdó: 27500kg masa własna: 15200kg Ładowność wg tych danych wynosi: 8800kg Przyjmuję, się masę jednego pasażera: 71kg, czyli przy zmianie liczby miejsc na: 55 (w sumie z miejscami dla kierowcy i zmiennika) 55 x 71kg= 3905kg < 8800 Proszę o wyjaśnienie - będę robił to pierwszy raz i nie chciałbym się pomylić Cytuj
IVVO Napisano 1 Luty 2016 Napisano 1 Luty 2016 http://www.bus-service.pl/component/jce/?view=popup&tmpl=component&img=images/spec/ComfortClass400.jpg&title= Cytuj
michal_k Napisano 1 Luty 2016 Napisano 1 Luty 2016 Klient może od razu dokonać zmian, a Ty zrobisz okresowe + dodatkowe z opisem zmian. Nie każdy WK to łyknie, ale jeśli zmusi Cię najpierw do wykonania OBT zgodnie z DR to jest to nakłanianie, czy wręcz wymuszanie poświadczania nieprawdy. 55 x 71kg= 3905kg < 8800 Musisz dodać jeszcze 4 kg, bo kierowca to 75 kg. Cytuj
adamos Napisano 2 Luty 2016 Napisano 2 Luty 2016 Jest takie miejsce gdzie jeszcze doliczają bagaż z luków bagażowych... Cytuj
danielg539 Napisano 2 Luty 2016 Napisano 2 Luty 2016 bagaż z luków bagażowych Jak dobrze pamiętam, to po 100kg na każdy 1m3 przestrzeni bagażowej. Cytuj
Jacdiag Napisano 2 Luty 2016 Napisano 2 Luty 2016 dobrze pamiętam może źle ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=17093 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
pryks Napisano 2 Luty 2016 Autor Napisano 2 Luty 2016 W moim wydziale chcą aby najpierw wykonać okresowe po raz pierwszy, klient jedzie na zmiany (teoretycznie) i po jakimś czasie przyjeżdża ze zmianami Dostałem ifnformację, z firmy, która wystawia zaświadczenia o stateczności dla marki SETRA w Polsce, że te autobusy produkowane były w większości przypadkó z większą ilością miejsc (taką jak chce mieć klient 55 +1+1) Proszę jeszcze o podpowiedź odnośnie określenia ilości miejsc - w ilośc miejsc siedzących wpisuję oczywiście liczbę wszystkich miejsc razem z miejscem kierowcy i zmiennika, czyli 57 ? A jak z masą właną pojazdu po zmianach - powiększyć ją o masę tych 5 dodatkowych foteli ? Cytuj
michal_k Napisano 2 Luty 2016 Napisano 2 Luty 2016 W moim wydziale chcą aby najpierw wykonać okresowe po raz pierwszy Czyli jeśli klient wykona wcześniej zmiany (bo może) to Ty masz poświadczyć nieprawdę, bo "chcą"??? Cytuj
DARIO64 Napisano 2 Luty 2016 Napisano 2 Luty 2016 po 100kg na każdy 1m3 przestrzeni bagażowej Wg Polskiej Normy i regulaminu 36 . Cytuj
pryks Napisano 9 Luty 2016 Autor Napisano 9 Luty 2016 Witam kolegów. Jeszcze jedno pytanie? Czy po zmianach konstrukcyjnych zwiększyć masę własną o masę tych 5 dodatkowych foteli ? Cytuj
blakop Napisano 10 Luty 2016 Napisano 10 Luty 2016 Typowo powinieneś. Pytanie jaka to będzie wartość? Cytuj
sad_madman Napisano 11 Luty 2016 Napisano 11 Luty 2016 Wg Polskiej Normy i regulaminu 36 . Regulamin 36 ? Raczej już się go nie stosuje, prym wiedzie Reg. 107. Faktem jednak jest, że 100kg/m3 jest w nim ujęte. Cytuj
krzysius Napisano 12 Luty 2016 Napisano 12 Luty 2016 ....jak dołożyć 5 siedzeń??? wiertarka ,śruby, podkładki z castoramy ,i borujemy w stodole u P.Janka . Oświadczenie od P. Janka i badanie z P. Czy siedzenia nie powinny być montowane w punktach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta pojazdu? a nie przez P. Janka. Cytuj
DARIO64 Napisano 12 Luty 2016 Napisano 12 Luty 2016 Regulamin 36 ? Raczej już się go nie stosuje, prym wiedzie Reg. 107. Ciekawe http://dziennikurzedowy.mir.gov.pl/media/2460/DziennikUrzedowyMIR_poz35_2015.pdf Cytuj
sad_madman Napisano 12 Luty 2016 Napisano 12 Luty 2016 Nie wiem co miałoby być ciekawe... Podesłałeś dziennik urzędowy, w którym wymienione są instytuty, które mają akredytacje. Nic więcej z tego nie wynika bo chyba mi nie chcesz wmówić, że powiedzmy 70/157/EWG które tam jest wyszczególnione nadal obowiązuje...Obecnie nie stosuje się już w odniesieniu do autobusów regulaminów 36 i 52. Ps. Zresztą jeżeli odpalisz Regulamin 107 to nawet znajdziesz zapis: Od dnia, o którym mowa w pkt 10.3, Umawiające się Strony stosujące niniejszy regulamin nie mogą udzielać nowych homologacji zgodnie z regulaminem nr 36 lub regulaminem nr 52. W punkcie 10.3 mowa jest o dacie 1 kwietnia 2008. Cytuj
danielg539 Napisano 12 Luty 2016 Napisano 12 Luty 2016 ....jak dołożyć 5 siedzeń??? wiertarka ,śruby, podkładki z castoramy ,i borujemy w stodole u P.Janka . Oświadczenie od P. Janka i badanie z P. Czy siedzenia nie powinny być montowane w punktach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta pojazdu? a nie przez P. Janka. W wielu autobusach nic nie trzeba wiercić aby domontować dodatkowe fotele, bo w podłodze autobusu zamocowane są specjalne prowadnice, które pozwalają ustawić fotele w dowolnym rozstawie. Cytuj
DARIO64 Napisano 12 Luty 2016 Napisano 12 Luty 2016 Nie wiem co miałoby być ciekawe No właśnie to jest ciekawe że akt prawny z 2015 przewiduje badanie wg dyrektyw i regulaminów które nie obowiązują . Cytuj
sad_madman Napisano 12 Luty 2016 Napisano 12 Luty 2016 On nie przewiduje badań tylko wymienia, że dana placówka takie badania może przeprowadzać. To, że i tak ich wykonanie nie ma najmniejszego sensu to już inna kwestia. Cytuj
DARIO64 Napisano 13 Luty 2016 Napisano 13 Luty 2016 On nie przewiduje badań tylko wymienia, że dana placówka takie badania może przeprowadzać. Dla mnie jedno i to samo . Jak klient zapłaci to zrobią . ich wykonanie nie ma najmniejszego sensu Wyjdzie podobnie jak z dozorami wykonanymi przez UDT. Cytuj
sad_madman Napisano 13 Luty 2016 Napisano 13 Luty 2016 W sumie nie wiem co próbujesz udowodnić... Faktem jest, że Regulamin na który się powołałeś we wcześniejszej wypowiedzi jest już nieważny od kilku lat. Cytuj
DARIO64 Napisano 14 Luty 2016 Napisano 14 Luty 2016 Faktem jest, że Regulamin na który się powołałeś we wcześniejszej wypowiedzi jest już nieważny od kilku lat. Przecież tego nie podważam . W sumie nie wiem co próbujesz udowodnić... To trzeba udowadniać że jest burdello w naszych przepisach ? Cytuj
kurant2000 Napisano 17 Luty 2016 Napisano 17 Luty 2016 A ma kwit odnośnie załącznik nr 6 ust.3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. Jak nie to ma problem , bez kwita 100 nie będzie , potem przystąpisz do ewentualnych zmian konstrukcyjnych. Czy te dołożone miejsca maja fabryczne mocowania ? Czy dokonanych zmian dokonał uprawniony zakład ? Cytuj
blakop Napisano 17 Luty 2016 Napisano 17 Luty 2016 Czy te dołożone miejsca maja fabryczne mocowania ? NIE. Czy dokonanych zmian dokonał uprawniony zakład ? A JEST TAKI WYMÓG? Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. NAPRAWDĘ Trzy pytania ja widzisz. Na wszystkie trzy poproszę PODSTAWĘ PRAWNĄ No chyba, że nie jesteś diagnostą i tylko tak sobie napisałeś... Cytuj
DARIO64 Napisano 17 Luty 2016 Napisano 17 Luty 2016 Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. Informacyjnie,w tej kwestii szykuje się lekka zmiana . 3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiempozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek.”, [ Dodano: 17-02-2016, 21:54 ] NAPRAWDĘ Naprawdę .Wymagane do "100", a o takim badaniu jest też mowa w pierwszym poście . § 23. 1. Stosunek maksymalnej mocy netto silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić conajmniej 11 kW/t. 2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek. 3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.