Skocz do zawartości

Motocykl z Francji


duchu

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak postepujecie w przypadku motocykla z Francji gdzie: G-259 kg a G1-247 kg. Różnica 12 kg. Czy dobrze kojarzę że w przypadku moto MW- pojazd nie ociązony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mała różnica (czyli pewność, że nie doliczono masy kierującego) raczej wskazuje na to, że wyższa masa to masa z płynami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak uważam jak Michał.

Q nie pasuje do niczego.
To spróbuj od G odjąc masę kierującego i wyliczyć Q.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Podepnę się, motocykl sprowadzony, na tabliczce znamionowej ponad 100dB...

 

Czy ten przepis na to pozwala ?

 

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:

 

1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:

a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym – wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A),

b) pozostałych pojazdów – wartości podanych w tabeli „Poziom hałasu zewnętrznego”, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl sprowadzony
Zakładam że te żółte Seicento nie jest z tego roku .
a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym – wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A),

Wartości podane na tabliczce gryzą mi się z dyrektywą 97/24/WE

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:01997L0024-20131211&from=PL

strona 438

Chyba że jeszcze w jakimś innym akcie prawnym podają poziom hałasu .

Najlepiej zmierzyć i zobaczyć jak się ma do załącznika 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz co Twój post wnosi do sprawy ? Pytanie było proste...

 

Czy taki motocykl może przejść BT z wynikiem pozytywnym ? pomiar na stanowisku potwierdza dane producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz co Twój post wnosi do sprawy ? Pytanie było proste...

 

No wnosi. Daje przykład, że nie jest to odosobniony przypadek i że coś jest nie tak... Ja uważam, że powinien spełniać nasze przepisy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko, czy w przepisach homologacyjnych obowiązuje taka sama metoda pomiaru co na SKP, bo jeśli nie to wyniki pomiarów mogą się znacznie różnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynik N... Tym bardziej wg danych z tabliczki... No chyba, że u Janusza to przechodzi... albo nie przechodzi, ale istnieje taka możliwość - bo u Niego to różnie bywa 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było proste...

Masz rację, sprzeczam się z Tobą o nasze przepisy, podczas gdy Ty je właśnie cytujesz.

bo u Niego to różnie bywa

Nie aż tak bardzo, ewidentne przekroczenia dają najczęściej układy celowo opróżnione,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli te same parametry są na wyciągu ze świadectwa homologacji ?

 

W jakich sytuacjach należy stosować ten nieszczęsny przepis z literki a) ?

 

Wyobraźcie sobie sytuację, w której klient przychodzi w ręku z tym przepisem i ma oryginalny wydech w motocyklu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

A jak sytuacja wygląda z mocą motocykli z Francji?

W dowodach francuskich zazwyczaj zaniżona do tak w okolicach 100 (pewnie tylko na papierze), pomijam cel takiego działania u nich. Bardziej interesuje mnie jak postępować przed I rej. w RP oraz co z takimi już krajowymi, które mają przepisaną moc z DR francuskiego? Właściciel chciałby przywrócić moc w takim pojeździe do katalogowej aby wszystko grało na tip top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej interesuje mnie jak postępować przed I rej. w RP

 

A na podstawie czego chcesz kwestionować moc wpisaną w DR?

 

co z takimi już krajowymi, które mają przepisaną moc z DR francuskiego? Właściciel chciałby przywrócić moc w takim pojeździe do katalogowej aby wszystko grało na tip top.

 

Zakładając, że moc była kiedyś obniżona, należy wykonać badanie z opisem zmian polegających na przywróceniu większej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na podstawie czego chcesz kwestionować moc wpisaną w DR?

Motocykl o pojemności 1700ccm, 100 kM choć według producenta ma 200. Nic nie kwestionuję, pozwalam sobie zauważyć.

badanie z opisem zmian polegających na przywróceniu większej mocy

Tu bardziej mi pasuje, na podstawie czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bardziej mi pasuje, na podstawie czego?

niech sobie klient zrobi badanie mocy na hamowni, potem opinia rzeczoznawcy i to

 

michal_k napisał/a:

 

badanie z opisem zmian polegających na przywróceniu większej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne badanie z opisem zmian tylko na podstawie opinii i wyników z hamowni zakwestionowanie pierwszego badania i każdego kolejnego okresowego i jazda! Cofanie decyzji, badanie, odbieranie uprawnień WSZYSTKIM kolejnym diagnostom i ewentualnie ponowna rejestracja jeśli to możliwe.

 

Tak to od strony prawnej wygląda.

 

A po znajomości? Cóż... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podstawie opinii i wyników z hamowni zakwestionowanie pierwszego badania i każdego kolejnego okresowego i jazda

 

Opinia będzie sporządzona powiedzmy dzisiaj. Jak udowodnić, że w pojeździe nie dokonano żadnych zmian od czasu pierwszego czy nawet ostatniego okresowego?

 

Ponadto, diagnosta moim zdaniem powinien wybronić się tym, że w warunkach SKP nie posiada narzędzi do weryfikacji mocy wpisanej w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli opinia wskaże, że jest to silnik fabryczny i nie był on wymieniany, a można to wskazać, to jest problem.

Kolejna rzecz - co sądu będzie obchodziło, że nie mógł ustalić w warunkach SKP? Przecież to akurat przepisy świetnie przewidują i nakazują posiłkowanie się opinią rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.