Skocz do zawartości

TIRy jak choinka


adam1501

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego nie ma znaczenia czy mowa tutaj o choince na TIRze czy o innych światłach roboczych tylko właśnie o tych w które dany pojazd może być wyposażony (zgodnie z polskimi przepisami). Trzymając się waszej interpretacji przepisów okazuje się, że żaden pojazd wyposażony w fabryczne światła manewrowe czy chociażby światła mijania/drogowe z funkcją doświetlania zakrętów nie ma prawa przejść przeglądu.
- jak widać w poniższym załączniku ta cała instalacja fabryczna ma się czasami do przepisów nijak, a w linku jest temat jak się ma CoC (HOMO) do wewnętrznych przepisów.

:arrow:http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16251

5ae1a75512c69_Odstpstwo.thumb.gif.4a00d62d460d437cd63c2ae2bebe5edb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    16

  • sad_madman

    12

  • adam1501

    10

  • Paprock

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gupi ten minister czy jak?? Dał odstępstwo jak sam pisze, że pojazd ma europejskie homo??

A może to tylko takie garażowe homo? Ale to już nam kolega @sad-madman powie - nie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musi być głupi skoro w odstępstwie mowa o połączeniu elektrycznym świateł do jazdy dziennej oraz tylnych pozycyjnych i jednocześnie powołuje się na świadectwo homologacji dotyczącego tylnych świateł przeciwmgłowych (Regulamin 38)... Do tego pismo posiada datę 24 stycznia 2008 czyli ma już 8 lat. Jak niewiele, niektórym brakuje do szczęścia - udowadniać coś na podstawie 8 letniego pisma a do tego zawierającego błąd.

 

Słuszna racja. Twój garaż, Twoje prawo. Na SKP zajmującej się dopuszczaniem pojazdów do ruchu raczej się nie uda...

Jeżeli diagnosta prowadzi krucjatę przeciwko czemuś to nie ma szans, jeżeli jest to zwykły diagnosta to dlaczego by nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie pismo, tylko decyzja administracyjna wydana na najwyższym szczeblu. Jej data jest bez znaczenia, gdyż zawiera odstępstwo dla fabrycznego, homologowanego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak niewiele, niektórym brakuje do szczęścia - udowadniać coś na podstawie 8 letniego pisma a do tego zawierającego błąd.
- No jasne, bo lepszych zajęć to niby nie mam... I pewnie te 2000 aut wyparowało i nie bywa na stacjach, a jak nawet się jakiś już zajedzie do dostaje N za elektryczne połączenie i właściciel instalację bez szemrania przerabia (bo pismo starawe - czy tak?).

Poza tym sama ustawa o ruchu drogowym jest dużo wcześniej datowana, a obowiązująca i do dziś ważna.

Nie wspominając, że w rozporządzeniu zapisy niektórych warunków technicznych mogą mieć ponad 50 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przez te 8 lat Polska może dopisała jakieś porozumienie i może takie pisma są już niepotrzebne ? Macie może w swoich zbiorach jakieś młodsze decyzje ?

 

To teraz może trochę z innej beczki - co jeżeli będzie mi się marzyło dopuszczenie jednostkowe ? Tam nasze "warunki techniczne" niewiele w której komórce występują, są tam głownie dyrektywy i regulaminy. Czy oznacza, że jak przebrnę przez ten cały proces i nie dostanę "odstępstwa" o którym wspominacie to oznacza, że pojazd może nie przejść przeglądu ponieważ nie spełnia "warunków technicznych" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oznacza, że jak przebrnę przez ten cały proces i nie dostanę "odstępstwa" o którym wspominacie to oznacza, że pojazd może nie przejść przeglądu ponieważ nie spełnia "warunków technicznych" ?

Nie za bardzo wyobrażam sobie taką sytuację. Nasze przepisy faktycznie często są wdrażane z pewnym opóźnieniem ale gdy na OBT pojazd przyjedzie po roku od dopuszczenia jednostkowego czy od wydania homologacji to zapewne nasze przepisy już ulegną zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

 

Cytat

 

 09.12.2020

Świąteczne lampki w ciężarówce? W Niemczech są zabronione. Drogówka już poluje na trucki z niestandardowym oświetleniem .

Boże Narodzenie za pasem. By stworzyć świąteczną atmosferę, wielu kierowców ciężarówek instaluje w kabinie przeróżne gadżety i oświetlenie. Należy jednak pamiętać, że w Niemczech są one zakazane. W ostatnich dniach niemieckie służby skupiły się podczas kontroli na nielegalnie oświetlonych truckach. 

Niemieckie przepisy ustawy o ruchu drogowym i dopuszczeniu pojazdów do ruchu (StVZO) zabraniają stosowania dodatkowych elementów oświetlenia w pojeździe ciężarowym. Mówi o tym paragraf 49a STVZO. Poza świątecznymi lampkami w truckach nie można stosować również migających i obracających się tabliczek LED czy podświetlanych logo. 

Wszystko, co świeci wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, musi być zgodne z przepisami. Przede wszystkim nie można utrudniać poruszania się innym użytkownikom dróg. Poza tym migające światła mogą zostać pomylone ze znakami ostrzegawczymi, a to czasami prowadzi do niebezpiecznych sytuacji na drodze – tłumaczy Eberhard Lang ze Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego TÜV SÜD.

Akcja kontroli oświetlenia na A7

Ze względu na wczesny zmierzch i ciemności w miesiącach jesienno-zimowych, w ruchu drogowym niezwykle ważne jest prawidłowe użytkowanie elementów oświetlenia w pojazdach. Przykładowo nieprawidłowo zainstalowane oświetlenie może oślepiać innych kierowców lub znacząco zmienić wygląd pojazdu. Stanowi to zagrożenie dla innych użytkowników dróg, dlatego np. bawarska drogówka przeprowadziła w ubiegłym tygodniu specjalną akcję kontroli ciężarówek pod tym kątem.

Podczas kontroli na autostradzie A7 policjanci wyłapali dwanaście pojazdów i wszczęto postępowania przeciwko wszystkim kierowcom z powodu wykroczeń administracyjnych.

Zmiany techniczne w ciężarówkach sprawiły bowiem, że ich dowody rejestracyjne straciły ważność. Każdy z kierowców otrzymał po 180 euro grzywny i po jednym punkcie karnym. Pojazdy, o których mowa, mogły kontynuować jazdę w celu odzyskania ważności dowodu rejestracyjnego, ale pod warunkiem wcześniejszego demontażu  niedopuszczalnego sprzętu oświetleniowego.

Niemiecka policja przestrzega przed instalowaniem i modyfikowaniem sprzętu oświetleniowego, ponieważ skutkuje ono utratą ważności dowodu rejestracyjnego pojazdu. Służby zapowiadają już kolejne kontrole pod tym kątem.

 

Agnieszka Kulikowska - Wielgus

Dziennikarz Trans.info

https://trans.info/pl/swiateczne-lampki-w-ciezarowce-w-niemczech-sa-zabronione-drogowka-juz-poluje-na-trucki-z-niestandardowym-oswietleniem-212592

 

 

I podobna sprawa w Hiszpanii 

https://trans.info/pl/nie-tylko-niemcy-wystawiaja-mandaty-za-ozdobne-swiatelka-kary-mozna-sie-spodziewac-rowniez-w-hiszpanii-222205

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jacdiag napisał:

W ostatnich dniach niemieckie służby skupiły się podczas kontroli na nielegalnie oświetlonych truckach. 

To w takim porządnym kraju policja również pracuje od akcji do akcji. Na co dzień nie widzą i pozwalają a jak akcja to DR do wora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

pracuje od akcji do akcji.

Oj zdziwiłbyś się. Nie żebym reklamował ,ale jest taki branżowy portal 40ton w którym praktycznie kilka razy w tygodniu pojawia się komunikat w sprawie "tuningów". Jak nie obniżona podstawa fotela,to bakielitowa kierownica ,oświetlenie,układ wydechowy z trójnikiem. 
W niemczech z doświadczenia wiem ,że jazda choinką na pewno nie przejdzie obojętnie. Są tacy co wpisują to w koszta ,ale są tacy co nawieszają bez ładu i składu ledów ,a potem jest płacz.
A sami niemcy jak do tego podchodzą ?
https://40ton.net/bag-kontra-scania-po-tuningu-bardzo-dluga-lista-powodow-do-zakazu-dalszej-jazdy/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sebeklca napisał:

W niemczech z doświadczenia wiem ,że jazda choinką na pewno nie przejdzie obojętnie.

To mandaty są za słabe lub te kontrole nie są tak do końca wnikliwe. Nie wierzę, że policja działa skutecznie, skoro kierowcy decydują się na takie upiększenia w pojeździe służącym do pracy. Gdyby ten niemiecki ordnung faktycznie działał, to takich pojazdów nie spotykałoby się na drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale widzisz jak działa, że aż dwie jednostki policji musiały pomagać. Upatrzyli, zaplanowali, złapali, skontrolowali. Teraz mogą szykować kolejną akcję. To nie rutyna. To działania obmyślane. Byle kogo nie wychwytują, bo i po co, jak wszystko 'wporzo'. Do dzisiaj się zastanawiam jak krokodyle wychwytują wschodnio-obcokrajowca tnącego przez A-4 na magnes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.