Skocz do zawartości

Pytanie o wypełnienie DIP


SEB

Rekomendowane odpowiedzi

Rodzaj silnika-wysokoprężny

Rodzaj paliwa diesel (D)

 

I analogicznie -rodzaj silnika-niskoprężny

-rodzaj paliwa-benzyna (P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmienię, że te słowniki zapewne można samemu modyfikować i cudować łącznie wolnossącymi, z bi-turbo, bez bi-turbo, a nawet diesel z turbo plus lpg, co nie ;)

Może być szterosuw, dwusuw, OTTO, a nawet WANKL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle zaliczają się do wysokoprężnych, a benzyniaki do niskoprężnych.

O doładowaniu mówi nam termin związany z ssaniem i przyjęło się, że bez turbo to wolnossący, a z turbiną... No właśnie i odpowiednika zabrakło. Czyżby szybkossący? :? Już wiem - doładowany! :D

Czyli jest grupa silników wolnossących i jest grupa silników doładowanych.

Nie wiem kto to wymyśla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doładowany

 

".....Rodzaje silników Diesla :

 

Diesla

Diesla doładowane (turbo)

Diesla doładowane z chłodnicą powietrza (turbo + intercooler)

Diesla doładowane z chłodnicą powietrza wyposażoną w wentylator (turbo + intercooler + wentylator)

Diesla doładowane ze zmienną geometrią łopatek i z chłodnicą powietrza (turbo VTG/VGT/VNT [1,2-1,5 bar] + intercooler)

Diesla bardzo doładowane ze zmienną geometrią łopatek i z chłodnicą powietrza (turbo VTG/VGT/VNT [2,0-2,6 bar] + intercooler)..."

 

 

http://www.wojdas.24x7.pl/silnik.html

No ,można modyfikować.. :P

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj silnika-wysokoprężny

Rodzaj paliwa diesel (D)

Przy postępie techniki może się okazać nie takie oczywiste . Delphi pracowało nad "benzynowym dieslem ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważałem że to jest silnik nie doładowany i doładowany

A wyglada, jakbyś nas podpuszczał,,,

Przy postępie techniki może się okazać nie takie oczywiste

Przy postępie może, przy naszym Dip-ie nie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle zaliczają się do wysokoprężnych, a benzyniaki do niskoprężnych.

O doładowaniu mówi nam termin związany z ssaniem i przyjęło się, że bez turbo to wolnossący, a z turbiną... No właśnie i odpowiednika zabrakło. Czyżby szybkossący? :? Już wiem - doładowany! :D

Czyli jest grupa silników wolnossących i jest grupa silników doładowanych.

Nie wiem kto to wymyśla.

Może swobodnie ssący

mnie uczono 1972-78r. że dzielimy na silniki z zapłonem samoczynnym i iskrowym, bo stopnie sprężania silników(Vc/Vks) zachodzą na siebie, może coś się zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pojęcia przyjęte od naszych Ojców i Dziadków

wolnossący czyli zasilany paliwem pod własnym ciśnieniem czeli zwykły benzyniak

wysokoprężny paliwo pod wysokim ciśnieniem Diesle

Czasy przed wtryskiem benzyny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E! Chyba coś nie tak.

Ja bym nie mieszał suwu ssania albo sprężania do określania sposobu zasilania cylindrów w paliwo ze zbiornika.

Wolnossący to taki, który ssie mieszankę paliwowo-powietrzną gdy tłok idzie w dół wytwarzając podciśnienie. Natomiast doładowany to taki gdzie turbina, jak sama nazwa wskazuje, doładowywowywuje powietrze do cylindrów w suwie ssania.

Czyli wpycha go więcej i pod większym ciśnieniem niżby sam tłok zassał powodując tym samym wzrost mocy silnika. A dalej to wiadomo: sprężanie, praca, wydech. Uf. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czemu obok jest rodzaj paliwa do wyboru?

 

Bo paliwa mogą być różne, nazwa benzyniak i diesel to tylko potoczne. Wysokoprężny i niskoprężny już odchodzi też do lamusa, bo diesle mitsubishi są praktycznie niskoprężne.

 

Ja określam jako :

- zapłon iskrowy (zazwyczaj paliwo P, LPG, CNG, LNG, H,)

- zapłon samoczynny (zazwyczaj paliwo D, może być jeszcze LPG)

 

Zapewne wymienione przeze mnie paliwa i ich kombinacje to jeszcze nie wszystkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CEP 2.0 unormuje trochę sytuację w tej materii - słownik rodzajów zasilania i rodzajów paliwa będzie narzucony przez system :-)

Być może skończą się dywagacje na ten temat ?

 

Jak tylko pojawi się jakaś stabilna wersja CEP'a umieszczę kilka z tych słowników na forum ...

 

Ps. Powyższa uwaga dotyczy *wszystkich* słowników w systemie, przeznaczonym jak wiecie i dla SKP, i dla WK (docelowo - dojdą i inne służby, w tym ubezpieczyciele).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.