SEB Napisano 15 Marzec 2016 Share Napisano 15 Marzec 2016 Witam kolegów Gdy wypełniam DIP jest pozycja niskoprężny, wysokoprężny Pytam czy to jest silnik z turbo czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Marzec 2016 Share Napisano 15 Marzec 2016 niskoprężny Benzyna wysokoprężny Diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SEB Napisano 15 Marzec 2016 Autor Share Napisano 15 Marzec 2016 Tylko czemu obok jest rodzaj paliwa do wyboru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Marzec 2016 Share Napisano 15 Marzec 2016 Rodzaj silnika-wysokoprężny Rodzaj paliwa diesel (D) I analogicznie -rodzaj silnika-niskoprężny -rodzaj paliwa-benzyna (P) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Marzec 2016 Share Napisano 15 Marzec 2016 Nadmienię, że te słowniki zapewne można samemu modyfikować i cudować łącznie wolnossącymi, z bi-turbo, bez bi-turbo, a nawet diesel z turbo plus lpg, co nie Może być szterosuw, dwusuw, OTTO, a nawet WANKL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SEB Napisano 15 Marzec 2016 Autor Share Napisano 15 Marzec 2016 Dzięki uważałem że to jest silnik nie doładowany i doładowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Marzec 2016 Share Napisano 15 Marzec 2016 Diesle zaliczają się do wysokoprężnych, a benzyniaki do niskoprężnych. O doładowaniu mówi nam termin związany z ssaniem i przyjęło się, że bez turbo to wolnossący, a z turbiną... No właśnie i odpowiednika zabrakło. Czyżby szybkossący? Już wiem - doładowany! Czyli jest grupa silników wolnossących i jest grupa silników doładowanych. Nie wiem kto to wymyśla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 15 Marzec 2016 Share Napisano 15 Marzec 2016 doładowany ".....Rodzaje silników Diesla : Diesla Diesla doładowane (turbo) Diesla doładowane z chłodnicą powietrza (turbo + intercooler) Diesla doładowane z chłodnicą powietrza wyposażoną w wentylator (turbo + intercooler + wentylator) Diesla doładowane ze zmienną geometrią łopatek i z chłodnicą powietrza (turbo VTG/VGT/VNT [1,2-1,5 bar] + intercooler) Diesla bardzo doładowane ze zmienną geometrią łopatek i z chłodnicą powietrza (turbo VTG/VGT/VNT [2,0-2,6 bar] + intercooler)..." http://www.wojdas.24x7.pl/silnik.html No ,można modyfikować.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Marzec 2016 Share Napisano 15 Marzec 2016 Rodzaj silnika-wysokoprężnyRodzaj paliwa diesel (D) Przy postępie techniki może się okazać nie takie oczywiste . Delphi pracowało nad "benzynowym dieslem ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 uważałem że to jest silnik nie doładowany i doładowany A wyglada, jakbyś nas podpuszczał,,, Przy postępie techniki może się okazać nie takie oczywiste Przy postępie może, przy naszym Dip-ie nie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurekb Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 Diesle zaliczają się do wysokoprężnych, a benzyniaki do niskoprężnych.O doładowaniu mówi nam termin związany z ssaniem i przyjęło się, że bez turbo to wolnossący, a z turbiną... No właśnie i odpowiednika zabrakło. Czyżby szybkossący? Już wiem - doładowany! Czyli jest grupa silników wolnossących i jest grupa silników doładowanych. Nie wiem kto to wymyśla. Może swobodnie ssący mnie uczono 1972-78r. że dzielimy na silniki z zapłonem samoczynnym i iskrowym, bo stopnie sprężania silników(Vc/Vks) zachodzą na siebie, może coś się zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio69 Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 Witam Pojęcia przyjęte od naszych Ojców i Dziadków wolnossący czyli zasilany paliwem pod własnym ciśnieniem czeli zwykły benzyniak wysokoprężny paliwo pod wysokim ciśnieniem Diesle Czasy przed wtryskiem benzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 E! Chyba coś nie tak. Ja bym nie mieszał suwu ssania albo sprężania do określania sposobu zasilania cylindrów w paliwo ze zbiornika. Wolnossący to taki, który ssie mieszankę paliwowo-powietrzną gdy tłok idzie w dół wytwarzając podciśnienie. Natomiast doładowany to taki gdzie turbina, jak sama nazwa wskazuje, doładowywowywuje powietrze do cylindrów w suwie ssania. Czyli wpycha go więcej i pod większym ciśnieniem niżby sam tłok zassał powodując tym samym wzrost mocy silnika. A dalej to wiadomo: sprężanie, praca, wydech. Uf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Marzec 2016 Share Napisano 16 Marzec 2016 Tylko czemu obok jest rodzaj paliwa do wyboru? Bo paliwa mogą być różne, nazwa benzyniak i diesel to tylko potoczne. Wysokoprężny i niskoprężny już odchodzi też do lamusa, bo diesle mitsubishi są praktycznie niskoprężne. Ja określam jako : - zapłon iskrowy (zazwyczaj paliwo P, LPG, CNG, LNG, H,) - zapłon samoczynny (zazwyczaj paliwo D, może być jeszcze LPG) Zapewne wymienione przeze mnie paliwa i ich kombinacje to jeszcze nie wszystkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 22 Marzec 2016 Share Napisano 22 Marzec 2016 CEP 2.0 unormuje trochę sytuację w tej materii - słownik rodzajów zasilania i rodzajów paliwa będzie narzucony przez system Być może skończą się dywagacje na ten temat ? Jak tylko pojawi się jakaś stabilna wersja CEP'a umieszczę kilka z tych słowników na forum ... Ps. Powyższa uwaga dotyczy *wszystkich* słowników w systemie, przeznaczonym jak wiecie i dla SKP, i dla WK (docelowo - dojdą i inne służby, w tym ubezpieczyciele). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.