BarAnt Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Witam. Mam pytanie. W niemieckim dowodzie od mazdy 6 jest pozycja O.1=1500 kg, natomiast w uwagach w tym dowodzie jest napisane coś typu "ZU O.1=1700 kg BIS...". I zastanawiam się, którą wartość wpisać do DIP-u. Dodam, że z różnicy DMC zespołu - DMC pojazdu z tabliczki znamionowej wychodzi 1500 kg. Podobnie jest z masą własną... W dowodzie w pozycji G jest wpisane 1336 kg, natomiast w uwagach jest " ZU G=1425 kg BIS..." i coś tam jeszcze dalej. Póki co wysłałem klienta po tłumaczenia, bo nie miał i może zanim wróci ktoś wypowie się na ten temat?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 natomiast w uwagach w tym dowodzie jest napisane coś typu "ZU O.1=1700 kg BIS...". sprawdź czy to nie jest podniesienie masy pod warunkiem zachowania jakis tam warunków- prawdopodobnie dalej tam był wpis o wzniesieniach do %. [ Dodano: 30-03-2016, 08:32 ] Witam.... W dowodzie w pozycji G jest wpisane 1336 kg, natomiast w uwagach jest " ZU G=1425 kg BIS..." i coś tam jeszcze dalej. ? no własnie: BIS... i co dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Niemcy podają większą masę przyczep kiedy pojazd porusza się po drogach o niewielkim nachyleniu. W dip piszesz tę mniejszą. Masę własną też wpisuję taką jak w rubryce G bo inaczej WK będzie miał obiekcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BarAnt Napisano 30 Marzec 2016 Autor Share Napisano 30 Marzec 2016 Nie wiem co dalej, bo nie znam niemieckiego ale jak będę miał tłumaczenia to napisze, co tam było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 nie znam niemieckiego No, ale masz internet i "tłumacz google"........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BarAnt Napisano 30 Marzec 2016 Autor Share Napisano 30 Marzec 2016 Od tłumaczenia dokumentów jest tłumacz przysięgły, poza tym miałem kolejne auto na przegląd w kolejce, a klient nie robił problemów i powiedział, że bez problemu przywiezie tłumaczenie:) pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Masę własną też wpisuję taką jak w rubryce G bo inaczej WK będzie miał obiekcje. - Zawsze wpisuję masę własną do DIP-u zgodnie z polską definicją i jeszcze żadnych obiekcji nie było.Natomiast "dżaźni" ślepe przepisywanie masy własnej z zagranicznych dokumentów, gdzie rzut oka wystarczy by stwierdzić, że coś nie tak z tym parametrem w stosunku do definicji z ustawy. No i tu własnie mogą wystąpić obiekcje na przykład na badaniu okresowym po zarejestrowaniu z błędem jakiegoś samochodu, a literalnie to nie ma, że korekta parametrów w adnotacjach urzędowych, a tylko wymiana dowodu na nowy, na koszt wiadomy. Jakby diagnosta albo urzędnik, albo razem do kupy wzięci z raz za klienta dowód zapłacili, to wszystkie parametry techniczne pojazdu w dowodzie po-pra-wne by się pojawiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Natomiast "dżaźni" ślepe przepisywanie masy własnej z zagranicznych dokumentów A jaki masz na to wpływ, jak tłumacz przysięgły w tłumaczeniu pozycji G napisze - masa własna pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 a literalnie to nie ma, że korekta parametrów w adnotacjach urzędowych, a tylko wymiana dowodu na nowy, na koszt wiadomy. No popatrz... to już chcesz decydować co ma być w adnotacjach w : niemieckim dowodzie od mazdy 6 No sorry kolego, ale unia jeszcze tak się nie zacieśniła i Niemcy nie są puki co naszą kolonią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Rzut oka wystarczy aby ocenić czy MW samochodu jest podana w zagranicznych dokumentach z masą kierowcy czy bez? I znasz definicje MW w Hiszpanii, Włoszech Portugalii, Danii, Szwajcarii itp. itd.? I masz na to papier? Jeśli mam podane G i G1 to nie ma problemu. Ja już ten temat z WK przerabiałem i już mi się nie chce kopać z koniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Jeśli mam podane G i G1 to nie ma problemu.Ja już ten temat z WK przerabiałem i już mi się nie chce kopać z koniem. U mnie jest podobnie. Zmieniamy G tylko jak jest twarda podkładka (w postaci G1 lub pełnego numeru homo/wariantu/wersji - wtedy "nasze" G wyciągnę sobie z katalogu ITS). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 No popatrz... to już chcesz decydować co ma być w adnotacjach w : - miałem na myśli polski dowód z różnego rodzaju dopiskami. [ Dodano: 30-03-2016, 09:49 ] A jaki masz na to wpływ, jak tłumacz przysięgły w tłumaczeniu pozycji G napisze - masa własna pojazdu. - taki o jakim Psuj w poście 254766 napisał piętro wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Marzec 2016 Share Napisano 30 Marzec 2016 Jeżeli w adnotacjach jest zmieniona masa własna, to nie dotyczy kwestii +/- 75, tylko są tam podane różne warianty wyposażenia najpewniej. Czyli, że np z dodatkowym wyposażeniem takim, a takim (np. inne felgi, bagażnik dachowy etc.) masa zwiększa się do tylu a tylu. Ponieważ w naszym DR takich zależności i zmian masy się nie przewiduje bazował bym na podstawowym parametrze z pozycji G. Podobnie przyczepa. Zapewne jest tam zapis o możliwości ciągnięcia większej masy, pod warunkiem ograniczenia nachylenia do tylu a tylu. Tego również w krajowym DR nie uwzględnisz, więc pozostawił bym podstawowy zapis z pola O1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Uważam, że blakop ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Zwłaszcza, że podwójne masy to te graniczne, od - do,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Uważam, że blakop ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Uważam, że blakop ma rację.Ale nie zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 31 Marzec 2016 Share Napisano 31 Marzec 2016 Nie zawsze ale w tej sytuacji ma racje też tak uważam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.