Skocz do zawartości

Przewody - miedziane czy nie ?


Piotr Barczuk

Rekomendowane odpowiedzi

Piotr Barczuk, Widocznie miałeś ciekawe szkolenie w zakresie badańtechnicznych gazów. A gdzie jest napisane ile ma wymosic splotka? w dzienniku nie doszukasz się ( a prawidłowa powinna wynosić "a x 10"- gdzie "a" jest to średnica przekroju przewodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Piotr Barczuk

    14

  • Psuj

    12

  • gladki

    6

  • jaka

    5

Top Posters In This Topic

z czystej ciekawości- jaka instalacja i w jakim samochodzie.

jeszcze takowej nie widziałem . jak możesz to odpisz

 

Vialle - wtrysk fazy ciekłej, reduktor nie jest ogrzewany, ford scorpio 2,0 16v 94 rok - zresztą zaden reduktor przy wtrysku ciekłej nie jest grzany. W tym samym układzie przewód pomiedzy reduktorem a wtryskiwaczami również jest eleastyczny, a cisnienie panujace w nim jest wyższe nie we wspominanym przewodzie butla reduktor.

 

Wybaczcie kropki, ale nie będę cytował wszystkiego. Ogółem chodzi o to, że jest mowa o przewodach wysokiego ciśnienia tylko metalowych (w domyśle niemetalowych sztywnych) i stawiam flachę temu kto pokaże mi zapis o przewodzoe wysokiego ciśnienia elastycznym. To, że coś nie jest wyraźnie zabronione nie znaczy, że jest dozwolone. Dla mnie elastyczne przewody wys. ciśn. = negatyw i może nawet zabrany dowód za zagrożenie bezp.

 

Rożnimy się pojmowanie prawa. Nie jest moją winą, iż załącznik 9 ma niską wartość merytoryczną. Autorowi zabrakło wiedzy i wybrazni i opisał to co widzi, a ze widział malo i z wyobraznia kiepsko to mu nie wyszło. Na szczęscie jakby niechcący wyszło mu dobrze.

 

"Kontrola stanu ogólnego instalacji polega na sprawdzeniu:

1) ...

2) czy przewody metalowe wysokiego ciśnienia...

3) czy przewody elastyczne nie ..."

 

Idąc tym tropem to nalezy dać negatyw jesli samochód ma elektryczne wspomaganie kierownicy ( takie z silnikiem na kolumnie) bo w DZ.U.227 w wykazie czynnosci kontrolnych jest iż dyskfalifikuje "2. Pęknięcie mechanizmu lub wycieki oleju." Z czego należy wnioskować ze dopuszczalny jest tylko układ hydrauliczny.

 

Ja stoję na stanowisku ze "2) czy przewody metalowe wysokiego ciśnienia... " dotyczy tylko przypadku gdy takowe są. Załącznik 5 to Sposób sprawdzenia przewodów metalowych - w tej instalacji jedyny metalowy to zbiornik-przyłacze - sprawdziłem jest o.k.!!!!!

 

 

Widocznie miałeś ciekawe szkolenie w zakresie badańtechnicznych gazów.

 

Wiedzę o LPG zdobyłem w zgoła innych okolicznościach i bylem na tyle uprzejmy ze podzilełem sią nią ze szkolącym, ale

a prawidłowa powinna wynosić "a x 10"- gdzie "a" jest to średnica przekroju przewodu
tzn ze jesli jest x8 lubx12 to dajesz negatyw ?

 

uff I to by było na tyle.

A swoją drogą dlaczego zkładamy ze ustawodawca jest głupszy od nas, amoze on przewidział ze za 2 lata na rynek wkrocza przewody elastyczne które są bezpieczniejsze od miedzianych i nie warto obwroeywać ich stosowania takimi ograniczeniami jak przewodów miedzianych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Instrukcja montażu Systemu Wielopunktowego Sekwencyjnego Fazowego

Wtrysku Paliwa Gazowego LPG

 

 

 

Regulator ciśnienia montować w

pionowej, zawsze poniżej zbiornika

wyrównawczego płynu chłodzącego.

Regulator ciśnienia SEQUENZIALE (rys.

3.13) zamontować za akumulatorem za

pomocą wspornika montażowego

przykręconego do lewego nadko

pojazdu. Elektrozawór odcinający

powinien być skierowany w do tyłu

kierunku osi pojazdu.

Regulator połączyć z układem

elektrycznym samochodu wg schematu na

str. 20.

Do króćca wodnego regulatora ciśnienia

podpiąć obieg wodny nagrzewnicy

przewodem wodnym, króciec wyjściowy

regulatora

wodnego nagrzewnicy. Połączenia

wykonać przewodami wodnymi ∅14x22

mocując je za pomocą opasek

śruby momentem 5 Nm.

Króciec wlotowy gazu regulatora podpiąć

do przewodu Cu ∅6x1, który połączony

jest z wieloz

Rys. 3.13. Regulator ciśnienia

regulator ciśnienia

wpięcie się w obieg wodny

 

Piotrze -jak wnioskujesz po rzeczytaniu fragmentu instrukcji regulator jest podgrzewany.nie zamieściłem zdjęcia i firmy z wiadomych powodów ,ale prywatnie moge przesłac

 

nia:

temperatura reduktora dla zmiany zasilania 40 °C-też wyjęte z instrukcji montażu -czyli trzeba ten redukyor podgrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o czymś innym, jak sądzę jest to wtrysk fazy lotnej - trzeba ogrzewać żeby zmienił się stan skupienia. Wtrysk fazy ciekłej nie zmienia stanu skupienia nie trzeba nic ogrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najnowocześniejszy system wtrysku gazu V generacji, tym razem w fazie ciekłej - holenderski LPI Vialle (LPI - Liquid Propane Injection), obecny na polskim rynku za pośrednictwem kieleckiej firmy -"nie podaje"

 

Instalację tę można montować już u dilerów. Lista modeli aut, do których poleca się stosowanie LPI Vialle jest długa, ale są na niej takie samochody jak np.: Toyota Corolla i Avensis, Lexus IS 200, BMW 320i i 520i, Citroen C5 i Evasion, Ford Focus, czy Mercedes Sprinter. Wykaz modeli i roczników, szczególnie polecanych do współpracy z holenderską instalacją można uzyskać u dystrybutora w Kielcach.

 

masz racje-miałem na myśli faze lotną.. prawda mówiąc nie widziałem tego typu instalacji. nie dojechała z tamtych stron :lol:

 

[ Dodano: 07-12-2005, 17:55 ]

Niestety, zakup i montaż LPI Vialle mocno wstrząsa kieszenią - za instalację do popularnego silnika 4-cylindrowego zapłacimy ok. 6.800 zł (z montażem ok. 8 tys. zł), a do 5- i 6-cylindrowych - ok. 7.700 (z montażem ok. 10 tys. zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja montażu Systemu Wielopunktowego Sekwencyjnego Fazowego

Wtrysku Paliwa Gazowego LPG

No tak ale Piotr miał rację, przy wtrysku gazu płynnego nie jest wymagane podgrzewanie, bo gaz nie musi odparować. Ale przewody sztywne, elastyczne jest za łatwo uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieg okoliczności - mialem dzisiaj u siebie Volvo S40 z wtryskiem ciekłego. W tej instalacji nie ma ani jednego przewodu sztywnego!!!!!! I oczywiście nie ma podgrzewania:) Szkoda ze nie miałem ze sobą apratu. Samochód był 1997 a instlacja wygladała na "montaż fabryczny". Te przewody z wyglądu przypominają pancerz linki np. sprzegła, zewnętrzna średnica około 10 mm, panuje w nich spore cisnienie, bo w zbiorniku jest pompa paliwowa (identyczna jak benzynowa) która dokłada ze 3bar ponad cisnienie w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Pytanie do doświadczonych diagnostów to co robimy w koncu z tymi przewodami elastecznymi P cz N bo mam klienta pierwsze z Holandi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem elastyczne przewody do LPG polskiego producenta napisane jest na nich :

producent,

data produkcji,

przeznaczenie węża: "wąż do gazu LPG",

numer homologacji,

klasa bezpieczeństwa,

 

Holenderskie jak by były homologowane i przeznaczone ( a na pewno są, bo od wody by chyba nikt nie zakładał) do LPG to bym dał P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technologia produkcji idzie do przodu i trzeba jakoś te luki w przepisach łatać. Aby było ciekawiej to miałem autko z Holandi ze zbiornikiem z włokien węglowych i tam nic nie jest nabite tylko nalepka. Po wielu perypetiach w końcu gościu wymienił na nasz bo go odsyłali od ... do ... ! Czy tak powinno być ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Tak sobie gdybam że to może chodzi o przewody -od reduktora do układu wtryskowego.(ewentualnie gaznika)I tu jest świetnie.

Bo przewody ciśnieniowe-od zbiornika gazu do reduktora muszą być metalowe(miedziane z atestem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przewody ciśnieniowe-od zbiornika gazu do reduktora muszą być metalowe(miedziane z atestem)

 

Proszę podaj stosowny cytat z DZ.U. ja nigdzie takowego nie znalazłem i śmiem twierdzić iż takowego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę podaj stosowny cytat z DZ.U. ja nigdzie takowego nie znalazłem i śmiem twierdzić iż takowego nie ma

 

Proszę

Dz. U. 32, zał nr 9

par. 6.1. Przewody metalowe zastosowane w instalacji powinny być bez szwu, stalowe lub miedziane w odniesieniu do gazu płynnego (LPG) oraz wyłącznie stalowe w odniesieniu do gazu ziemnego (CNG); przewody stalowe powinny być ze stali nierdzewnej lub stali z pokryciem antykorozyjnym; dopuszcza się przewody sztywne wykonane z materiału niemetalowego.

2. Przewody miedziane na całej długości powinny być zabezpieczone osłoną gumową lub z tworzywa sztucznego.

Cytowałem go na poczatku tego tematu.

Bo przewody ciśnieniowe-od zbiornika gazu do reduktora muszą być metalowe

Niekoniecznie metalowe, ale na pewno sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek całeżycie sie uczy. Dałem Ci tylko przykład, to wcale nie musi być pcv. Po prostu ustawodawca przewidział, że przewody mogą być niemetalowe ale też sztywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała dyskusja na marne :(

 

NIE MA PRZEPISU KTÓRY MÓWI ŻE PRZEWÓD DO ZBIORNIKA I OD ZBIORNIKA MUSI BYĆ METALOWY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Są jedynie przepisy określające jakim warunkom muszą odpowiadać przepisy metalowe wchodzące w skład instalacji.

 

Elementarna logika wystarczy, by zrozumieć, iż tak sformułowane przepisy nie zabraniają stosowania przewodów elastycznych (brak wymagań co do ich konstrukcji nie jest zakazem stosowania elastycznych).

 

Jeśli w dalszym ciągu ktoś twierdzi, iż na "szkoleniach uczono inaczej" to radze zmienić szkolących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już zbiornik z włókna węglowego i też takie przewody szły do reduktora.Były niemetalowe, ale sztywne. Tu poszła technika dalej niż rozporządzenia które niestety nie nadążają za realiami i współczesną techniką. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.