tutus Napisano 6 Grudzień 2005 Share Napisano 6 Grudzień 2005 Piotr Barczuk, Widocznie miałeś ciekawe szkolenie w zakresie badańtechnicznych gazów. A gdzie jest napisane ile ma wymosic splotka? w dzienniku nie doszukasz się ( a prawidłowa powinna wynosić "a x 10"- gdzie "a" jest to średnica przekroju przewodu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fricman Napisano 6 Grudzień 2005 Share Napisano 6 Grudzień 2005 Zgodzę się z Piotrem Barczukiem skoro takowe przewody mają homologację (elastyczne) to chyba są bespieczne i można je dopuścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 6 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2005 z czystej ciekawości- jaka instalacja i w jakim samochodzie. jeszcze takowej nie widziałem . jak możesz to odpisz Vialle - wtrysk fazy ciekłej, reduktor nie jest ogrzewany, ford scorpio 2,0 16v 94 rok - zresztą zaden reduktor przy wtrysku ciekłej nie jest grzany. W tym samym układzie przewód pomiedzy reduktorem a wtryskiwaczami również jest eleastyczny, a cisnienie panujace w nim jest wyższe nie we wspominanym przewodzie butla reduktor. Wybaczcie kropki, ale nie będę cytował wszystkiego. Ogółem chodzi o to, że jest mowa o przewodach wysokiego ciśnienia tylko metalowych (w domyśle niemetalowych sztywnych) i stawiam flachę temu kto pokaże mi zapis o przewodzoe wysokiego ciśnienia elastycznym. To, że coś nie jest wyraźnie zabronione nie znaczy, że jest dozwolone. Dla mnie elastyczne przewody wys. ciśn. = negatyw i może nawet zabrany dowód za zagrożenie bezp. Rożnimy się pojmowanie prawa. Nie jest moją winą, iż załącznik 9 ma niską wartość merytoryczną. Autorowi zabrakło wiedzy i wybrazni i opisał to co widzi, a ze widział malo i z wyobraznia kiepsko to mu nie wyszło. Na szczęscie jakby niechcący wyszło mu dobrze. "Kontrola stanu ogólnego instalacji polega na sprawdzeniu: 1) ... 2) czy przewody metalowe wysokiego ciśnienia... 3) czy przewody elastyczne nie ..." Idąc tym tropem to nalezy dać negatyw jesli samochód ma elektryczne wspomaganie kierownicy ( takie z silnikiem na kolumnie) bo w DZ.U.227 w wykazie czynnosci kontrolnych jest iż dyskfalifikuje "2. Pęknięcie mechanizmu lub wycieki oleju." Z czego należy wnioskować ze dopuszczalny jest tylko układ hydrauliczny. Ja stoję na stanowisku ze "2) czy przewody metalowe wysokiego ciśnienia... " dotyczy tylko przypadku gdy takowe są. Załącznik 5 to Sposób sprawdzenia przewodów metalowych - w tej instalacji jedyny metalowy to zbiornik-przyłacze - sprawdziłem jest o.k.!!!!! Widocznie miałeś ciekawe szkolenie w zakresie badańtechnicznych gazów. Wiedzę o LPG zdobyłem w zgoła innych okolicznościach i bylem na tyle uprzejmy ze podzilełem sią nią ze szkolącym, ale a prawidłowa powinna wynosić "a x 10"- gdzie "a" jest to średnica przekroju przewodu tzn ze jesli jest x8 lubx12 to dajesz negatyw ? uff I to by było na tyle. A swoją drogą dlaczego zkładamy ze ustawodawca jest głupszy od nas, amoze on przewidział ze za 2 lata na rynek wkrocza przewody elastyczne które są bezpieczniejsze od miedzianych i nie warto obwroeywać ich stosowania takimi ograniczeniami jak przewodów miedzianych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 . Instrukcja montażu Systemu Wielopunktowego Sekwencyjnego Fazowego Wtrysku Paliwa Gazowego LPG Regulator ciśnienia montować w pionowej, zawsze poniżej zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Regulator ciśnienia SEQUENZIALE (rys. 3.13) zamontować za akumulatorem za pomocą wspornika montażowego przykręconego do lewego nadko pojazdu. Elektrozawór odcinający powinien być skierowany w do tyłu kierunku osi pojazdu. Regulator połączyć z układem elektrycznym samochodu wg schematu na str. 20. Do króćca wodnego regulatora ciśnienia podpiąć obieg wodny nagrzewnicy przewodem wodnym, króciec wyjściowy regulatora wodnego nagrzewnicy. Połączenia wykonać przewodami wodnymi ∅14x22 mocując je za pomocą opasek śruby momentem 5 Nm. Króciec wlotowy gazu regulatora podpiąć do przewodu Cu ∅6x1, który połączony jest z wieloz Rys. 3.13. Regulator ciśnienia regulator ciśnienia wpięcie się w obieg wodny Piotrze -jak wnioskujesz po rzeczytaniu fragmentu instrukcji regulator jest podgrzewany.nie zamieściłem zdjęcia i firmy z wiadomych powodów ,ale prywatnie moge przesłac nia: temperatura reduktora dla zmiany zasilania 40 °C-też wyjęte z instrukcji montażu -czyli trzeba ten redukyor podgrzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 Mówisz o czymś innym, jak sądzę jest to wtrysk fazy lotnej - trzeba ogrzewać żeby zmienił się stan skupienia. Wtrysk fazy ciekłej nie zmienia stanu skupienia nie trzeba nic ogrzewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 najnowocześniejszy system wtrysku gazu V generacji, tym razem w fazie ciekłej - holenderski LPI Vialle (LPI - Liquid Propane Injection), obecny na polskim rynku za pośrednictwem kieleckiej firmy -"nie podaje" Instalację tę można montować już u dilerów. Lista modeli aut, do których poleca się stosowanie LPI Vialle jest długa, ale są na niej takie samochody jak np.: Toyota Corolla i Avensis, Lexus IS 200, BMW 320i i 520i, Citroen C5 i Evasion, Ford Focus, czy Mercedes Sprinter. Wykaz modeli i roczników, szczególnie polecanych do współpracy z holenderską instalacją można uzyskać u dystrybutora w Kielcach. masz racje-miałem na myśli faze lotną.. prawda mówiąc nie widziałem tego typu instalacji. nie dojechała z tamtych stron [ Dodano: 07-12-2005, 17:55 ] Niestety, zakup i montaż LPI Vialle mocno wstrząsa kieszenią - za instalację do popularnego silnika 4-cylindrowego zapłacimy ok. 6.800 zł (z montażem ok. 8 tys. zł), a do 5- i 6-cylindrowych - ok. 7.700 (z montażem ok. 10 tys. zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 Instrukcja montażu Systemu Wielopunktowego Sekwencyjnego Fazowego Wtrysku Paliwa Gazowego LPG No tak ale Piotr miał rację, przy wtrysku gazu płynnego nie jest wymagane podgrzewanie, bo gaz nie musi odparować. Ale przewody sztywne, elastyczne jest za łatwo uszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 Zbieg okoliczności - mialem dzisiaj u siebie Volvo S40 z wtryskiem ciekłego. W tej instalacji nie ma ani jednego przewodu sztywnego!!!!!! I oczywiście nie ma podgrzewania:) Szkoda ze nie miałem ze sobą apratu. Samochód był 1997 a instlacja wygladała na "montaż fabryczny". Te przewody z wyglądu przypominają pancerz linki np. sprzegła, zewnętrzna średnica około 10 mm, panuje w nich spore cisnienie, bo w zbiorniku jest pompa paliwowa (identyczna jak benzynowa) która dokłada ze 3bar ponad cisnienie w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fricman Napisano 2 Marzec 2006 Share Napisano 2 Marzec 2006 Pytanie do doświadczonych diagnostów to co robimy w koncu z tymi przewodami elastecznymi P cz N bo mam klienta pierwsze z Holandi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJT999 Napisano 3 Marzec 2006 Share Napisano 3 Marzec 2006 o dozor techniczny ma jak tak to ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fricman Napisano 3 Marzec 2006 Share Napisano 3 Marzec 2006 Własnie załatwia dozór na zbiornik jak mu się nie uda to kupi nowy polski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Marzec 2006 Share Napisano 4 Marzec 2006 Oglądałem elastyczne przewody do LPG polskiego producenta napisane jest na nich : producent, data produkcji, przeznaczenie węża: "wąż do gazu LPG", numer homologacji, klasa bezpieczeństwa, Holenderskie jak by były homologowane i przeznaczone ( a na pewno są, bo od wody by chyba nikt nie zakładał) do LPG to bym dał P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 6 Marzec 2006 Share Napisano 6 Marzec 2006 Technologia produkcji idzie do przodu i trzeba jakoś te luki w przepisach łatać. Aby było ciekawiej to miałem autko z Holandi ze zbiornikiem z włokien węglowych i tam nic nie jest nabite tylko nalepka. Po wielu perypetiach w końcu gościu wymienił na nasz bo go odsyłali od ... do ... ! Czy tak powinno być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 22 Marzec 2006 Share Napisano 22 Marzec 2006 Tak sobie gdybam że to może chodzi o przewody -od reduktora do układu wtryskowego.(ewentualnie gaznika)I tu jest świetnie. Bo przewody ciśnieniowe-od zbiornika gazu do reduktora muszą być metalowe(miedziane z atestem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 23 Marzec 2006 Autor Share Napisano 23 Marzec 2006 Bo przewody ciśnieniowe-od zbiornika gazu do reduktora muszą być metalowe(miedziane z atestem) Proszę podaj stosowny cytat z DZ.U. ja nigdzie takowego nie znalazłem i śmiem twierdzić iż takowego nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Marzec 2006 Share Napisano 23 Marzec 2006 Proszę podaj stosowny cytat z DZ.U. ja nigdzie takowego nie znalazłem i śmiem twierdzić iż takowego nie ma Proszę Dz. U. 32, zał nr 9 par. 6.1. Przewody metalowe zastosowane w instalacji powinny być bez szwu, stalowe lub miedziane w odniesieniu do gazu płynnego (LPG) oraz wyłącznie stalowe w odniesieniu do gazu ziemnego (CNG); przewody stalowe powinny być ze stali nierdzewnej lub stali z pokryciem antykorozyjnym; dopuszcza się przewody sztywne wykonane z materiału niemetalowego. 2. Przewody miedziane na całej długości powinny być zabezpieczone osłoną gumową lub z tworzywa sztucznego. Cytowałem go na poczatku tego tematu. Bo przewody ciśnieniowe-od zbiornika gazu do reduktora muszą być metalowe Niekoniecznie metalowe, ale na pewno sztywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 23 Marzec 2006 Share Napisano 23 Marzec 2006 No jak "sztywne"to (chyba) tylko metalowe? Oczywiście z certyfikatem! Ale dzięki Psuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Marzec 2006 Share Napisano 23 Marzec 2006 sztywne"to (chyba) tylko metalowe? Dopuszcza sie "sztywne niemetalowe" oczywiście z certyfikatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 23 Marzec 2006 Share Napisano 23 Marzec 2006 To ja jestem w "kropce" jak sztywne to metalowe a metal to -miedz, stal alumniium itd.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Marzec 2006 Share Napisano 23 Marzec 2006 sztywne to metalowe Sztywny nie równa się metalowy... może być atestowany do gazu z twardego pcv, też jest sztywny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 24 Marzec 2006 Share Napisano 24 Marzec 2006 To pierwsze słyszę że przewody (ciśnieniowe) mogą być z PCV i do tego z atestem! Nigdy się z tym nie spotkałem> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Marzec 2006 Share Napisano 25 Marzec 2006 Człowiek całeżycie sie uczy. Dałem Ci tylko przykład, to wcale nie musi być pcv. Po prostu ustawodawca przewidział, że przewody mogą być niemetalowe ale też sztywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 25 Marzec 2006 Autor Share Napisano 25 Marzec 2006 Cała dyskusja na marne NIE MA PRZEPISU KTÓRY MÓWI ŻE PRZEWÓD DO ZBIORNIKA I OD ZBIORNIKA MUSI BYĆ METALOWY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Są jedynie przepisy określające jakim warunkom muszą odpowiadać przepisy metalowe wchodzące w skład instalacji. Elementarna logika wystarczy, by zrozumieć, iż tak sformułowane przepisy nie zabraniają stosowania przewodów elastycznych (brak wymagań co do ich konstrukcji nie jest zakazem stosowania elastycznych). Jeśli w dalszym ciągu ktoś twierdzi, iż na "szkoleniach uczono inaczej" to radze zmienić szkolących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Marzec 2006 Share Napisano 25 Marzec 2006 Hmm... Ja wychodzę z założenia, że jak coś nie jest zabronione to wcale nie znaczy, żę jest dozwolone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 25 Marzec 2006 Share Napisano 25 Marzec 2006 Widziałem już zbiornik z włókna węglowego i też takie przewody szły do reduktora.Były niemetalowe, ale sztywne. Tu poszła technika dalej niż rozporządzenia które niestety nie nadążają za realiami i współczesną techniką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.