Skocz do zawartości

Auto z DE i problem z tabliczką i hakiem


daroot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeczytałem już kilkanaście stron na tym forum i jest to w zasadzie jeden z bardziej gorących tematów. Wiadomo, użytkownicy ciągną w swoją stronę.

Byłem oglądać auto które chciałbym kupić, jest to kabina z ramą (zdjęty kontener).

Nie chciałbym utopić pieniędzy, więc wolę zapytać.

 

Auto jest ściągnięte z Niemiec, w briefie są pozycje dotyczące przyczepy.

O.2 jest 750 kg natomiast O.1 jest puste ! Nie ma xxx, czy skreślone, po prostu puste.

Do tego , jakimś dziwnym trafem, "zgubiła" się tabliczka (naklejka) znamionowa z drzwi, jest tylko numer wybity pod plastikami na stopniu. Generalnie numery się zgadzają.

 

Przypuszczam że ktoś chciał w ten sposób podnieść wartość uciągu na haku i zapewne by mu się udało, bo to najmocniejsza wersja silnikowa na 16-kach kołach.

Jest to Renault Master z 2007 r. Patrząc na portalu aukcyjnym, haki do tych modeli są od 2000 do 3000 uciągu.

 

Na niemieckim Brief nie znalazłem wartości F3 - czy to tylko polski wymysł ?

 

Jak to mądrze rozegrać teraz i czy warto się władować? I co jeśli podjadę z hakiem 3 t na taki przegląd, nie ukrywam że to byłaby fajna opcja mieć tyle w O.1.

 

Drugie pytanie do diagnostów. Auto ma dużą ładowność w granicach 1500 kg (przedni napęd) i czy najpierw powinienem je zarejestrować a potem robić zabudowę auto-lawety w specjalistycznej firmie czy odwrotnie?

 

Nie chcę przeginać z ładownością, mam sprintera auto-lawetę i ma 1550 kg ładowności, byłem kilka razy ważony w DE, pilnuję tych mas, nie było się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim Brief nie znalazłem wartości F3 - czy to tylko polski wymysł ?

Nie tylko polski . Może to oznaczać że auto nie jest przewidziane do ciągnięcia przyczepy , a przynajmniej przy tej zabudowie jaką miało np. ze względu na windę.

Jak to mądrze rozegrać teraz i czy warto się władować?

Najlepiej wydobyć wyciąg z homologacji ,lub pismo od producenta .

czy najpierw powinienem je zarejestrować a potem robić zabudowę auto-lawety w specjalistycznej firmie czy odwrotnie?

Pytaj się w WK , bo nie wszystkie uznają zmiany konstrukcyjne przed pierwszą rejestracją .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mądrze rozegrać teraz i czy warto się władować? I co jeśli podjadę z hakiem 3 t na taki przegląd, nie ukrywam że to byłaby fajna opcja mieć tyle w O.1.

Czasem nie wystarczy mieć tyle w O1, by móc tyle ciągnąć.

 

4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:

a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,

b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,

c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

d) 3500 kg

 

Zawsze możesz wystąpić o nową tabliczkę znamionową do importera lub producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi Panowie.

Na jakiejś niemieckiej stronie znalazłem zdjęcie tabliczki/naklejki z takiego mastera, dmc pojazdu jest 3500kg a dmc zespołu pojazdów jest 6500kg.

 

Czyli jak dobrze rozumuje te 3t jest prawidłową wartością ?

 

Faktycznie, serwis renault potwierdza że bez problemu można taką naklejkę zamówić, obawiam się tylko dwóch rzeczy:

 

a) co wpisze mi diagnosta na pierwszym przeglądzie jak zobaczy na tabliczce takie wartości jak podałem wyżej

b) co wpisze wydział komunikacji

 

obawy moje dotyczą pustego pola w briefie O.1

 

Renault nie wyda homologacji, skoro auto nie jest kupione jako nowe z PL.

 

Odpowiadając na pytanie:

Ta wartość F3 w ogóle nie występuje w Briefie, nie że jest tam pusto - nie ma takiego słupka.

 

Jutro podjadę do WK z zapytaniem jak rozegrać zabudowę takiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz do serwisu Renault i w dziale części zamawiasz tabliczkę znamionową. Przynajmniej raz musisz być z dokumentami tym pojazdem w serwisie jak przyjdzie tabliczka to oni nakleją. Cena 23 grosze dotyczyła Citroena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daroot napisał/a:

Na niemieckim Brief nie znalazłem wartości F3 - czy to tylko polski wymysł ?

 

Nie tylko polski . Może to oznaczać że auto nie jest przewidziane do ciągnięcia przyczepy , a przynajmniej przy tej zabudowie jaką miało np. ze względu na windę.

Ja się rzadko spotykam z F.3 w niemieckim DR, natomiast bardzo często w uwagach jest podniesione F.1/F.2, gdyby pojazd nie był przeznaczony do ciągnięcia przyczep to pewnie O.2 tez by nie było

 

[ Dodano: 20-04-2016, 09:34 ]

Jedziesz do serwisu Renault

Opcjonalnie jedziesz do wydziału komunikacji i wnosisz o wydanie decyzji na wykonanie i umieszczenie przez upoważnioną SKP tabliczki znamionowej zastępczej 36 zł plus bodajże decyzja 10 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę jutro jeszcze raz (150 km), myślę że zaryzykuję i kupię go.

 

Tabliczka nie jest problemem, jak będę miał brief w ręku (ponoć już przetłumaczony) to wkleję tutaj, zobaczymy co dalej powiecie :)

 

Dzięki panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatw sobie nową tabliczkę. Oczywiście taką z wymaganym przez Ciebie parametrem.

Diagnosta na badaniu do rejestracji niech od razu określi Parametr O1 i F3 - właśnie na podstawie tejże tabliczki.

Rejestrujesz od razu gotowe auto po zabudowie - nie możesz zarejestrować samej ramy. A po zabudowie auto powinno być dobrze zważone - porządny Diagnosta nie powinien Ci nawet zrobić badania bez tego. Wtedy będziesz znał faktyczną masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta nie zakupiłem - po badaniu testem na obecność spalin w zbiorniczku, wyszedł test pozytywny :(

 

W briefie było napisane poniżej wszystkich danych - dodatkowe opcje dla O.1. - tak jak ktoś wyżej mądrze napisał. Tematu dalej nie zgłębiałem.

 

Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.