daroot Napisano 19 Kwiecień 2016 Share Napisano 19 Kwiecień 2016 Witam. Przeczytałem już kilkanaście stron na tym forum i jest to w zasadzie jeden z bardziej gorących tematów. Wiadomo, użytkownicy ciągną w swoją stronę. Byłem oglądać auto które chciałbym kupić, jest to kabina z ramą (zdjęty kontener). Nie chciałbym utopić pieniędzy, więc wolę zapytać. Auto jest ściągnięte z Niemiec, w briefie są pozycje dotyczące przyczepy. O.2 jest 750 kg natomiast O.1 jest puste ! Nie ma xxx, czy skreślone, po prostu puste. Do tego , jakimś dziwnym trafem, "zgubiła" się tabliczka (naklejka) znamionowa z drzwi, jest tylko numer wybity pod plastikami na stopniu. Generalnie numery się zgadzają. Przypuszczam że ktoś chciał w ten sposób podnieść wartość uciągu na haku i zapewne by mu się udało, bo to najmocniejsza wersja silnikowa na 16-kach kołach. Jest to Renault Master z 2007 r. Patrząc na portalu aukcyjnym, haki do tych modeli są od 2000 do 3000 uciągu. Na niemieckim Brief nie znalazłem wartości F3 - czy to tylko polski wymysł ? Jak to mądrze rozegrać teraz i czy warto się władować? I co jeśli podjadę z hakiem 3 t na taki przegląd, nie ukrywam że to byłaby fajna opcja mieć tyle w O.1. Drugie pytanie do diagnostów. Auto ma dużą ładowność w granicach 1500 kg (przedni napęd) i czy najpierw powinienem je zarejestrować a potem robić zabudowę auto-lawety w specjalistycznej firmie czy odwrotnie? Nie chcę przeginać z ładownością, mam sprintera auto-lawetę i ma 1550 kg ładowności, byłem kilka razy ważony w DE, pilnuję tych mas, nie było się do czego przyczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 19 Kwiecień 2016 Share Napisano 19 Kwiecień 2016 Na niemieckim Brief nie znalazłem wartości F3 - czy to tylko polski wymysł ? Nie tylko polski . Może to oznaczać że auto nie jest przewidziane do ciągnięcia przyczepy , a przynajmniej przy tej zabudowie jaką miało np. ze względu na windę. Jak to mądrze rozegrać teraz i czy warto się władować? Najlepiej wydobyć wyciąg z homologacji ,lub pismo od producenta . czy najpierw powinienem je zarejestrować a potem robić zabudowę auto-lawety w specjalistycznej firmie czy odwrotnie? Pytaj się w WK , bo nie wszystkie uznają zmiany konstrukcyjne przed pierwszą rejestracją . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 19 Kwiecień 2016 Share Napisano 19 Kwiecień 2016 Jak to mądrze rozegrać teraz i czy warto się władować? I co jeśli podjadę z hakiem 3 t na taki przegląd, nie ukrywam że to byłaby fajna opcja mieć tyle w O.1. Czasem nie wystarczy mieć tyle w O1, by móc tyle ciągnąć. 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3500 kg Zawsze możesz wystąpić o nową tabliczkę znamionową do importera lub producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Kwiecień 2016 Share Napisano 19 Kwiecień 2016 W Renault nowa tabliczka to jakieś grosze, bo są naklejane i średnio wytrzymałe. Bodaj markes pisał o kwocie 0,23 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daroot Napisano 19 Kwiecień 2016 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2016 Dziękuję za odpowiedzi Panowie. Na jakiejś niemieckiej stronie znalazłem zdjęcie tabliczki/naklejki z takiego mastera, dmc pojazdu jest 3500kg a dmc zespołu pojazdów jest 6500kg. Czyli jak dobrze rozumuje te 3t jest prawidłową wartością ? Faktycznie, serwis renault potwierdza że bez problemu można taką naklejkę zamówić, obawiam się tylko dwóch rzeczy: a) co wpisze mi diagnosta na pierwszym przeglądzie jak zobaczy na tabliczce takie wartości jak podałem wyżej b) co wpisze wydział komunikacji obawy moje dotyczą pustego pola w briefie O.1 Renault nie wyda homologacji, skoro auto nie jest kupione jako nowe z PL. Odpowiadając na pytanie: Ta wartość F3 w ogóle nie występuje w Briefie, nie że jest tam pusto - nie ma takiego słupka. Jutro podjadę do WK z zapytaniem jak rozegrać zabudowę takiego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 19 Kwiecień 2016 Share Napisano 19 Kwiecień 2016 Jedziesz do serwisu Renault i w dziale części zamawiasz tabliczkę znamionową. Przynajmniej raz musisz być z dokumentami tym pojazdem w serwisie jak przyjdzie tabliczka to oni nakleją. Cena 23 grosze dotyczyła Citroena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Kwiecień 2016 Share Napisano 19 Kwiecień 2016 Wklej skan DR. Obstawiam, że masa przyczepy z hamulcem może być podana w uwagach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 20 Kwiecień 2016 Share Napisano 20 Kwiecień 2016 daroot napisał/a: Na niemieckim Brief nie znalazłem wartości F3 - czy to tylko polski wymysł ? Nie tylko polski . Może to oznaczać że auto nie jest przewidziane do ciągnięcia przyczepy , a przynajmniej przy tej zabudowie jaką miało np. ze względu na windę. Ja się rzadko spotykam z F.3 w niemieckim DR, natomiast bardzo często w uwagach jest podniesione F.1/F.2, gdyby pojazd nie był przeznaczony do ciągnięcia przyczep to pewnie O.2 tez by nie było [ Dodano: 20-04-2016, 09:34 ] Jedziesz do serwisu Renault Opcjonalnie jedziesz do wydziału komunikacji i wnosisz o wydanie decyzji na wykonanie i umieszczenie przez upoważnioną SKP tabliczki znamionowej zastępczej 36 zł plus bodajże decyzja 10 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daroot Napisano 20 Kwiecień 2016 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2016 Jadę jutro jeszcze raz (150 km), myślę że zaryzykuję i kupię go. Tabliczka nie jest problemem, jak będę miał brief w ręku (ponoć już przetłumaczony) to wkleję tutaj, zobaczymy co dalej powiecie Dzięki panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Kwiecień 2016 Share Napisano 20 Kwiecień 2016 Cena 23 grosze dotyczyła Citroena. W Renaulcie jest jeszcze taniej, bo TZ dają gratis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Kwiecień 2016 Share Napisano 21 Kwiecień 2016 Załatw sobie nową tabliczkę. Oczywiście taką z wymaganym przez Ciebie parametrem. Diagnosta na badaniu do rejestracji niech od razu określi Parametr O1 i F3 - właśnie na podstawie tejże tabliczki. Rejestrujesz od razu gotowe auto po zabudowie - nie możesz zarejestrować samej ramy. A po zabudowie auto powinno być dobrze zważone - porządny Diagnosta nie powinien Ci nawet zrobić badania bez tego. Wtedy będziesz znał faktyczną masę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daroot Napisano 24 Kwiecień 2016 Autor Share Napisano 24 Kwiecień 2016 Auta nie zakupiłem - po badaniu testem na obecność spalin w zbiorniczku, wyszedł test pozytywny W briefie było napisane poniżej wszystkich danych - dodatkowe opcje dla O.1. - tak jak ktoś wyżej mądrze napisał. Tematu dalej nie zgłębiałem. Dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.