speed Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Na wschodniej granicy Polski pojawiła się plaga polegająca na przerabianiu samochodów ciężarowych o DMC = 3500 kg na samochody osobowe 9 miejsc siedzących. Przeróbka przechodzi przegląd i auto jest rejestrowane. Zaznaczam że są to pojazdy homologowane kompletne jako ciężarowe a zmian konstrukcyjnych dokonuje MARIAN co ma PKD do zmian. Darujmy sobie homologacje na siedzenia i punkty kotwiczenia siedzeń. Uznajmy ze siedzenia mają homologację a podłoga to miejsce konstrukcyjne. Pytanie to czy takie UFO o DMC = 3500 kg gdzie siedzenia 1 x 75 kg kierowca + 8 x 68 kg pasażer co daje 619 kg a reszta to paka na bagaż, jak pojazd może wozić więcej bagażu jak osób to po ZK może być osobowy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Kwiecień 2016 Share Napisano 28 Kwiecień 2016 Oczywiście, że może. Co Cię dziwi? Nigdy dziewięcio-miejscowego busa nie widziałeś? To chyba jakiś nowy w zawodzie jesteś Może opisz konkretny pojazd, przykład z masami, bo jak na razie to mnie osobiście dziwi Twoje zdziwienie... Mało tego - są auta, które nawet przy 9 miejscach nadal łapią się na ciężarowe - to tym bardziej czemu osobowe nie miałby być?? Pamiętaj, że do masy auta musisz dodać kwestię przeróbek (drzwi, fotele, szyby, oprzyrządowanie itd.), a to wcale nie mało potrafi być... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 29 Kwiecień 2016 Autor Share Napisano 29 Kwiecień 2016 ""ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep2) (Dz. U. z dnia 6 grudnia 2005 r.) A. DEFINICJE KATEGORII POJAZDU Dla potrzeb homologacji typu zgodnie z klasyfikacją międzynarodową rozróżnia się następujące kategorie pojazdów (w poniższych definicjach termin "maksymalna masa" oznacza "maksymalną, masę całkowitą pojazdu" wg punktu 2.8 w załączniku nr 2 do rozporządzenia): 1. Kategoria M: pojazdy samochodowe mające co najmniej cztery koła oraz zaprojektowane i wykonane do przewozu osób, w tym: 1) kategoria M1: pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu osób mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy; 1. W odniesieniu do samochodów osobowych (kategorii M1): AF wielozadaniowe 1. liczba dostępnych miejsc siedzących jest nie większa niż 6 (poza kierowcą), przy czym: - o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe, - aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi, 2. spełniona jest zależność: P-(M+Nx68) > Nx68, gdzie: P - dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg, M - masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy z kierowcą o masie 75 kg, N - liczba dostępnych miejsc siedzących, nie licząc kierowcy to nie jest on uznawany za pojazd kategorii M1"" 3500-(2300 +8 x 68) > 8 x 68 Może być osobowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 29 Kwiecień 2016 Share Napisano 29 Kwiecień 2016 Warszawa, dnia 5 marca 2015 r. Poz. 305 OBWIESZCZENIE Ministra Infrastruktury i Rozwoju1) z dnia 30 stycznia 2015 r. &9a. W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli: 1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i 2) P – ((M + 75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie: P – dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg, M – masa własna pojazdu, N – liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Kwiecień 2016 Share Napisano 29 Kwiecień 2016 "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY Kolego, ten akt prawny jest nieobowiązujący od czterech lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Kwiecień 2016 Share Napisano 29 Kwiecień 2016 Pytanie to czy takie UFO o DMC = 3500 kg gdzie siedzenia 1 x 75 kg kierowca + 8 x 68 kg pasażer co daje 619 kg a reszta to paka na bagaż, jak pojazd może wozić więcej bagażu jak osób to po ZK może być osobowy ??? - jak ciężar pasażerów mieści się w ładowności to może być osobowy. A odwrotnie; jak z osobowego busa wywali z pięć... siedem foteli to zaraz ciężarowy??? ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)z dnia 24 października 2005 r. - to uchylone! 9a. W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w (...) - to o aucie ciężarowym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 29 Kwiecień 2016 Autor Share Napisano 29 Kwiecień 2016 "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY Kolego, ten akt prawny jest nieobowiązujący od czterech lat. A ja cztery lata żyłem w ciemnogrodzie. Dzieki [ Dodano: 29-04-2016, 10:53 ] Warszawa, dnia 5 marca 2015 r.Poz. 305 OBWIESZCZENIE Ministra Infrastruktury i Rozwoju1) z dnia 30 stycznia 2015 r. &9a. W samochodzie ciężarowym kategorii N1 o nadwoziu rodzaju AB, AC, AF lub BB, o których mowa w przepisach o homologacji pojazdów, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie ilości miejsc, jeżeli: 1) liczba miejsc nie przekracza osiem (bez kierowcy) i 2) P – ((M + 75) + N x 68) ≥ N x 68, gdzie: P – dopuszczalna masa całkowita pojazdu w kg, M – masa własna pojazdu, N – liczba miejsc, nie licząc miejsca kierowcy. Tak, jak najbardziej zmiana ilości miejsc siedzących do 9 łącznie z kierowcą. Ale czy można zmienić rodzaj pojazdu z samochodu ciężarowego N1 na osobowy jak za siedzeniami zostaje połowa kabiny na bagaże. Właścicielowi silnie zależy żeby to był osobowy w DR bo na przejściu granicznym z Ukrainą nie chce stać z Tirami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Kwiecień 2016 Share Napisano 29 Kwiecień 2016 Nie ma co cytować po całości już raz przywołanych paragrafów. Dla mnie osobiście atrybutem ciężarowego blaszaka, buso-ciężarówki czy jak tam zwał, ale po przepisach, jest ściana lub trwała przegroda (w okresach obowiązywania). Nie ma przegrody równa się osobowy. I nie mówię tu o kratce-siatce, a wiadomo że o solidnej robocie fabrycznej lub warsztatowej. I ja bym odpuścił sobie, pominął przy tej sprawie kategorie homologacyjne M1 / N1. No nie inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysius Napisano 29 Kwiecień 2016 Share Napisano 29 Kwiecień 2016 a zmian konstrukcyjnych dokonuje MARIAN co ma PKD do zmian. ABY TEN WÓZ BYŁ JAK NAJDALEJ ODEMNIE . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Kwiecień 2016 Share Napisano 29 Kwiecień 2016 Ale to nie sens zapytania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysius Napisano 29 Kwiecień 2016 Share Napisano 29 Kwiecień 2016 Zgadza się ale czy poprzednikowi nie przeszkadza sposób montażu foteli do podłogi ,czy tylko ważne jest dla niego czy M1-N1, w innych postach dałem zdjęcia z takich przeróbek jakie widzę na co dzień . Dla mnie to jest najważniejsze .Jak ktoś przeczyta ten post to może zrozumieć ,że MARIAN z właściwym PKD MOŻE WSZYSTKO . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Maj 2016 Share Napisano 1 Maj 2016 MOŻE WSZYSTKO .i jeszcze trochę ........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.