Skocz do zawartości

Zmiany do warunków technicznych


Kryczynski A

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    6

  • blakop

    5

  • Grzegorz Łódź

    5

  • Demart

    4

Koledzy ja też trochę się pogubiłem czyli od 01.01.2017 od słów Str2 . pkt 2) do ust 18. str. 3 ,czy tak ? Proszę o wyrozumiałość za tak zadane pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 01.01.2017 od słów Str2 . pkt 2) do ust 18. str. 3 ,czy tak ?

 

Nie Kolego do str.8 do pkt.3 w § 7 ust 8 otrzymuje brzmienie.(od tego 01.07.2016.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozporzadzenie składa się raptem z trzech paragrafów z czego pierwszy podzielony jest na punkt 1)-jedynka z nawiasem i punkt 2)-dwójka z nawiasem:

 

PARAGRAF PIERWSZY - § 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305, 1077 i 1966) wprowadza się następujące zmiany:

 

PUNKT PIERWSZY 1) w § 1 = ten cały znaczek paragrafu i jedyneczka to cała dalsza treść punktu pierwszego:

 

PUNKT DRUGI - 2) dział II otrzymuje brzmienie: = no i tu poniżej biegnie treść całego punktu drugiego:

 

PARAGRAF DRUGI - § 2. Do dnia 31 grudnia 2016 r. dopuszcza się wyposażenie motoroweru w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej.

 

PARAGRAF TRZECI - § 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.

 

 

Cały punkt 2)-dwójka z nawiasem, czyli cały DZIAŁ II od nowego roku obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
To rozporzadzenie składa się raptem z trzech paragrafów z czego pierwszy podzielony jest na punkt 1)-jedynka z nawiasem i punkt 2)-dwójka z nawiasem:

Nie jest to kłamstwo informacyjne, tylko nie napisanie wszystkiego, ponieważ

pierwszy podzielony jest na punkt 1)-jedynka z nawiasem i punkt 2)-dwójka z nawiasem:

i punkt 3)-trójka z nawiasem:

i punkt 4)-czwart z nawiasem:

itd z tegoco pamiętam

i punkt 17)-siedemnaście z nawiasem:

 

 

Które to obowiązują od 01.07.2016 zgodnie z paragrafem 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosto! 1 lipca 2016 zmienia się szereg przepisów 23.06.2016

 

1 lipca tego roku wchodzi w życie duży pakiet zmian w systemie badań technicznych pojazdów. Firma WSOP w okresie wakacji planuje zorganizowanie szkoleń dla diagnostów. Zmieniło się ministerialne rozporządzenie, które określa szczegółowe wymagania dla różnego typu pojazdów. Dla diagnostów oznacza to konieczność stosowania nowych wytycznych.

 

W życie wchodzi obszerny pakiet regulacji prawnych, które dotyczą kwestii związanych ze zmianami konstrukcyjnymi pojazdów, zadymieniem spalin czy tzw. kratki w samochodach typu VAN. W okresie wakacyjnym firma WSOP zaprosi diagnostów na jednodniowe szkolenia, które w sposób kompleksowy przybliżą wprowadzane zmiany oraz ich praktyczne zastosowanie w codziennej pracy.

 

Poniżej prezentujemy hasłowo najważniejsze zagadnienia:

 

ZMIANY KONSTRUKCYJNE – Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu,

DATA PIERWSZEJ REJESTRACJI – data pierwszej rejestracji pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, określona w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub pozwoleniu czasowym,

CIĄGNIĘCIE PRZYCZEP – Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w regulaminie nr 55 EKG ONZ. Połączenia elektryczne urządzeń sprzęgających powinny być wykonane w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-ISO 1724, PN-ISO 3731, PN-ISO 3732, PN-ISO 1185.”

FOTELIKI DLA DZIECI – każde miejsce siedzące pasażera pojazdu samochodowego wyposażone w poduszkę powietrzną powinno mieć ostrzeżenie przed montowaniem na tym miejscu fotelika bezpieczeństwa dla dziecka, tyłem do kierunku jazdy; takie ostrzeżenie w formie piktogramu, któremu może towarzyszyć wyjaśnienie słowne, powinno być trwale zamocowane i umieszczone w taki sposób, aby było widoczne dla osoby montującej fotelik; jeśli ostrzeżenie jest niewidoczne, podczas gdy zamknięte są drzwi pojazdu, należy umieścić dodatkową, stale widoczną wewnątrz pojazdu informację; dotyczy pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r.

KRATKA W SAMOCHODZIE CIĘŻAROWYM – w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.”,

KRATKA W SAMOCHODZIE VAN – w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt. 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym; przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

ZADYMIENIE SPALIN – zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu; w przypadku braku określenia na tabliczce znamionowej wartości, o której mowa w pkt 3, zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszeniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, 3,0 m-1 – w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik z turbodoładowaniem,1,5 m-1 – w przypadku pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2008 r.

ZMIANY KONSTRUKCYJNE:

w samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.), powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów.”

W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.

W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na autobus, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdu, jeżeli spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.

MOC QUADA – w przypadku czterokołowca moc silnika nie powinna przekraczać 15 kW, a w przypadku czterokołowca lekkiego moc silnika innego niż o zapłonie iskrowym nie powinna przekraczać 4 kW.”;

PRĘDKOŚCIOMIERZ – prędkościomierz umieszczony w polu widzenia kierowcy, wyskalowany w km/h albo jednocześnie w km/h i mph oraz w licznik przebiegu pojazdu (drogomierz);”

LUSTERKA W AUTOBUSIE SZKOLNYM – lusterka klasy IV i V po stronie pasażera – w odniesieniu do autobusu szkolnego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2017 r.; lusterka klasy VI po stronie kierowcy i pasażera – w odniesieniu do autobusu szkolnego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2017 r.

ZAGŁÓWKI – zagłówki na każdym zewnętrznym przednim siedzeniu; przepis stosuje się do samochodu osobowego (kategorii M1), samochodu ciężarowego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1), autobusu o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii M2) oraz samochodu specjalnego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony wymienionych kategorii, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1995 r.; pojazdy samochodowe mogą być wyposażone w zagłówki, spełniające wymagania Regulaminu nr 17 lub 25 EKG ONZ, na innych siedzeniach, niż zewnętrzne przednie;”

AUTOBUS – PRZESTRZEŃ DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH – oznakowana przestrzeń przeznaczona dla pasażera niepełnosprawnego na wózku inwalidzkim, która:

umożliwia przewóz co najmniej jednej osoby na wózku inwalidzkim przodem lub tyłem do kierunku jazdy,

jest wyposażona w pas bezpieczeństwa ze zwijaczem i blokadą, umożliwiający zapięcie pasażera wraz z wózkiem, a dostęp do niej jest zapewniony przez urządzenie do załadunku i wyładunku będące na wyposażeniu autobusu

w przestrzeni tej mogą być umieszczone siedzenia składane, o ile zachowane będą powyższe warunki, gdy siedzenia są złożone; dotyczy autobusu miejskiego rejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2017 r.”

AUTOBUS – WARUNKI MIEJSKIEGO DLA INNYCH NIŻ MIEJSKI – przepisu ust. 1 pkt 5, 6, 8 i 11 nie stosuje się do autobusu miejskiego używanego w komunikacji miejskiej lub miejskiej i podmiejskiej lub w przewozach okazjonalnych wykonywanych w granicach administracyjnych miasta i gminy.”;

AUTOBUS – NOWY ZAŁACZNIK DLA PRZESTRZENI PASAŻERSKIEJ – wymiary wyjść, przejść, siedzeń, stopni dla pasażerów oraz odstępów między siedzeniami w autobusach określa załącznik nr 7a do rozporządzenia.”

AUTOBUS BUS100 – Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej; nie dotyczy typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie z co najmniej 11 serią poprawek.”; przyrząd kontrolny – tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h – o ile jest wymagany; ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h – o ile jest wymagany;”

PASY W BUS100 – OBOWIĄZEK DLA MAŁYCH AUTOBUSÓW pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony – po dniu 20 października 2007 r.”;

TAXI co najmniej dwoje drzwi z każdego boku nadwozia lub dwoje drzwi z prawej strony, jedne z lewej strony i jedne z tyłu nadwozia umożliwiające, tylko w razie konieczności, wyjście na zewnątrz;”; ogumione koło zapasowe lub zestaw naprawczy;”

POMOC DROGOWA hol giętki do holowania motocykla i hol sztywny do holowania pojazdu, o konstrukcji wykluczającej potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego lub niesprawnych hamulców uszkodzonych pojazdów,”

CIĄGNIKI ROLNICZE – maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kategorii T5.”,

PRZYCZEPA ROLNICZA – SZEROKOŚĆ przyczepy ciężarowej rolniczej o szerokości nieprzekraczającej 3,00 m, jeżeli jest wyposażona w opony specjalne, a przekroczenie szerokości 2,55 m może wynikać jedynie z szerokości zamontowanych opon specjalnych,

LUSTERKA – CIĄGNIK ROLNICZY – nie jest wymagane wyposażenie ciągnika rolniczego zarejestrowanego przed 31 grudnia 1993 r. w lusterka zewnętrzne, jeżeli pojazd ten nie posiada kabiny lub ramy ochronnej.”;

OŚWIETLENIE – MOTOROWER:

jedno światło mijania barwy białej, umieszczone z przodu w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, nie niżej niż 500 mm oraz nie wyżej niż 1200 mm od powierzchni jezdni, oświetlające drogę na odległość co najmniej 30 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza oraz spełniające wymagania określone w § 13 ust. 1 pkt 4;”

jedno światło hamowania „stop” barwy czerwonej, umieszczone z tyłu pojazdu nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż 1500 mm od powierzchni jezdni; dotyczy pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 2009 r.”

jedno światło drogowe barwy białej, umieszczone z przodu, w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu;

jedno światło pozycyjne przednie, barwy białej, umieszczone w pionowej płaszczyźnie symetrii pojazdu, umieszczone z przodu nie niżej niż 350 mm i nie wyżej niż 1200 mm od powierzchni jezdni;”

WYMAGANIA DLA ŚMIECIARKI W samochodzie ciężarowym do wywozu śmieci, którego tylna część jest przystosowana do załadunku śmieci, dopuszcza się niespełnienie wymagań określonych w § 7 ust. 4, § 1 ust. 2 załącznika nr 5, § 4-6 załącznika nr 10 do rozporządzenia oraz w zakresie świateł zewnętrznych pojazdu wymagań określonych w lp. 3b, 4, 7, 8, 12, 13, 14, 15, 21a § 2 załącznika nr 6 do rozporządzenia.”;

ŻÓŁTE ŚWIATŁA W MOTOROWERZE Do dnia 31 grudnia 2016 r. dopuszcza się wyposażenie motoroweru w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej.

 

http://www.wsop.pl/diagnosto-1-lipca-2016-zmienia-sie-szereg-przepisow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

ketiw38, jednak będę twierdził swoje, że to rozporządzenie o numerze pozycji 858 zbudowane jet z paragrafów i punktów tak właśnie jak napisałem.

Reszta to są texty, bebechy, wnętrzności, treści bezpośrednio "zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia". Popularnie 32 zwane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny czytam te zmiany i mam wątpliwości.

1. Jeśli zerkniemy do przepisów homologacyjnych to BB= VAN

2. Piszemy w tym temacie, że od 1 lipca 2017 zmiana liczby miejsc w N1 BB tylko z dokumentem z instytutu badawczego ( przegroda również).

3. Do meritum: Czy ta zmiana dotyczy również ciężarowego N1 BB w którym wyjęto 2 rząd siedzeń i przesunięto oryginalną przegrodę za pierwszy rząd siedzeń?

 

Dz. u z 2016 poz 858

– w pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9 i 10 w brzmieniu:

„9) w samochodzie ciężarowym o podrodzaju VAN, o maksymalnej masie całkowitej do 7,5 tony, powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o wytrzymałości określonej w § 1 załącznika nr 14 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem pkt 10; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym;

10) przestrzeń ładunkowa może być wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku przeznaczone do ochrony przewożonych osób w przypadku przemieszczenia się ładunku w czasie jazdy, w tym przy gwałtownym hamowaniu lub pokonywaniu zakrętu, o ile elementy te odpowiadają wymaganiom określonym w § 2 załącznika nr 14 do rozporządzenia; spełnienie tych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną do prowadzenia badań homologacyjnych typu WE pojazdu/typu pojazdu kategorii N; stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2016 r., w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.”,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszemy w tym temacie, że od 1 lipca 2017 zmiana liczby miejsc w N1 BB tylko z dokumentem z instytutu badawczego ( przegroda również).
- coś chyba się pomyliło w tej dacie. Jeżeli chodzi o lipiec tego roku, gdy zaczęła obowiązywać tylko część rozporządzenia, to ja nie kapuję skąd twierdzenie, że potrzebne potwierdzenie jednostki badawczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Marsjaninie (nie tylko w tym temacie) - temat nie dotyczy TEGO ROKU...

 

Jeżeli chodzi o lipiec tego roku
:razz:

 

Parafrazując klasyka muzyki POP - Major Tom - please come back to home 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak właśnie mi się rzuciło w oczy. Nie czytałem uważnie - raczej przeglądałem, ale nie znalazłem tam nic ponad to, co już tu zostało wyłuskane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozporzadzenie składa się raptem z trzech paragrafów z czego pierwszy podzielony jest na punkt 1)-jedynka z nawiasem i punkt 2)-dwójka z nawiasem:

 

PARAGRAF PIERWSZY - § 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305, 1077 i 1966) wprowadza się następujące zmiany:

 

PUNKT PIERWSZY 1) w § 1 = ten cały znaczek paragrafu i jedyneczka to cała dalsza treść punktu pierwszego:

 

PUNKT DRUGI - 2) dział II otrzymuje brzmienie: = no i tu poniżej biegnie treść całego punktu drugiego:

 

PARAGRAF DRUGI - § 2. Do dnia 31 grudnia 2016 r. dopuszcza się wyposażenie motoroweru w światła drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie żółtej selektywnej.

 

PARAGRAF TRZECI - § 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r.

 

 

Cały punkt 2)-dwójka z nawiasem, czyli cały DZIAŁ II od nowego roku obowiązuje.

Jest to błędne rozumowanie :)

Całe rozporządzenie składa się z trzech paragrafów.Pierwszy podzielony jest na punkty od 1 do 27. I mamy tak:

Paragraf 1

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów

oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305, 1077 i 1966) wprowadza się następujące zmiany:

- 1) w § 1:

-2) dział II otrzymuje brzmienie (i tylko to będzie obowiązywać od stycznia 2017)

-3) w § 7 ust. 8 otrzymuje brzmienie

-4) w § 8:

-5) w § 9:

-6) § 9a otrzymuje brzmienie:

-7) po § 9a dodaje się § 9b–9e w brzmieniu

-8) w § 10 w ust. 1 pkt 2 i 3 otrzymują brzmienie

-9) w § 11 w ust. 1:

-10) w § 18:

-11) po § 20 dodaje się § 20a w brzmieniu:

-12) w § 22 w ust. 1 w pkt 6 lit. a otrzymuje brzmienie

-13) w § 23:

-14) w § 24 w ust. 1:

-15) w § 33 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

-16) w § 38 w ust. 2 w pkt 2 lit. a otrzymuje brzmienie:

-17) w § 43 po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

-18) w § 45:

-19) w § 46:

-20) w § 53:

-21) w § 57 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

-22) w § 58 ust. 1 otrzymuje brzmienie

-23) załącznik nr 4 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;

-24) załącznik nr 6 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego rozporządzenia

-25) po załączniku nr 7 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 7a do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku

nr 3 do niniejszego rozporządzenia

-26) załącznik nr 12 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia;

-27) po załączniku nr 13 do rozporządzenia dodaje się załącznik nr 14 do rozporządzenia w brzmieniu określonym w załączniku

nr 5 do niniejszego rozporządzenia

 

Paragraf 2

§ 2. Do dnia 31 grudnia 2016 r. dopuszcza się wyposażenie motoroweru w światła drogowe, mijania lub pozycyjne

przednie o barwie żółtej selektywnej

 

Paragraf 3

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem

1 stycznia 2017 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.