Skocz do zawartości

TZ zmiana wymagań


Grzegorz Łódź

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro już jesteśmy przy F1 F2 F3 O1 O2 to chciałem zauważyć (żeby tylko bardziej Koledze slawek78, nie zamotać-za co przepraszam) że:czy to już obowiązuje,czy dopiero od stycznia 2017? Według mnie już.A sprawa dotyczy się:

"23) załącznik nr 4 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego rozporządzenia;

 

WYMAGANIA DOTYCZĄCE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ

 

§ 2. 1. Tabliczka znamionowa powinna być trwale przymocowana w widocznym i łatwo dostępnym miejscu na części,

która nie daje się łatwo usunąć lub wymienić. Powinna ona podawać w sposób czytelny i nieścieralny informacje w następującej

kolejności:

.

.

.4) maksymalna masa całkowita pojazdu, a w przypadku motocykli i motorowerów zamiast maksymalnej masy całkowitej

homologowany poziom hałasu zewnętrznego na postoju w dB (A) przy prędkości obrotowej wyrażonej w obr/min;

5) maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów w przypadku pojazdu samochodowego przeznaczonego do ciągnięcia

przyczepy;

6) maksymalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu;

7) w przypadku przyczepy i naczepy, maksymalne obciążenie pionowe na urządzenie sprzęgające;

 

8 ) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane

powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne – po lewej i maksymalne – po prawej stronie.

W nagłówku lewej kolumny podaje się kod państwa, w którym pojazd ma zostać zarejestrowany; dotyczy pojazdów

zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 1 maja 2016 r.;

.

."

Zauważmy ,że znika DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów.Jest MMC.

1.I teraz co ze sławnym odejmowaniem? Można?

2.Co z DR ,gdzie w objaśnieniach F3 jest DMC zespołu? (pewnie kiedyś poprawią...)

3.Jeszcze pewnie rozporządzenia w sprawie rej.poj. trzeba poprawić bo tam jak mnie pamięć nie myli też stoi F3-DMC zespołu pojazdów.

 

To na razie tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3.Jeszcze pewnie rozporządzenia w sprawie rej.poj. trzeba poprawić bo tam jak mnie pamięć nie myli też stoi F3-DMC zespołu pojazdów.

 

A mylisz się. nic nie trzeba zmieniać. Od kilkunastu lat rozporządzenie - nie tyle w sprawie rejestracji, ale w sprawie szczegółowych czynności organów (...) - bo to one reguluje tą kwestię wyraźnie przewiduje, że w F3 wpisuje się DMC zespołu, a w adnotacjach po haśle "ZESPÓŁ" (kiedyś "zestaw") wpisuje się MMC zespołu pojazdów.

 

Więc od kilkunastu lat taka możliwość rozróżniania i wpisania tych OBU danych do DR istnieje!!

 

Pytanie ilu Diagnostów i pracowników WK o tym wie?

Może 5 w skali kraju? :razz:

 

Ten chociażby przykład obrazuje jak bardzo potrzebne w skali kraju są wspólne szkolenia pracowników odpowiedzialnych BEZPOŚREDNIO za rejestrację pojazdów i Diagnostów. Nie oferuje ich do dziś ŻADNE przedsiębiorstwo szkoleniowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to już obowiązuje,czy dopiero od stycznia 2017? Według mnie już.A sprawa dotyczy się:
- od stycznia bo to zawiera się w paragrafie pierwszym ale w punkcie drugim.

Od lipca obowiązuje paragraf pierwszy ale w zakresie tylko punktu pierwszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock

Wg mnie przy obciążeniu 115kg.

CZy tak czy się znowu mylę?

 

A jak weszliśmy w temat przyczep to bardzo miło, bo pojawiają się zagadnienia na egzaminie, gdzie mając dowód trzeba określić jaką masę może mieć przyczepa?

Byłbym wdzięczny jakby ktoś pokazał mi zasadę co brać przy wyliczaniu masy przyczepy pod uwagę?

I jeszcze przy okazji, chciałbym potwierdzić lub zaprzeczyć czy dobrze rozumiem. W pozycjach O.1 i O.2 podaje się MMC przyczep a nie DMC, ponieważ chodzi o rzeczywistą masę przyczepy, tą prawdziwą, któą ona ma a nie administracją, bo nie jest określona. TZn jest określona, ale na kilku tylko poziomach jak 750kg, 10t.

 

PS. blakop masz prawo zarzucać mi brak wiedzy, tym bardziej na tym etapie. Zapytam ciebie wprost czy jak zaczynałeś to też w ciągu krótkiego czasu ogarniałeś wszystko jak leci łącznie z przepisami innych krajów? Może przypomnij sobie własne początki, a tym bardziej zobacz, że trochę daleko mi jeszcze do bycia diagnistą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od stycznia bo to zawiera się w paragrafie pierwszym ale w punkcie drugim.

A według mnie w punkcie 23

Mamy tak:

-paragraf 1 i punktów 27

-paragraf 2

-paragraf 3-Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r., z wyjątkiem § 1 pkt 2, który wchodzi w życie z dniem

1 stycznia 2017 r.

Czyli tylko punkt 2 (2) dział II otrzymuje brzmienie:) wchodzi od stycznia 2017.A cała reszta (punkt 1 i punkty od 3 do 27) już obowiązują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- części składowe § 1 to niestety tylko punkt pierwszy i punkt drugi:

To co to są te pozostałe punkty-3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,17,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27??

Części składowe czego??

 

[ Dodano: 22-07-2016, 08:54 ]

tam coś było na środkowych stronach

Ładnie rozpisałem :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc, kiedyś gdy majstrowano przy naciskach też trudno było się połapać o co chodzi. Dzisiaj majstrują przy MMC/DMC i znowu problem, ale z biegiem czasu się to ułoży w logiczny ciąg. :cool: Nawet doświadczeni diagności w początkowym okresie mają problem co z czym, a dopiero adepci. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest. Jest. Bo człek dwa tygodnie w pomylonej niewiedzy, a uparty jak baran stary...

To żaden z błędu nie wytłumaczy, nie podpowie, nie wyjaśni.

Koledzy... Loża szyderców do jasnej cholery!

Widać kabaczki z grilla bardziej ważne.

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mylisz się. nic nie trzeba zmieniać.

Bardziej chodzi mi czym teraz jest F3 DMC zespołu czy MMC zespołu.

Było tak:

F1-MMC pojazdu

F2-DMC pojazdu

F3-DMC zespołu

Czy teraz MMC zespołu to F3 czy może wymyślą F4 :-D

W DR jest też Największy Dopuszczalny Nacisk Osi. A w nowym objaśnieniu do TZ jest teraz "6) maksymalne obciążenia osi podane w kolejności od przodu do tyłu" :?

 

P.s. Proszę moderatora o nie wygaszanie tematu,tylko przeniesienie ,ponieważ myślę ,że będą pojawiać się jeszcze różne pytania.Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz - no nie mogę uwierzyć w Twoje wątpliwości...

 

Jeśli chodzi o zapisy w DR to od lat!!! wszystko jest po staremu.

 

F1-MMC pojazdu

F2-DMC pojazdu

F3-DMC zespołu

adnotacja "ZESPÓŁ:..." - MMC zespołu.

 

Tu nic nie trzeba tworzyć i wymyślać. Tylko stosować!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od tego jak zwał w DR jest miejsce i na to i na to.

 

A że w praktyce diagności i tak nie rozróżniali i nie będą rozróżniać DMC od MMC to wszystko pewnie pozostanie jak było.

I tak dobrze, że w DIP dla masy zespołu wprowadzono dwa oddzielne punkty, bo sam z siebie żaden diagnosta tego nie podawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie mogę uwierzyć w Twoje wątpliwości...

Sam nie mogę w to uwierzyć :-D

Zawsze z TZ odczytywałem DMC aż tu nagle z tej samej TZ odczytuje MMC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie tabliczki wydane przed wejściem w życie tego rozporządzenia będą zawierały dane w poprzedniej formie.

 

Nie zaglądałem do przepisów przejściowych i końcowych jeszcze, ale inaczej tego nie widzę.

 

Ot kolejna data do zapamiętania dla Diagnostów, że TZ w różnych datach inaczej zapisuje informacje... Oczywiście przyznaje, że to paranoiczne nieco... Z pewnością będzie to jeden z tych przepisów, który się nie przyjmie ;)

 

Inna sprawa - różnica pomiędzy MMC, a DMC to w praktyce tylko domena aut z klasy HEAVY (rzadziej MEDIUM), więc tez nie demonizujmy tematu...

 

Jak tylko diagności się jednak w tym połapią to zapewniam, że w DR BYŁO i JEST miejsce zarówno na parametry dopuszczalne, jak i maksymalne. Trzeba tylko chcieć z tego korzystać i się w tym orientować...

 

DO MODERATORA - może jednak ten ciekawy wątek o tabliczkach wydzielić jakoś i nazwać, bo to chyba rzeczowa dyskusja i szkoda jakby w hydepraku miała zginąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko diagności się jednak w tym połapią to zapewniam, że w DR BYŁO i JEST miejsce zarówno na parametry dopuszczalne, jak i maksymalne

W DIP-ie też .Czyli

nie demonizujmy tematu
Inna sprawa - różnica pomiędzy MMC, a DMC to w praktyce tylko domena aut z klasy HEAVY (rzadziej MEDIUM)

Ciekawe co koledzy do 1 lipca wpisywali w punkcie 15 w przypadku osobówek .

Z pewnością będzie to jeden z tych przepisów, który się nie przyjmie ;)

A ja bym powiedział że ten przepis się przyjął gdy jeszcze go nie było . :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DIP'ie rozdzielenie MMC i DMC zespołu to raczej kwestia ostatnich lat. Przez dekady diagności nie rozróżniali tych parametrów. Nawet na tym forum.

 

Ciekawe co koledzy do 1 lipca wpisywali w punkcie 15 w przypadku osobówek .

 

DMC. I teraz też tak będzie. A Ty co wpisywałeś??

 

A ja bym powiedział że ten przepis się przyjął gdy jeszcze go nie było . :lol:

 

Rozwiń proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione

Również dziękuję.

Nie zaglądałem do przepisów przejściowych i końcowych jeszcze, ale inaczej tego nie widzę.

Według mnie nic nie ma na ten temat,albo nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń proszę.
DMC. I teraz też tak będzie.

No właśnie o to mi chodzi że w przypadku jednej kolumny praktycznie z automatu przyjmowano DMC jako MMC, jak ktoś miał możliwość to mógł sobie sprawdzić w katalogu.

Więc nie widzę problemu w zmianie opisu tabliczki znamionowej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nie widzę problemu w zmianie opisu tabliczki znamionowej .

A opis np.:

"2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości." :?

A najlepiej wprowadzić zapis "dla pojazdów do 18000kg o dwóch osiach DMC=MMC" :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A opis np.

Grzesiu musisz nauczyć się patrzeć odpowiednio na tabliczkę i widzieć właściwe w zależności od potrzeb . :lol:

Kiedyś widzieliśmy 18 a pisaliśmy 16 ,tyle niezgodności przez te tabliczki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz nauczyć się patrzeć odpowiednio na tabliczkę

Najlepiej mi się patrzy na TZZ :x

Nie ma na niej

tyle niezgodności
:-D

 

[ Dodano: 22-07-2016, 23:07 ]

No Kolego blakop, napisz jeszcze coś mądrego bo chcę dodać Ci punkt żebyś miał okrągłe 100 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.