Skocz do zawartości

TZ zmiana wymagań


Grzegorz Łódź

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś było tak: Jeśli była jedna kolumna wartości na TZ to znaczyło, że maksymalne wartości nie są różne od dopuszczalnych w państwie, na którego rynek pojazd wyprodukowano (czyli dopuszczalne= maksymalne). Jeśli były różnice wtedy podawano dwie kolumny wartości dopuszczalne po lewej maksymalne po prawej stronie.

Teraz będzie dokładnie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia co to w ogóle daje. Zmienili na tabliczce Dopuszczalna Masę Całkowitą na Maksymalną Masę całkowitą i jaki to ma efekt. Wiem jaka jest definicja jednej i drugiej, ale tak po chłopsku co mi po takiej zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że producenci naczep z przeznaczeniem na Polskę zastosowali wariant gdzie w pierwszej kolumnie pusto , w drugiej konstrukcyjne.

Wcześniej nie kojarzę takiego przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy jest ,nie ma określonej dmc naczepy .Skoro nie ma ,to nie może być raczej mowy o zgodności czy też niezgodności.

8) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne – po lewej i maksymalne – po prawej stronie. W nagłówku lewej kolumny podaje się kod państwa, w którym pojazd ma zostać zarejestrowany; dotyczy pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 1 maja 2016 r.;

Podejrzewam że będzie mały zonk ,bo tego nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment - gdzie w "32" masz DMC przyczep określone? :? Coś mi umknęło??

 

No z tym kodem kraju to trochę zonk Pomijam sprawę, że w pewnych przypadkach pojazd zamówiony na produkcję może nie mieć jeszcze określonego kraju pochodzenia.

 

Ale weźmy inny przykład. Załóżmy, że aut idzie na Belgię. To pod kodem "B" (Belgia) będzie miał wpisane jako masa zestawu 44 tony - bo tam tyle można. Obok konstrukcyjnie po prawej będzie powiedzmy 60 ton. I co? Rozumiem, że z taką TZ po sprowadzeniu auta do kraju N i odstępstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie w "32" masz DMC przyczep określone? :? Coś mi umknęło??

§3

1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:

a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,

b) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;

 

[ Dodano: 25-07-2016, 20:29 ]

Rozumiem, że z taką TZ po sprowadzeniu auta do kraju N i odstępstwo?

Obstawiam że będzie po staremu. W tej chwili też tak naprawdę są robione pojazdy na dany kraj i nikt po odstępstwo nie wysyła . Jedna literka tego nie zmieni .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież naczepa to swoisty podrodzaj przyczepy zgodnie z definicją

Po tym jak z "32" zniknął zapis " nie dotyczy naczep" ,ten temat był wałkowany nie raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawa ciągle stoi wyżej.
Ok, ale rozporządzenie regulowało to czego nie było w ustawie .
ustawa ma taką definicję, a nie inną

W dyrektywie też jest mniej więcej taka sama i przy masach nie mogę doczytać się wyjątku dla naczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pytanie od innej strony (a nawet dwa)

Skoro w jakimś miejscu, czy to na TZ, czy w DR ma być podane DMC pojazdu, to (wg definicji) jest to wartość administracyjna, czyli powinna się pojawić tam np. dla przyczepy jednoosiowej 10t. A jeśłi ma masę swoją zwaną MMC?

 

Przepraszam że tak drążę ten temat, ale zawsze od małego uczono mnie że DMC jakiegokolwiek pojazdu to jet to ta masa którą ten pojazd ma z całym załadunkiem. Teraz się dowiaduję że jednak DMC to jest z ustawy i nie ma za wiele wspólnego z MMC.

 

No i to drugie pytanie, czy jak w TZ została zamieniona wartość DMC na MMC to jaki to ma skutek? A co z pojazdami przed zmianą, nie ma daty obowiązywania (od kiedy).

 

PS. Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego na podstawie danych z tabliczki znamionowej nie można określić masy przyczepy? Skoro jest podana masa pojazdu oraz zespołu pojazdów, to z logicznego odejmowania pozostanie to co może ciągnąć? A jednak nie, dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że tak drążę ten temat, ale zawsze od małego uczono mnie że DMC jakiegokolwiek pojazdu to jet to ta masa którą ten pojazd ma z całym załadunkiem. Teraz się dowiaduję że jednak DMC to jest z ustawy i nie ma za wiele wspólnego z MMC.

No i dobrze Cię uczono.

56) dopuszczalna ładowność – największą masę ładunku i osób, jaką może prze-wozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

 

[ Dodano: 26-07-2016, 09:12 ]

PS. Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego na podstawie danych z tabliczki znamionowej nie można określić masy przyczepy?

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=242288#242288

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy dopuszczalna ładowność to to samo co dopuszczalna masa całkowita. Raczej nie.

Mnie raczej chodziło o taką na chłopski rozum informację. Nie za bardzo chyba potrafię Wam wytłumaczyć o co pytam.

To może inaczej zapytam, mamy przyczepę dwuosiową którą wyprodukowała firma i ma ona masę z ładunkiem i całym wyposażeniem równą 8t. Wg przepisów nie może przekroczyć 10t, nie przekracza.

 

Czy to jest jej Dopuszczalna masa całkowita (DMC) czy Maksymalna Masa całkowita (MMC)

 

Skoro do tej pory było to DMC (te 8t) to dlaczego nie było wpisywane "urzędowe" 10t?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej zapytam, mamy przyczepę dwuosiową którą wyprodukowała firma i ma ona masę z ładunkiem i całym wyposażeniem równą 8t. Wg przepisów nie może przekroczyć 10t, nie przekracza.

 

Czy to jest jej Dopuszczalna masa całkowita (DMC) czy Maksymalna Masa całkowita (MMC)

To tak po chłopsku

 

MMC tej przyczepy-8t i DMC tej przyczepy -8t. (Bo nie ma co ograniczać a DMC nie może być wyższe od MMC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego na podstawie danych z tabliczki znamionowej nie można określić masy przyczepy? Skoro jest podana masa pojazdu oraz zespołu pojazdów, to z logicznego odejmowania pozostanie to co może ciągnąć? A jednak nie, dlaczego?

Bo nie można odejmować jabłek od gruszek by otrzymać śliwki. O1 i O2 to masy maksymalne a te zgodnie z definicją ustawową określa producent. Drugi błąd w tym odejmowaniu to założenie, że pojazd zawsze porusza się z DMC !!!! Np. samochód osobowy najczęściej ma na drodze masę własną + kierowca ( w każdym przypadku ma masę rzeczywistą różną od DMC). To kierowca decyduje ile włoży do pojazdu i ile włoży na przyczepę. Ma ładować tak by nie przekroczyć F3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam się już zakręciłem jak 10 raz tłumaczy sio samo

Widać :x

Ale się nie dziwię.Sam bym się zakręcił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro do tej pory było to DMC (te 8t) to dlaczego nie było wpisywane "urzędowe" 10t?

 

Dopuszczalna masa danego pojazdu wg przepisów to 10 ton załóżmy.

I to jest maksimum - "cięższego" pojazdu w tej danej klasie nie można wyprodukować.

Ale to nie znaczy, że każdy wyprodukowany pojazd musi tą maksymalną wartość osiągać.

Jakiś producent wyprodukował pojazd, którego granice konstrukcyjne, wytrzymałościowe określił na 8 ton. A zatem MMC tego pojazdu to będzie 8 ton. I w tym konkretnym przypadku co prawda przepisy pozwalałyby, aby pojazd o tej konstrukcji mógł być cięższy, ale ten akurat nie jest i tyle. I teraz - gdybyś dla takiego pojazdu określił F1 (MMC) jako 8000kg, a F2 (DMC) jako 10.000kg to dojdzie do pewnego braku logiki. Z takich danych zawartych w dowodzie klient nie wiedział by o co chodzi. Tzn. że jednak może załadować pojazd do 10 ton, bo przepisy tak pozwalają, pomimo, że producent pozwala tylko na 8? To bez sensu, dlatego z logicznego punktu widzenia DMC nie może przekroczyć MMC i w przypadku kiedy MMC (czyli masa konstrukcyjna - może tak łatwiej zrozumiesz) jest mniejsza dla danego pojazdu niż masa określona w rozporządzeniu o warunkach technicznych, to w praktyce jego DMC też mu się do tego poziomu zrównuje i wtedy DMC=MMC.

 

A co do O1 i O2 - pamiętaj - kierowca ma jedno ograniczenie - F3. Ale od niego zależy w jakim stopniu załaduje samochód, a w jakim przyczepę. Kierowca jadący pustym autem może ciągnąć (w pewnym uproszczeniu) cięższą przyczepę, o ile nie przekroczy F3. Ale ten sam samochód załadowany na maksa bagażami i ludźmi już takiej przyczepki nie pociągnie, bo cały zestaw przekroczy F3. Dlatego nie masz co odejmować, bo to zawsze będzie inna wartość!

 

ale zawsze od małego uczono mnie że DMC jakiegokolwiek pojazdu to jet to ta masa którą ten pojazd ma z całym załadunkiem.

 

Ale w każdym kraju to DMC jest inne! Stąd różnice i stąd parametr MMC. Poza tym - co już miałeś tłumaczone - wiele pojazdów jeździ poza drogami publicznymi i nie obowiązują je DMC. Są też poza tym pojazdy ponadnormatywne korzystające ze zezwoleń i odstępstw - a to wcale nie taka mała grupa przewozów - ich też parametry administracyjne w danym kraju nie interesują...

 

PRZETRAW TO ZANIM ZADASZ KOLEJNE PYTANIE 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.