Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
depe500

zmiana zabudowy przyczepki lekkiej na izoterme

Polecane posty

depe500

Witam

jako nowy w Waszej spolecznosci, przeszukalem cale forum i nie znalazlem jednoznacznej instrukcji/ odpowiedzi dotyczacej zmiany zabudowy przyczepki z burtami na izoterme.

 

Chodzi o to ze posiadam nowa przyczepke z burtami DMC 750 i na niej chcialbym zbudowac komore z plyt warstwowych. Jaka moze byc wysokosc calkowita od ziemii? Czy ta komora moze byc traktowana jako ladunek? Co powinienem zrobic i jakie kroki podjac aby wszystko bylo zrobione zgodnie z prawem. Nie ukrywam, ze wolalbym aby ta przyczepka byla ujeta w DR jako mobilna chlodnia.

 

Prosze opiszcie mi jakie kroki po zbudowaniu powinienem podjac.

 

Pragne zaznaczyc ze w tej komorze bedzie zainstalowany uklad chlodniczy. Czy ma to jakis wplyw na procedure ? Uklad chlodniczy nie przekroczy 3kg czynnika wiec nie trzeba zglaszac do ichp. :) (instytut chemii przemyslowej)

 

Podjalem taka droge ze wzgledu na fakt iz izotermy oferowane przez producentow sa bardzo drogie. Kupujac przyczepke za 2500zl i montujac moj uklad to wyjdzie mi to duuuzo taniej niz zakup izotermy producenta. (Mam dobre ceny u producenta plyty warstwowej i baaardzo duzo odpadu)

 

Prosze o pomoc

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOSPOL

Możesz dokonać modernizacji przyczepki jeśli jej marka jest - SAM. Jeśli jest przyczepką fabryczną to bym Ci odradzał robienia tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Jeśli jest przyczepką fabryczną to bym Ci odradzał robienia tego.

 

A czemu? To będzie, jak rozumiem, zmiana zabudowy z pozostawieniem fabrycznego podwozia. Zmieni się zapewne (wzrośnie) masa własna oraz zmaleje ładowność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Prawo nie zabrania takich zmian konstrukcyjnych. Natomiast każda zmiana, to indywidualne podejście do tematu. Musisz się zastanowić nad jednym istotnym elementem, czy to będzie zamontowane na przyczepie jako ładunek, czy też chcesz usunąć skrzynię i zamocować jako własną konstrukcję. W pierwszym przypadku będzie to ładunek i nic nie musisz robić, bo możesz wozić co chcesz - nawet chłodnię. Natomiast w drugim przypadku trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne. Wówczas najlepiej udać się z kilkoma rysunkami na konkretną SKP i porozmawiać z konkretnym diagnostą. On patrząc na Twoje wizje podpowie co i jak należy zrobić aby przejść pozytywnie BT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Instalacja chłodnicza tej izotermy ma ważyć 3 kg?

 

To Ty skończ z samoróbkami, tylko przejdź na masową produkcję!! Będziesz bogaty :)

Reszta tak jak napisał @michal_k

 

Jaką przewidujesz masę własną po zabudowie? Jak zasilanie agregatu będzie rozwiązane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Instalacja chłodnicza tej izotermy ma ważyć 3 kg?

Nie,3kg czynnika chłodniczego po chłopsku gazu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No ok - chcę znać wagę całości i sposób zasilania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.