michal_k Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 Przepis rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach mówi: "zd) „(P.2) .../...” – przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW, a po ukośniku maksymalną moc znamionową silnika elektrycznego wyrażoną w kW, przy pierwszej rejestracji pojazdu albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy; dotyczy pojazdu hybrydowego," Mamy nową Toyotę Yaris Hybrid, jednopaliwową, hybrydową (zgodnie ze świadectwem zgodności). W tym świadectwie mamy podane trzy maksymalne moce silnika elektrycznego: - moc godzinowa 9.9 kW - moc netto 45 kW - moc 30-minutowa 10.1 kW Która z tych mocy powinna znaleźć się w adnotacjach dowodu rejestracyjnego? Którą byście wpisali, gdyby pojazd został odesłany na ustalenie danych? Przedstawiciel Toyoty nie był w stanie mi pomóc. Cytuj
biker100 Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW - moc netto 45 kW Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 michal_k napisał/a: przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW Raczej chodzi o tą a po ukośniku maksymalną moc znamionową silnika elektrycznego wyrażoną w kW Cytuj
darkdog Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 - moc netto 45 kW tak mi się wydaje Cytuj
Paprock Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 Trza wysłać na ustalenie danych, niech diagnosta z tabliczki silnika odczyta. Cytuj
michal_k Napisano 16 Wrzesień 2016 Autor Napisano 16 Wrzesień 2016 Koleżanka z innego forum, WK, miała nowy wyłącznie elektryczny i moc netto była 125 kW, a godzinowa i 30-minutowa 75 kW. W karcie pojazdu (wydanej przez producenta) była wpisana moc 75 kW, co by wskazywało na to, że wpisuje się jednak moc godzinową albo 30-minutową. I nadal nie wiem, którą wpisać. Cytuj
DARIO64 Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 Sprawdźcie w katalogu ITS po numerze homologacji , w tej co luknąłem podają 10kW. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 W tym świadectwie mamy podane trzy maksymalne moce silnika elektrycznego: A może podana jest łączna moc układu Bo znalazłem takie coś Toyota TS040 Hybrid Aktualnie zmodyfikowany prototyp TS040 Hybrid z napędem na cztery koła jest najbardziej zaawansowaną technicznie konstrukcją hybrydową w sportach motorowych mogącą pochwalić się łączną mocą układu hybrydowego wynoszącą aż 1000 KM . Jednostka spalinowa V8 o pojemności 3,7 l daje moc 520 KM. Przy wytracaniu prędkości dwa generatory umieszczone na obu osiach pojazdu wspierają układ hamulcowy, akumulując energię, która za pośrednictwem inwertera jest przekazywana do superkondensatora. Kiedy kierowca ponownie przyspiesza, np. po wyjściu z zakrętu, energia jest automatycznie wykorzystywana przez oba silniki, doładowując Toyotę TS040 Hybrid dodatkową mocą 480 KM. https://pdf.sites.toyota.pl/kat_hybrydy_zbiorczy.pdf Cytuj
adam1501 Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 Tu powinna być podawana moc godzinowa, ponieważ jest to zakres normalnej pracy dla silnika elektrycznego - czyli jego moc znamionowa. Każda inna praca jest chwilowa i moc wówczas jest różna ale tylko przez chwilę, a moc chwilowa nie jest znamionową. Cytuj
michal_k Napisano 16 Wrzesień 2016 Autor Napisano 16 Wrzesień 2016 Czyli wpiszemy moc najmniejszą, godzinową - 9.9 kW. Dzięki Adam za rozjaśnienie tematu Cytuj
blakop Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 W przypadku silników elektrycznych zaprojektowanych do pracy dorywczej lub przerywanej określa się kilka różnych wielkości mocy znamionowych – zależnie od przyjętego cyklu pracy i cyklu postoju silnika. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 38. »maksymalna moc netto« oznacza maksymalną wartość mocy netto mierzoną przy pełnym obciążeniu silnika; 39. »maksymalna moc uzyskiwana przez 30 minut« oznacza maksymalną moc netto elektrycznego układu napędowego zasilanego prądem stałym o napięciu określonym w ppkt 5.3.2 regulaminu EKG ONZ nr 85 (6); http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX%3A32014R0136 Cytuj
adam1501 Napisano 16 Wrzesień 2016 Napisano 16 Wrzesień 2016 określa się kilka różnych wielkości mocy znamionowych Zgadza się, tylko my nie wiemy z jakim układem mamy do czynienia. Nie wiemy czy ta hybryda jest szeregowa, równoległa czy też układ mieszany, stąd też wg mnie powinnyśmy przyjmować opcje pracy ciągłej silnika elektrycznego, a wówczas jego moc znamionowa jest mocą godzinową. Każda inna moc, choć znamionowa, odnosi się do z góry określonych cykli pracy, których my nie znamy. Tu niestety znów mamy do czynienia z brakiem konsultacji z fachowcami odnośnie tworzenia prawa. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.