Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Moc silnika elektrycznego w nowym samochodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przepis rozporządzenia w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach mówi:

 

"zd) „(P.2) .../...” – przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW, a po ukośniku maksymalną moc znamionową silnika elektrycznego wyrażoną w kW, przy pierwszej rejestracji pojazdu albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy; dotyczy pojazdu hybrydowego,"

 

Mamy nową Toyotę Yaris Hybrid, jednopaliwową, hybrydową (zgodnie ze świadectwem zgodności). W tym świadectwie mamy podane trzy maksymalne moce silnika elektrycznego:

 

- moc godzinowa 9.9 kW

- moc netto 45 kW

- moc 30-minutowa 10.1 kW

 

Która z tych mocy powinna znaleźć się w adnotacjach dowodu rejestracyjnego? Którą byście wpisali, gdyby pojazd został odesłany na ustalenie danych?

 

Przedstawiciel Toyoty nie był w stanie mi pomóc.

Napisano
przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW

- moc netto 45 kW
Napisano
michal_k napisał/a:

przed ukośnikiem wpisując maksymalną moc netto silnika wyrażoną w kW

Raczej chodzi o tą

a po ukośniku maksymalną moc znamionową silnika elektrycznego wyrażoną w kW
Napisano

Trza wysłać na ustalenie danych, niech diagnosta z tabliczki silnika odczyta. :x

Napisano

Koleżanka z innego forum, WK, miała nowy wyłącznie elektryczny i moc netto była 125 kW, a godzinowa i 30-minutowa 75 kW. W karcie pojazdu (wydanej przez producenta) była wpisana moc 75 kW, co by wskazywało na to, że wpisuje się jednak moc godzinową albo 30-minutową.

 

I nadal nie wiem, którą wpisać.

Napisano

Sprawdźcie w katalogu ITS po numerze homologacji , w tej co luknąłem podają 10kW.

Napisano
W tym świadectwie mamy podane trzy maksymalne moce silnika elektrycznego:

A może podana jest łączna moc układu :?

Bo znalazłem takie coś

Toyota TS040 Hybrid

Aktualnie zmodyfikowany prototyp

TS040 Hybrid z napędem na cztery koła

jest najbardziej zaawansowaną

technicznie konstrukcją hybrydową w sportach motorowych mogącą pochwalić się

łączną mocą układu

hybrydowego wynoszącą aż 1000 KM

.

Jednostka spalinowa V8 o pojemności 3,7 l daje moc 520 KM. Przy wytracaniu prędkości dwa generatory

umieszczone na obu osiach pojazdu wspierają układ hamulcowy, akumulując energię, która za pośrednictwem

inwertera jest przekazywana do superkondensatora. Kiedy kierowca ponownie przyspiesza, np. po wyjściu

z zakrętu, energia jest automatycznie wykorzystywana przez oba silniki, doładowując Toyotę TS040 Hybrid

dodatkową mocą 480 KM.

 

https://pdf.sites.toyota.pl/kat_hybrydy_zbiorczy.pdf

Napisano

Tu powinna być podawana moc godzinowa, ponieważ jest to zakres normalnej pracy dla silnika elektrycznego - czyli jego moc znamionowa. Każda inna praca jest chwilowa i moc wówczas jest różna ale tylko przez chwilę, a moc chwilowa nie jest znamionową.

Napisano

Czyli wpiszemy moc najmniejszą, godzinową - 9.9 kW. Dzięki Adam za rozjaśnienie tematu :)

Napisano

W przypadku silników elektrycznych zaprojektowanych do pracy dorywczej lub przerywanej określa się kilka różnych wielkości mocy znamionowych – zależnie od przyjętego cyklu pracy i cyklu postoju silnika.

Napisano

38.

 

 

»maksymalna moc netto« oznacza maksymalną wartość mocy netto mierzoną przy pełnym obciążeniu silnika;

 

39.

 

 

»maksymalna moc uzyskiwana przez 30 minut« oznacza maksymalną moc netto elektrycznego układu napędowego zasilanego prądem stałym o napięciu określonym w ppkt 5.3.2 regulaminu EKG ONZ nr 85 (6);

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=CELEX%3A32014R0136

Napisano
określa się kilka różnych wielkości mocy znamionowych

Zgadza się, tylko my nie wiemy z jakim układem mamy do czynienia. Nie wiemy czy ta hybryda jest szeregowa, równoległa czy też układ mieszany, stąd też wg mnie powinnyśmy przyjmować opcje pracy ciągłej silnika elektrycznego, a wówczas jego moc znamionowa jest mocą godzinową. Każda inna moc, choć znamionowa, odnosi się do z góry określonych cykli pracy, których my nie znamy.

 

Tu niestety znów mamy do czynienia z brakiem konsultacji z fachowcami odnośnie tworzenia prawa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.