Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Co wolno a czego nie- VAN osobowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, w stanach widziałem sporo

 

Tak więc zrodziło się pytanie:

Do 3.5t jakieś Movano/Master/Transit L2H2, czy to już kupić osobowy i zostawić tylko przednie fotele, czy ciężarowy i zdemontować kratkę i przerejestrować na osobowy. Oczywiście demontaż kratki byłby ofakturowany przez jednostkę uprawnioną, nie szwagra :]

 

Stąd też pytania o zmiany które nie mają charakteru konstrukcyjnego:

Meble, rozkładana sofa, rozkładane biurko czy monitor komputerowy na ramieniu.

 

I dwie zmiany grubsze:

 

 

 

Zanim ktoś napisze coby kampera- otóż kampera nie chcę, potrzebuje parkować w miastach jak zwykły samochód, nie wabić oczy.

Napisano
otóż kampera nie chcę

W związku z powyższym nikt Ci nie zabroni wozić stale wersalki, telewizora... Wrzucasz na pakę i latasz.

Napisano

Z furgonu możesz spokojnie zrobić specjalny/kempingowy. Z zewnątrz niczym nie będzie się różnił od osobowego czy ciężarowego. Reszta to już kwestia właściwego wykonania zabudowy.

Napisano

Bezpieczniej kupić od razu osobowy. Ale i przeróbki nikt Ci przecież nie zabroni. Choć lepiej, żeby to było auto, które ma też swój odpowiednik osobowy - niektóre modele nie mają, i wtedy ktoś może Ci robić pod górkę.

 

Nie ma obowiązku, abyś go rejestrował jako specjalny kempingowy zasadniczo. Tylko co niby sposób rejestracji ma do tego jak go będziesz parkował i czy jego widok kogoś zwabi? :razz:

Napisano
co niby sposób rejestracji ma do tego jak go będziesz parkował

rodzaj pojazdu czasem jednak ma znaczenie

 

Art. 47.

1.Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:

1)na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;

2)szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;

3)pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.

2.Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego :!: , motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.

Napisano

Z parkingiem to wiem ;) będzie na osobowy więc spoko.

 

Myślę jeszcze o double swivel chair czyli

rotated_trafic_seat.jpg?1454702232

 

Oczywiście montaż musiałby być przez kogoś uprawnionego- czy to to samo uprawnienie co do montażu normalnych siedzeń? Wygląda to tak że się po prostu demontuje, wkłada podkładkę obrotową (mechanizm) i montuje.

 

ps. zdjęcie z brytyjskiego vivaro, czysto poglądowe.

Napisano

Nie wiem, czy ktoś by to zauważył, jeżeli przyjedziesz z fotelami ustawionymi w odpowiednim kierunku.

Napisano
Nie wiem, czy ktoś by to zauważył,
Ja ja ja :evil:

I jeszcze kierownicę :viva:

Napisano
a mocowanie pasa na słupku (zdjęcie), pas za mało opina ciało ...

 

oficjalne homologowane vivaro nie przechodzi kontroli? Te siedzenia nie są modyfikowane w żaden sposób, tylko dołożona oś obrotowa pod osie przód-tył/prawo-lewo.

 

>chyba że nie zrozumiałem jakiegoś wewnętrznego żartu norcomowego

Napisano
Te siedzenia nie są modyfikowane w żaden sposób, tylko dołożona oś obrotowa pod osie przód-tył/prawo-lewo.

Ta dołożona oś obrotowa jet homologowana , czy to produkcja pomysłowego Dobromira ?

Napisano

znalazłem producenta (kiravans ) który ma zdane certyfikaty unijne 76/115/EC, więc jeśli chodzi o prawo unijne to nie ma problemu

Napisano
... który ma zdane certyfikaty unijne 76/115/EC, więc jeśli chodzi o prawo unijne to nie ma problemu

 

Co nie jest równoznaczne z posiadaniem odpowiednich papierów na wyrób końcowy.

A bardziej dokładnie, czy produkt można założyć w pojeżdzie, czy tylko w przeszklonej oranżerii.

Napisano

A jakie to papiery, I czy jest gdzieś lista podmiotów uprawnionych do ich wydawania? Czy też lista producentów uprzednio uprawnionych? Nie jasno rozumiem o co prócz homologacji może chodzić.

Napisano
Nie jasno rozumiem o co prócz homologacji może chodzić.

To że ktoś posiada homologację na oś obrotową, to nie znaczy, że można ją stosować w promach kosmicznych i samochodach oraz fotelach do komputerów. Tym bardziej, że przepis na który się powołujesz jest już nieaktualny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.