Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

kagain69

Co wolno a czego nie- VAN osobowy

Polecane posty

kagain69

Witam, w stanach widziałem sporo

 

Tak więc zrodziło się pytanie:

Do 3.5t jakieś Movano/Master/Transit L2H2, czy to już kupić osobowy i zostawić tylko przednie fotele, czy ciężarowy i zdemontować kratkę i przerejestrować na osobowy. Oczywiście demontaż kratki byłby ofakturowany przez jednostkę uprawnioną, nie szwagra :]

 

Stąd też pytania o zmiany które nie mają charakteru konstrukcyjnego:

Meble, rozkładana sofa, rozkładane biurko czy monitor komputerowy na ramieniu.

 

I dwie zmiany grubsze:

 

 

 

Zanim ktoś napisze coby kampera- otóż kampera nie chcę, potrzebuje parkować w miastach jak zwykły samochód, nie wabić oczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
otóż kampera nie chcę

W związku z powyższym nikt Ci nie zabroni wozić stale wersalki, telewizora... Wrzucasz na pakę i latasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Z furgonu możesz spokojnie zrobić specjalny/kempingowy. Z zewnątrz niczym nie będzie się różnił od osobowego czy ciężarowego. Reszta to już kwestia właściwego wykonania zabudowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Bezpieczniej kupić od razu osobowy. Ale i przeróbki nikt Ci przecież nie zabroni. Choć lepiej, żeby to było auto, które ma też swój odpowiednik osobowy - niektóre modele nie mają, i wtedy ktoś może Ci robić pod górkę.

 

Nie ma obowiązku, abyś go rejestrował jako specjalny kempingowy zasadniczo. Tylko co niby sposób rejestracji ma do tego jak go będziesz parkował i czy jego widok kogoś zwabi? :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
co niby sposób rejestracji ma do tego jak go będziesz parkował

rodzaj pojazdu czasem jednak ma znaczenie

 

Art. 47.

1.Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że:

1)na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju;

2)szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m;

3)pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni.

2.Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego :!: , motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kagain69

Z parkingiem to wiem ;) będzie na osobowy więc spoko.

 

Myślę jeszcze o double swivel chair czyli

rotated_trafic_seat.jpg?1454702232

 

Oczywiście montaż musiałby być przez kogoś uprawnionego- czy to to samo uprawnienie co do montażu normalnych siedzeń? Wygląda to tak że się po prostu demontuje, wkłada podkładkę obrotową (mechanizm) i montuje.

 

ps. zdjęcie z brytyjskiego vivaro, czysto poglądowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz70

Nie wiem, czy ktoś by to zauważył, jeżeli przyjedziesz z fotelami ustawionymi w odpowiednim kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
Nie wiem, czy ktoś by to zauważył,
Ja ja ja :evil:

I jeszcze kierownicę :viva:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

A gdy kierownica będzie "po naszej stronie" :?:

5ae1a78abe1c2_rotated_trafic_seat2.thumb.jpg.b42275b5b53a5fa6e48cac5fa0063ee2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romcio

a mocowanie pasa na słupku (zdjęcie), pas za mało opina ciało ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kagain69
a mocowanie pasa na słupku (zdjęcie), pas za mało opina ciało ...

 

oficjalne homologowane vivaro nie przechodzi kontroli? Te siedzenia nie są modyfikowane w żaden sposób, tylko dołożona oś obrotowa pod osie przód-tył/prawo-lewo.

 

>chyba że nie zrozumiałem jakiegoś wewnętrznego żartu norcomowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Te siedzenia nie są modyfikowane w żaden sposób, tylko dołożona oś obrotowa pod osie przód-tył/prawo-lewo.

Ta dołożona oś obrotowa jet homologowana , czy to produkcja pomysłowego Dobromira ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kagain69

znalazłem producenta (kiravans ) który ma zdane certyfikaty unijne 76/115/EC, więc jeśli chodzi o prawo unijne to nie ma problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher
... który ma zdane certyfikaty unijne 76/115/EC, więc jeśli chodzi o prawo unijne to nie ma problemu

 

Co nie jest równoznaczne z posiadaniem odpowiednich papierów na wyrób końcowy.

A bardziej dokładnie, czy produkt można założyć w pojeżdzie, czy tylko w przeszklonej oranżerii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kagain69

A jakie to papiery, I czy jest gdzieś lista podmiotów uprawnionych do ich wydawania? Czy też lista producentów uprzednio uprawnionych? Nie jasno rozumiem o co prócz homologacji może chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Nie jasno rozumiem o co prócz homologacji może chodzić.

To że ktoś posiada homologację na oś obrotową, to nie znaczy, że można ją stosować w promach kosmicznych i samochodach oraz fotelach do komputerów. Tym bardziej, że przepis na który się powołujesz jest już nieaktualny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.