kagain69 Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 Witam, w stanach widziałem sporo Tak więc zrodziło się pytanie: Do 3.5t jakieś Movano/Master/Transit L2H2, czy to już kupić osobowy i zostawić tylko przednie fotele, czy ciężarowy i zdemontować kratkę i przerejestrować na osobowy. Oczywiście demontaż kratki byłby ofakturowany przez jednostkę uprawnioną, nie szwagra Stąd też pytania o zmiany które nie mają charakteru konstrukcyjnego: Meble, rozkładana sofa, rozkładane biurko czy monitor komputerowy na ramieniu. I dwie zmiany grubsze: Zanim ktoś napisze coby kampera- otóż kampera nie chcę, potrzebuje parkować w miastach jak zwykły samochód, nie wabić oczy. Cytuj
adam1501 Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 otóż kampera nie chcę W związku z powyższym nikt Ci nie zabroni wozić stale wersalki, telewizora... Wrzucasz na pakę i latasz. Cytuj
aboz Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 Z furgonu możesz spokojnie zrobić specjalny/kempingowy. Z zewnątrz niczym nie będzie się różnił od osobowego czy ciężarowego. Reszta to już kwestia właściwego wykonania zabudowy. Cytuj
blakop Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 Bezpieczniej kupić od razu osobowy. Ale i przeróbki nikt Ci przecież nie zabroni. Choć lepiej, żeby to było auto, które ma też swój odpowiednik osobowy - niektóre modele nie mają, i wtedy ktoś może Ci robić pod górkę. Nie ma obowiązku, abyś go rejestrował jako specjalny kempingowy zasadniczo. Tylko co niby sposób rejestracji ma do tego jak go będziesz parkował i czy jego widok kogoś zwabi? Cytuj
Jacdiag Napisano 29 Wrzesień 2016 Napisano 29 Wrzesień 2016 co niby sposób rejestracji ma do tego jak go będziesz parkował rodzaj pojazdu czasem jednak ma znaczenie Art. 47.1.Dopuszcza się zatrzymanie lub postój na chodniku kołami jednego boku lub przedniej osi pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, pod warunkiem że: 1)na danym odcinku jezdni nie obowiązuje zakaz zatrzymania lub postoju; 2)szerokość chodnika pozostawionego dla pieszych jest taka, że nie utrudni im ruchu i jest nie mniejsza niż 1,5 m; 3)pojazd umieszczony przednią osią na chodniku nie tamuje ruchu pojazdów na jezdni. 2.Dopuszcza się, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 pkt 2, zatrzymanie lub postój na chodniku przy krawędzi jezdni całego samochodu osobowego , motocykla, motoroweru, roweru lub wózka rowerowego. Inny pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t może być w całości umieszczony na chodniku tylko w miejscu wyznaczonym odpowiednimi znakami drogowymi. Cytuj
kagain69 Napisano 30 Wrzesień 2016 Autor Napisano 30 Wrzesień 2016 Z parkingiem to wiem będzie na osobowy więc spoko. Myślę jeszcze o double swivel chair czyli Oczywiście montaż musiałby być przez kogoś uprawnionego- czy to to samo uprawnienie co do montażu normalnych siedzeń? Wygląda to tak że się po prostu demontuje, wkłada podkładkę obrotową (mechanizm) i montuje. ps. zdjęcie z brytyjskiego vivaro, czysto poglądowe. Cytuj
grzegorz70 Napisano 30 Wrzesień 2016 Napisano 30 Wrzesień 2016 Nie wiem, czy ktoś by to zauważył, jeżeli przyjedziesz z fotelami ustawionymi w odpowiednim kierunku. Cytuj
ketiw38 Napisano 30 Wrzesień 2016 Napisano 30 Wrzesień 2016 Nie wiem, czy ktoś by to zauważył, Ja ja ja I jeszcze kierownicę Cytuj
Jacdiag Napisano 30 Wrzesień 2016 Napisano 30 Wrzesień 2016 A gdy kierownica będzie "po naszej stronie" Cytuj
romcio Napisano 1 Październik 2016 Napisano 1 Październik 2016 a mocowanie pasa na słupku (zdjęcie), pas za mało opina ciało ... Cytuj
kagain69 Napisano 1 Październik 2016 Autor Napisano 1 Październik 2016 a mocowanie pasa na słupku (zdjęcie), pas za mało opina ciało ... oficjalne homologowane vivaro nie przechodzi kontroli? Te siedzenia nie są modyfikowane w żaden sposób, tylko dołożona oś obrotowa pod osie przód-tył/prawo-lewo. >chyba że nie zrozumiałem jakiegoś wewnętrznego żartu norcomowego Cytuj
DARIO64 Napisano 1 Październik 2016 Napisano 1 Październik 2016 Te siedzenia nie są modyfikowane w żaden sposób, tylko dołożona oś obrotowa pod osie przód-tył/prawo-lewo. Ta dołożona oś obrotowa jet homologowana , czy to produkcja pomysłowego Dobromira ? Cytuj
kagain69 Napisano 1 Październik 2016 Autor Napisano 1 Październik 2016 znalazłem producenta (kiravans ) który ma zdane certyfikaty unijne 76/115/EC, więc jeśli chodzi o prawo unijne to nie ma problemu Cytuj
Mecher Napisano 2 Październik 2016 Napisano 2 Październik 2016 ... który ma zdane certyfikaty unijne 76/115/EC, więc jeśli chodzi o prawo unijne to nie ma problemu Co nie jest równoznaczne z posiadaniem odpowiednich papierów na wyrób końcowy. A bardziej dokładnie, czy produkt można założyć w pojeżdzie, czy tylko w przeszklonej oranżerii. Cytuj
kagain69 Napisano 2 Październik 2016 Autor Napisano 2 Październik 2016 A jakie to papiery, I czy jest gdzieś lista podmiotów uprawnionych do ich wydawania? Czy też lista producentów uprzednio uprawnionych? Nie jasno rozumiem o co prócz homologacji może chodzić. Cytuj
adam1501 Napisano 2 Październik 2016 Napisano 2 Październik 2016 Nie jasno rozumiem o co prócz homologacji może chodzić. To że ktoś posiada homologację na oś obrotową, to nie znaczy, że można ją stosować w promach kosmicznych i samochodach oraz fotelach do komputerów. Tym bardziej, że przepis na który się powołujesz jest już nieaktualny. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.