Skocz do zawartości

"Kwiatki" z CEPiK


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • IVVO

    20

  • Paprock

    15

  • michal_k

    7

  • Mecher

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wszystko wskazuje na "przypięcie innego badania, bo i termin na rok Lub zatwierdzone dane bez sprawdzenia po "zassaniu"

Posted Images

michal_k

A ja jutro napiszę do ministerstwa - stoimy w urzędzie na stanowisku, że podrodzaju albo przeznaczenia INNY nie można zastąpić "byle czym". Natomiast ITS oświadczył, że minister nakazał im tworzyć nowe podrodzaje i przeznaczenia - tym sposobem powstał podrodzaj PICK-UP.

 

Sam ITS zaproponował żeby złożyć na nich "skargę" do ministerstwa, bo może wtedy zmienią w końcu przepis i będzie "porządek".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast ITS oświadczył, że minister nakazał im tworzyć nowe podrodzaje i przeznaczenia - tym sposobem powstał podrodzaj PICK-UP.

To nie jest nowość, w dyrektywie 2007/46/WE jest od prawie 6 lat (rozporządzenie 678/2011) ,do kategorii M1 wygląda to tak

1.7. AG Pick-up pojazd zdefiniowany w normie ISO nr 3833-1977 pkt 3.1.1.4.1.

Przedział bagażowy musi być jednak zupełnie oddzielony od przedziału

pasażerskiego.

Dodatkowo punkt odniesienia miejsca siedzącego kierowcy nie musi

znajdować się przynajmniej 750 mm nad powierzchnią podparcia

pojazdu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I co? N
Sprawdzałem go gdyż klient chciał dołożyć 8-my fotel - chodziło jaki podrodzaj - poprosiłem aby podjechał do przedstawiciela - jak wyszedł z produkcji - prawdopodobnie jako Van więc i tak lipa - chociaż przy tym podrodzaju to raczej problemu by nie było :D - tylko zmiany na ...... , demontaż żurawia i po ptakach
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paprock, Zauważyłeś te kropki - jeśli klient będzie chciał przebudować - na razie kombinuje a ja za takimi nie przepadam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Zobacz lepiej czy ma przewidziane konstrukcyjnie miejsca pod pasy i fotel i będzie po kłopocie. ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zobacz lepiej czy ma przewidziane konstrukcyjnie miejsca pod pasy i fotel i będzie po kłopocie.
Proszę nie obrażaj mnie :cool:
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro ma to w czym problem? Zmienić mu podrodzaj po przebudowie i gra. Co Wy tacy przeciwko własnym Klientom jesteście?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co mówi dyrektywa o liczbie miejsc dla kategorii N1???
chciał dołożyć 8-my fotel

No i pozamiatane . :lol:

6 miejsc oprócz kierowcy .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blakop, Włącz wyobraźnie - transporter ciężarowy - 7 -osobowy - platforma - kłonicowa z żurawiem o dmc 3000 :D - ten od Paproka Scudo pascudo to norma

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie rozumiem.
3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N

.....

3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć:

a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N 1 ;

b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N 2 lub N 3 .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ciekawe co PIMOT na to jakby im podstawić takiego ciężarowego VANA, który po dołożeniu siedzenia pozostaje ciężarowym VANEM?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N

.....

3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć:

a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N 1 ;

b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N 2 lub N 3 .

 

I dla tego nie lubię klientów którzy nie rozumieją że trzeba go przebudować - ale to zaraz G45-20 i dodatkowe koszta - znajdzie takiego co się nie zastanowi i klepnie - podszedłem do tego jak Paprok i Dario

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znajdzie takiego co się nie zastanowi i klepnie

 

Ale dlaczego klepnie? To tam nie ma tych miejsc czy o co chodzi?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale dlaczego klepnie? To tam nie ma tych miejsc czy o co chodzi?

Jak pisałem wcześniej - chce dołożyć jedno - aby było 8

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja to widzę jakoś tak:

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.
§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

A fragmencik załącznika A punkt 3.5 Dario zapodał.

 

Więc albo PIMOT, albo osobowy, albo po Dyrektywie ciężarowy!

 

No i widzisz drogi IVVO Iwanie samo znalazło się rozwiązanie, a Ty mi tu że podobno coś tam-coś tam chciałem. :piwo

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paproku kochany - z tym podrodzajem co zapodali z Cepika to ja mogę wszystko :D bo to BB to na pewno nie jest - wszystko rozbija się czy klient będzie chciał wydać kasę na przebudowę - i tak jak wcześniej pisałem - ilu diagnostów pamięta o tym punkcie 3.5 - który zapomniał to myknie klientowi tą dokładkę na 8 jako ciężarowy - to dla blakop-a

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No dobrze, ale zginął z warunków technicznych wzór Lisaka, to teraz o wskazaniach do dyrektywy wartałoby pamiętać.

Łatwo mi gadać jak sam zapominam. ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.