Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

IVVO

"Kwiatki" z CEPiK

Polecane posty

IVVO

Dzisiaj miałem fajny pojazd - zwykły 7-osobowy blaszak - zobaczcie podrodzaj :D

vw.thumb.jpg.953711f51c3d4f18a8583ab7c9e5f061.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

I co? N

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To ja mam takie coś jakby ktoś myślał, że izoterma to tylko furgon:

5ae1a7b0edd9e_VanIzoterma.gif.7505f916d696396d6f4e1151b0b20772.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A ja jutro napiszę do ministerstwa - stoimy w urzędzie na stanowisku, że podrodzaju albo przeznaczenia INNY nie można zastąpić "byle czym". Natomiast ITS oświadczył, że minister nakazał im tworzyć nowe podrodzaje i przeznaczenia - tym sposobem powstał podrodzaj PICK-UP.

 

Sam ITS zaproponował żeby złożyć na nich "skargę" do ministerstwa, bo może wtedy zmienią w końcu przepis i będzie "porządek".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Natomiast ITS oświadczył, że minister nakazał im tworzyć nowe podrodzaje i przeznaczenia - tym sposobem powstał podrodzaj PICK-UP.

To nie jest nowość, w dyrektywie 2007/46/WE jest od prawie 6 lat (rozporządzenie 678/2011) ,do kategorii M1 wygląda to tak

1.7. AG Pick-up pojazd zdefiniowany w normie ISO nr 3833-1977 pkt 3.1.1.4.1.

Przedział bagażowy musi być jednak zupełnie oddzielony od przedziału

pasażerskiego.

Dodatkowo punkt odniesienia miejsca siedzącego kierowcy nie musi

znajdować się przynajmniej 750 mm nad powierzchnią podparcia

pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
I co? N
Sprawdzałem go gdyż klient chciał dołożyć 8-my fotel - chodziło jaki podrodzaj - poprosiłem aby podjechał do przedstawiciela - jak wyszedł z produkcji - prawdopodobnie jako Van więc i tak lipa - chociaż przy tym podrodzaju to raczej problemu by nie było :D - tylko zmiany na ...... , demontaż żurawia i po ptakach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Czemu lipa?

To już nie można przerobić na ciężarowy wielozadaniowy? :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Paprock, Zauważyłeś te kropki - jeśli klient będzie chciał przebudować - na razie kombinuje a ja za takimi nie przepadam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Zobacz lepiej czy ma przewidziane konstrukcyjnie miejsca pod pasy i fotel i będzie po kłopocie. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Zobacz lepiej czy ma przewidziane konstrukcyjnie miejsca pod pasy i fotel i będzie po kłopocie.
Proszę nie obrażaj mnie :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ni myślę.

Kurde, czyli ma!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Skoro ma to w czym problem? Zmienić mu podrodzaj po przebudowie i gra. Co Wy tacy przeciwko własnym Klientom jesteście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A co mówi dyrektywa o liczbie miejsc dla kategorii N1???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
co mówi dyrektywa o liczbie miejsc dla kategorii N1???
chciał dołożyć 8-my fotel

No i pozamiatane . :lol:

6 miejsc oprócz kierowcy .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie rozumiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

blakop, Włącz wyobraźnie - transporter ciężarowy - 7 -osobowy - platforma - kłonicowa z żurawiem o dmc 3000 :D - ten od Paproka Scudo pascudo to norma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Nie rozumiem.
3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N

.....

3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć:

a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N 1 ;

b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N 2 lub N 3 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ciekawe co PIMOT na to jakby im podstawić takiego ciężarowego VANA, który po dołożeniu siedzenia pozostaje ciężarowym VANEM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale po przebudowie to już nie będzie N1 tylko po prostu ciężarowy 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N

.....

3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć:

a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N 1 ;

b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N 2 lub N 3 .

 

I dla tego nie lubię klientów którzy nie rozumieją że trzeba go przebudować - ale to zaraz G45-20 i dodatkowe koszta - znajdzie takiego co się nie zastanowi i klepnie - podszedłem do tego jak Paprok i Dario

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
znajdzie takiego co się nie zastanowi i klepnie

 

Ale dlaczego klepnie? To tam nie ma tych miejsc czy o co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Ale dlaczego klepnie? To tam nie ma tych miejsc czy o co chodzi?

Jak pisałem wcześniej - chce dołożyć jedno - aby było 8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja to widzę jakoś tak:

2a. Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.
§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

A fragmencik załącznika A punkt 3.5 Dario zapodał.

 

Więc albo PIMOT, albo osobowy, albo po Dyrektywie ciężarowy!

 

No i widzisz drogi IVVO Iwanie samo znalazło się rozwiązanie, a Ty mi tu że podobno coś tam-coś tam chciałem. :piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Paproku kochany - z tym podrodzajem co zapodali z Cepika to ja mogę wszystko :D bo to BB to na pewno nie jest - wszystko rozbija się czy klient będzie chciał wydać kasę na przebudowę - i tak jak wcześniej pisałem - ilu diagnostów pamięta o tym punkcie 3.5 - który zapomniał to myknie klientowi tą dokładkę na 8 jako ciężarowy - to dla blakop-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No dobrze, ale zginął z warunków technicznych wzór Lisaka, to teraz o wskazaniach do dyrektywy wartałoby pamiętać.

Łatwo mi gadać jak sam zapominam. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.