Skocz do zawartości

"Kwiatki" z CEPiK


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, michal_k napisał:

Ale czemu miałaby przerywać?

No... myślałem, że jak OBT z N'ką to aktualne badanie techniczne przechodzi do " lamusa ". :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wrc69 napisał:

Diagnosta stwierdził UI. Pojazd jest niesprawny.

Nikt tego nie neguje. Nie zmienia to faktu, że posiada aktualne badanie techniczne. Żaden przepis nie stanowi, że ważność poprzedniego pozytywnego badania wygasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

aktualne

tak po chronologii to jest to z wynikiem N.

1 minutę temu, IVVO napisał:

tak to powinno wyglądać

stanowczo nie. Diagnosta widział pojazd i wypowiedział się na temat zdatności pojazdu do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wrc69 napisał:

stanowczo nie

Tu nie chodzi o sprawność czy nie - system wskazuje to co jest zapisane w DR - czyli termin najbliższego badania. N tego nie może zmienić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wrc69 napisał:

bo OKR jak zatrzyma pojazd widzi że jest on sprawny a nie jest.

OKRD zapewne będzie widział więcej niż w " historiipl " i N'kę zobaczą.

Bardziej chodzi mi o potencjalnego " Kowalskiego ", który będzie chciał kupić i będzie posiłkować się tylko " historiapl ". :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wrc69 napisał:

OKR jak zatrzyma pojazd widzi że jest on sprawny

Widzą to co My - więc zero problemu 

 

8 minut temu, leski66 napisał:

potencjalnego " Kowalskiego "

Tu jest trochę gorzej - a na mObywatela też nie ma co liczyć bo czasami po miesiącu tam coś wskakuje - mojej Suzi nie ma tam od miesiąca po badaniu😋

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie Koledzy rację, ale o OKR mam, powiedzmy, niezbyt wygórowane mniemanie (oczywiście są tam ludzie, którzy robią solidnie to, za co dostają wypłatę) i podejrzewam że widząc "Badanie techniczne: aktualne" nie "kliknie" w zakładkę "Oś czasu".

Stąd moje wątpliwości.

No chyba że oni widzą te dane jakoś inaczej i mają wszystko wywalone jak na tacy - to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, leski66 napisał:

Bardziej chodzi mi o potencjalnego " Kowalskiego ", który będzie chciał kupić i będzie posiłkować się tylko " historiapl ". :silent:

No i tam zobaczy też, że ostatni wpis to N. Parafrazując "bo tutaj jest jak jest..." i to nawet nie myląc się w niczym. :giggle::faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, cezary napisał:

No i tam zobaczy też, że ostatni wpis to N.

No OK - tylko, żeby to zobaczyć to trza dodatkowo rozwinąć " oś czasu " ...

Wg mnie po otwarciu " historiapl " w nagłówku powinna znaleźć się ta informacja, że jest negatywny wynik OBT i automatycznie badanie techniczne jest nieaktualne. O !

No ... bo jedno z drugiego wynika - jest N'ka i " stare ważne badanie techniczne " automatycznie jest nieaktualne. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym problem? To jest przypadek gdzie właściciel/posiadacz stawia się na badanie wcześniej niż wynika to z wpisu. Dostaje N, ale może się pojazdem poruszać choćby do warsztatu, bo OBT nadal ważne. Ciekawe co zrobicie jak w końcu kiedyś dojdzie do zmian w przepisach i dostaniecie narzędzie, które już funkcjonowało przy badaniach, pod nazwą "warunkowe dopuszczenie do ruchu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aboz napisał:

pod nazwą "warunkowe dopuszczenie do ruchu"

Oj zdziwiłbyś się - niektóre SKP wstawiają nawet datę 14-dniową od N na użytkowanie pojazdu w rubrykę TNB a inne robią to w "uwagach" - więc 7-dni od "władzy" to pikuś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aboz napisał:

może się pojazdem poruszać choćby do warsztatu, bo OBT nadal ważne.

Nie może jeśli pojazd nie spełnia warunków technicznych - nie jest wtedy dopuszczony do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, IVVO napisał:

Oj zdziwiłbyś się

Nic mnie już nie dziwi.

 

16 minut temu, michal_k napisał:

Nie może jeśli pojazd nie spełnia warunków technicznych - nie jest wtedy dopuszczony do ruchu.

Jak dostaje UD, to też nie spełnia, a jednak jest dopuszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio dałem UD za jedno podświetlenie TR, za jakiś czas klient z zatrzymanym elektronicznie DR wraca do mnie, w trakcie rozmowy dowiedziałem się, że pan Policjant powiedział, że jak " olewka " UD diagnosty to u niego zamienia się to w UI. :smile:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, michal_k napisał:

Literalnie - nie jest.

Bo? PORD w art. 71 ust. 2 mówi jedynie o spełnianiu warunków art. 66, a nie technicznych. Mało tego, w art. 66 jest mowa o naruszeniu porządku ruchu, więc to bardziej wiąże ręce OKRD niż diagnostom. Jak jest w rzeczywistości wszyscy wiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, leski66 napisał:

że jak " olewka " UD

Reakcja władzy prawidłowa ale komentarz nie na miejscu - diagnosta ma "widełki" w których się porusza - przy tej samej usterce którą dałem UD - władza zabrał DR mówiąc kierowcy -" diagnosta Pana poinformował o konieczności naprawy - a Pan to "olał" "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aboz napisał:

PORD w art. 71 ust. 2 mówi jedynie o spełnianiu warunków art. 66, a nie technicznych.

Art. 66:

5. Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z ministrami właściwym do spraw wewnętrznych oraz Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.

Dla mnie sprawa jest jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko art. 66 ust. 1 mówi :

Cytat

1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:
1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;
2) nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych;
3) nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych;
4) nie powodowało niszczenia drogi;
5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;
6) nie powodowało zakłóceń radioelektrycznych w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych.

a warunki techniczne uszczegóławiają wymagania wobec pojazdów. Jednak dopiero ocena pod kątem powyższego zapisu sprawia czy pojazd narusza art 66 czy nie. I tak jak wspomniałem, w punkcie 1 jest mowa o naruszeniu porządku ruchu, co niejako oznacza brak dopuszczenia mimo zezwolenia OKRD do 7 dni. W przypadku, gdyby weszły warunkowe dopuszczenia w ramach badań, diagnosta miałby możliwość ustalenia warunków użytkowania np. w sytuacji uszkodzenia jednego z pięciu pasów bezpieczeństwa, zakaz przewożenia pasażera na tym konkretnym miejscu siedzącym. Wtedy nadal byłby spełniony art. 66, o ile kierujący spełniłby warunki ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.