IVVO Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 Bardzo ciekawy temat - właściwie we wszystkich psełod terenówkach z jednym narędem możemy pogonić klienta za niekompletność układu napędowego - gdyż większość z mich jest przygotowana do 4x4 a podzespołów brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 Przecież nie mają mostu i półosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 Przecież nie mają mostu i półosi A jaką masz pewność, że nie zostały zdemontowane - np ze względu jak to piszą - na wysoki koszt napraw - a może ta Audica jest z dwóch polówek składana - przód od zwykłej a tył od quarto - bogatemu wolno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 zostały zdemontowane ze względu na zbyt duże zużycie paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 przecież jak miał uszkodzony most to skąd pewność , że w czasie jazdy się nie zablokuje nawet po zdemontowaniu wału? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 A jaką masz pewność, że nie zostały zdemontowane - Wyjście ze skrzynki rozdzielczej by zostało... Czemu bawicie się w adwokata klienta? Jest prosta zasada - nie rób nikomu dobrze, a nie będziesz miał źle. Jak to już diagnosta, a nawet urzędnik szuka nagięcia prawa, żeby klientowi wejść w du%ę, to chyba jest coś nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 żeby klientowi wejść w du%ę, to chyba jest coś nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 przecież jak miał uszkodzony most to skąd pewność , że w czasie jazdy się nie zablokuje A masz pewność, że "sprawny" most się nie zablokuje? Wyjście ze skrzynki rozdzielczej by zostało... I w czym przeszkadza? Czy brak napędu na tylną oś w przypadku Kangoo zagraża bezpieczeństwu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 Czemu bawicie się w adwokata klienta? Jest prosta zasada - nie rób nikomu dobrze, a nie będziesz miał źle. Jak to już diagnosta, a nawet urzędnik szuka nagięcia prawa, żeby klientowi wejść w du%ę, to chyba jest coś nie tak... Nikt tu nikomu nie wchodzi w tyłek - Tylko co niektórzy zostali na etapie Stara 266 - twierdzę iż przy ówczesnej technologii kompaktowania podzespołów pojazdów diagnosta nie jest w stanie stwierdzić - czy pojazd był w wersji 4x2 czy 4x4 - w takim nissan quashqai cofnięcie się z czterech napędów do dwóch czy odwrotnie nie stanowi żadnego problemu - nawet taką Pande za 2-3 tyś uterenowisz i nikt poza serwisem nie będzie miał o tym pojęcia - czy kolega z pierwszego posty jeśli klient wywalił by tylny most i półosie zauważył by że to było quattro - nie uwłaczając nikomu - mógł by nie zauważyć - lenistwo klienta spowodowało reakcję diagnosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 Tylko co niektórzy zostali na etapie Stara 266 - Toż to był rarytas i szczyt techniki w porównaniu do Stara 660 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Luty 2017 Share Napisano 4 Luty 2017 Bardzo bym chciał widzieć jak ten kolega co pisze o uszkodzonym podnośniku do szyb lub klimatyzacji rzeczywiście bada te elementy w trakcie badania A ja mam zmieniarkę CD w aucie uszkodzoną. Przejdę badanie? Już nie wspomnę że w jednym z gniazdek 12v brak napięcia I nikt nie umie go tam znaleźć. Auto na złom chyba, co? Bo przecież badania NIE PRZEJDZIE... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester68 Napisano 5 Luty 2017 Share Napisano 5 Luty 2017 Panowie a co powiecie jak w moim mieście są zaledwie dwie stacje, które mają przystosowane ścieżki diagnostyczne do badania pojazdów z napędem 4x4? A badania techniczne normalnie wykonują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 Skoro te dwie stacje są przygotowane do badania takich pojazdów, to chyba oczywiste, że wykonują je normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 A pozostałe mają opóźnieniomierz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 A która stacja nie jest przygotowana do badania pojazdów z napędem 4x4 ? Jest gdzieś taka ? [ Dodano: 06-02-2017, 09:54 ] pozostałe mają opóźnieniomierz... No żeś się wyrwał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 Kiedyś widziałem jak w fachowiec sprawdzał opóźnieniomierzem hamulce w naczepie, tzn w całym zestawie, ale w naczepie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 A cóż w tym nie fachowego? Tak na szybko z Reg. 13 - Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M, N i O w zakresie hamowania: 1.4.4. Badania typu 0 dla pojazdów kategorii O wyposażonych w nadciśnieniowe powietrzne układy hamulcowe. 1.4.4.1. Skuteczność hamowania przyczepy może być obliczona ze wskaźnika hamowania pojazdu ciągnącego z przyczepą i zmierzonej siły nacisku w sprzęgu pojazdów, lub, w pewnych przypadkach, ze wskaźnika hamowania pojazdu ciągnącego i przyczepy przy hamowaniu tylko przyczepy. Silnik pojazdu ciągnącego musi być podczas badania hamowania odłączony.W przypadku gdy hamowana jest tylko przyczepa, dla uwzględnienia dodatkowej masy podlegającej opóźnieniu należy ustalać skuteczność jako średnie w pełni rozwinięte opóźnienie. 1.4.4.3. Jeżeli przyczepa ma ciągły lub półciągły układ hamulcowy, w którym ciśnienie siłowników hamulca nie zmienia się podczas hamowania mimo dynamicznego przesunięcia obciążenia osi oraz w przypadku naczep, dopuszczalne jest hamowanie samą przyczepą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester68 Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 Panowie a co powiecie jak w moim mieście są zaledwie dwie stacje, które mają przystosowane ścieżki diagnostyczne do badania pojazdów z napędem 4x4? A badania techniczne normalnie wykonują. Nie tylko te dwie stacje ale wszystkie stacje nawet te co nie mają ścieżek przystosowanych do badań pojazdów z napędem 4x4 też wykonują badania. Tylko nie wjeżdżają na rolki by nie zniszczyć napędu ( haledex lub sprzęgło wiskotyczne ( w starszych modelach aut ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 Nie tylko te dwie stacje ale wszystkie stacje nawet te co nie mają ścieżek przystosowanych do badań pojazdów z napędem 4x4 też wykonują badania. Przecież nie ma wymogu posiadania rolkowego urządzenia 4x4. Można wykorzystać przy tradycyjnym urządzeniu tzw. rolki wolnobieżne lub inne urządzenia działające na tej zasadzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwester68 Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 Jak przebiega badanie 4×4? Przy kontroli hamulców pojazdów wieloosiowych na rolkowych stanowiskach kontrolnych standardowo pomiar polega na najechaniu kołami jednej osi na rolki stanowiska kontrolnego i określanie wartości pomiarowych obydwu obracających się do przodu kół pojazdu. W przypadku pojazdów z napędem na cztery koła (4×4) ze sztywnym, albo półsztywnym układem napędowym przy tak przeprowadzanym pomiarze mogą wystąpić duże problemy, polegające nawet na uszkodzeniu układu napędowego pojazdu i/lub urządzenia. Zależnie od rodzaju i siły przenoszenia napędu na cztery koła pojazd jest „wyrzucany” przez inne osie napędowe z zestawów rolkowych urządzenia, albo – z powodu oddziaływania układu napędu na cztery koła – istnieje zwiększony opór kół kontrolowanej osi na rolki hamulcowe. Ten zwiększony opór rolek może znacznie zafałszować wartości pomiaru siły hamowania. Przy pojazdach z napędem na wiele osi, zależnie od układu napędowego, siła hamowania poszczególnych kół może być przenoszona przez układ napędowy na inne hamulce (koła). Przy kontroli hamulców kół pojazdów osobowych i ciężarowych należy jednak określić siłę hamowania poszczególnych kół, a nie siły hamowania przenoszone przez układ napędowy. W celu ograniczenia wpływu tych sił na wynik pomiaru oraz zabezpieczenia układu napędowego przez uszkodzeniem, pomiary pojazdów z napędem 4×4 wykonuje się przy obracających się kołach kontrolowanej osi w przeciwnych kierunkach (jedno koło do przodu, drugie do tyłu). Jest to możliwe poprzez zastosowanie przeciwnego kierunku obrotu lewego i prawego zestawu rolkowego urządzenia. Podczas kontroli kół danej osi różnica sił hamowania może wynosić nawet powyżej 15 proc., dlatego badanie odbywa się w dwóch etapach, podczas których koła obracają się w przeciwnym kierunku, tj. lewe koło obraca się do tyłu, natomiast prawe koło – do przodu. W takim przypadku jako wyniki pomiarów brane są siły hamowania poszczególnych kół obracających się do przodu. Obydwa zestawy rolkowe muszą uruchamiać się jednocześnie. Jednak frezer trochę się poduczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 podczas których koła obracają się w przeciwnym kierunku, tj. lewe koło obraca się do tyłu, natomiast prawe koło – do przodu - jak którekolwiek koło kręci się pod włos, to zawsze jedną stronę auta ciągnie do kanału! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Luty 2017 Share Napisano 6 Luty 2017 Jednak frezer trochę się poduczył. Przecież nikt nie zarzuca Ci niewiedzy w badaniu układu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Rolki 4x4 też do końca nie załatwiaja tematu,gdyż badanie układów wyposażonych w mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym powinno przeprowadzać się z wykorzystaniem rolek wolnobieżnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Zapewne się zgadza, ale czy brak napędu na tył w czymś "przeszkadza"? Zagraża bezpieczeństwu? Dzięki Ci, że walczysz tu jak lew, ale nie przyszło Ci na myśl ani razu, że to nasze rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych jest w wielu miejscach nieprecyzyjne, wieloznaczne a czasem wręcz głupawe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 nasze rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych jest w wielu miejscach nieprecyzyjne, wieloznaczne a czasem wręcz głupawe Pewnie że jest. Ale na tym konkretnym przykładzie - w czym "przeszkadza" brak napędu? Albo w czym przeszkadza brak napędu na przednią oś w klasycznej terenówce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.