Skocz do zawartości

rok produkcji a dziennik ustaw


galancik25

Rekomendowane odpowiedzi

Parę lat Ci zajęło dojście do takich wniosków 8)

Tak jak już wiesz jak jest to co dalej? Zmieniasz pracę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • galancik25

    14

  • Grzegorz Łódź

    9

  • blakop

    5

  • michal_k

    5

Top Posters In This Topic

więc od takich pomyłek uchronił by nas program ustawowy żeby nie było że diagnosta z pemedytacją poświadczył nieprawde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc od takich pomyłek uchronił by nas program ustawowy
:?

 

Możesz rozwinąć?

Mało jeszcze ustawowych przepisów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest program ustawowy i jak miałby działać? I jak taki program pomógłby temu Twojemu koledze od motorowerku z podmienionym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chodzi mi o taki program np jak autodata online zatwierdzony na którym moglibyśmy się oprzeć np o rok wyjścia pojazdu z fabryki na podstawie świadectwa od producenta, po wpisaniu nr vin,który byłby obowiązkowy na Skp i wiele problemów by zostało rozwiązanych jak i np sprawdzenie jak pojazd wyszedł homologacyjnie czy ciężarowy ,osobowy,jak i co do mocy silnika pomogło by to między innymi przy identyfikacji np. pojazdów z Francji wiecie jak są wypełniane dowody czasem nie wiadomo nawet jaka pojemność silnika posiada pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale nie ma takiego programu. Jeszcze kilka lat temu jako diagności mogliśmy zabiegać (zabiegaliśmy) o dostęp do katalogu ITS, który wówczas był katalogiem źródłowym ale potem wspaniałomyślny ustawodawca zlikwidował katalog źródłowy i nawet tak za bardzo nie ma o co walczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet tak za bardzo nie ma o co walczyć.
bo już zostało wywalczone... przy pierwszych konsultacjach projektu CEPIK 2.0 wskazaliśmy, że SKP jako podmiot zasilający bazę nie ma do niego darmowego dostępu. Wskazywaliśmy również, że zakres danych udostępnianych powinien być dużo szerszy, a niżeli proponuje ustawodawca. Mam tu na myśli oczywiście OSDS. Wnioskowaliśmy również zarówno na piśmie jak i w trakcie czynnego uczestnictwa w konsultacjach, jeszcze wtedy w MSWiA o zniesienie parametru jakim jest "rok produkcji", jednak lobby ubezpieczycieli jest silniejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cep 2 nie wystartował między innymi ze względu na brak katalogu - nigdy nie będzie takiego katalogu w którym będzie wszystko - trzeba by zmusić producentów aby dane produkowanych pojazdów były dostępne online - ale to znowuż producenci katalogów dostali by w d.. i tak koło się zamyka - za bardzo nikomu na tym nie zależy - a jak już to po łebkach - obecnie tylko internet ogólnie rozumiany to skarbnica wiedzy diagnosty - a i warto zapytac na forum - zawsze ktoś tam coś znajdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega żyje w jakimś oderwaniu od rzeczywistości hehe... nieistniejące "programy" mu się marzą hehe :)

 

@biker100 - możesz rozwinąć o czym piszesz? Bo Daniel słusznie zauważył, że wkontekście tego o czym rozmawiamy dziś nie ma o co walczyć, bo jedyna baza (ITS) wypadła poza nawias.

A Ty piszesz, że już zostało wywalczone... Co? :shock:

Dostępu do CEP jak na razie nie ma (poza internetowym portalem dla każdego). Zresztą nawet gdyby był jak on wpłynie niby na ustalanie danych dla pojazdów w kontekście niniejszej rozmowy? Jakie niby w nim znajdziesz dane katalogowe pojazdów?

No a roku też nie ruszono...

 

Więc pytam jeszcze raz - co wywalczyliście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jedyna baza (ITS) wypadła poza nawias.

Czy całkiem ?

Art. 8. 1. Podmiot odpowiedzialny za prowadzenie elektronicznego katalogu marek i typów pojazdów homologowanych

oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej opracowuje następujące dane dotyczące pojazdów:

1) markę;

2) model (nazwę handlową);

3) typ;

4) wariant;

5) wersję;

6) kod Instytutu Transportu Samochodowego;

7) rodzaj pojazdu;

8) podrodzaj pojazdu;

9) przeznaczenie pojazdu;

10) kategorię pojazdu;

11) numer świadectwa homologacji typu pojazdu lub numer świadectwa homologacji typu WE;

12) odstępstwo od homologacji;

13) liczbę miejsc siedzących;

14) liczbę miejsc stojących;

15) rodzaje paliwa;

16) pojemność skokową silnika;

17) maksymalną moc netto silnika;

18) stosunek mocy silnika do masy własnej (dotyczy tylko motocykli);

19) zamontowany katalizator;

20) maksymalną masę całkowitą;

21) dopuszczalną masę całkowitą;

22) masę własną;

23) maksymalną ładowność;

24) dopuszczalną ładowność;

25) maksymalną masę całkowitą ciągniętej przyczepy z hamulcem;

26) maksymalną masę całkowitą ciągniętej przyczepy bez hamulca;

27) największy dopuszczalny nacisk osi;

28) największy maksymalny nacisk osi;

29) dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów;

30) liczbę osi.

2. Dane, o których mowa w ust. 1, są używane przez starostów przy przekazywaniu danych do centralnej ewidencji

pojazdów do dnia 3 czerwca 2018 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyny wiarygodny dokument to homologacja pojazdu, a reszta jakieś katalogi i pisma to śmiecie pozdrawiam ryba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok tylko kto posiada homologacje ,nie ma ustawy że przy pojezdzie sprowadzonym jest obowiązkowa do rejestracji tak że my też nie możemy żądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żądać jak żądać ale powinniśmy mieć dostęp do katalogu, który na postawie oznaczenia homologacyjnego odczytanego z TZ umożliwił by ustalenie parametrów pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie żeby spać spokojnie.Bo do 5 lat z tego co kojarzę mogą sprawdzić nam co i jak i czy każdy jest na 100% pewny że nie nastąpiła pomyłka ?Klęcząc i bijąc się w pierś że na podstawie dostępnych aktów prawnych jak i dokumentów i stanu faktycznego nie pomylił się?Dla niektórych to może być pomyłka

a dla władzy poświadczenie nieprawdy niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyny wiarygodny dokument to homologacja pojazdu, a reszta jakieś katalogi i pisma to śmiecie
Ustal proszę rok produkcji z COC albo wyciągu ze świadectwa homologacji. Rok produkcji jest podany właśnie w dodatkowych dokumentach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągu ze świadectwa homologacji

 

Na wyciągach były wszystkie dane (w tym rok produkcji) w uwagach - nie zapominajmy, że do wyciągu nie było oświadczenia o danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wszystko dobrze doszliśmy do świadectwa homologacji co i tak było jasne no ale z praktyki ile razy zdarzyło wam się że klient przyjeżdżał na badanie z DR i świadectwem homolagacji :)

 

[ Dodano: 08-02-2017, 12:34 ]

Kierować każdego do serwisu po odpis z świadectwa??? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doszliśmy do świadectwa homologacji

 

Nie świadectwa, ale wyciągu ze świadectwa.

 

Kierować każdego do serwisu po odpis z świadectwa???

 

Do rzeczoznawcy - literalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za przejęzyczenie :P

 

[ Dodano: 08-02-2017, 13:03 ]

więc wróćmy do tematu ,określenia poprawnie roku produkcji na podstawie "ogólnodostępnych "dokumentów podczas OBT czy inaczej pierwszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rzeczoznawcy - literalnie.

 

Literalnie to właśnie do producenta, bo tylko on tą wiedzę ma zgodnie z definicją którą podałeś.

 

@galancik25 - albo wysyłaj każdego do producenta(względnie sam dzwoń, pisz i sprawdzaj), albo ustalaj jak umiesz. Proste. W pierwszym wypadku śpisz spokojnie, aczkolwiek klienci raczej nie będą walić do Ciebie drzwiami i oknami- w drugim zawsze możesz wtopić - nawet korzystając z najlepszych tzw. programów (bo żaden z nich nie jest wolny od błędów w kwestii tzw. "rozkodowania" rocznika np. po nr VIN).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stacja, ani żaden inny podmiot nie posiada żadnego ogólnodostępnego programu do weryfikacji roku produkcji pojazdu.

Na stacji najczęściej odbywa się to na podstawie ogólnodostępnych dekoderów, telefonów do przyjaciela (jak ktoś go ma, że tak zażartuję) oraz całej innej sterty doświadczenia z tym związanego. Literalnie dwie możliwości: wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpowiadający mu dokument :D lub opinia rzeczoznawcy, każdy inny sposób wyznaczenia tego parametru to indywidualna odwaga.

Oczywiście najlepiej byłoby usunąć ten punkt z DR oraz innych dokumentów i posługiwać się datą pierwszej rejestracji. Niestety pomimo, że wszyscy wiedzą, że jest to wróżenie z fusów to nikomu to nie przeszkadza, bo w razie W to wiadomo, że dostanie ognia diagnosta, a on jak przystało na prawdziwego twardziela wszystko przyjmie z uśmiechem na klatę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja tylko w przypadku powoływania rzeczoznawcy to :

po pierwsze ... kto za to zapłaci

po drugie trzeba by było mieć rzeczoznawce na etacie :-P

a z drugiej strony z tego co pamiętam rzeczoznawca nie odpowiada za to co napisze ,moze się pomylić

a diagnosta niestety już nie może być omylny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.