blakop Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Parę lat Ci zajęło dojście do takich wniosków Tak jak już wiesz jak jest to co dalej? Zmieniasz pracę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 7 Luty 2017 Autor Share Napisano 7 Luty 2017 więc od takich pomyłek uchronił by nas program ustawowy żeby nie było że diagnosta z pemedytacją poświadczył nieprawde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 więc od takich pomyłek uchronił by nas program ustawowy Możesz rozwinąć? Mało jeszcze ustawowych przepisów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Co to jest program ustawowy i jak miałby działać? I jak taki program pomógłby temu Twojemu koledze od motorowerku z podmienionym silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 7 Luty 2017 Autor Share Napisano 7 Luty 2017 Koledzy chodzi mi o taki program np jak autodata online zatwierdzony na którym moglibyśmy się oprzeć np o rok wyjścia pojazdu z fabryki na podstawie świadectwa od producenta, po wpisaniu nr vin,który byłby obowiązkowy na Skp i wiele problemów by zostało rozwiązanych jak i np sprawdzenie jak pojazd wyszedł homologacyjnie czy ciężarowy ,osobowy,jak i co do mocy silnika pomogło by to między innymi przy identyfikacji np. pojazdów z Francji wiecie jak są wypełniane dowody czasem nie wiadomo nawet jaka pojemność silnika posiada pojazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Niestety ale nie ma takiego programu. Jeszcze kilka lat temu jako diagności mogliśmy zabiegać (zabiegaliśmy) o dostęp do katalogu ITS, który wówczas był katalogiem źródłowym ale potem wspaniałomyślny ustawodawca zlikwidował katalog źródłowy i nawet tak za bardzo nie ma o co walczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 nawet tak za bardzo nie ma o co walczyć. bo już zostało wywalczone... przy pierwszych konsultacjach projektu CEPIK 2.0 wskazaliśmy, że SKP jako podmiot zasilający bazę nie ma do niego darmowego dostępu. Wskazywaliśmy również, że zakres danych udostępnianych powinien być dużo szerszy, a niżeli proponuje ustawodawca. Mam tu na myśli oczywiście OSDS. Wnioskowaliśmy również zarówno na piśmie jak i w trakcie czynnego uczestnictwa w konsultacjach, jeszcze wtedy w MSWiA o zniesienie parametru jakim jest "rok produkcji", jednak lobby ubezpieczycieli jest silniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Cep 2 nie wystartował między innymi ze względu na brak katalogu - nigdy nie będzie takiego katalogu w którym będzie wszystko - trzeba by zmusić producentów aby dane produkowanych pojazdów były dostępne online - ale to znowuż producenci katalogów dostali by w d.. i tak koło się zamyka - za bardzo nikomu na tym nie zależy - a jak już to po łebkach - obecnie tylko internet ogólnie rozumiany to skarbnica wiedzy diagnosty - a i warto zapytac na forum - zawsze ktoś tam coś znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 bo już zostało wywalczone Michał niekoniecznie jest zadowolony z katalogu źródłowego http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=19146&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Kolega żyje w jakimś oderwaniu od rzeczywistości hehe... nieistniejące "programy" mu się marzą hehe @biker100 - możesz rozwinąć o czym piszesz? Bo Daniel słusznie zauważył, że wkontekście tego o czym rozmawiamy dziś nie ma o co walczyć, bo jedyna baza (ITS) wypadła poza nawias. A Ty piszesz, że już zostało wywalczone... Co? Dostępu do CEP jak na razie nie ma (poza internetowym portalem dla każdego). Zresztą nawet gdyby był jak on wpłynie niby na ustalanie danych dla pojazdów w kontekście niniejszej rozmowy? Jakie niby w nim znajdziesz dane katalogowe pojazdów? No a roku też nie ruszono... Więc pytam jeszcze raz - co wywalczyliście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 bo jedyna baza (ITS) wypadła poza nawias. Czy całkiem ? Art. 8. 1. Podmiot odpowiedzialny za prowadzenie elektronicznego katalogu marek i typów pojazdów homologowanychoraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej opracowuje następujące dane dotyczące pojazdów: 1) markę; 2) model (nazwę handlową); 3) typ; 4) wariant; 5) wersję; 6) kod Instytutu Transportu Samochodowego; 7) rodzaj pojazdu; podrodzaj pojazdu; 9) przeznaczenie pojazdu; 10) kategorię pojazdu; 11) numer świadectwa homologacji typu pojazdu lub numer świadectwa homologacji typu WE; 12) odstępstwo od homologacji; 13) liczbę miejsc siedzących; 14) liczbę miejsc stojących; 15) rodzaje paliwa; 16) pojemność skokową silnika; 17) maksymalną moc netto silnika; 18) stosunek mocy silnika do masy własnej (dotyczy tylko motocykli); 19) zamontowany katalizator; 20) maksymalną masę całkowitą; 21) dopuszczalną masę całkowitą; 22) masę własną; 23) maksymalną ładowność; 24) dopuszczalną ładowność; 25) maksymalną masę całkowitą ciągniętej przyczepy z hamulcem; 26) maksymalną masę całkowitą ciągniętej przyczepy bez hamulca; 27) największy dopuszczalny nacisk osi; 28) największy maksymalny nacisk osi; 29) dopuszczalną masę całkowitą zespołu pojazdów; 30) liczbę osi. 2. Dane, o których mowa w ust. 1, są używane przez starostów przy przekazywaniu danych do centralnej ewidencji pojazdów do dnia 3 czerwca 2018 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Darku ja myślę, że ustawodawca osiągnął cel, czyli "burdel" trwa w najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Luty 2017 Share Napisano 7 Luty 2017 Widocznie mają duże rodziny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba Napisano 8 Luty 2017 Share Napisano 8 Luty 2017 jedyny wiarygodny dokument to homologacja pojazdu, a reszta jakieś katalogi i pisma to śmiecie pozdrawiam ryba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 8 Luty 2017 Autor Share Napisano 8 Luty 2017 ok tylko kto posiada homologacje ,nie ma ustawy że przy pojezdzie sprowadzonym jest obowiązkowa do rejestracji tak że my też nie możemy żądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Luty 2017 Share Napisano 8 Luty 2017 Żądać jak żądać ale powinniśmy mieć dostęp do katalogu, który na postawie oznaczenia homologacyjnego odczytanego z TZ umożliwił by ustalenie parametrów pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 8 Luty 2017 Autor Share Napisano 8 Luty 2017 właśnie żeby spać spokojnie.Bo do 5 lat z tego co kojarzę mogą sprawdzić nam co i jak i czy każdy jest na 100% pewny że nie nastąpiła pomyłka ?Klęcząc i bijąc się w pierś że na podstawie dostępnych aktów prawnych jak i dokumentów i stanu faktycznego nie pomylił się?Dla niektórych to może być pomyłka a dla władzy poświadczenie nieprawdy niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Luty 2017 Share Napisano 8 Luty 2017 jedyny wiarygodny dokument to homologacja pojazdu, a reszta jakieś katalogi i pisma to śmiecieUstal proszę rok produkcji z COC albo wyciągu ze świadectwa homologacji. Rok produkcji jest podany właśnie w dodatkowych dokumentach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Luty 2017 Share Napisano 8 Luty 2017 wyciągu ze świadectwa homologacji Na wyciągach były wszystkie dane (w tym rok produkcji) w uwagach - nie zapominajmy, że do wyciągu nie było oświadczenia o danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 8 Luty 2017 Autor Share Napisano 8 Luty 2017 Ok wszystko dobrze doszliśmy do świadectwa homologacji co i tak było jasne no ale z praktyki ile razy zdarzyło wam się że klient przyjeżdżał na badanie z DR i świadectwem homolagacji [ Dodano: 08-02-2017, 12:34 ] Kierować każdego do serwisu po odpis z świadectwa??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Luty 2017 Share Napisano 8 Luty 2017 doszliśmy do świadectwa homologacji Nie świadectwa, ale wyciągu ze świadectwa. Kierować każdego do serwisu po odpis z świadectwa??? Do rzeczoznawcy - literalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 8 Luty 2017 Autor Share Napisano 8 Luty 2017 przepraszam za przejęzyczenie [ Dodano: 08-02-2017, 13:03 ] więc wróćmy do tematu ,określenia poprawnie roku produkcji na podstawie "ogólnodostępnych "dokumentów podczas OBT czy inaczej pierwszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Luty 2017 Share Napisano 8 Luty 2017 Do rzeczoznawcy - literalnie. Literalnie to właśnie do producenta, bo tylko on tą wiedzę ma zgodnie z definicją którą podałeś. @galancik25 - albo wysyłaj każdego do producenta(względnie sam dzwoń, pisz i sprawdzaj), albo ustalaj jak umiesz. Proste. W pierwszym wypadku śpisz spokojnie, aczkolwiek klienci raczej nie będą walić do Ciebie drzwiami i oknami- w drugim zawsze możesz wtopić - nawet korzystając z najlepszych tzw. programów (bo żaden z nich nie jest wolny od błędów w kwestii tzw. "rozkodowania" rocznika np. po nr VIN). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Luty 2017 Share Napisano 8 Luty 2017 Stacja, ani żaden inny podmiot nie posiada żadnego ogólnodostępnego programu do weryfikacji roku produkcji pojazdu. Na stacji najczęściej odbywa się to na podstawie ogólnodostępnych dekoderów, telefonów do przyjaciela (jak ktoś go ma, że tak zażartuję) oraz całej innej sterty doświadczenia z tym związanego. Literalnie dwie możliwości: wyciąg ze świadectwa homologacji lub odpowiadający mu dokument lub opinia rzeczoznawcy, każdy inny sposób wyznaczenia tego parametru to indywidualna odwaga. Oczywiście najlepiej byłoby usunąć ten punkt z DR oraz innych dokumentów i posługiwać się datą pierwszej rejestracji. Niestety pomimo, że wszyscy wiedzą, że jest to wróżenie z fusów to nikomu to nie przeszkadza, bo w razie W to wiadomo, że dostanie ognia diagnosta, a on jak przystało na prawdziwego twardziela wszystko przyjmie z uśmiechem na klatę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
galancik25 Napisano 8 Luty 2017 Autor Share Napisano 8 Luty 2017 racja tylko w przypadku powoływania rzeczoznawcy to : po pierwsze ... kto za to zapłaci po drugie trzeba by było mieć rzeczoznawce na etacie a z drugiej strony z tego co pamiętam rzeczoznawca nie odpowiada za to co napisze ,moze się pomylić a diagnosta niestety już nie może być omylny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.