Grzegorz Łódź Napisano 9 Wrzesień 2017 Share Napisano 9 Wrzesień 2017 Odpowiedz sobie na pytanie czy na OBT sprawdzasz blokadę, czy tylko wymagasz dokumentu z kalibracji. "3a) zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym w zakresie wyposażenia pojazdu w blokadę alkoholową w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 pkt 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 627, 904, 1241, 1579, 1948 i 2001);" Ile jest ważne takie zaświadczenie? Kto sprawdza: 1. Widoczne uszkodzenia mechaniczne blokady alkoholowej. 2. Widoczne uszkodzone połączenia elektryczne. 4. Możliwość uruchomienia silnika pojazdu bez przeprowadzania badania na obecność alkoholu. ? W jakim celu to badanie się w ogóle wykonuje? Czy w takim razie raz wykonane badanie i zaświadczenie z tego badania z wynikiem POZYTYWNYM będzie już zawsze z wynikiem P ? (czyt-już nie musi działać bo zaświadczenie z P jest) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Wrzesień 2017 Share Napisano 9 Wrzesień 2017 Ile jest ważne takie zaświadczenie? Aż do zmiany stanu faktycznego. Kto sprawdza: Diagnosta na DBT. W jakim celu to badanie się w ogóle wykonuje? Żeby spełnić wymóg ustawowy. Celem jest pewnie sprawdzenie poprawności działania blokady. Czy w takim razie raz wykonane badanie i zaświadczenie z tego badania z wynikiem POZYTYWNYM będzie już zawsze z wynikiem P ? Będzie ważne tak długo jak długo nie zmieni się stan faktyczny. Jeśli organ kontroli stwierdzi, że pojazd nie spełnia odpowiednich wymagań dla blokady to zatrzyma DR, a żeby go odzyskać właściciel będzie musiał usunąć usterki i ponownie wykonać to badanie. Sprawa jest bardzo prosta - ustawa nie nakazuje wykonywania DBT okresowo. Nie ma adnotacji w DR o blokadzie, więc nie jest to badanie "wchodzące w skład" okresowego - w sensie zgodności danych w DR ze stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Wrzesień 2017 Share Napisano 10 Wrzesień 2017 Jeśli organ kontroli stwierdzi, że pojazd nie spełnia odpowiednich wymagań dla blokady to zatrzyma DR Osobiście nie jestem do tego przekonany Na jakiej podstawie ma zatrzymać dowód rejestracyjny? Skąd wiadomo, że ten konkretny pojazd ma spełniać wymagania dla blokady alkoholowej? Z DR tego konkretnego pojazdu nic takiego nie wynika.To dlaczego mu zatrzymywać DR skoro pojazd sprawny (jeśli byłby wpis w DR to zgodziłbym się z tym postępowaniem) Bardziej skłaniałbym się do zatrzymania prawa jazdy,że kierujący nie kieruje pojazdem,do którego ma uprawnienia... I powtórzę się- Jak dla mnie to ta cała blokada alkoholowa to jedna wielka fikcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Wrzesień 2017 Share Napisano 10 Wrzesień 2017 Skąd wiadomo, że ten konkretny pojazd ma spełniać wymagania dla blokady alkoholowej? Scenariusz widzę taki: zatrzymują pojazd, gość legitymuje się zaświadczeniem o blokadzie (bo musi, taki wpis ma w prawie jazdy). Wtedy można sprawdzić, czy spełnione są warunki dla blokady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Wrzesień 2017 Share Napisano 10 Wrzesień 2017 Wtedy można sprawdzić, czy spełnione są warunki dla blokady. A jeśli nie są?? Moim zdaniem nie ma podstaw do zatrzymywania DR.(a jeśli jest to jaka?) Znalazłem natomiast podstawę do zatrzymania prawa jazdy : Art. 135 1. Policjant: 1) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie: i) stwierdzenia braku dokumentu, o którym mowa w art. 38 pkt 3a lub 4a, lub prowadzenia pojazdu niewyposażonego w blokadę alkoholową w przypadku, o którym mowa w art. 13 ust. 5 pkt 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 10 Wrzesień 2017 Share Napisano 10 Wrzesień 2017 A jeśli nie są?? Moim zdaniem nie ma podstaw do zatrzymywania DR.(a jeśli jest to jaka?) Myślę, że można by to podciągnąć pod zagrożenie bezpieczeństwa - ale nie wiem, czy policjant by do tego podszedł w ten sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Wrzesień 2017 Share Napisano 10 Wrzesień 2017 ale nie wiem, czy policjant by do tego podszedł w ten sposób. Bardziej mógłby tak postąpić: 1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku: 6) kierowania nim przez osobę nieposiadającą uprawnienia do kierowania pojazdami albo której zatrzymano prawo jazdy i nie ma możliwości zabezpieczenia pojazdu poprzez przekazanie go osobie znajdującej się w nim i posiadającej uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że otrzymała ona pokwitowanie, o którym mowa w art. 135 ust. 2. Natomiast ja cały czas nie widzę podstawy do zatrzymania DR. Uważam ,że ustawodawca "dał ciała" i przegapił odpowiednią adnotację w dowodzie rejestracyjnym. Zwykłemu kowalskiemu też wolno założyć taką blokadę w swoim samochodzie.I czy ona działa prawidłowo czy nie to nic nikomu do tego.Pojazd jest sprawny a "blokada" pełni rolę komfortu ( podobnie z nawigacją) To nie ten pojazd jest niesprawny ,że trzeba mu zatrzymywać DR tylko kierujący tym pojazdem nie ma odpowiednich uprawnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Wrzesień 2017 Share Napisano 10 Wrzesień 2017 Należy pamiętać, że ten troszkę głupi przepis jest bardziej adresowany do kierowcy - a nie pojazdu... Innymi słowy. Jak mam taki zakaz/nakaz to nie tylko mój prywatny samochód musi mieć taką blokadę. Taką blokadę musi mieć każdy pojazd którym będę chciał się poruszać. Nawet pożyczony. Ale i w drugą stronę. Jak moim pojazdem będzie jechała moja żona to tej blokady może już tam nie być... Czy może być, ale względnie niesprawna to już inna sprawa i temat na akademickie dywagacje typu czy każde urządzenie zamontowane w aucie musi być w pełni sprawne i jak to sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ignac Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 (edytowane) Witam dzisiaj też miałem auto z alko blokadą ze Szwecji. Klient nie posiadał żadnych dokumentów na to urządzenie ani tłumaczenia DR. Gdy mu wyjaśniłem o potrzebie dokumentów na blokadę usłyszałem że ją zdemontuje i wtedy przyjedzie. Czy w Szweckim DR jest jakaś adnotacja o alko blokadzie ? Edytowane 12 Kwiecień 2019 przez ignac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 (edytowane) Jak ja zdemontuje to ja bym dziury w całym nie szukał i zrobił badanie. Adnotacji raczej nie ma, podejrzewam że jest jak u nas stosowna adnotacja w takim dokumencie jak prawo jazdy. Edytowane 12 Kwiecień 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 Proszę pamiętać, że pewne pojazdy maja taką blokadę montowana fabrycznie i w żaden sposób nie wiąże się ona z sankcjami dotyczącymi użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 Czyli kłania się po stokroć wspominana klasyka samochodowego radioodbiornika. Mogę go wywalić, tak że nikt nie zauważy i nie ma sprawy. Ani radia, ani blokady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 (edytowane) No fakt są takie fabryczne z blokadą. Ale co wtedy? po mojemu to jak osobnik nie jest zmuszony do użytku tego urządzenia to i legalizacja nie jest potrzebna a jak legalizacja nie jest potrzebna to i demontaż zbędny się staje. Ale to tylko mój tok myślenia i może być błędny Edytowane 12 Kwiecień 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 Oj bo zaraz zostanie przekroczona cienka czerwona linia dotycząca legalizacji niepotrzebnego, nieużywanego ale jednak zamontowanego na pokładzie TACHO! Że jak to, że jedne sprzęty są i trzeba je kalibrować/legalizować, a z drugimi wolna amerykanka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 (edytowane) No fakt są blisko czerwonej linii?ale to tylko takie przemyślenie moje było. Wiadomo lepiej jak usunięty i wtedy jest względny spokój. Ale znów z drugiej strony, co jeśli to będzie faktycznie jakis fabryczny wynalazek montowany seryjnie? Traktować jako gadżet?kazać też usunąć?czy jak? Edytowane 12 Kwiecień 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Kwiecień 2019 Share Napisano 12 Kwiecień 2019 Nie żebym zaraz chwalił ale tu się katalizatory wycina, filtrów cząstek stałych pozbywa, elektronikę pokładową oszukuje, to co się przejmować brakiem takiego gadżetu. Gdzieś pisali, że jakieś symulatory powtykali w auta zamiast tachografów. Wymyślili czujniki ciśnienia w każdej oponie, a co robić, jak ich nieobecność w kołach się stwierdzi? Jakim sposobem ich brak stwierdzić? A poduszek ilu brakuję i jakoś żadna kontrolka niesprawności air-bagów nie pokazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Kwiecień 2019 Share Napisano 15 Kwiecień 2019 Blokada alkoholowa dotyczy kierowcy. Jest to badanie wyłącznie na wniosek. Pojazd w nią wyposażony nie musi mieć legalizacji, jeśli kierujący nie jest zobowiązany jej używać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Kwiecień 2019 Share Napisano 15 Kwiecień 2019 Tachograf dotyczy czasu pracy kierowcy. Nie każdy pojazd wyposażony w tachograf podpada zaraz pod ustawowy transport drogowy. Więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Kwiecień 2019 Share Napisano 15 Kwiecień 2019 Więc de facto powinno być jak wyżej. Po prostu niektóre modele mają to urządzenie zamontowane prewencyjnie, ale bez obowiązku używania go, ponieważ ten powstaje jeśli już na gruncie innych przepisów. A hasło "jak coś jest w pojeździe musi być sprawne" co prawda pokutuje wśród większości, ale już ostatnio doszliśmy na jednym z for do tego, że tak naprawdę podstawy prawnej ku temu brak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 15 Kwiecień 2019 Share Napisano 15 Kwiecień 2019 4 godziny temu, aboz napisał: Pojazd w nią wyposażony nie musi mieć legalizacji, jeśli kierujący nie jest zobowiązany jej używać. Badanie techniczne pojazdu wyposażonego w blokadę alkoholową przeprowadza się po przedstawieniu dokumentu potwierdzającego kalibrację blokady alkoholowej, wystawionego przez producenta urządzenia lub jego upoważnionego przedstawiciela, ważnego przez okres 12 miesięcy od dnia wystawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Kwiecień 2019 Share Napisano 15 Kwiecień 2019 @michal_k tylko czy to jest blokada alkoholowa w rozumieniu przepisów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.