Skocz do zawartości

Homologacja


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    12

  • aboz

    10

  • Grzegorz Łódź

    7

  • Paprock

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skoro jest na niej inny numer homo

 

Więc jest nieaktualna, ale nadal JEST !! Podpowiem - zamkniecie i otwarcie ponownie oczu nie sprawi, że zniknie i będzie jej BRAK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Łódź, ale diagnosta musi właściwie zakwalifikować usterkę. Przykład: Mercedes Sprinter ciężarowy z TZ I etapu z MMC 3500, po drugim etapie stał się autobusem o MMC 5000. Co w przypadku braku TZ z drugiego etapu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma mieć taką tabliczkę, z takimi danymi, na podstawie których został dopuszczony do ruchu drogowego. Nie ważne, czy piąty... siódmy etap homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w przypadku braku TZ z drugiego etapu?

Jeśli będzie tylko ta z pierwszego etapu to dla mnie będzie niezgodność danych między TZ a DR. I nie będę wnikał czy brakuje TZ z drugiego etapu czy co tam jeszcze. Ma być zgodność-a w sposób prostowania tej niezgodności nie wnikam.

Tak przy okazji-ile TZ może być na pojeździe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji-ile TZ może być na pojeździe?
Nigdzie tego nie określili. Dla mnie może być i 5 byle ostatnia była zgodna z DR. Co więcej dzięki obecności na pojeździe innych tabliczek z wcześniejszych etapów łatwiej poruszać się po zmianach konstrukcyjnych (np. powrót do wyższych wartości DMC).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byle ostatnia była zgodna z DR. Co więcej dzięki obecności na pojeździe innych tabliczek

 

W przypadku Hondy to troche inaczej wygląda. Przy 2-etapowych ciężarówkach tabliczki muszą być obie. Bo na 2-giej nie ma vinu... :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo na 2-giej nie ma vinu... :evil: :evil: :evil:

1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały

na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową

określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia;

:evil:

Nigdzie tego nie określili

Patrz wyżej :-D

Są tacy co twierdzą "oraz tabliczkę znamionową" to znaczy "tabliczkę"-liczba pojedyncza.A nie "tabliczki znamionowe" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale muszą być masy, jeśli uległy zmianie.

A jak masy się nie zmieniły to nowy nr homo. Dodatkowo na TZ wydanych w Polsce pojawia się często rok produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do VINU to chyba dawniej i po polskiemu, bo dyrektywa twierdzi całkiem coś innego:

 

4. IDENTYFIKACJA POJAZDU

 

4.1. Numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego (VIN) przewidziany w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 19/2011 ( 1 ) zachowuje się podczas wszystkich kolejnych etapów procesu homologacji typu, aby zapewnić możliwość prześledzenia procesu.

 

4.2. Na drugim i na kolejnych etapach, poza tabliczką znamionową przewidzianą w rozporządzeniu (UE) nr 19/2011, każdy producent przymocowuje do pojazdu dodatkową tabliczkę, której wzór przedstawiono w dodatku do niniejszego załącznika. Tabliczka ta przymocowana jest w sposób trwały, w miejscu widocznym i łatwo dostępnym, na części niepodlegającej wymianie podczas użytkowania.

Tabliczka pokazuje w sposób czytelny i trwały następujące informacje w podanej kolejności:

 

— nazwę producenta,

 

— pierwszą, trzecią i czwartą sekcję numeru homologacji typu WE,

 

— etap homologacji,

 

— numer identyfikacyjny pojazdu podstawowego,

 

— technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu, jeżeli jej wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji, technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu pojazdów (jeżeli jej wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji oraz jeżeli pojazd jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy). Podaje się „0”, jeżeli pojazd nie jest przeznaczony do ciągnięcia przyczepy,

 

— technicznie dopuszczalne maksymalne masy przypadające na każdą z osi, podane w kolejności od przodu do tyłu, jeżeli ich wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji, — w przypadku naczepy lub przyczepy z osią centralną, technicznie dopuszczalną maksymalną masę w punkcie sprzęgu, jeżeli jej wartość uległa zmianie na aktualnym etapie homologacji.

 

O ile powyżej nie przewidziano inaczej, tabliczka odpowiada wymaganiom określonym w załączniku I i II do rozporządzenia (UE) nr 19/2011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej bywało, że tabliczka z drugiego etapu była wykonana w formie sreberka co to świstak siedzi i zawija. Zawierała najczęściej logo producenta oraz numer polskiej homologacji i nic więcej. Coś w stylu:

HONZA MOTUR PALANT

*PL*123435*

etap 2

Honda i Toyota prym w tych tabliczkach wiodły. Mam gdzieś jedną taką i bym chętnie wkleił, ale teraz boje toczę z małym stadkiem milickiego karpika.

Były jeszcze formy gorsze, spotykane w chłodniach. Na dzisiaj drugoetapowa tabliczka wszelkie niezbędne dane zawiera, a przynajmniej powinna. Szczerze i z doświadczenia powiem, że większość podmiotów zapomina ją przytwierdzić, podobnie jak większość diagnostów wcale jej nie szuka, a co dopiero o sprawdzaniu mówić.

 

[ Dodano: 22-12-2017, 14:45 ]

OK. Jest. Zapodam teraz bo z rekinami przegram.

5ae1a81b0ab06_HondaTabliczak2EtapHomologacji.gif.2a5039f6a41f4314ec1264c7428ed59c.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.