rovar Napisano 17 Maj 2017 Share Napisano 17 Maj 2017 Witam szanownych kolegów i zwracam się z kilkoma pytaniami. Chodzi mi po głowie zakup zestawu ciągnik plus naczepa do przewożenia i serwisu samochodów rajdowych. Zestaw używany wyłącznie w takim celu jak napisałem, żadnego transportu i innych kombinacji. Pytanie jak to wygląda z opłatami typu podatek drogowy, ubezpieczenie OC? Dalej pytanie o tacho i czas pracy - obowiązują zasady jak zwykłego kierowcę? Zestaw byłby używany pewnie z 10 razy w roku w związku z tym nie ukrywam, że wolałbym zminimalizować koszty. Łapie się to pod coś w rodzaju pojazdu specjalnego? Widziałem kilka takich naczep na zachodnich aukcjach i jest to połączenie kampera i mobilnego serwisu. Czy w czymś takim można przewozić osoby w sensie w naczepie? Czy jest to całkowicie zabronione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2017 Share Napisano 17 Maj 2017 Ciągnik samochodowy jest zawsze ciągnik samochodowy i nic w nim specjalnego, czy to siodłowy, czy to balastowy lub inny. Przyczepa/naczepa może być specjalna ale raczej nie do wożenia ludzi. Przewóz osób precyzuje artykuł 63 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Co do tacho to należałoby się zastanowić czy ten ciągnik i wykonywany nim transport będzie nosił znamiona z ustawy o transporcie drogowym. Szczegóły ciut niżej w dziale "Tacho". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 18 Maj 2017 Share Napisano 18 Maj 2017 jak to wygląda z opłatami typu podatek drogowy Spytaj się w swoim Urzędzie Miasta/Gminy. ubezpieczenie OC Spytaj u ubezpieczyciela. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Maj 2017 Share Napisano 18 Maj 2017 To nie jest temat dla diagnostów... zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi