codec Napisano 21 Maj 2017 Napisano 21 Maj 2017 Planuję zbudować pojazd, "wizytówkę firmy", ale chciałbym aby był to pojazd, który może legalnie jeździć po naszych drogach a nie tylko być pomnikiem pod firmą. Pojazd nietypowy, bo połączenie osobowego Peugeot-a 206 z podwoziem auta terenowego. Planuję nadwozie 206-tki postawić na ramie od Musso (gdyż takie fanty posiadam). Oczywiście wszystko zrobione z należytą dokładnością i z zachowaniem możliwie największej ilości elementów pochodzących z tych aut. Pasy bezpieczeństwa, światła, pompa hamulcowa - wszystko z Peugeot-a. Rama z wahaczami, mostami, zaciskami hamulcowymi, tarczami itp. z Musso. Jedynie co będzie dorabiane to zderzaki, gdyż muszę zgrać całość stylistycznie (wykonane z laminatu). No i teraz zasadnicze pytanie: czy będzie wielki problem aby dla takiego wynalazku zrobić badanie techniczne? W załączniku render jak docelowo ma pojazd orientacyjnie wyglądać. Cytuj
adam1501 Napisano 21 Maj 2017 Napisano 21 Maj 2017 Pojazd SAM musi uzyskać dopuszczenie jednostkowe. Zasięgnij języka w ITSie ile sobie za to policzą, bo może się okazać, że kwota będzie zaporowa i cała para pójdzie w gwizdek. Cytuj
codec Napisano 22 Maj 2017 Autor Napisano 22 Maj 2017 Dziękuję za wskazówkę. Wysłałem do nich maila i czekam na odpowiedź. Cytuj
aboz Napisano 22 Maj 2017 Napisano 22 Maj 2017 Obawiam się, że ten myk nie przejdzie. Elementy konstrukcyjne obu pojazdów posiadają numery VIN, więc nie będzie to SAM. Cytuj
codec Napisano 22 Maj 2017 Autor Napisano 22 Maj 2017 Rama od musso nie posiada VIN-u (przynajmniej nigdzie go nie znalazłem szukając). To samo zauważyłem w mojej Kia Sportage I generacji - na ramie nie ma numeru VIN - ten widnieje tylko na nadwoziu. Może rama od musso kiedyś posiadała VIN, ale jest tak skorodowana, że tego nie widać. Rama idzie do kompleksowej odbudowy i delikatnej przeróbki, więc można ją potraktować jako element niezależny. A jeśli rama by była własnej konstrukcji (gdyby okazało się że kiedyś posiadała numer VIN)? Cytuj
danielg539 Napisano 22 Maj 2017 Napisano 22 Maj 2017 A jeśli rama by była własnej konstrukcji To był by "bardziej prawdziwy" ten SAM, bo gdy zbudujesz go z części fabrycznych to co niektórzy mogą stwierdzić, że to składak a taki pojazd nie podlega rejestracji. Cytuj
codec Napisano 22 Maj 2017 Autor Napisano 22 Maj 2017 Dzięki za odpowiedź. Zatem jest już jakiś konkret w temacie, który umożliwi mi dalsze poszukiwanie. Budowa ramy od podstaw nie stanowi problemu - tu myślałem że łatwiej będzie właśnie z jakąś oryginalną ramą, która pójdzie do przeróbek. Cytuj
Jacdiag Napisano 22 Maj 2017 Napisano 22 Maj 2017 Planuję nadwozie 206-tki postawić na ramie od Musso (gdyż takie fanty posiadam). a który jest zarejestrowany Bo gdy z 2 zrobisz jednego, to nie będziesz miał co przekazać do stacji demontażu, a tym samym nie wyrejestrujesz ... Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
codec Napisano 22 Maj 2017 Autor Napisano 22 Maj 2017 206-tka jest zarejestrowana, skończył się 30.04 przegląd. Ramę z podzespołami mam po dawnym aucie i to już nie jest rejestrowane. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.