Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuję zbudować pojazd, "wizytówkę firmy", ale chciałbym aby był to pojazd, który może legalnie jeździć po naszych drogach a nie tylko być pomnikiem pod firmą. Pojazd nietypowy, bo połączenie osobowego Peugeot-a 206 z podwoziem auta terenowego. Planuję nadwozie 206-tki postawić na ramie od Musso (gdyż takie fanty posiadam). Oczywiście wszystko zrobione z należytą dokładnością i z zachowaniem możliwie największej ilości elementów pochodzących z tych aut. Pasy bezpieczeństwa, światła, pompa hamulcowa - wszystko z Peugeot-a. Rama z wahaczami, mostami, zaciskami hamulcowymi, tarczami itp. z Musso. Jedynie co będzie dorabiane to zderzaki, gdyż muszę zgrać całość stylistycznie (wykonane z laminatu).

No i teraz zasadnicze pytanie: czy będzie wielki problem aby dla takiego wynalazku zrobić badanie techniczne? W załączniku render jak docelowo ma pojazd orientacyjnie wyglądać.

p206.jpg.9736497bb9b39636d4bb5c76b4977e8f.jpg

Napisano

Pojazd SAM musi uzyskać dopuszczenie jednostkowe. Zasięgnij języka w ITSie ile sobie za to policzą, bo może się okazać, że kwota będzie zaporowa i cała para pójdzie w gwizdek.

Napisano

Dziękuję za wskazówkę. Wysłałem do nich maila i czekam na odpowiedź.

Napisano

Obawiam się, że ten myk nie przejdzie. Elementy konstrukcyjne obu pojazdów posiadają numery VIN, więc nie będzie to SAM.

Napisano

Rama od musso nie posiada VIN-u (przynajmniej nigdzie go nie znalazłem szukając). To samo zauważyłem w mojej Kia Sportage I generacji - na ramie nie ma numeru VIN - ten widnieje tylko na nadwoziu. Może rama od musso kiedyś posiadała VIN, ale jest tak skorodowana, że tego nie widać. Rama idzie do kompleksowej odbudowy i delikatnej przeróbki, więc można ją potraktować jako element niezależny.

 

A jeśli rama by była własnej konstrukcji (gdyby okazało się że kiedyś posiadała numer VIN)?

Napisano
A jeśli rama by była własnej konstrukcji

To był by "bardziej prawdziwy" ten SAM, bo gdy zbudujesz go z części fabrycznych to co niektórzy mogą stwierdzić, że to składak a taki pojazd nie podlega rejestracji.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Zatem jest już jakiś konkret w temacie, który umożliwi mi dalsze poszukiwanie. Budowa ramy od podstaw nie stanowi problemu - tu myślałem że łatwiej będzie właśnie z jakąś oryginalną ramą, która pójdzie do przeróbek.

Napisano
Planuję nadwozie 206-tki postawić na ramie od Musso (gdyż takie fanty posiadam).

a który jest zarejestrowany :?:

Bo gdy z 2 zrobisz jednego, to nie będziesz miał co przekazać do stacji demontażu, a tym samym nie wyrejestrujesz ...

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

206-tka jest zarejestrowana, skończył się 30.04 przegląd. Ramę z podzespołami mam po dawnym aucie i to już nie jest rejestrowane.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.