Skocz do zawartości

Rejestracja pojazdu SAM - proszę o pomoc w temacie


codec

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję zbudować pojazd, "wizytówkę firmy", ale chciałbym aby był to pojazd, który może legalnie jeździć po naszych drogach a nie tylko być pomnikiem pod firmą. Pojazd nietypowy, bo połączenie osobowego Peugeot-a 206 z podwoziem auta terenowego. Planuję nadwozie 206-tki postawić na ramie od Musso (gdyż takie fanty posiadam). Oczywiście wszystko zrobione z należytą dokładnością i z zachowaniem możliwie największej ilości elementów pochodzących z tych aut. Pasy bezpieczeństwa, światła, pompa hamulcowa - wszystko z Peugeot-a. Rama z wahaczami, mostami, zaciskami hamulcowymi, tarczami itp. z Musso. Jedynie co będzie dorabiane to zderzaki, gdyż muszę zgrać całość stylistycznie (wykonane z laminatu).

No i teraz zasadnicze pytanie: czy będzie wielki problem aby dla takiego wynalazku zrobić badanie techniczne? W załączniku render jak docelowo ma pojazd orientacyjnie wyglądać.

p206.jpg.9736497bb9b39636d4bb5c76b4977e8f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd SAM musi uzyskać dopuszczenie jednostkowe. Zasięgnij języka w ITSie ile sobie za to policzą, bo może się okazać, że kwota będzie zaporowa i cała para pójdzie w gwizdek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że ten myk nie przejdzie. Elementy konstrukcyjne obu pojazdów posiadają numery VIN, więc nie będzie to SAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama od musso nie posiada VIN-u (przynajmniej nigdzie go nie znalazłem szukając). To samo zauważyłem w mojej Kia Sportage I generacji - na ramie nie ma numeru VIN - ten widnieje tylko na nadwoziu. Może rama od musso kiedyś posiadała VIN, ale jest tak skorodowana, że tego nie widać. Rama idzie do kompleksowej odbudowy i delikatnej przeróbki, więc można ją potraktować jako element niezależny.

 

A jeśli rama by była własnej konstrukcji (gdyby okazało się że kiedyś posiadała numer VIN)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli rama by była własnej konstrukcji

To był by "bardziej prawdziwy" ten SAM, bo gdy zbudujesz go z części fabrycznych to co niektórzy mogą stwierdzić, że to składak a taki pojazd nie podlega rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zatem jest już jakiś konkret w temacie, który umożliwi mi dalsze poszukiwanie. Budowa ramy od podstaw nie stanowi problemu - tu myślałem że łatwiej będzie właśnie z jakąś oryginalną ramą, która pójdzie do przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję nadwozie 206-tki postawić na ramie od Musso (gdyż takie fanty posiadam).

a który jest zarejestrowany :?:

Bo gdy z 2 zrobisz jednego, to nie będziesz miał co przekazać do stacji demontażu, a tym samym nie wyrejestrujesz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

206-tka jest zarejestrowana, skończył się 30.04 przegląd. Ramę z podzespołami mam po dawnym aucie i to już nie jest rejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.