mizioł Napisano 25 Maj 2017 Napisano 25 Maj 2017 witam, przyczepka kupiona rok temu, można było wybrać sobie dowolną DMC w zakresie 350-750, wybrana 500kg teraz potrzeba zmniejszenia do 450kg bo tyle samochód ma na haku, ale WK powiedział że nie ma takiej możliwości... czy WK może odmówić zmiany DMC? Cytuj
michal_k Napisano 25 Maj 2017 Napisano 25 Maj 2017 Zmiana DMC może wynikać jedynie ze zmian konstrukcyjnych zmniejszających MMC (np. wymiana osi). Cytuj
adam1501 Napisano 25 Maj 2017 Napisano 25 Maj 2017 zmniejszających MMC (np. wymiana osi). Taka zmiana będzie niewłaściwą naprawą, a nie zmianą konstrukcyjną na podstawie której można dokonać zmiany MMC. Skoro dany typ przyczepki jest w różnych wariantach wagowych to trzeba skontaktować się z producentem, aby ten konkretny egzemplarz zaopatrzyć w odpowiednią TZ i stosowne dokumenty, żeby WK mógł dokonać stosownych zmian, a nie robić rzeźbę ze zmianami konstrukcyjnymi, których tak naprawdę nie było. Cytuj
mizioł Napisano 25 Maj 2017 Autor Napisano 25 Maj 2017 zaopatrzyć w odpowiednią TZ i stosowne dokumenty, żeby WK mógł dokonać stosownych zmian tyle że WK twierdzi że DMC nie może zostać zmienione pomimo że producent może wystawić kpl dokumentów na niższe DMC a i dobra rada uprzejmej pani z WK "trzeba się było zastanowić przy pierwszej rejestracji"... Cytuj
adam1501 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 tyle że WK twierdzi że DMC nie może zostać zmienione No cóż, może mają jakieś specjalne dzienniki ustaw, o których ja nie wiem. Cytuj
lokiec3 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 witam, teraz potrzeba zmniejszenia do 450kg bo tyle samochód ma na haku, Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą, Nie ma żadnej potrzeby zmniejszania DMC. O1 i O2 dla pojazdu jest masą maksymalną jaką może pojazd ciągnąć a nie dopuszczalną, a to robi różnicę. Pozdrawiam. Cytuj
mizioł Napisano 26 Maj 2017 Autor Napisano 26 Maj 2017 Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą w żadnym wypadku, dla policji i inspekcji liczy się czy DMC przyczepy nie przekracza O1/O2, a dla zielonych to już najważniejsze są cyferki i lepiej mieć większą masę rzeczywistą od DMC niż DMC większe od dozwolonej w O1/O2, np jeżeli na bramce przejedziesz zespołem pojazdów DMC3100+DMC500 bez ładunku, nikogo nie interesuje masa rzeczywista, formalnie jest to 3600. Cytuj
lokiec3 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 Jeśli chodzi o bramki to masz rację, bo stawki określa się w odniesieniu do DMC. A panów policjantów lub inspektorów należy wysłać w takim przypadku do szkoły. Idąc tym tokiem rozumowania należałoby produkować przyczepy dedykowane dla konkretnego pojazdu bo O1 i O2 są różne dla wielu pojazdów. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 dla policji i inspekcji liczy się czy DMC przyczepy nie przekracza O1/O2 I to jest kolejny dowód na to, iż w tym kraju długo jeszcze nie będzie normalnie a potem wcale,,, Cytuj
danielg539 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą, A co za zapisem: 8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowyi specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego; 2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość; 3) 750 kg. Cytuj
lokiec3 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 A co z zapisem: O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg), O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg), [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 26-05-2017, 11:02 ] http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726 nalegam na stosowanie się do powyższego :!: Cytuj
michal_k Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 Taka zmiana będzie niewłaściwą naprawą, a nie zmianą konstrukcyjną Dla wielu diagnostów jest zmianą konstrukcyjną. Skoro dany typ przyczepki jest w różnych wariantach wagowych to trzeba skontaktować się z producentem Ale skoro dany egzemplarz ma już określone MMC to nie można sobie tego zmienić "na widzimisię". Producent musiałby oświadczyć, że się pomylił przy wystawianiu pierwotnych dokumentów - i wystawić prawidłowe. Cytuj
adam1501 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 Producent musiałby oświadczyć, że się pomylił przy wystawianiu pierwotnych dokumentów - i wystawić prawidłowe. Bo to pierwszy raz... Cytuj
piter1973 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą, Nie ma żadnej potrzeby zmniejszania DMC. O1 i O2 dla pojazdu jest masą maksymalną jaką może pojazd ciągnąć a nie dopuszczalną, a to robi różnicę. Pozdrawiam. Bzdura . Dmc pojazdu + dmc przyczepki NIE może przekroczyć F.3 pojazdu ciągnącego. decyduje dmc a nie rzeczywista masa . Cytuj
mizioł Napisano 26 Maj 2017 Autor Napisano 26 Maj 2017 podsumowując: -zmniejszenie dmc to jest zmiana konstrukcyjna? -formalnie WK może zmienić DMC (z dokumentami od producenta)? -czy lepiej dać sobie spokój i zamiast kopać się z koniem to wybrać jedną z opcji: 1) jeździć dalej i ewentualnie wspierać budżet policji, 2)zmienić przyczepkę, 3)zmienić kraj zamieszkania Cytuj
DARIO64 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 przyczepka kupiona rok temu SAM, fabryczna , żółta, ? W przypadku SAM-a naście lat temu przerabiałem taki temat ,poszło jako zmiany bez zmian czyli w opisie było mniej więcej tak : W pojeździe nie dokonano zmian konstrukcyjnych ,pojazd ... nie przystosowany do ciągnięcia przyczepy o dmc 500kg. O 50kg się rozeszło podczas kontroli . Łyknęli . Cytuj
mizioł Napisano 26 Maj 2017 Autor Napisano 26 Maj 2017 SAM, fabryczna , żółta, ? ZASŁAW AGRO line 170su ale z opisu w pierwszym poście chyba wszyscy zrozumieli że chodzi o fabryczną... Cytuj
DARIO64 Napisano 26 Maj 2017 Napisano 26 Maj 2017 Każdy coś wie ,ale jeszcze nikt nie przywołał tego : Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%; 3) motocykl lub motorower – nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej. [ Dodano: 26-05-2017, 23:09 ] ale z opisu w pierwszym poście chyba wszyscy zrozumieli że chodzi o fabryczną... przyczepka kupiona rok temu, można było wybrać sobie dowolną DMC w zakresie 350-750, wybrana 500kg teraz potrzeba zmniejszenia do 450kg bo tyle samochód ma na haku, ale WK powiedział że nie ma takiej możliwości... czy WK może odmówić zmiany DMC? Tia,który to po przedziale mas rozpoznał producenta ? Cytuj
lokiec3 Napisano 27 Maj 2017 Napisano 27 Maj 2017 Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą, Nie ma żadnej potrzeby zmniejszania DMC. O1 i O2 dla pojazdu jest masą maksymalną jaką może pojazd ciągnąć a nie dopuszczalną, a to robi różnicę.Pozdrawiam. Bzdura . Dmc pojazdu + dmc przyczepki NIE może przekroczyć F.3 pojazdu ciągnącego. decyduje dmc a nie rzeczywista masa . No to jak podejść do takiego tematu. Zdarza się, co prawda rzadko, ale się zdarza. Zgodnie z wyciągiem ze świadectwa homologacji a co za tym idzie zapisem w dowodzie rejestracyjnym mamy taką oto sytuację np dla Forda Galaxy wartości są oczywiście orientacyjne bo dokładnych nie chce mi się szukać, ale myślę, że oddaje sens: F1, F2 2300 kg, O1 2000 kg, O2 750 kg, F3 4000 kg. No to jaką przyczepę z hamulcem może ten pojazd ciągnąć? No bo gdy decyduje DMC pojazdu i DMC przyczepy to suma O1 +F1 przekracza F3..... Cytuj
Paprock Napisano 27 Maj 2017 Napisano 27 Maj 2017 Powoli! Co to jest F.1, F.2, F.3, O.1, O.2, bardzo proszę po kolei: F.1 jest to:... F.2 jest to... F.3 jest to... O.1 jest to... O.2 jest to... Dzięki! Cytuj
lokiec3 Napisano 27 Maj 2017 Napisano 27 Maj 2017 http://www.eurzad.szczecin.pl/files/CAC3421A325B424FA6F57319B7FFD9EF/oznaczenia_kodow.pdf Cytuj
adam1501 Napisano 27 Maj 2017 Napisano 27 Maj 2017 O1 +F1 przekracza F3 Kilogram jabłek + kilogram śliwek nie przekracza 2 kilogramów gruszek. Cytuj
lokiec3 Napisano 27 Maj 2017 Napisano 27 Maj 2017 Wyjaśnij. Bo chyba nie do końca zrozumiałeś intencję mojej wypowiedzi w kontekście postu Piter1973 Cytuj
adam1501 Napisano 27 Maj 2017 Napisano 27 Maj 2017 O1 to jest MAKSYMALNA masa przyczepy (jabłka). F1=F2 to jest MAKSYMALNA = DOPUSZCZALNA masa pojazdu (śliwki). F3 to jest DOPUSZCZALNA masa całkowita zespołu pojazdów (gruszki). W jaki sposób chcesz cokolwiek tu policzyć??? Co najwyżej jakiś wieloowocowy dżem wyjdzie, a nie coś w kg. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.