Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

przyczepka kupiona rok temu, można było wybrać sobie dowolną DMC w zakresie 350-750, wybrana 500kg

teraz potrzeba zmniejszenia do 450kg bo tyle samochód ma na haku, ale WK powiedział że nie ma takiej możliwości...

czy WK może odmówić zmiany DMC?

Napisano

Zmiana DMC może wynikać jedynie ze zmian konstrukcyjnych zmniejszających MMC (np. wymiana osi).

Napisano
zmniejszających MMC (np. wymiana osi).

Taka zmiana będzie niewłaściwą naprawą, a nie zmianą konstrukcyjną na podstawie której można dokonać zmiany MMC. Skoro dany typ przyczepki jest w różnych wariantach wagowych to trzeba skontaktować się z producentem, aby ten konkretny egzemplarz zaopatrzyć w odpowiednią TZ i stosowne dokumenty, żeby WK mógł dokonać stosownych zmian, a nie robić rzeźbę ze zmianami konstrukcyjnymi, których tak naprawdę nie było.

Napisano
zaopatrzyć w odpowiednią TZ i stosowne dokumenty, żeby WK mógł dokonać stosownych zmian

 

tyle że WK twierdzi że DMC nie może zostać zmienione pomimo że producent może wystawić kpl dokumentów na niższe DMC

 

a i dobra rada uprzejmej pani z WK "trzeba się było zastanowić przy pierwszej rejestracji"...

Napisano
tyle że WK twierdzi że DMC nie może zostać zmienione

No cóż, może mają jakieś specjalne dzienniki ustaw, o których ja nie wiem.

Napisano
witam,

 

teraz potrzeba zmniejszenia do 450kg bo tyle samochód ma na haku,

 

Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą, Nie ma żadnej potrzeby zmniejszania DMC. O1 i O2 dla pojazdu jest masą maksymalną jaką może pojazd ciągnąć a nie dopuszczalną, a to robi różnicę.

Pozdrawiam.

Napisano
Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą

 

w żadnym wypadku, dla policji i inspekcji liczy się czy DMC przyczepy nie przekracza O1/O2, a dla zielonych to już najważniejsze są cyferki i lepiej mieć większą masę rzeczywistą od DMC niż DMC większe od dozwolonej w O1/O2,

np jeżeli na bramce przejedziesz zespołem pojazdów DMC3100+DMC500 bez ładunku, nikogo nie interesuje masa rzeczywista, formalnie jest to 3600.

Napisano

Jeśli chodzi o bramki to masz rację, bo stawki określa się w odniesieniu do DMC. A panów policjantów lub inspektorów należy wysłać w takim przypadku do szkoły. Idąc tym tokiem rozumowania należałoby produkować przyczepy dedykowane dla konkretnego pojazdu bo O1 i O2 są różne dla wielu pojazdów.

Napisano
dla policji i inspekcji liczy się czy DMC przyczepy nie przekracza O1/O2

I to jest kolejny dowód na to, iż w tym kraju długo jeszcze nie będzie normalnie a potem wcale,,,

Napisano
Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą,

A co za zapisem:

8. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy bez hamulca, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy

i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:

1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego;

2) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów samochodowych przez producenta lub połowy ich

masy własnej powiększonej o 75 kg, należy przyjąć mniejszą wartość;

3) 750 kg.

Napisano
Taka zmiana będzie niewłaściwą naprawą, a nie zmianą konstrukcyjną

 

Dla wielu diagnostów jest zmianą konstrukcyjną.

 

Skoro dany typ przyczepki jest w różnych wariantach wagowych to trzeba skontaktować się z producentem

 

Ale skoro dany egzemplarz ma już określone MMC to nie można sobie tego zmienić "na widzimisię". Producent musiałby oświadczyć, że się pomylił przy wystawianiu pierwotnych dokumentów - i wystawić prawidłowe.

Napisano
Producent musiałby oświadczyć, że się pomylił przy wystawianiu pierwotnych dokumentów - i wystawić prawidłowe.

Bo to pierwszy raz... :x

Napisano

Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą, Nie ma żadnej potrzeby zmniejszania DMC. O1 i O2 dla pojazdu jest masą maksymalną jaką może pojazd ciągnąć a nie dopuszczalną, a to robi różnicę.

Pozdrawiam.

 

Bzdura . Dmc pojazdu + dmc przyczepki NIE może przekroczyć F.3 pojazdu ciągnącego. decyduje dmc a nie rzeczywista masa .

Napisano

podsumowując:

-zmniejszenie dmc to jest zmiana konstrukcyjna?

-formalnie WK może zmienić DMC (z dokumentami od producenta)?

-czy lepiej dać sobie spokój i zamiast kopać się z koniem to wybrać jedną z opcji: 1) jeździć dalej i ewentualnie wspierać budżet policji, 2)zmienić przyczepkę, 3)zmienić kraj zamieszkania

Napisano
przyczepka kupiona rok temu

SAM, fabryczna , żółta, ?

W przypadku SAM-a naście lat temu przerabiałem taki temat ,poszło jako zmiany bez zmian czyli w opisie było mniej więcej tak : W pojeździe nie dokonano zmian konstrukcyjnych ,pojazd ... nie przystosowany do ciągnięcia przyczepy o dmc 500kg. O 50kg się rozeszło podczas kontroli .

Łyknęli .

Napisano
SAM, fabryczna , żółta, ?

 

ZASŁAW AGRO line 170su

 

ale z opisu w pierwszym poście chyba wszyscy zrozumieli że chodzi o fabryczną...

Napisano

Każdy coś wie ,ale jeszcze nikt nie przywołał tego :

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie

może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – nie może przekraczać rzeczywistej

masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;

3) motocykl lub motorower – nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać

100 kg.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.

3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz

jednostek ochrony przeciwpożarowej.

 

[ Dodano: 26-05-2017, 23:09 ]

ale z opisu w pierwszym poście chyba wszyscy zrozumieli że chodzi o fabryczną...
przyczepka kupiona rok temu, można było wybrać sobie dowolną DMC w zakresie 350-750, wybrana 500kg

teraz potrzeba zmniejszenia do 450kg bo tyle samochód ma na haku, ale WK powiedział że nie ma takiej możliwości...

czy WK może odmówić zmiany DMC?

Tia,który to po przedziale mas rozpoznał producenta ?

Napisano
Liczy się masa rzeczywista, jaką w danym momencie masz zapiętą, Nie ma żadnej potrzeby zmniejszania DMC. O1 i O2 dla pojazdu jest masą maksymalną jaką może pojazd ciągnąć a nie dopuszczalną, a to robi różnicę.

Pozdrawiam.

 

Bzdura . Dmc pojazdu + dmc przyczepki NIE może przekroczyć F.3 pojazdu ciągnącego. decyduje dmc a nie rzeczywista masa .

 

No to jak podejść do takiego tematu. Zdarza się, co prawda rzadko, ale się zdarza.

 

Zgodnie z wyciągiem ze świadectwa homologacji a co za tym idzie zapisem w dowodzie rejestracyjnym mamy taką oto sytuację np dla Forda Galaxy wartości są oczywiście orientacyjne bo dokładnych nie chce mi się szukać, ale myślę, że oddaje sens:

 

F1, F2 2300 kg, O1 2000 kg, O2 750 kg, F3 4000 kg. No to jaką przyczepę z hamulcem może ten pojazd ciągnąć? :shock: No bo gdy decyduje DMC pojazdu i DMC przyczepy to suma O1 +F1 przekracza F3.....

Napisano

Powoli!

Co to jest F.1, F.2, F.3, O.1, O.2, bardzo proszę po kolei:

 

F.1 jest to:...

F.2 jest to...

F.3 jest to...

O.1 jest to...

O.2 jest to...

 

Dzięki!

 

ello_197.jpg

Napisano
O1 +F1 przekracza F3

Kilogram jabłek + kilogram śliwek nie przekracza 2 kilogramów gruszek.

Napisano

Wyjaśnij. Bo chyba nie do końca zrozumiałeś intencję mojej wypowiedzi w kontekście postu Piter1973

Napisano

O1 to jest MAKSYMALNA masa przyczepy (jabłka).

F1=F2 to jest MAKSYMALNA = DOPUSZCZALNA masa pojazdu (śliwki).

F3 to jest DOPUSZCZALNA masa całkowita zespołu pojazdów (gruszki).

 

W jaki sposób chcesz cokolwiek tu policzyć??? Co najwyżej jakiś wieloowocowy dżem wyjdzie, a nie coś w kg.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.