krzych Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Witam, Problem jest następujący. Robiłęm badanie okresowy s. ciężarowego z żurawiem - HDS z firmy budowlanej. Przy okazji dostrzegłem niezgodność w F3. W DR 28000kg, na tabliczce 18500kg. Dane wpisałem w zaświadczeniu (razem z poprawionymi O1 i O2 z XXX) i wysłałem do WK po poprawienie danych w "uwagach" (za radą WK). Klient po tygodniu wrócił z adnotacją w DR - "oczekuje na wymianę na nowy DR". W WK został poinformowany, że potrzebuje "jakieś dodatkowe badanie". Zadzwoniłem do WK, gdzie dowiedziałem się, że w homo tego pojazdu (DAF FA 55.180) widniej informacja, że jest to skrzynia, a ja w zaświadczeniu wpisałem "Urządzenie: żuraw, nr UDT, data ważności decyzji...". I Oni chcą zmiany konstrukcyjne, bo w homo jest skrzynia. Co Wy na to? Samochód ciężarowy. Pewnie już x lat jeździ z żurawiem do załadunku skrzyni, a teraz wymagają zmian konstrukcyjnych ;/ O co kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 Pewnie już x lat jeździ z żurawiem do załadunku skrzyni, a teraz wymagają zmian konstrukcyjnych ;/ O co kaman? Ponieważ pozmieniałeś dane. Urząd widząc nowe dane i adnotację o żurawiu myśli, że pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne z ciężarowego na żuraw samojezdny. Jest to pokłosie rozmowy telefonicznej z WK. Jeden rozmawia, a drugi załatwia papiery. Ileż razy już było, że jeden urzędnik każe postawić pieczątkę i zamieścić adnotacje w uwagach, a za chwilę dzwoni drugi i chce odbierać uprawnienia, bo przy niezgodności danych powinno być N... samo życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Czerwiec 2017 Share Napisano 5 Czerwiec 2017 dostrzegłem niezgodność a w WK "dostrzegli niezgodność" podrodzaju pojazdu - 01 skrzynia - 06 skrzynia/żuraw a jeszcze na 99,9% niezgodna jest G ; masa HDS-a może wynosić od ~0,5 do ~2 t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 Ponieważ pozmieniałeś dane. Urząd widząc nowe dane i adnotację o żurawiu myśli, że pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne z ciężarowego na żuraw samojezdny. Skąd ten wniosek? Stare wygi jesteście Panowie, ale tylko na osobówki widzę... A sprawa jest prosta. Rzeczywiście nikt nigdy co do zasady nie zgłasza montażu HDS, bo po co? Tak się przyjęło i już. A prawda jest taka, że jest to zmiana konstrukcyjna, bo prowadzi do poważnej zmiany masy własnej i ładowności pojazdu i powinna być zgłoszona. WK do tej pory nie miał świadomości, że po rejestracji pojazd został zmodyfikowany o HDS, teraz wie, więc chce zmian. Talk samo powinno być z windami etc... Natomiast nadal nie wiemy co z tymi przyczepami. Co stało w homo? To co na TZ, czy to co w DR? I skąd to co w DR się wzięło w ogóle? Bo wcale niewykluczone, że jest to parametr prawidłowy, a TZ jest niewłaściwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Czerwiec 2017 Share Napisano 7 Czerwiec 2017 Skąd ten wniosek? Bo miałem styczność z badaniami na zmiany konstrukcyjne wykonane na zaświadczenie (zmiany w uwagach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 8 Czerwiec 2017 Share Napisano 8 Czerwiec 2017 Talk samo powinno być z windami etc... tak samo powinno być z butlami gazowymi..... masy ulegają zmianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Czerwiec 2017 Share Napisano 8 Czerwiec 2017 Spokojnie z tymi masami, bo najpierw wypadałoby rozebrać definicję tego parametru na czynniki pierwsze, a w szczególności "normalne wyposażenie". Poza tym coś mi się zdaję, że wytyczne z dyrektyw unijnych jakoś tak konkretniej określają ten parametr w sensie co wchodzi a co nie wchodzi, co się wlicza a czego się nie wlicza. Nazwa tego parametru po unijnemu jest bardziej rozwinięta i ciut-ciut inna. Na pusto czy jakoś tak - nie pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Czerwiec 2017 Share Napisano 8 Czerwiec 2017 No to jak nie pamiętasz to przypomnij sobie i pomyśl... Bo rozbudowanie kabiny pojazdu do takich, a nie innych kształtów sprawia, że staje się ono NORMALNYM wyposażeniem pojazdu. Bo staje się jego integralną częścią i pojazd bez tej części nie jest już w stanie funkcjonować. Tak jak chłodnia bez agregatu, choć ten nie jest ujęty w homologacji zabudowy A gaz to bardzo dobry przykład, bo jak montujemy go w używce to tworzymy teorie, że to takie dodatkowe wyposażenie, niezaliczane do masy własnej, tylko co najwyżej ograniczające ładowność. Dziwnym jednak trafem dla pojazdów fabrycznych z gazem zarówno instalacja i gaz to jednak jest normalne wyposażenie zaliczane do G. Adam - w moim pytaniu do Ciebie chodziło mi o to, że piszesz: Urząd widząc nowe dane i adnotację o żurawiu myśli, że pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne Czyli negujesz jak rozumiem, że to były ZK. A w mojej ocenie jak najbardziej WK ma rację - ten pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne, gdyż na stałe zmieniono jego normalną konstrukcję, wyposażenie i uległa zmianie masa własna oraz ładowność, tudzież niuanse klasyfikacji RPP. I jestem przekonany, że o to chodziło WK, a nie że myślą, że pojazd przebudowano na samochód specjalny-żuraw, co w mojej ocenie wynika z Twojej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 8 Czerwiec 2017 Share Napisano 8 Czerwiec 2017 A w mojej ocenie jak najbardziej WK ma rację - ten pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne Toteż tak napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Czerwiec 2017 Share Napisano 9 Czerwiec 2017 No to jak nie pamiętasz to przypomnij sobie i pomyśl... - Ta, zaraz pomyśl! W tamtym temacie wszystko zostało opisane: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=278076#278076 co choćby zawiera się w Rozporządzeniu Komisji (UE) Nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. 2) „wyposażenie standardowe” oznacza podstawową konfigurację pojazdu ze wszystkimi elementami wymaganymi na mocy aktów prawnych wymienionych w załączniku IV i w załączniku XI do dyrektywy 2007/46/WE, w tym ze wszystkimi zamontowanymi elementami nie wymagającymi dalszych specyfikacji dotyczących poziomu konfiguracji lub wyposażenia; 3) „wyposażenie dodatkowe” oznacza wszystkie elementy nieobjęte wyposażeniem standardowym, które są montowane w pojeździe na odpowiedzialność producenta i które mogą być zamówione przez klienta; 4) „masa pojazdu gotowego do jazdy” oznacza a) w przypadku pojazdu silnikowego: masę pojazdu, ze zbiornikiem(-ami) paliwa napełnionym(-i) co najmniej w 90 %, łącznie z masą kierowcy, paliwa i płynów, z wyposażeniem standardowym, zgodnie ze specyfikacjami producenta oraz, jeżeli są zamontowane, z masą nadwozia, kabiny, sprzęgu i koła(-ół) zapasowego(-ych) oraz narzędzi; b) w przypadku przyczepy: masę pojazdu łącznie z paliwem i płynami, z wyposażeniem standardowym zgodnie ze specyfikacjami producenta oraz, jeżeli są zamontowane, z masą nadwozia, dodatkowych sprzęgów, koła(-ół) zapasowego(-ych oraz narzędzi; 5) „masa wyposażenia dodatkowego” oznacza masę wyposażenia, które może być montowane w pojeździe oprócz wyposażenia standardowego, zgodnie ze specyfikacjami producenta; 6) „rzeczywista masa pojazdu” oznacza masę pojazdu gotowego do jazdy wraz z masą wyposażenia dodatkowego zamontowanego w danym pojeździe; Oczywiście masy własnej pojazdu po naszemu darmo szukać w tym rozporządzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Czerwiec 2017 Share Napisano 9 Czerwiec 2017 No to słucham - klimatyzacja w pojeździe. Jest to wyposażenie standardowe w pojeździe, czy jednak dodatkowe?? Bardzo proszę o jednoznaczną odpowiedź z uzasadnieniem w oparciu o punkty które zacytowałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Czerwiec 2017 Share Napisano 9 Czerwiec 2017 No ma być zgodnie ze specyfikacją producenta to jego chyba należy pytać czy klima do standard, a może jednak opcja. W instrukcjach obsługi masa własna najczęściej jest opisana jako masa bez obciążenia za to z wszystkimi płynami i zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90% i bez opcji - cokolwiek to ostatnie znaczy. Czasami podają informację, że doposażenie w coś extra jak otwierany dach, jak holowniczy hak może zwiększyć masę własną z jednoczesnym obniżeniem ładowności użytkowej. Sklerozę mam, ale dawniej zamiast tego szklanego dachu to chyba wymieniana była klima i korbotroniki. Znaczy elektryczne szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Czerwiec 2017 Share Napisano 9 Czerwiec 2017 Co to jest specyfikacja producenta w przypadku takiego IVECO jak w tym temacie? Przypominam, że tutaj producentem jest podmiot zabudowujący pojazd - nie dostawca podwozia... Ja wiem, że próbujesz swoich sił w temacie z którym nigdy nie miałeś styczności w praktyce, ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Czerwiec 2017 Share Napisano 9 Czerwiec 2017 W praktyce po tej specyfikacji wychodzi, że ciężarowe auto (do 3,5 t d.m.c.) nie powinno nic wozić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Czerwiec 2017 Share Napisano 10 Czerwiec 2017 A możesz odpowiedzieć na moje pytanie? Ja pytam co to jest ta specyfikacja, do czego służy itd. a nie co z niej wynika lub nie. Kolejny temat w którym nie wiesz co odpowiedzieć na swoje wizje i nawijasz makarony na uszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 11 Czerwiec 2017 Share Napisano 11 Czerwiec 2017 Klimatyzacja standardowa, czy postojowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Czerwiec 2017 Share Napisano 12 Czerwiec 2017 To jeszcze trzeba zdefiniować co to znaczy "standardowa". Większość aut w wersji "podstawowej" (czy jest to standard?) nie ma klimatyzacji. Takowa znajduje się w pakietach wyposażenia dodatkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 20 Czerwiec 2017 Share Napisano 20 Czerwiec 2017 Pisząc postojowa, miałem na myśli to: https://www.eberspaecher.pl/produkty/klimatyzacja/klimatyzatory-postojowe.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.