Skocz do zawartości

Ciężarowy skrzynia z żurawiem


krzych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Problem jest następujący. Robiłęm badanie okresowy s. ciężarowego z żurawiem - HDS z firmy budowlanej. Przy okazji dostrzegłem niezgodność w F3. W DR 28000kg, na tabliczce 18500kg. Dane wpisałem w zaświadczeniu (razem z poprawionymi O1 i O2 z XXX) i wysłałem do WK po poprawienie danych w "uwagach" (za radą WK).

Klient po tygodniu wrócił z adnotacją w DR - "oczekuje na wymianę na nowy DR".

W WK został poinformowany, że potrzebuje "jakieś dodatkowe badanie".

Zadzwoniłem do WK, gdzie dowiedziałem się, że w homo tego pojazdu (DAF FA 55.180) widniej informacja, że jest to skrzynia, a ja w zaświadczeniu wpisałem "Urządzenie: żuraw, nr UDT, data ważności decyzji...". I Oni chcą zmiany konstrukcyjne, bo w homo jest skrzynia.

Co Wy na to? Samochód ciężarowy. Pewnie już x lat jeździ z żurawiem do załadunku skrzyni, a teraz wymagają zmian konstrukcyjnych ;/ O co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie już x lat jeździ z żurawiem do załadunku skrzyni, a teraz wymagają zmian konstrukcyjnych ;/ O co kaman?

Ponieważ pozmieniałeś dane. Urząd widząc nowe dane i adnotację o żurawiu myśli, że pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne z ciężarowego na żuraw samojezdny.

Jest to pokłosie rozmowy telefonicznej z WK. Jeden rozmawia, a drugi załatwia papiery. Ileż razy już było, że jeden urzędnik każe postawić pieczątkę i zamieścić adnotacje w uwagach, a za chwilę dzwoni drugi i chce odbierać uprawnienia, bo przy niezgodności danych powinno być N... samo życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostrzegłem niezgodność

a w WK "dostrzegli niezgodność" podrodzaju pojazdu - 01 skrzynia - 06 skrzynia/żuraw

a jeszcze na 99,9% niezgodna jest G :!: ; masa HDS-a może wynosić od ~0,5 do ~2 t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pozmieniałeś dane. Urząd widząc nowe dane i adnotację o żurawiu myśli, że pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne z ciężarowego na żuraw samojezdny.

 

Skąd ten wniosek?

Stare wygi jesteście Panowie, ale tylko na osobówki widzę... 8)

A sprawa jest prosta. Rzeczywiście nikt nigdy co do zasady nie zgłasza montażu HDS, bo po co? Tak się przyjęło i już.

A prawda jest taka, że jest to zmiana konstrukcyjna, bo prowadzi do poważnej zmiany masy własnej i ładowności pojazdu i powinna być zgłoszona.

WK do tej pory nie miał świadomości, że po rejestracji pojazd został zmodyfikowany o HDS, teraz wie, więc chce zmian.

Talk samo powinno być z windami etc...

 

Natomiast nadal nie wiemy co z tymi przyczepami. Co stało w homo? To co na TZ, czy to co w DR? I skąd to co w DR się wzięło w ogóle? Bo wcale niewykluczone, że jest to parametr prawidłowy, a TZ jest niewłaściwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie z tymi masami, bo najpierw wypadałoby rozebrać definicję tego parametru na czynniki pierwsze, a w szczególności "normalne wyposażenie".

Poza tym coś mi się zdaję, że wytyczne z dyrektyw unijnych jakoś tak konkretniej określają ten parametr w sensie co wchodzi a co nie wchodzi, co się wlicza a czego się nie wlicza. Nazwa tego parametru po unijnemu jest bardziej rozwinięta i ciut-ciut inna. Na pusto czy jakoś tak - nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie pamiętasz to przypomnij sobie i pomyśl... Bo rozbudowanie kabiny pojazdu do takich, a nie innych kształtów sprawia, że staje się ono NORMALNYM wyposażeniem pojazdu. Bo staje się jego integralną częścią i pojazd bez tej części nie jest już w stanie funkcjonować.

Tak jak chłodnia bez agregatu, choć ten nie jest ujęty w homologacji zabudowy :)

 

A gaz to bardzo dobry przykład, bo jak montujemy go w używce to tworzymy teorie, że to takie dodatkowe wyposażenie, niezaliczane do masy własnej, tylko co najwyżej ograniczające ładowność. Dziwnym jednak trafem dla pojazdów fabrycznych z gazem zarówno instalacja i gaz to jednak jest normalne wyposażenie zaliczane do G.

 

Adam - w moim pytaniu do Ciebie chodziło mi o to, że piszesz:

Urząd widząc nowe dane i adnotację o żurawiu myśli, że pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne

Czyli negujesz jak rozumiem, że to były ZK. A w mojej ocenie jak najbardziej WK ma rację - ten pojazd przeszedł zmiany konstrukcyjne, gdyż na stałe zmieniono jego normalną konstrukcję, wyposażenie i uległa zmianie masa własna oraz ładowność, tudzież niuanse klasyfikacji RPP.

I jestem przekonany, że o to chodziło WK, a nie że myślą, że pojazd przebudowano na samochód specjalny-żuraw, co w mojej ocenie wynika z Twojej wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie pamiętasz to przypomnij sobie i pomyśl...

- Ta, zaraz pomyśl! u-jdrapanie.gif

 

W tamtym temacie wszystko zostało opisane: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=278076#278076 co choćby zawiera się w Rozporządzeniu Komisji (UE) Nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r.

2) „wyposażenie standardowe” oznacza podstawową konfigurację pojazdu ze wszystkimi elementami wymaganymi na mocy aktów prawnych wymienionych w załączniku IV i w załączniku XI do dyrektywy 2007/46/WE, w tym ze wszystkimi zamontowanymi elementami nie wymagającymi dalszych specyfikacji dotyczących poziomu konfiguracji lub wyposażenia;

 

3) „wyposażenie dodatkowe” oznacza wszystkie elementy nieobjęte wyposażeniem standardowym, które są montowane w pojeździe na odpowiedzialność producenta i które mogą być zamówione przez klienta;

 

4) „masa pojazdu gotowego do jazdy” oznacza

 

a) w przypadku pojazdu silnikowego:

masę pojazdu, ze zbiornikiem(-ami) paliwa napełnionym(-i) co najmniej w 90 %, łącznie z masą kierowcy, paliwa i płynów, z wyposażeniem standardowym, zgodnie ze specyfikacjami producenta oraz, jeżeli są zamontowane, z masą nadwozia, kabiny, sprzęgu i koła(-ół) zapasowego(-ych) oraz narzędzi;

 

b) w przypadku przyczepy:

masę pojazdu łącznie z paliwem i płynami, z wyposażeniem standardowym zgodnie ze specyfikacjami producenta oraz, jeżeli są zamontowane, z masą nadwozia, dodatkowych sprzęgów, koła(-ół) zapasowego(-ych oraz narzędzi;

 

5) „masa wyposażenia dodatkowego” oznacza masę wyposażenia, które może być montowane w pojeździe oprócz wyposażenia standardowego, zgodnie ze specyfikacjami producenta;

 

6) „rzeczywista masa pojazdu” oznacza masę pojazdu gotowego do jazdy wraz z masą wyposażenia dodatkowego zamontowanego w danym pojeździe;

 

Oczywiście masy własnej pojazdu po naszemu darmo szukać w tym rozporządzeniu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to słucham - klimatyzacja w pojeździe. Jest to wyposażenie standardowe w pojeździe, czy jednak dodatkowe??

Bardzo proszę o jednoznaczną odpowiedź z uzasadnieniem w oparciu o punkty które zacytowałeś 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ma być zgodnie ze specyfikacją producenta to jego chyba należy pytać czy klima do standard, a może jednak opcja.

W instrukcjach obsługi masa własna najczęściej jest opisana jako masa bez obciążenia za to z wszystkimi płynami i zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90% i bez opcji - cokolwiek to ostatnie znaczy. Czasami podają informację, że doposażenie w coś extra jak otwierany dach, jak holowniczy hak może zwiększyć masę własną z jednoczesnym obniżeniem ładowności użytkowej.

Sklerozę mam, ale dawniej zamiast tego szklanego dachu to chyba wymieniana była klima i korbotroniki. Znaczy elektryczne szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest specyfikacja producenta w przypadku takiego IVECO jak w tym temacie?

Przypominam, że tutaj producentem jest podmiot zabudowujący pojazd - nie dostawca podwozia...

 

Ja wiem, że próbujesz swoich sił w temacie z którym nigdy nie miałeś styczności w praktyce, ale... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz odpowiedzieć na moje pytanie? Ja pytam co to jest ta specyfikacja, do czego służy itd. a nie co z niej wynika lub nie.

Kolejny temat w którym nie wiesz co odpowiedzieć na swoje wizje i nawijasz makarony na uszy :?:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze trzeba zdefiniować co to znaczy "standardowa".

Większość aut w wersji "podstawowej" (czy jest to standard?) nie ma klimatyzacji. Takowa znajduje się w pakietach wyposażenia dodatkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.