Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc, przedział sypialniany


klient

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie czy przy zmianie miejsc z trzech na dwa i dołożeniu przedziału sypialnianego trzeba robić badania w jednostkach uprawnionych tzn. ITS.... Pojazd Iveco Daily chcemy wymienić podwójne siedzenie pasażera na pojedyncze mocowane w miejscach do tego przeznaczonych oraz do kabiny dołożyć przedział sypialniany zamontowany do tylnej ściany z przejściem z kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana ilości miejsc w dół, bez jednostki uprawnionej, co nie zmienia stanu rzeczy, że trzeba wykonać badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz do kabiny dołożyć przedział sypialniany zamontowany do tylnej ściany z przejściem z kabiny.
- zaiste ciężarowy i VAT odliczać. :x

Nie widzę przeciwwskazań! :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie poproszę wskazać tą tylną ścianę z łóżkiem. Z ciekawości czystej pytam czy chodzi o ścianę/przegrodę tuż zaraz za oparciami foteli, czy całkiem o tylną ścianę z drzwiami?

Bez względu na lokalizację leżanki PIMOT & ITS całkowicie w tej sprawie zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock nie mam w tej chwili zdjęć. Sypialnia jest "doklejana" do tylnej ściany kabiny, w środku kabiny jest wycinane przejście do tej sypialni. Tak w tylnej ścianie za fotelami. Znajduje się tam jedna leżanka. Zabudowa sypialni jest z tworzywa. Zabudowę sypialni wykona dla nas firma specjalizująca się w tych zabudowach. Te Iveco to zabudowa skrzynia z plandeką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja mam pytanie troche z innej beczki jak wyglada sprawa zmaiany z cieżarowego na osobowy?

Przykladowo Renualt Scenik byl z kratka ciezarowy i 4 miejsca, teraz klient kupil go i chce zrobic osobowy i 5 miejsc?

Jak to wyglada ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rubel!!!

Przedstawiony do badania pojazd nie posiada przegrody wydzielajacej część ładunkową od pasażerskiej.

Wszystkie miejsca do siedzenia wraz z zagłowakami i trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa zamontowane są w punktach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta dla danego typu pojazdu.

Żadnych potwierdzeń pimotowsko podobnych nie potrzeba. Po staremu!

Oświadczenie czy co tam innego od podmiotu dokonującego zmiany rodzaju pojazdu. Ustalić nowe dane, opisać, obfotografować, kasę skasować i można kończyć robotę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wyglada ?
a jak ma wyglądać - ludzie skąd się bierzecie -już prawie rok jak weszły przepisy które zmieniły pewne zasady zmian i przez ten czas na forum wyskakują jak filip z konopi pytający ciągle o to samo - praca diagnosty polega na tym aby być bieżąco i trochę się interesować - pracuje na stacji podstawowej ,ale z ciekawości za własne pieniądze pojechałem do Pimotu aby coś się dowiedzieć i uzupełnić swoją wiedzę -a nie którzy nie wiem co robią - tylko chodzą do pracy i stawiają pieczątki i liczą ,że ktoś za nich rozwiąże problemowe sprawy - tu trzeba się szkolić na zasadzie nauki własnej ...... :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock - zapomniałeś tylko dodać, że do badania technicznego jakby co to będziesz kazał tą kabinę rozmontować, bo jak inaczej masę własną ustalisz w razie "W"? 8) O spojlerze nie wspomnę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak inaczej masę własną ustalisz w razie "W"?

- jak na testerze amorków ciężar takiego samochodu około 2,6 ÷ 2,8 tony wychodzi, to dobrze wychodzi. A znając producencko-zabudowujących podejście do sprawy, to oni temat już dawno obcykali i im ciężar kuszety bilansuje się skróceniem skrzyni/paki, no i na plandece też trochę wagi przyoszczędzili, czyli gdzieżby ich zabudowa miała jakikolwiek ujemny wpływ na masę własną, a już na pewno nie ogranicza ładowności. Co nie, że cwaniaki! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężar kuszety bilansuje się skróceniem skrzyni/paki,

na obrazku download.php?id=8529 paka nie została zmniejszona, tylko pojechała do tyłu.

 

Od przedniej burty do najwyższej części błotnika ~58 pikseli, a do tylnej ~64 ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Paprock - źle kombinujesz. Tak się nie robi.

Maksymalna zabudowa dla auta w temacie, czyli DAILY o DMC 7 ton z silnikiem 170KM i "bliźniakiem" na tylnym moście wynosi 6190mm. I w homo będzie długość faktycznie wykonanej skrzyni i jej waga plus waga ramy. Wszelkie inne zmiany typu:

- spojler

- winda

- kabina sypialna/kórnik

- agregat

po prostu nie są ujmowane w homo - BO NIE MUSZĄ.

Ot taka luka w przepisach.

Stąd właśnie bierze się problem, że auto niby homologowane i G niby 2600, a jak zważysz w rzeczywistości wychodzi 3300.

Oczywiście klient nie ma o tym pojęcia, że jego pojazd de facto zabudowuje kilka niezależnych, ale współpracujących firm, a homo dotyczy tylko "gołego pojazdu" (z podstawową zabudową) bez wszystkich dodatkowych bajerów.

Dlatego tak wielu obcokrajowców zamawia pojazdy właśnie u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie inne zmiany typu:

- spojler

- winda

- kabina sypialna/kórnik

- agregat

po prostu nie są ujmowane w homo - BO NIE MUSZĄ.

Gdzie nie muszą ?

1. Spojler - to akurat nie ma większego znaczenia

2. Kabina sypialna - tutaj najczęściej sposób montażu musi być zaakceptowany przez producenta pierwszego etapu. Poza tym nic więcej nie jest wymagane.

3. Agregat - a kompatybilność elektromagnetyczna ? Poza tym kody uzupełniające dla izotermy z agregatem i samej izotermy są inne.

4. Winda - zmienia kwestie tylnych zabezpieczeń przeciwwjazdowych

 

Do momentu wystawienia CoC auto musi być zgodne z homologacją. Dopiero później można (ale oficjalnie - tylko na wniosek klienta) doposażyć dane auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - oczywiście, że sposób montażu tych czy innych "gadżetów" musi być zgodny z wymaganiami producenta "podwozia". Oczywiście, że tylny portal dla zwykłego kontenera i tego z windą jest INNY. Ale homologacja ("fikcja prawna") jest identyczna.

Kompatybilność elektromagnetyczna oczywiście tak, co nie zmienia faktu, że homologacja będzie ta sama niezależnie od tego czy zamówię sobie agregat HWASUNG czy TERMOKING. A każde urządzenie może ważyć inaczej. W homo NIE JEST to uwzględnione!!

Tak samo winda. Do tej samej zabudowy homologowanej wg homologacji np. PL*0001*09 jeden zamówi sobie windę DHOLLANDIA, a kto inny BAR. Parametry różne, a homo zostaje TO SAMO!!

Kabina sypialna może być SPOJKAR, może być LAMAR, może być cokolwiek innego. Parametry różne, a homologacja ZOSTAJE TA SAMA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.