js512 Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 Witam Pierwszy raz zdarzyła mi się taki przypadek, klient chce zrobić pierwsze badanie techniczne samochodu sprowadzonego z Japonii, samochód jest w wersji europejskiej został wyeksportowany z Niemiec a teraz ponownie sprowadzony do Polski. Klient posiada dwujęzyczny Japoński dowód rejestracyjny, oraz tłumaczenie dowodu. Moje pytanie: 1. Czy mogę ,,normalnie" zrobić przegląd tak jak auta sprowadzonego np. z Niemiec 2. Czy powinienem zażądać jakiejś dodatkowej dokumentacji typu świadectwo homologacji żeby mieć pewność, że to nie przekładka prawostronna. 3. Czy jest coś na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy tego typu przeglądzie P.S samochód to Porshe zabytkowe więc kierownica jest raczej na pewno oryginalnie po lewej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 W/g mnie robisz pierwsze tak jak z NIEMIEC. Skoro to zabytek to nie będziesz miał druku homologacji ze względu na rok produkcji. Rozumię, że w Japonii jeździł z kierownicą z lewej strony. A badanie co do zgodności na zabytek to już coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
js512 Napisano 4 Lipiec 2017 Autor Share Napisano 4 Lipiec 2017 W/g mnie robisz pierwsze tak jak z NIEMIEC. Skoro to zabytek to nie będziesz miał druku homologacji ze względu na rok produkcji. Rozumię, że w Japonii jeździł z kierownicą z lewej strony. A badanie co do zgodności na zabytek to już coś innego. Samochód ma być zarejstowany na zwykłe blachy. ,,zabytek" w sensie, że 25 letni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 na zwykłe blachy to zwykłe obt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 Robisz OBT przed pierwszą rejestracją. To norma, że w Japonii sportowy model miał kierownicę po lewej. Oni tak lubią. Tylko zwróć uwagę na reflektory przednie, bo mogą być dla ruchu lewostronnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 Panowie auta z kierownicą po lewej to tylko z Unii a z tego co wiem to Japonia nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 Oczywiscie miało być kierownica po prawej stronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Lipiec 2017 Share Napisano 4 Lipiec 2017 miało być kierownica po prawej stronie to tylko z Unii a z tego co wiem to Japonia nie jest. No ale ten BTP pojazdu z Japonii z kierownicą po lewej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Lipiec 2017 Share Napisano 7 Lipiec 2017 3. Czy jest coś na co muszę zwrócić szczególną uwagę przy tego typu przeglądzie Czy jest 17 cyfrowy VIN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Lipiec 2017 Share Napisano 7 Lipiec 2017 - auto ma podobno około 25 lat i jak był zarejestrowany w tamtych latach to nie musi na VIN się łapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Lipiec 2017 Share Napisano 7 Lipiec 2017 Czy jest 17 cyfrowy VINJeśli to europejczyk (a takie szły do Japonii z kierą po naszemu) to pewnie ma, mimo wiekuokoło 25 lat . Najczęściej są to samochody sportowe typu Porsche, BMW, Mercedes SL itp. Pozostałe były produkowane w specyfikacji na rynek Japoński. Mam kilka takich perełek w okolicy. Co ciekawe, niektóre modele występowały w specjalnych wersjach na tamtejszy rynek, mimo kierownicy po lewej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 7 Lipiec 2017 Share Napisano 7 Lipiec 2017 Robiłem kilka sztuk z JP i z tego co pamiętam to tam były jakieś problemy z TZ i DMC jakoś dziwnie niskie miały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 10 Lipiec 2017 Share Napisano 10 Lipiec 2017 Ja "robiłem" z Japonii tylko motorower. Kierownicę miał po 'dobrej" stronie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
js512 Napisano 18 Lipiec 2017 Autor Share Napisano 18 Lipiec 2017 Temat zamknięty Pojazd fabrycznie miał kierownicę po LEWEJ stronie został zakupiony w europie w Niemczech wyeksportowany do Japoni tam zarejestrowany z kierownicą po lewej (tak wynika z japońskiego dowodu który jest dwujęzyczny japońsko/angielski) a następnie sprowadzony do Polski. Ja zrobiłem normalnie badanie przed pierwszą rejestracją wraz z DIP'em (wszystkie dane wraz z wymiarami pojazdu, naciskami na oś itd. są w japońskim dowodzie) WK pojazd zarejestrował bez problemów teraz śmiga na polskich blachach a ja mogłem się nim przejechać Teraz będę robił to samo z Bentleyem, okazuje się, że takie luksusowe samochody można kupić w Japoni stosunkowo tanio i opłaca się je sprowadzać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.