megalex Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 Witam , Mercedes w niemieckim dowodzie jako karetka 5 tonowa, na przegląd podjeżdża po przeróbce na pojazd do przewozu samochodów. Ocena techniczna niemieckiej Dekry dopuszczająca do ruchu ze wskazanymi danymi , które zmieniają sie , DMC 3500 kg , masa własna , wymiary , przeznaczenie etc.Tabliczka znamionowa zmieniona . Przegląd z natury i porównanie danych z dokumentem Dekry wystarczy? Cytuj
Paprock Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 Przeglądy z natury to jakby historia badań technicznych na dziś. Raczej dane to porównywać z dowodem rejestracyjnym należy. Nie wiem... Tyle się narobili, to mogli jeszcze zarejestrować tą lawetę na dowód niemiecki, a tak... Ta zmieniona tabliczka to czyja; DEKRY czy MERCEDESA? Cytuj
waw Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 Ciekawe jaka jest masa własna teraz, bo z 5cio tonowego mercedesa, przy nowej DMC 3500, to ładowność na aixama zostanie Cytuj
megalex Napisano 11 Lipiec 2017 Autor Napisano 11 Lipiec 2017 Tabliczka Mercedes [ Dodano: 11-07-2017, 18:01 ] Masa własna 2100. Przedtem na ramie był zabudowany kontener-karetka z wyposażeniem, więc MW zmalała o 2000kg. Cytuj
blakop Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 A ta Niemiecka "Dekra" to co takiego? Jakiś odłam co najmniej trybunału w Hadze czy innym Strasburgu, że jak papiery od nich widzicie, to wszystko jesteście skłonni klepać? A jakby Henio i Szwagier sp. z . takie papiery wystawiali w kraju to też by było ok?? Cytuj
michal_k Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 DMC 3500 Co zmieniono w konstrukcji pojazdu, tzn. jaki element wymieniono, że konstrukcja została "osłabiona"? Cytuj
blakop Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 Dobrze wiesz, że żaden. Po prostu mercedes podobnie jak Iveco homologował dany typ na dwa (lub więcej) warianty DMC i w Niemczech przy okazji zmiany zabudowy można sobie zmienić DMC w granicach możliwych widełek. U nas nie każdy WK na to pójdzie. Ale są takie co to zrobią - nawet bez pisma od przedstawiciela producenta. Cytuj
megalex Napisano 11 Lipiec 2017 Autor Napisano 11 Lipiec 2017 blakop , to Ty jesteś Henio , czy szwagier, bo akurat mam badanie ze stacji Dekra dopuszczające pojazd po zmianach do ruchu. Cytuj
michal_k Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 homologował dany typ na dwa (lub więcej) warianty DMC Ale dla konkretnego pojazdu zostało już określone MMC... U nas nie każdy WK na to pójdzie Nie powinien żaden. Tu jest Polska, nie Niemcy Cytuj
megalex Napisano 11 Lipiec 2017 Autor Napisano 11 Lipiec 2017 MMC zostało zmienione przez producenta dla danego pojazdu , czego potwierdzeniem jest nowa tabliczka znamionowa. Cytuj
michal_k Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 MMC zostało zmienione przez producenta dla danego pojazdu A na jakiej podstawie? Czyżby kiedyś określił błędnie MMC? Cytuj
blakop Napisano 11 Lipiec 2017 Napisano 11 Lipiec 2017 A ten producent nowej tabliczki to się czasami nie nazywa allegro? Słuchaj - jak już Dekra dopuściła to do ruchu, to po co jeszcze do Ciebie przyjechali? Cytuj
Paprock Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Może ta cała DEKRA na swoim terenie jest czymś podobnym do naszej "uprawnionej jednostki", o której wspomina rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów. Z naciskiem na swój teren. A z drugiej strony to licho wie o jakim "przedsiębiorcy prowadzącym działalność gospodarczą w tym zakresie" mówi ustawa Prawo o Ruchu Drogowym. Cytuj
IVVO Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Temat się trochę rozjechał - posiadasz niemiecki DR z jakimi danymi przed czy po zmianach Cytuj
Paprock Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 No w tytułowym poście napisał: Mercedes w niemieckim dowodzie jako karetka 5 tonowa, na przegląd podjeżdża po przeróbce na pojazd do przewozu samochodów. Plus papiery z DEKRY. Cytuj
IVVO Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Plus papiery z DEKRY. Czyli niezgodność danych - chcieli przyoszczędzić - pogonić do germanii po nowy DR Cytuj
Psuj Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 pogonić do germanii po nowy DR Dokładnie. Dopóki w dowodzie zagranicznym jest 5 ton, to bym tego nie ruszał... Jak dla mnie to ewidentna zmiana dla pojazdu na eksport i dlatego nie sa wymienione dokumenty... niemiecki ordnung to juz dawno mit... Cytuj
Paprock Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 pogonić do germanii po nowy DR - no przecież naklikałem, że jak już tyle się narobili to mogli go jeszcze zarejestrować po niemiecku finalnie, a dopiero potem wyexportować! Cytuj
IVVO Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 a dopiero potem wyexportowaćJa to rozumie -Heniek-Józek - a Oni nie - psełdo przyoszczędzenie - za nowy DR chyba 70oiro [ Dodano: 12-07-2017, 09:37 ] niemiecki ordnung to juz dawno mit... Dekra zrobiła opis i mieli jechać po nowy DR - ale Polak potrafi - a nóż się uda bez dodatkowych kosztów - a tu lipa Cytuj
Mecher Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Czy to nie Dekra robiła zmiany samochodów luksusowych na pomoc drogową, przed wywózką do Polski ? Cytuj
Paprock Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Ale na tamte czasy nie za wiele można było zarzucić tamtym pojazdom. Nie darmo pozmieniali warunki dla Pomocy Drogowych. Cytuj
Mecher Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 To raczej miało być, iż mit niemieckiej solidności dawno upadł. Tak jak np. chemia exportowana do Polski, była (i pewnie dalej jest) słabsza jak ta na ich rodzimy rynek. Cytuj
blakop Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Solidność towarów, a solidność pewnych procedur to dwie różne sprawy. Ich procedury - nie tylko dotyczące rejestracji i badań - są bardziej dziurawe niż nasze. Tu Niemiecki ordnung już dawno padł... Natomiast faktycznie ich towary nadal są lepsze - chemia, spożywka. Ba - nawet ich paliwo jest bardziej kaloryczne od naszego niestety... Cytuj
Paprock Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Natomiast świat był zawsze podzielony na strefy wpływów, strefy ekonomiczne, strefy gospodarcze i nie wiadomo strefy jakie... Zaczynałem robotę za świetlistych czasów i jeszcze świetliszczej przyszłości obiecywanej lecz nie doczekałem. Już w tamtych latach podział asortymentu był taki, że pierwyj sort na produkcję, drugi na magazyny lub reklamacje, a trzeci do sklepów. A sklepy też miały swoją gradację na lepsze i gorsze. Prym wiodły Pewex z Baltoną ex aequo na pierwszym miejscu. Konsumy, komercyjne, delikatesy, firmowe, z udziałem kapitału zagranicznego, join in venture... Nie od dzisiaj wiadomo, że to co najlepsze jest na szeroko rozumianym z zachodzie i chyba reszty podziałów nie trzeba tłumaczyć. Warto chociażby wspomnieć towary exportowe klepane w krajach pod nadzorem jednego słusznego i już wspomnianego tu świetlistego związku... Myślę, że za wiele się nie zmieniło co do podziałów. Kto był ten wie jak smakuje Marlboro, Coca Cola itepe... Cytuj
IVVO Napisano 12 Lipiec 2017 Napisano 12 Lipiec 2017 Natomiast faktycznie ich towary nadal są lepsze Nie lepsze tylko bardziej intensywne - proszki lepiej pachnie -bo oszczędzają piorąc w 30 stopniach - i tak jest z wszystkim - u nas na beczkę paliwa wlewają litr uszlachetniacza a tam 2 - rafinera i tak jedna - Niemcy kupują "nosem" Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.