Skocz do zawartości

Informacje z homo.


wrc69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów.

Czy z numeru: e6*9554/*0031*01 (numer z tabliczki)

Pojazd: Suzuki Vitara 2.0 (Anglik)

można odczytać informację w jakim rodzaju pojazdu i kategorii homologacyjnej jest ten pojazd homologowany? Trochę masło maślane, ale wiadomo o co chodzi.

Chce klient zrobić badanie sprowadzonego z Anglii, ale nie ma nigdzie adnotacji M1 (pole J: - puste).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Solaris

    26

  • cezary

    21

  • Paprock

    16

  • michal_k

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

nie ma nigdzie adnotacji M1

no to klient ma problem,

a Ty możesz go poinformować, że nie spełnia wymagań i :papa:

 

masz miękkie to musisz mieć twardą ⒪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- a twarda ta nie tak przypadkiem szła: tam.gif (_!_) :x

 

Poza tym tylko jeden z użytkowników zdaje się forsuje tezę, że każdy osobowy to M1.

Może i ma rację. Natomiast mi się nie przytrafiło jeszcze badanie angola aby M1 nie stało w dowodzie, a bez M1 w angielskim dowodzie po prostu nie robię!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- tym bardziej uzgodnić z WK, bo swojego czasu pojawiło się pisemko zaparafowane przez dyrektora Twardowskiego zdaje się, objaśniające że frazę "osobowy M1" powinno czytać się łącznie jako nierozrywalną, niepodzielną jedność. No i szło tam coś jeszcze dalej o kamperach jak dobrze pamiętam. Hmmm... dobra pamięć to u mnie bardzo naciągane sformułowanie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzgodnić z WK

 

którym? jak np. auto będzie rejestrował handlarz i nie wiadomo komu to sprzeda, ma być w papierach osobowy M1, czytane łącznie czy oddzielnie dla mnie nieistotne, jak jest inaczej nie robię obt takiego pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jak widać po postach może trafić się taki wydział, który puści bez M1 w papierach! A cała historia o handlarzach i kupujących jest tu zbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

historia o handlarzach i kupujących jest tu zbędna.

 

owszem jak i porady o uzgadnianiu, tyle razy przywoływaliście mnie do porządku w sprawie przepisów choć akurat w tamtych przypadkach było to nieistotne, w tym przypadku ma być masło maślane - osobowy kategorii M1 i koniec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobowy kategorii M1

 

A znasz osobowy innej kategorii niż M1? W załączniku do PORD osobowy ma przypisaną tylko i wyłącznie tą jedną kategorię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A znasz osobowy innej kategorii niż M1?

 

pojęcia nie mam czy istnieje coś innego ale Ty jako jeden z największych orędowników stosowania się ściśle do paragrafów nie powinieneś zadawać takiego pytania, przepis mówi jasno "osobowy kategorii M1" czy to dobrze czy nie mnie nie interesuje, nie ma tak w papierach, obt też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojęcia nie mam czy coś takiego istnieje
To źle. Ustawę PORD przynajmniej w zakresie, który dotyczy pojazdów i BT powinieneś znać. Nie na pamięć, ale przynajmniej wiedzieć czego szukać i gdzie. Podpowiadam - załącznik nr 2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To źle.

 

może i źle ale czy rozp. z 13-07-2015 poz.1077, par. 1 ust. 2a jest już nieaktualne bo jeżeli nie to faktycznie pora mi na naukę ale jeżeli jest aktualne to .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przepisy dotyczące zmian konstrukcyjnych (uprawniona jednostka itp.) stosujesz do każdego ciężarowego VAN-a czy tylko tego, który ma wpisaną kategorię N1???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przepisy dotyczące zmian konstrukcyjnych (uprawniona jednostka itp.)

 

bardzo przepraszam w tym temacie się nie wypowiem, podstawowa skp :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To źle.

 

może i źle ale czy rozp. z 13-07-2015 poz.1077, par. 1 ust. 2a jest już nieaktualne bo jeżeli nie to faktycznie pora mi na naukę ale jeżeli jest aktualne to .....

A ten przepis mówi o tym, że
Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy
czyli wszystkie pozostałe pojazdy kategorii M1, nie mogą być wyposażone w kierownicę po prawej stronie. A z przytoczonego przez michal_k i mnie zapisu PORD wynika, że samochód osobowy zawsze jest kat. M1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z przytoczonego przez michal_k i mnie zapisu PORD wynika, że samochód osobowy zawsze jest kat. M1

 

ja tego nigdy nie negowałem, istotą rozpoczętego postu jest, czy można zrobić obt anglika gdy nie ma w papierach źródłowych wpisu M1, ja stosuję się do w/w przeze mnie przepisów i nie robię, uzgadnianie z wk według mnie nie ma sensu, chyba paprock napisał o piśmie z departamentu min. infrastruktury do wk o stosowaniu się jednoznacznie do zapisu w rozporządzeniu " pojazd kategorii M1 o rodzaju sam. osobowy "

p.s. jak w dokum. źródłowym nie ma określonej kategorii pod lit. J to wpisujesz np. M1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w dokum. źródłowym nie ma określonej kategorii pod lit. J to wpisujesz np. M1?
W kategorii nic, w uwagach pkt. 1 zaświadczenia wpisuję, że zgodnie z zał. nr 2 PORD pojazd jest kat. M1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozwiać wątpliwości:

 

Każdy samochód osobowy to kategoria M1 ale w drugą stronę nie ma analogii.

To znaczy że każde M1 zobaczone w dowodzie rejestracyjnym nie oznacza że samochód osobowy, bo homologacje na M1 dostają także samochody specjalne np. samochód specjalny

kempingowy, samochód specjalny pogrzebowy, samochód specjalny bankowóz itd.

 

Tak więc osobowy to na pewno M1, ale M1 to może być albo osobowy albo specjalny.

A specjalnych nie możemy puścić z kierownica po prawej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris.

Każdy samochód osobowy to kategoria M1 ale w drugą stronę nie ma analogii.

 

no i właśnie dlatego zgodnie z w/w rozporządzeniem w papierach źródłowych MUSI być "samochód osobowy M1", nie wystarczy jedno albo drugie, powtórzę, MUSZĄ być obydwa określenia żebym anglikowi zrobił obt i żaden załącznik i wiedza, czy brak wiedzy ::? na jego temat nic tu nie pomoże. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w przepisach jest to podwójne zabezpieczenie że musi być i M1 i samochód osobowy ponieważ chcieli w ten sposób wyeliminować przeróbki które od nowości były homologowane jako ciężarowe a potem ktoś przed sprowadzeniem do Polski przerobił sobie na osobowy. I do nas na stacje w Polsce trafia już osobowy.

Przykład. Jakiś Opel Vectra (u nich marka Vauxhall) wyszedł z fabryki jako ciężarowy N1 a potem ktoś go przebił na osobowy. To on nie staje się automatycznie kategorii M1, bo diagności nie są tacy mocni na stacji aby nadawać kategorie homologacyjne. On był homologowany jako ciężarowy N1 i nie będzie nigdy M1. Jak ktoś się dopatrzy i odczyta numer świadectwa homologacji na tabliczce znamionowej to ten numer będzie świadczył o tym że ten samochód jest kategorii N1 a nie osobowy M1, mimo przeróbki. On jest osobowy ale nie ma kategorii M1 bo tylko homologacja nadaje mu kategorie a nie diagnosta. Nawet pani w wydziale komunikacji jeśli sama z siebie wpisze kategorie M1 w rubryce J, a wcześniej było puste, samochód homologowany jako N1, obecnie osobowy. To zrobi to bezprawnie bo niby skąd wzięła że ten pojazd jest M1.

 

Dlatego dali w przepisach te podwójne zabezpieczenie że musi być i M1 i osobowy za jednym zamachem, żeby wykluczyć przerobione z ciężarówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on nie staje się automatycznie kategorii M1

 

A może jednak staje się M1 z mocy ustawy, co nie oznacza, że będzie miał to wpisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jednak staje się M1 z mocy ustawy

 

na pewno? jak z tz odczytam nr homolog. i on jednoznacznie określi powiedzmy N1 to Ty zrobisz z niego M1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak z tz odczytam nr homolog. i on jednoznacznie określi powiedzmy N1

 

Tak tylko dorzucę, że w krajach zachodnich często zmiana rodzaju pojazdu np z ciężarowego na osobowy, nie pociąga za sobą wykreślenia numeru świadectwa homologacji z zagranicznego DR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.