Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 w dowodach rejestracyjnych że są takie zaszeregowania samochód osobowy-N1 Oczywiście że są - błędne Jakim cudem błędne skoro samochód był homologowany jako ciężarowy N1, a kategoria mu została do końca życia. Więc czemu osobowy N1 jest błędne dla samochodu po zmianie rodzaju, a nie zmianie kategorii !!!!! Nie można mu nadać kategorii M1 mimo że jest osobowy bo są inne wymagania techniczne dla samochodu osobowego niż dla ciężarowego. Np. w samochodzie osobowym muszą być obligatoryjnie co najmniej dwa miejsca wyposażone w system Isofix. A w ciężarowym nie ma nic mowy o systemie Isofix w homologacji. Więc jak można mu nadać na stacji kategorie M1 skoro nie spełnia wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Nie ma żadnego poparcia na to "do końca życia". Przepisów też nie ma na to, że dana homologacja była i się zbyła. Ale są samochody homologowane jako osobowe a następnie te same auta są homologowane jako ciężarowe. Z tego widać, że pierwotna homologacja nie została do końca życia. Faktem jest, że żaden przepis nie precyzuje co robić z kategorią komo, która jakby stała się nieaktualna w stosunku do stanu auta. Są przypadki, że ciągnie się ona za pojazdem jak przysłowiowy smród. Bywa, że zostaje w cepikowych danych, bywa że do dowodu się nieporadnie wkradnie. Jeszcze nie spotkałem osobowego angola z kategorią ciężarową, a chyba angol jest gwoździem tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Najbezpieczniej jest pominąć kategorie i w rejestrze badań i na zaświadczeniu dać puste. Ale w żadnym wypadku nie można mu samowolnie nadać nowej kategorii. Jak ktoś chce mu na stacji przeprowadzić nową homologacje to niech mu z własnej kieszeni dołoży wyposażenie obowiązkowe dla M1 (Isofix, itd.). Natomiast pozostawienie kategorii jako N1 nie jest błędem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Chyba li tylko w celach historycznych nie jest błędem. Kategoria homo coś mówi o pojeździe, jakoś opisuje podstawową funkcję tego pojazdu i uwidacznianie jej w obecnych dokumentach jest błędem wprowadzającym zamieszanie niepotrzebnie. Nie ten dział, ale jak już tu się wkradły zagadnienia z pogranicza zmiany danych... Podobnym niepotrzebnym błędem jest pozostawianie, występującego jako dodatek najczęściej, drugiego członu nazwy handlowej modelu w brzmieniu VAN stosowanej popularnie w modelach Fiata i Skody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Ale przecież nie można mu zmienić na M1 bo nie był tak homologowany. Zostają tylko dwie opcje, pominąć kategorie, albo pozostawić taką jaką miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 niech każdy sobie odpowie: 1. czy zk są tożsame ze zmianą homologacji 2. czy skp jest uprawniona do badań homologacyjnych 3. czy diagnosta może samowolnie określić kategorię homologacyjną 4. czy "angolowi" bez łącznego określenia kategorii M1 rodzaju sam. osob. możemy dać "P" dla mnie wszystkie - "NIE" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Więc czemu osobowy N1 jest błędne dla samochodu po zmianie rodzaju Dlatego, że osobowy może być jedynie kat. M1. Np. w samochodzie osobowym muszą być obligatoryjnie co najmniej dwa miejsca wyposażone w system Isofix. Jeśli tak to w każdym osobowym, a nie tylko osobowym z wpisaną kategorią M1. Ale w żadnym wypadku nie można mu samowolnie nadać nowej kategorii. Oczywiście, ale nie można również zostawić nieaktualnej kategorii dla danego rodzaju pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 W osobowym z kategorią N1 nie musi być Isofixa bo on jest dla kategorii a nie dla rodzaju pojazdu. I w tym sęk ze jeśli diagnosta na stacji sam przeprowadzi proces homologacji ustalając nową kategorię M1 to niech go doposazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Oczywiście, ale nie można również zostawić nieaktualnej kategorii dla danego rodzaju pojazdu. nie określamy kategorii jeżeli nie ma jej w papierach co nie znaczy, że jest ona nieaktualna, a ponadto jeżeli jest niezgodność stanu faktycznego z zapisanymi w dr to w myśl przepisów i wielu tu orędowników tego ścisłego ich przestrzegania N i niech się klient martwi, co to obchodzi diagnostę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 A można poprosić o wskazanie konkretnych przepisów z pominięciem oczywiście omyłek oczywistych. Dziękuję, bo zaś się gubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 chyba prod i rozporządzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 W osobowym z kategorią N1 nie musi być Isofixa bo on jest dla kategorii a nie dla rodzaju pojazdu. Podaj podstawę prawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 czas skończyć tego ping ponga, ktoś już tu chyba wcześniej napisał, róbta co chceta byle było dobrze, a które to dobrze jest najlepsze nie rozstrzygniemy, nie ma na to szans, jak to w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Podstawa prawna jest, ale czy będziesz tam zaglądał? Dyrektywa 2007/46/WE z późniejszymi zmianami o homologacji pojazdów kategorii M, N, O Tam jest napisane pojazd konkretnej kategorii, jakie ma wyposażenie podczas homologacji. A rozpatrujemy sytuacje podczas homologacji, a nie na stacji, bo skoro diagnosta nadaje mu nową kategorie to musimy rozpatrywać przepisy podczas homologacji i to na dzień dokonania zmian czyli na dziś Tak jakby dziś nową homologacje otrzymał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 nie można również zostawić nieaktualnej kategorii dla danego rodzaju pojazdu. Czy prawdą jest to co pisał kiedyś bodajże blakop , że był czas gdy WK nie miały możliwości zmiany w swoim cud programie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 jakie ma wyposażenie podczas homologacji A diagnosta wykonując badanie sprawdza, czy pojazd spełnia warunki techniczne, a nie "homologacje". skoro diagnosta nadaje mu nową kategorie to musimy rozpatrywać przepisy podczas homologacji Diagnosta nie nadaje nowej kategorii. Nową kategorię przypisuje się mu z mocy ustawy (ale ta kategoria nie znajdzie się w DR ani żadnych innych dokumentach). był czas gdy WK nie miały możliwości zmiany w swoim cud programie ? O ile dobrze pamiętam to przy zmianie rodzaju trzeba było wybrać pojazd z tzw. katalogu generycznego, a wtedy pola K, J i D.2 znikały. Później, kiedy nie było katalogu, istniała możliwość wpisywania wszystkiego z ręki, a od stycznia niestety jest katalog i ITS narzuca wiele kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Nic się z mocy ustawy nie przypisuje. Pisałem już że ten podział w ustawie dotyczy tylko pojazdu nowego. Jest napisane tak: Art. 70b. 1. Nowy typ pojazdu, typ przedmiotu wyposażenia lub części, który ma być wprowadzony do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinien spełniać wymagania techniczne, odpowiednie dla danej kategorii pojazdu 3. Na potrzeby procedury homologacji typu, pojazdy zgodnie z ich maksymalną masą całkowitą lub cechami konstrukcyjnymi dzieli się na kategorie. Kategorie pojazdów określa załącznik nr 2 do ustawy. A my tu o nowym nie rozmawiamy tylko o zmianach konstrukcyjnych w używanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 A my tu o nowym nie rozmawiamy Sugerujesz zatem, że kategorie dotyczą wyłącznie pojazdów nowych? Czyli dla używanego (zarejestrowanego) już nie obowiązują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Coś mi nie pasuje ten tok rozumowania. Skoro wykonywana jest zmiana konstrukcyjna to diagnosta sprawdza zgodnie z warunkami technicznymi i nie interesują go jakie wymagania musiałby spełniać ten pojazd gdyby od razu taki wyszedł z "fabryki". W innym przypadku nie dałoby się przerobić blaszaka na autobus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Obowiązują od kiedy powstał pojazd aż do jego końca. Ale tu w tym przepisie jest jasno napisane że kategorie homologacyjne tworzy się na potrzeby homologacji i wtedy się je nabywa. A Ty sugerujesz że pojazd nabywa kategorie homologacyjną także przy innej okazji ( nie przy homologacji) z mocy ustawy. Podaj przepis że nabywa z mocy ustawy. Ja podałem przepis że nie nabywa przy innej okazji z mocy ustawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 Mam dobrze rozumieć, że wg Ciebie każdy autobus który powstał na podstawie VAN-a (poprzez zmiany konstrukcyjne) jest pojazdem kategorii N2 lub N3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 O tym już pisaliśmy. Pole z kategorią homologacyjną najlepiej zostawić puste. Ale w żadnym wypadku nie można mu wpisać kategorii homologacyjnej dla autobusu czyli M2 lub M3. Dobrze rozumiem że tak byś zrobił i byś sam mu nadał kategorie samowolnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 26 Lipiec 2017 Share Napisano 26 Lipiec 2017 a wtedy pola K, J i D.2 znikały Dokładnie tak. Nie istniała też techniczna możliwość jakiejkolwiek ich edycji i wpisania im czegokolwiek w te rubryki. Niestety na bazie pisania programu nie doszliśmy do porozumienia z ITS w tej kwestii i tak po prostu zostało - chyba po części właśnie dlatego, że obawiano się radosnej twórczości w tych rubrykach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 26 Lipiec 2017 Share Napisano 26 Lipiec 2017 Generalnie jest to temat o anglikach wiec jedziemy dalej z tym tematem. W badaniach technicznych trzeba głowkowac Jest napisane że pojazd musi być nowy homologowany albo zarejestrowany uprzednio na terenie jednego z państw Unii. Jak w ciągu dwóch lat Anglia wyjdzie z Unii, bo tyle maksimum sobie dają czasu na wyjście to wtedy puszczamy czy nie? Ja wiem ale ciekawy zdania innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 26 Lipiec 2017 Share Napisano 26 Lipiec 2017 Ja wiem ale ciekawy zdania innych podejrzewam,że to najbardziej prawdopodobny scenariusz, że Wielka Brytania, znajdzie się w "koszyku" tzw. Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu.(np. Norwegia, Szwajcaria) i będziemy robili badania anglików tak jak teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.