cezary Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 w krajach zachodnich często zmiana rodzaju pojazdu np z ciężarowego na osobowy, nie pociąga za sobą wykreślenia numeru świadectwa homologacji a czy w polskich przepisach też tak jest?, czy u nas możemy z osobowego który ma homo M1 zrobić ciężarowy N1, któremu homo pozostanie M1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 w krajach zachodnich często zmiana rodzaju pojazdu np z ciężarowego na osobowy, nie pociąga za sobą wykreślenia numeru świadectwa homologacji a czy w polskich przepisach też tak jest?, czy u nas możemy z osobowego który ma homo M1 zrobić ciężarowy N1, któremu homo pozostanie M1? Nie możemy jako diagności nadawać kategorii homologacyjnej, ani nawet babka w Wydziale. Jeśli robimy przeróbkę na osobowy to zmieniamy rodzaj pojazdu ale w rejestrze badań w polu kategoria homologacyjna zostawiamy puste, albo ewentualnie tą sama kategorie którą miał od nowości. Niech nikt przypadkiem sam z siebie nie zmienia mu kategorii homologacyjnej bo to nie nasz zakres uprawnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 Koledze rurkowi777 trafił się pozmianowy osobowy z kategorią N1 w dowodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 Koledze rurkowi777 trafił się pozmianowy osobowy z kategorią N1 w dowodzie. No i to jest najlepszy przykład, że taki osobowy z kategorią N1 nie zaliczy pozytywnie badania okresowego z kierownica po prawej stronie. I jeszcze jedno. Trzeba pamiętać że tabliczka znamionowa to jest zawsze bezsporny dowód jaką kategorie ma samochód bo ten numer świadectwa homologacji 100 procent powie czy to M1 czy N1. I u nas w kraju podgląd do świadectw homologacji ma TDT. I jakby chcieli się do diagnosty przyczepić to by mu udowodnili że ten pojazd to nie M1 tylko N1 bo jest to napisane (zakodowane) na tabliczce (w postaci właśnie numeru świadectwa) A przecież wiemy że Starości już kończą nadzory nad stacjami SKP a według nowych przepisów które niedługo wejdą nadzór będzie miał TDT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 kiedy i gdzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 Nie możemy jako diagności nadawać kategorii homologacyjnej, ani nawet babka w Wydziale. i do tego właśnie cały czas zmierzam, nam nie WOLNO zmieniać kategorii homologacyjnej, rodzaj owszem ale tylko rodzaj, a angliki to obowiązkowo - M1 samochód osobowy ŁĄCZNIE!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 kiedy i gdzie ? - a tu chyba kiedyś pisałeś, ale nie chodziło o angola, tylko że przyjechał po zmianach osobowy z N1 w dowodzie. No, ale nie ukrywam też, że poknocić coś mogłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 Ja też taki samochód miałem osobowy kategorii N1. Ale powiedzmy że tutaj to akurat diagnosta ma łatwo bo nie może się pomylić. Ma jasno napisane że kategoria N1 więc nie zrobi pozytywnego wyniku dla Anglika. Sprawa jasna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 22 Lipiec 2017 Autor Share Napisano 22 Lipiec 2017 Klient dostał pismo od importera, zatytułowane "Do zainteresowanych Urzędów". W piśmie zamieszczono informację, że w dokumentach pojazdu jest błędny numer VIN, podano prawidłowy numer VIN i potwierdzono, że zgodnie z homologacją ten pojazd jest kategorii M1. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 błędny numer VIN no to wynik obt N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Lipiec 2017 Share Napisano 22 Lipiec 2017 I jeszcze jedno. Trzeba pamiętać że tabliczka znamionowa to jest zawsze bezsporny dowód jaką kategorie ma samochód bo ten numer świadectwa homologacji 100 procent powie czy to M1 czy N1. Jesteś tego pewien??? Są miliony tabliczek bez numeru homologacji... Są miliony pojazdów, które przeszły zmiany konstrukcyjne bez wymiany tabliczki, ponieważ jej dane nie uległy zmianie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 jeżeli nr homo jest na tz to dowód bezsporny kategorii, owszem są miliony pojazdów po zk ale to jest zmiana rodzaju nie kategorii homologacyjnej, ta pozostaje bez zmian, tego ja jestem pewien, jeżeli nie ma na tz nr homo można dyskutować ale podejrzewam, że producent nie będzie miał problemu z rozkodowaniem na czynniki proste, to i kategorię też może podać jednoznacznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 jest zmiana rodzaju nie kategorii homologacyjnej, ta pozostaje bez zmian Załącznik nr 2 do PORD mówi inaczej. Osobowy ma "przypisaną" kategorię M1 i nie może mieć innej. Dlatego wielu diagnostów zrobi pozytywne badanie anglika, który jest rodzaju osobowy (a nie ma podanej kategorii). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 nawet jak został przebudowany i jego kategoria homologacyjna na tz pozostała "stara" i jest N1 a w papierach źródłowych będzie figurowało tylko "samochód osobowy? no to życzę sukcesów na nowej drodze życia, mam nadzieję, że raczej niewielu się odważy tak nagiąć przepisy, ja na pewno nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 jego kategoria homologacyjna na tz pozostała "stara" i jest N1 Ta kategoria jest już nieaktualna i nie może być używana po zmianach. Nowa kategoria została "przypisana" z mocy ustawy. raczej niewielu się odważy tak nagiąć przepisy, ja na pewno nie. Ciekawe, czy Ci wszyscy orędownicy "świętości kategorii" nie wymagają dokumentów z jednostki uprawnionej przy zmianach konstrukcyjnych w samochodach ciężarowych VAN-ach, które nie mają wpisanej kategorii N1 w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 Nowa kategoria została "przypisana" z mocy ustawy. orędownicy "świętości kategorii" nie wymagają dokumentów z jednostki uprawnionej przy zmianach konstrukcyjnych w samochodach ciężarowych VAN-ach, które nie mają wpisanej kategorii N1 w DR. w to nie wnikam ich sprawa, ja nie mam z tym problemu (pskp) ale poprzednio pracowałem na pskp z rozszerzeniami i robiłem sporo zk z vanów na osobowy ale nigdy z osobowego na ciężarowy oraz informowałem zainteresowanych, że jeżeli sam. fabrycznie nie miał homo N1 to prawdziwego ciężarowego z osobowego zrobić się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 jeżeli sam. fabrycznie nie miał homo N1 to prawdziwego ciężarowego z osobowego zrobić się nie da A niby dlaczego? Cóż to takiego ten "prawdziwie ciężarowy"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 Cóż to takiego ten "prawdziwie ciężarowy"? jest to skrót myślowy ale skoro za trudny, to precyzuję, żeby móc korzystać ze wszystkich możliwych odpisów w urzędzie skarbowym nie wystarcza zapis w dowodzie "samochód ciężarowy" musi być kategorii N1, tak było do końca 2015 r do kiedy robiłem zk, teraz tego nie śledzę bo nie muszę, jeżeli nastąpiła jakaś zmiana w tym temacie to proszę to sprostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2017 Share Napisano 23 Lipiec 2017 żeby móc korzystać ze wszystkich możliwych odpisów w urzędzie skarbowym nie wystarcza zapis w dowodzie "samochód ciężarowy" musi być kategorii N1 Podstawę prawną poproszę. Najczęściej spotykanym przypadkiem był/jest VAT 1, a tam ważny jest podrodzaj, a nie kategoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 24 Lipiec 2017 Share Napisano 24 Lipiec 2017 żeby móc korzystać ze wszystkich możliwych odpisów w urzędzie skarbowym nie wystarcza zapis w dowodzie "samochód ciężarowy" musi być kategorii N1, bo N2 i N3 nie muszą mieć badań Vat bo są pow 3,5 t . każdy samochód ciężarowy , jeśli ma DMC do 3,5 jest kat N1. jeśli uważasz inaczej to proszę podaj mi do jakiej innej kategorii byś zaliczył np ford focus zarej jako samochód ciężarowy . jeśli przykładowy ford focus zarejestrowany od nowości jako ciężarowy z kratką ( 4 miejsca siedzące ) nie ma wpisu w DR kat N1 to nie da się go przerobić na osobowy ? To , że w DR nie ma wpisanej kategorii pojazdu o niczym nie przesądza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Lipiec 2017 Share Napisano 24 Lipiec 2017 Właśnie idzie o to, że w niektórych przypadkach w wydziałach i stacjach może przesądzać. Ale OK, zdania zostały wypowiedziane, kto chciał to się z ich treścią zapoznał, a i tak resztę po własnym uważaniu wykona. Życie. U jednych przechodzi tylko rodzaj pojazdu jako osobowy bo z tego i jego kategoria homo wynika podobno, a u innych dwu wyraz musi być wyraźnie podany co do rodzaju i kategorii, bo podobno inaczej nie wiadomo o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 24 Lipiec 2017 Share Napisano 24 Lipiec 2017 jeśli przykładowy ford focus zarejestrowany od nowości jako ciężarowy z kratką ( 4 miejsca siedzące ) nie ma wpisu w DR kat N1 to nie da się go przerobić na osobowy ? był taki czas, że osobówki z fabr. homo M1 były przebudowywane przez salony na ciężarowe, zwykle 4 osobowe, po to by kupujący mógł odliczyć VAT i inne profity, następnie zostawał przebudowywany na osobowy 5 miejscowy więc da się przerobić (tu nie wiem w czym problem) następnie autko odkupował następny przedsiębiorca i chciał wrócić do ciężarowego, owszem można ale urzędy skarbowe już kaski dawać nie chciały, żądali potwierdzenia, że sam. ma homo fabryczne N1, a przecież mieć nie mógł, o tym jest ta opowieść, prawdziwa bo sam to robiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 24 Lipiec 2017 Share Napisano 24 Lipiec 2017 jego kategoria homologacyjna na tz pozostała "stara" i jest N1 Ta kategoria jest już nieaktualna i nie może być używana po zmianach. Nowa kategoria została "przypisana" z mocy ustawy. raczej niewielu się odważy tak nagiąć przepisy, ja na pewno nie. Ciekawe, czy Ci wszyscy orędownicy "świętości kategorii" nie wymagają dokumentów z jednostki uprawnionej przy zmianach konstrukcyjnych w samochodach ciężarowych VAN-ach, które nie mają wpisanej kategorii N1 w DR. Kategoria homologacyjna zostaje ta sama co była do końca żywotu auta i nic z mocy ustawy się nie przypisuje. Zobacz sobie w historii pojazdu czy w dowodach rejestracyjnych że są takie zaszeregowania samochód osobowy-N1, jak Ci się kiedyś trafi taki na badaniu. W ustawie zaszeregowanie dotyczy tylko homologacji dla pojazdu nowego, że osobowy to homologacja M1, itd. Jeżeli chodzi o dokument od jednostki uprawnionej to większość stacji dostaje pierdolca i boi się robić i odsyła do ITS albo do Pimot. A potwierdzenie z Jednostki uprawionej rząda się tylko w dwóch przypadkach: 1. zmiana z ciężarowego na ciężarowy o większej liczbie miejsc 2. zmiana z ciężarowego na autobus A większość zmian z którymi przychodzą do nas klienci, dotyczy dołożenia miejsc w ciężarowym w wyniku czego samochód zmienia się na osobowy (najczęściej z 4 na 5 miejsc). A i tak dużo stacji okręgowych nie chce robić takich badan mimo że mogą bo nie jest to przypadek który wymaga potwierdzenia z ITS czy Pimot. I dlaczego nie chcą tego robić mimo że mogą? czy się boją czy nie doczytali przepisów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 w dowodach rejestracyjnych że są takie zaszeregowania samochód osobowy-N1 Oczywiście że są - błędne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Lipiec 2017 Share Napisano 25 Lipiec 2017 O! O! O! Angol i zmiany konstrukcyjne to dobre porównanie zapisów, które bardzo podobnie brzmią w sensie łaczenia użytych terminów: 2a. Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy [...] § 9a. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany [...] § 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) [...] § 9c. W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany [...] § 9d. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) [...] Tylko jak to poprawnie stosować kurcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.