Skocz do zawartości

Informacje z homo.


wrc69

Rekomendowane odpowiedzi

w krajach zachodnich często zmiana rodzaju pojazdu np z ciężarowego na osobowy, nie pociąga za sobą wykreślenia numeru świadectwa homologacji

 

a czy w polskich przepisach też tak jest?, czy u nas możemy z osobowego który ma homo M1 zrobić ciężarowy N1, któremu homo pozostanie M1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Solaris

    26

  • cezary

    21

  • Paprock

    16

  • michal_k

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

w krajach zachodnich często zmiana rodzaju pojazdu np z ciężarowego na osobowy, nie pociąga za sobą wykreślenia numeru świadectwa homologacji

 

a czy w polskich przepisach też tak jest?, czy u nas możemy z osobowego który ma homo M1 zrobić ciężarowy N1, któremu homo pozostanie M1?

 

Nie możemy jako diagności nadawać kategorii homologacyjnej, ani nawet babka w Wydziale.

Jeśli robimy przeróbkę na osobowy to zmieniamy rodzaj pojazdu ale w rejestrze badań w polu kategoria homologacyjna zostawiamy puste, albo ewentualnie tą sama kategorie którą miał od nowości. Niech nikt przypadkiem sam z siebie nie zmienia mu kategorii homologacyjnej bo to nie nasz zakres uprawnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze rurkowi777 trafił się pozmianowy osobowy z kategorią N1 w dowodzie. ;)

 

No i to jest najlepszy przykład, że taki osobowy z kategorią N1 nie zaliczy pozytywnie badania okresowego z kierownica po prawej stronie.

 

I jeszcze jedno. Trzeba pamiętać że tabliczka znamionowa to jest zawsze bezsporny dowód jaką kategorie ma samochód bo ten numer świadectwa homologacji 100 procent powie czy to M1 czy N1. I u nas w kraju podgląd do świadectw homologacji ma TDT. I jakby chcieli się do diagnosty przyczepić to by mu udowodnili że ten pojazd to nie M1 tylko N1 bo jest to napisane (zakodowane) na tabliczce

(w postaci właśnie numeru świadectwa) A przecież wiemy że Starości już kończą nadzory nad stacjami SKP a według nowych przepisów które niedługo wejdą nadzór będzie miał TDT :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie możemy jako diagności nadawać kategorii homologacyjnej, ani nawet babka w Wydziale.

 

i do tego właśnie cały czas zmierzam, nam nie WOLNO zmieniać kategorii homologacyjnej, rodzaj owszem ale tylko rodzaj, a angliki to obowiązkowo - M1 samochód osobowy ŁĄCZNIE!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy i gdzie ?

- a tu chyba kiedyś pisałeś, ale nie chodziło o angola, tylko że przyjechał po zmianach osobowy z N1 w dowodzie. :hihi:

No, ale nie ukrywam też, że poknocić coś mogłem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też taki samochód miałem osobowy kategorii N1. Ale powiedzmy że tutaj to akurat diagnosta ma łatwo bo nie może się pomylić. Ma jasno napisane że kategoria N1 więc nie zrobi pozytywnego wyniku dla Anglika. Sprawa jasna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient dostał pismo od importera, zatytułowane "Do zainteresowanych Urzędów".

W piśmie zamieszczono informację, że w dokumentach pojazdu jest błędny numer VIN, podano prawidłowy numer VIN i potwierdzono, że zgodnie z homologacją ten pojazd jest kategorii M1.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno. Trzeba pamiętać że tabliczka znamionowa to jest zawsze bezsporny dowód jaką kategorie ma samochód bo ten numer świadectwa homologacji 100 procent powie czy to M1 czy N1.

Jesteś tego pewien???

Są miliony tabliczek bez numeru homologacji...

Są miliony pojazdów, które przeszły zmiany konstrukcyjne bez wymiany tabliczki, ponieważ jej dane nie uległy zmianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nr homo jest na tz to dowód bezsporny kategorii, owszem są miliony pojazdów po zk ale to jest zmiana rodzaju nie kategorii homologacyjnej, ta pozostaje bez zmian, tego ja jestem pewien, jeżeli nie ma na tz nr homo można dyskutować ale podejrzewam, że producent nie będzie miał problemu z rozkodowaniem na czynniki proste, to i kategorię też może podać jednoznacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zmiana rodzaju nie kategorii homologacyjnej, ta pozostaje bez zmian

 

Załącznik nr 2 do PORD mówi inaczej. Osobowy ma "przypisaną" kategorię M1 i nie może mieć innej. Dlatego wielu diagnostów zrobi pozytywne badanie anglika, który jest rodzaju osobowy (a nie ma podanej kategorii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak został przebudowany i jego kategoria homologacyjna na tz pozostała "stara" i jest N1 a w papierach źródłowych będzie figurowało tylko "samochód osobowy?

no to życzę sukcesów na nowej drodze życia, mam nadzieję, że raczej niewielu się odważy tak nagiąć przepisy, ja na pewno nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jego kategoria homologacyjna na tz pozostała "stara" i jest N1

 

Ta kategoria jest już nieaktualna i nie może być używana po zmianach. Nowa kategoria została "przypisana" z mocy ustawy.

 

raczej niewielu się odważy tak nagiąć przepisy, ja na pewno nie.

 

Ciekawe, czy Ci wszyscy orędownicy "świętości kategorii" nie wymagają dokumentów z jednostki uprawnionej przy zmianach konstrukcyjnych w samochodach ciężarowych VAN-ach, które nie mają wpisanej kategorii N1 w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kategoria została "przypisana" z mocy ustawy.

 

orędownicy "świętości kategorii" nie wymagają dokumentów z jednostki uprawnionej przy zmianach konstrukcyjnych w samochodach ciężarowych VAN-ach, które nie mają wpisanej kategorii N1 w DR.

 

w to nie wnikam ich sprawa, ja nie mam z tym problemu (pskp) ale poprzednio pracowałem na pskp z rozszerzeniami i robiłem sporo zk z vanów na osobowy ale nigdy z osobowego na ciężarowy oraz informowałem zainteresowanych, że jeżeli sam. fabrycznie nie miał homo N1 to prawdziwego ciężarowego z osobowego zrobić się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli sam. fabrycznie nie miał homo N1 to prawdziwego ciężarowego z osobowego zrobić się nie da

 

A niby dlaczego? Cóż to takiego ten "prawdziwie ciężarowy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż to takiego ten "prawdziwie ciężarowy"?

 

jest to skrót myślowy ale skoro za trudny, to precyzuję, żeby móc korzystać ze wszystkich możliwych odpisów w urzędzie skarbowym nie wystarcza zapis w dowodzie "samochód ciężarowy" musi być kategorii N1, tak było do końca 2015 r do kiedy robiłem zk, teraz tego nie śledzę bo nie muszę, jeżeli nastąpiła jakaś zmiana w tym temacie to proszę to sprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby móc korzystać ze wszystkich możliwych odpisów w urzędzie skarbowym nie wystarcza zapis w dowodzie "samochód ciężarowy" musi być kategorii N1

 

Podstawę prawną poproszę. Najczęściej spotykanym przypadkiem był/jest VAT 1, a tam ważny jest podrodzaj, a nie kategoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby móc korzystać ze wszystkich możliwych odpisów w urzędzie skarbowym nie wystarcza zapis w dowodzie "samochód ciężarowy" musi być kategorii N1,

 

bo N2 i N3 nie muszą mieć badań Vat bo są pow 3,5 t . każdy samochód ciężarowy , jeśli ma DMC do 3,5 jest kat N1. jeśli uważasz inaczej to proszę podaj mi do jakiej innej kategorii byś zaliczył np ford focus zarej jako samochód ciężarowy .

jeśli przykładowy ford focus zarejestrowany od nowości jako ciężarowy z kratką ( 4 miejsca siedzące ) nie ma wpisu w DR kat N1 to nie da się go przerobić na osobowy ? To , że w DR nie ma wpisanej kategorii pojazdu o niczym nie przesądza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie idzie o to, że w niektórych przypadkach w wydziałach i stacjach może przesądzać.

Ale OK, zdania zostały wypowiedziane, kto chciał to się z ich treścią zapoznał, a i tak resztę po własnym uważaniu wykona. Życie. U jednych przechodzi tylko rodzaj pojazdu jako osobowy bo z tego i jego kategoria homo wynika podobno, a u innych dwu wyraz musi być wyraźnie podany co do rodzaju i kategorii, bo podobno inaczej nie wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przykładowy ford focus zarejestrowany od nowości jako ciężarowy z kratką ( 4 miejsca siedzące ) nie ma wpisu w DR kat N1 to nie da się go przerobić na osobowy ?

 

był taki czas, że osobówki z fabr. homo M1 były przebudowywane przez salony na ciężarowe, zwykle 4 osobowe, po to by kupujący mógł odliczyć VAT i inne profity, następnie zostawał przebudowywany na osobowy 5 miejscowy więc da się przerobić (tu nie wiem w czym problem) następnie autko odkupował następny przedsiębiorca i chciał wrócić do ciężarowego, owszem można ale urzędy skarbowe już kaski dawać nie chciały, żądali potwierdzenia, że sam. ma homo fabryczne N1, a przecież mieć nie mógł, o tym jest ta opowieść, prawdziwa bo sam to robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jego kategoria homologacyjna na tz pozostała "stara" i jest N1

 

Ta kategoria jest już nieaktualna i nie może być używana po zmianach. Nowa kategoria została "przypisana" z mocy ustawy.

 

raczej niewielu się odważy tak nagiąć przepisy, ja na pewno nie.

 

Ciekawe, czy Ci wszyscy orędownicy "świętości kategorii" nie wymagają dokumentów z jednostki uprawnionej przy zmianach konstrukcyjnych w samochodach ciężarowych VAN-ach, które nie mają wpisanej kategorii N1 w DR.

 

Kategoria homologacyjna zostaje ta sama co była do końca żywotu auta i nic z mocy ustawy się nie przypisuje. Zobacz sobie w historii pojazdu czy w dowodach rejestracyjnych że są takie zaszeregowania samochód osobowy-N1, jak Ci się kiedyś trafi taki na badaniu. W ustawie zaszeregowanie dotyczy tylko homologacji dla pojazdu nowego, że osobowy to homologacja M1, itd.

 

Jeżeli chodzi o dokument od jednostki uprawnionej to większość stacji dostaje pierdolca i boi się robić i odsyła do ITS albo do Pimot. A potwierdzenie z Jednostki uprawionej rząda się tylko w dwóch przypadkach:

1. zmiana z ciężarowego na ciężarowy o większej liczbie miejsc

2. zmiana z ciężarowego na autobus

 

A większość zmian z którymi przychodzą do nas klienci, dotyczy dołożenia miejsc w ciężarowym w wyniku czego samochód zmienia się na osobowy (najczęściej z 4 na 5 miejsc). A i tak dużo stacji okręgowych nie chce robić takich badan mimo że mogą bo nie jest to przypadek który wymaga potwierdzenia z ITS czy Pimot. I dlaczego nie chcą tego robić mimo że mogą? czy się boją czy nie doczytali przepisów?? :):):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! O! O! Angol i zmiany konstrukcyjne to dobre porównanie zapisów, które bardzo podobnie brzmią w sensie łaczenia użytych terminów:

2a. Dopuszcza się umieszczenie kierownicy po prawej stronie pojazdu w pojeździe kategorii M1 o rodzaju samochód osobowy [...]
§ 9a. W samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF mogą być wprowadzone zmiany [...]
§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) [...]
§ 9c. W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB mogą być wprowadzone zmiany [...]
§ 9d. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) [...]

 

Tylko jak to poprawnie stosować kurcze? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.